Pozycjonowanie stron w Holandii
Jak skutecznie wypozycjonować stronę w Holandii?
Pozycjonowanie stron Holandia – dlaczego biznes w tym kraju się opłaca?
Holandia licząca około 17 milionów obywateli może okazać się bardzo atrakcyjnym wyborem, jeżeli szukasz dla Twojej firmy nowych szans na rynku międzynarodowym. Rynek holenderski ma dużą siłę nabywczą, a społeczeństwo odznacza się wysokim stopniem dostępu do internetu. Poza tym Holendrzy uwielbiają media społecznościowe.
Planujesz stworzenie strony internetowej skierowanej do nowych klientów Twojej firmy w Holandii? Dowiedz się, w jaki sposób przebiega pozycjonowanie strony internetowej w tym kraju, a jak pozycjonowanie sklepów internetowych. Sprawdź, jakie słowa kluczowe są atrakcyjne dla tamtejszych odbiorców i dlaczego nie zawsze należy je wybierać z języka holenderskiego. Poznaj oczekiwania lokalnych klientów oraz przekonaj się, jak odpowiednio optymalizacja strony pozwoli ci lepiej je spełnić. Dziś przedstawiamy krótki poradnik obejmujący pozycjonowanie w Holandii!
formularz kontaktowy
Pozycjonowanie stron w Holandii – również na mobile
Ponad połowa Holendrów korzysta z internetu przede wszystkim za pośrednictwem komputera, natomiast blisko 45% preferuje urządzenia mobilne. Zanim nastąpi proces pozycjonowania, warto zadbać o to, aby witryna poprawnie wyświetlała się również na smartfonach, zwłaszcza że strony konkurencji na pewno o to zadbały, znając specyfikę lokalnego rynku.
Pozycjonowanie stron internetowych w Holandii – o czym należy pamiętać?
Pozycjonowanie stron holenderskich nie różni się znacząco od promowania witryn w innych krajach. Algorytmy robotów Google są przecież uniwersalne. Z punktu widzenia polskiego przedsiębiorcy ważną rolę odgrywa prawidłowy dobór słów kluczowych
Warto też pamiętać, że tamtejsze społeczeństwo jest mocno zainteresowane mediami społecznościowymi, wśród których dominuje Facebook, ale Twitter oraz Instagram też odgrywają znaczącą rolę. Czym powinieneś zainteresować się, prowadząc SEO i promocję swojego biznesu w Holandii?
Pozycjonowanie w Holandii – holenderska domena
Podobnie jak w większości krajów Europy, SEO w Holandii powinno przełożyć się na wysoką konwersję, jeżeli domena naszej strony będzie lokalna. Krajową domeną w Niderlandach jest .nl. Jeśli dana strona jest dostępna również z językiem angielskim oraz w innych wersjach językowych, bo biznes działa na skalę europejską, można skorzystać z domeny .eu. Trzeci wybór stanowi uniwersalna domena .com. Skorzystanie z każdej z nich pomoże nawiązać pozytywne relacje z potencjalnym klientem na rynku holenderskim.
Pozycjonowanie Holandia – lokalny serwer
Jeżeli oferta Twojej strony jest skierowana wyłącznie do klientów w Holandii, a witryna posiada holenderską domenę, warto zainteresować się również lokalnym hostingiem. Dzięki temu geolokalizacja może pozytywnie wpływać na pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google. Poza tym strona powinna ładować się szybciej, gdy serwer znajduje się w danym kraju. Holenderscy klienci będą zadowoleni z jej sprawnego działania. Na szybkość ładowania strony zwracają oczywiście uwagę roboty Google, natomiast Google Netherlands nie jest pod tym względem wyjątkiem.
Pozycjonowanie Holandia – dobór słów kluczowych
Jeśli chodzi o wybór słów kluczowych, eksperci zajmujący się pozycjonowaniem stron w Holandii zauważają, że rządzi się on podobnymi zasadami jak w większości krajów, w tym w Polsce. Wybrane słowa kluczowe mogą wynikać z ich ogólnej konkurencyjności, aktualnych trendów, ale sprawdzi się również pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon. Uniwersalnym narzędziem pomocnym przy wyborze optymalnych fraz kluczowych pozostaje oczywiście Google Keyword Planner. Warto też pamiętać, że przy pozycjonowaniu lokalnym przydatny może okazać się język fryzyjski. . Posługują się nim mieszkańcy jednego z regionów – Fryzzji. Prowadząc pozycjonowanie w tym obszarze, można postawić na fryzyjskie słowa kluczowe, aby poprawić miejsce witryny w wynikach wyszukiwania Google.
Pozycjonowanie stron w Holandii – również na mobile
Ponad połowa Holendrów korzysta z internetu przede wszystkim za pośrednictwem komputera, natomiast blisko 45% preferuje urządzenia mobilne. Zanim nastąpi proces pozycjonowania, warto zadbać o to, aby witryna poprawnie wyświetlała się również na smartfonach, zwłaszcza że strony konkurencji na pewno o to zadbały, znając specyfikę lokalnego rynku.
Pozycjonowanie stron internetowych w Holandii – o czym należy pamiętać?
Pozycjonowanie stron holenderskich nie różni się znacząco od promowania witryn w innych krajach. Algorytmy robotów Google są przecież uniwersalne. Z punktu widzenia polskiego przedsiębiorcy ważną rolę odgrywa prawidłowy dobór słów kluczowych. Warto też pamiętać, że tamtejsze społeczeństwo jest mocno zainteresowane mediami społecznościowymi, wśród których dominuje Facebook, ale Twitter oraz Instagram też odgrywają znaczącą rolę. Czym powinieneś zainteresować się, prowadząc SEO i promocję swojego biznesu w Holandii?
Jak pozyskiwać wartościowe linki w holenderskim internecie?
Pod względem SEO (search engine optimization) holenderski rynek działa podobnie jak polski. Trudno oczekiwać dobrych rezultatów kampanii bez zdobycia wartościowych linków dla promowanej strony. Sposób ich pozyskiwania jest w zasadzie identyczny jak w polskim internecie, choć należy pamiętać, że link building może kosztować sporo więcej.
Link building w Holandii – sposoby pozyskiwania wartościowych linków:
- Artykuły sponsorowane – umieszczane na popularnych oraz branżowych portalach.
- Marketing szeptany – przydatny podobnie jak w Polsce.
- Marketing afiliacyjny – przy okazji przekłada się na wzrost sprzedaży.
- Media społecznościowe – przemyślana promocja w social mediach.