Pozycjonowanie stron w Szwecji

Jak skutecznie wypozycjonować stronę w Szwecji?

Dlaczego pozycjonowanie stron w Szwecji się opłaca?

Licząca ponad 10 milionów mieszkańców Szwecja zapewnia duży potencjał do rozwoju biznesu, zwłaszcza, że charakteryzuje się bardzo zamożnym społeczeństwem. Nasi sąsiedzi z drugiego brzegu Bałtyku zajmują dość istotną pozycję z polskim eksporcie. W 2021 roku jego wartość przekroczyła 36 miliardów złotych. Oznacza to, że polscy Przedsiębiorcy mają realną szansę trafiać do tamtejszych klientów, zarówno biznesowych, jak i detalicznych. 

W obu przypadkach konieczne jest stworzenie witryny internetowej skierowanej do odbiorców na rynku szwedzkim i późniejsze pozycjonowanie strony. Jaka strategia SEO sprawdzi się najlepiej? Czy pozycjonowanie stron w Szwecji znacznie różni się od SEO w Polsce? Jaką lokalną specyfikę należy uwzględnić, prowadząc tam pozycjonowanie? Na co zwrócić uwagę promując sklep internetowy? Wyjaśniamy!

Możliwość dotarcia do szwedzkich klientów zachęca do działań marketingowych i do rozpoczęcia biznesu w tym skandynawskim kraju. Warto zauważyć, że osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest tak trudne, jak dotarcie do niemieckiego lub anglojęzycznego klienta. Słowa kluczowe w języku szwedzkim nie są tak konkurencyjne jak w języku angielskim.

Niewątpliwą zaletą, jaką charakteryzuje się rynek szwedzki z punktu widzenia polskich firm jest całkiem duża branża e-commerce, której wartość w 2020 roku przekroczyła 11 miliardów euro. Tamtejsze społeczeństwo charakteryzuje się wysokim stopniem cyfryzacji, ponieważ 96% obywateli korzysta z internetu, a nawet 84% robi zakupy online. Należy też wspomnieć o dość licznej szwedzkiej Polonii, czyli interesującej grupy docelowej, dlatego pozycjonowanie w Szwecji niekiedy ma sens także w języku polskim.

Pozycjonowanie stron wspierane w mediach społecznościowych

Aby odnieść sukces na szwedzkim rynku, nie wystarczy pozycjonowanie stron. Szwecja charakteryzuje się dużym przywiązaniem do mediów społecznościowych. Około 60% Szwedów korzysta z Facebooka, a prawie połowa z Instagrama. W sektorze B2B niezwykle istotne na terenie Szwecji jest zaprezentowanie się na Linkedin, bo blisko 4 miliony Szwedów korzysta z tego portalu. Działania SEO warto więc uzupełnić o aktywności w social media, aby szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów.

formularz kontaktowy

    Nie wybrano pliku

    Skąd o nas wiesz

    Pozycjonowanie Szwecja – najważniejsze wskazówki

    W Szwecji pozycjonowanie stron pod wieloma względami przypomina polską specyfikę, zwłaszcza że Szwedzi również najchętniej korzystają z Google. Przystępując do działań SEO, trzeba uwzględnić też lokalną specyfikę i zrozumieć oczekiwania klientów na tym skandynawskim rynku. Oto kilka cennych podpowiedzi dotyczących SEO w Szwecji.

    Pozycjonowanie lokalne

    Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne w Szwecji? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy zwrócić uwagę na dużą powierzchnię w stosunku do liczby ludności. Ten największy kraj skandynawski, podobnie jak jego sąsiedzi charakteryzuje się też nierównomierną gęstością zaludnienia. Większość Szwedów mieszka na południu kraju, dlatego lokalne pozycjonowanie na szwedzkim rynku niekoniecznie ma duży sens.

    Wyjątek stanowią duże miasta, a zwłaszcza Sztokholm, w których warto promować stronę internetową, jeżeli działalność firmy koncentruje się właśnie tam. Należy przy tym uwzględnić, że na rynkach lokalnych mogą sprawdzać się odmienne frazy kluczowe ze względu na podział języka szwedzkiego na dialekty.

    Lokalna domena nie jest wymogiem

    Jeśli chodzi o wybór domeny dla strony i jej późniejsze pozycjonowanie, Szwecja stanowi pewien wyjątek na tle większości krajów Europy. Co prawda mieszkańcy tego kraju są mocno przywiązani do lokalnych produktów, ale sytuacja w wyszukiwarce Google wygląda zgoła inaczej. Efekty pozycjonowania dla międzynarodowej domeny .com bywają lepsze niż w przypadku domeny krajowej! Za to lokalny serwer może ułatwić proces pozycjonowania.

    Content marketing również po angielsku

    Kolejna unikalna cecha, jaką charakteryzuje się pozycjonowanie w Szwecji, dotyczy content marketingu. Otóż treści strony przygotowane po angielsku są dla tamtejszych odbiorców i wyszukiwarek internetowych równie atrakcyjne jak tekst w języku szwedzkim. Tworzenie treści po angielsku ma sens ze względu na powszechną znajomość tego języka wśród Szwedów, a także wspomniane regionalne dialekty.

    Wersja mobilna

    Planując kompleksową strategię SEO na szwedzki rynek, należy pamiętać, że wysokie pozycje w wyszukiwarce priorytetowo zajmują strony dostosowane do urządzeń mobilnych. W Szwecji zarejestrowano ponad 15 milionów smartfonów, a za ich pośrednictwem dochodzi do nawet 60% finalizacji transakcji online.

    Pozycjonowanie stron wspierane w mediach społecznościowych

    Aby odnieść sukces na szwedzkim rynku, nie wystarczy pozycjonowanie stron. Szwecja charakteryzuje się dużym przywiązaniem do mediów społecznościowych. Około 60% Szwedów korzysta z Facebooka, a prawie połowa z Instagrama. W sektorze B2B niezwykle istotne na terenie Szwecji jest zaprezentowanie się na Linkedin, bo blisko 4 miliony Szwedów korzysta z tego portalu. Działania SEO warto więc uzupełnić o aktywności w social media, aby szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów.

    Pozycjonowanie Szwecja – najważniejsze wskazówki

    W Szwecji pozycjonowanie stron pod wieloma względami przypomina polską specyfikę, zwłaszcza że Szwedzi również najchętniej korzystają z Google. Przystępując do działań SEO, trzeba uwzględnić też lokalną specyfikę i zrozumieć oczekiwania klientów na tym skandynawskim rynku. Oto kilka cennych podpowiedzi dotyczących SEO w Szwecji.

    Jak działa pozycjonowanie sklepów internetowych w Szwecji?

    Usługa pozycjonowania strony internetowej w Szwecji coraz częściej dotyczy polskich przedsiębiorstw działających w branży e-commerce. Mimo tego, że Szwedzi są przywiązani do lokalnych marek, takich jak Ikea czy H&M, polskie produkty mają szansę przebicia się na tamtejszym rynku. Istnieje szansa, że dotyczy to Twojej branży.

    Pozycjonowanie stron Szwecja – sklepy internetowe:

    • Czytelna oferta – rynek szwedzki charakteryzuje się w wysokimi wymaganiami pod względem czytelnego zaprezentowania oferty. Przejrzysta nawigacja, atrakcyjne zdjęcia i opisy produktów, rzetelne treści należą do najważniejszych wymagań stawianych przed sklepami internetowymi. Ich spełnienie oznacza możliwość dotarcia do Szwedów, którzy rocznie wydają blisko 1700 € na zakupy online.
    • Wygodne płatności – Szwedzi chętnie dokonują transakcji online. Największym powodzeniem cieszą się wśród nich płatności kartą oraz przelewy online. Udostępnienie wielu opcji wygodnych płatności mobilnych początkowo nie wpływa na wzrost ruchu na stronie, ale za to może zwiększyć współczynnik konwersji.
    • Jakość produktów – jako zamożne społeczeństwo Szwedzi doceniają wysoką jakość proponowanych produktów. Pozycjonowanie strony sklepu w tym kraju niewiele pomoże, jeżeli oferta nie będzie atrakcyjna dla lokalnych konsumentów.

    Na tak wymagającym rynku jak Szwecja pozycjonowanie stron sklepów internetowych pod wieloma względami nie różni się od pozostałych krajów, w których króluje wyszukiwarka Google. Recepta na skuteczne kampanie jest podobna, jednak oprócz aktywności pod kątem SEO, należy zająć się tworzeniem treści atrakcyjnych dla szwedzkiego klienta, bardzo dobrą jakością towaru oraz przyjaznym interfejsem strony. Jeśli chodzi o user experience, Twoją stronę możesz wzorować na popularnych w Szwecji serwisach sprzedażowych należących do Ikei, Zalando czy Media Markt.

    Jak poprawić pozycjonowanie stron w Szwecji w kim Google poprzez link building?

    Działania off-site na szwedzkim rynku są promowane przez wyszukiwarki internetowe, przede wszystkim Google, na takiej samej zasadzie jak w innych krajach. Duże znaczenie odgrywa oczywiście pozyskiwanie linków. W tamtejszym internecie istnieją katalogi stron, które umożliwiają wzrost widoczności strony za sprawą przekierowań. Zespół specjalistów odpowiedzialnych za działania w zakresie SEO ma do dyspozycji artykuły sponsorowane i marketing afiliacyjny. W tym przypadku koszty będą prawdopodobnie wyższe niż w Polsce

    Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w Szwecji?

    Szwecja jest bardzo ciekawym rynkiem z punktu widzenia SEO. Atutem pozycjonowania stron w tym kraju jest stosunkowo niewielka konkurencja, jeżeli chodzi o dobór słów kluczowych. Jednocześnie ważnym wyróżnikiem z punktu widzenia pozycjonowania jest możliwość osiągnięcia wysokich pozycji w Google, posługując się treściami w języku angielskim. To wszystko sprawia, że SEO w szwedzkim internecie nie musi być drogie, a pierwsze efekty będą zauważalne relatywnie szybko.

    Niektórzy eksperci od szwedzkiego rynku uważają, że w kraju tym brakuje dobrych specjalistów SEO. To jeden z powodów, by rozważyć zlecenie pozycjonowania strony polskiej agencji. Przygotowanie strategii i audytu SEO na szwedzki rynek nie będzie trudnym wyzwaniem dla wielu polskich specjalistów.

    zespół SEO FM

    pozycjonowanie-stron-w-szwecji
    pozycjonowanie-stron-w-szwecji
    pozycjonowanie-stron-w-szwecji
    pozycjonowanie-stron-w-szwecji
    pozycjonowanie-stron-w-szwecji
    pozycjonowanie-stron-w-szwecji