Pozycjonowanie stron w Anglii
Jak skutecznie wypozycjonować stronę w Anglii?
Dlaczego warto rozwijać biznes na Wyspach i postawić na pozycjonowanie stron w UK?
Chociaż Wielka Brytania kilka lat temu opuściła szeregi Unii Europejskiej, relacje biznesowe i kontakty gospodarcze z tym krajem nie osłabły w znaczący sposób. Ponadto w Anglii oraz innych częściach Zjednoczonego Królestwa pozostała niezwykle liczna Polska diaspora, a wielu rodzimych przedsiębiorców szuka tam szans na rozwinięcie własnego biznesu. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, należy koniecznie założyć funkcjonalną stronę internetową, a później przejść do działań SEO, które pomogą jej osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Interesuje cię wypromowanie Twojej strony w angielskim i brytyjskimi internecie? Sprawdź, na czym polega optymalizacja strony www nie tylko pod kątem algorytmów Google, ale również brytyjskich odbiorców. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę pozycjonując firmową stronę internetową, a na co zwiększając widoczność e-sklepu. Czy pod kątem SEO angielska specyfika mocno różni się od Polskiej? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w UK? Wyjaśniamy!
Wielka Brytania pozostaje jedną z największych gospodarek świata, a przez to bardzo atrakcyjnym rynkiem eksportowym. Całkiem sporo polskich produktów ma w Anglii dobrą renomę nie tylko wśród osób polskiego pochodzenia.
Pozycjonowanie stron w UK pod wyszukiwarkę Google to jedyna słuszna strategia. Google wybiera około 92% Brytyjczyków spoglądających na produkty i usługi w wynikach wyszukiwania. Planując ekspansję na rynku zagranicznym, naprawdę warto rozważyć ten kraj zamieszkały przez 67 milionów zamożnych konsumentów i licznie odwiedzany przez turystów z całego świata.
formularz kontaktowy
Pozycjonowanie stron w UK – content marketing nie tylko do pozycjonowania stron.
Proces pozycjonowania na rynkach zagranicznych jest żmudny, natomiast angielską wersję językową warto obudować atrakcyjnymi treściami. Content marketing to przykład działań marketingowych, wspierających dodatkowo efekt pozycjonowania stron poprzez odpowiednie słowa kluczowe. Zaufanie klientów wzbudzają przede wszystkim treści przygotowane przez native speakera znającego codzienne słownictwo Anglików.
Proces pozycjonowania na rynkach zagranicznych jest żmudny, natomiast angielską wersję językową warto obudować atrakcyjnymi treściami. Content marketing to przykład działań marketingowych, wspierających dodatkowo efekt pozycjonowania stron poprzez odpowiednie słowa kluczowe. Zaufanie klientów wzbudzają przede wszystkim treści przygotowane przez native speakera znającego codzienne słownictwo Anglików.
Pozycjonowanie stron w Anglii pod wieloma względami przypomina promowanie witryn www w Polsce. Optymalizacja twojej witryny w języku angielskim rządzi się tymi samymi prawami, bo algorytmy Google działają identycznie. Strategia SEO powinna jednak uwzględniać lokalną specyfikę, na przykład w kwestii słów kluczowych, aby zwiększyć szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, a jednocześnie zdobyć zaufanie odbiorców w Anglii i na rynku brytyjskim. O czym musisz koniecznie pamiętać w kwestii SEO w Wielkiej Brytanii?
Lokalna domena w Wielkiej Brytanii
Już bez wnikliwej, dokładnej analizy konkurencji zauważysz, że na rynku brytyjskim topowe strony w wynikach wyszukiwarki Google wyróżniają się brytyjską domeną, która przyda się również Twojej stronie. Potencjalnych nowych klientów w tym kraju przyciągnie końcówka .uk lub co.uk, do których internauci w Wielkiej Brytanii są przywiązani. Z kolei lokalna domena .gb nie jest dziś powszechnie używana, więc jej obecność na stronie www mogłaby wzbudzić zdziwienie.
Pozycjonowanie stron UK – treść strony i poprawność językowa
Angielską wersję językową strony należy przygotować z uwzględnieniem tamtejszej specyfiki. Zanim zaczniesz podbijać rynek brytyjski, zatroszcz się o poprawną datę i godzinę, by automatyczne wiadomości do odbiorców były wysyłane zgodnie z tamtejszą strefą czasową. Przygotowując formularze, pamiętaj o poprawnych polach adresowych, w tym brytyjskim kodzie pocztowym, który różni się od polskiego formatu.
Anglia to bardzo wymagający rynek pod względem poprawności językowej. Przygotowując treści, w tym słowa kluczowe, należy pamiętać o specyficznym słownictwie, a przede wszystkim nieco zróżnicowanej pisowni w porównaniu do amerykańskiej wersji języka angielskiego. Ewentualne niedociągnięcia z pewnością ograniczą zaufanie angielskich klientów, dumnych z mowy Szekspira, ale mają także pewne znaczenie przy pozycjonowaniu stron internetowych.
Pozycjonowanie UK – brytyjski hosting
Prowadząc pozycjonowanie zagraniczne warto zadbać o to, aby stronę www umieścić na lokalnym serwerze. Geolokalizacja strony może mieć znaczenie dla algorytmów Google i wpływać na zwiększenie widoczności. Lokalny hosting jest podwójnie ważny, ponieważ wpływa na czas ładowania strony, a nie jest tajemnicą, że dla odbiorców liczy się każda sekunda, natomiast dla robotów Google – nawet milisekundy.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Anglii – frazy kluczowe
Jeśli chodzi o dobór słów kluczowych, działania SEO w Wielkiej Brytanii nie powinny różnić się znacząco od polskiej specyfiki. Do pozycjonowania stron, zależnie od strategii, sprawdzą się zarówno bardzo konkurencyjne słowa kluczowe, jak i frazy typu long tail. Lokalny biznes powinien stawiać na frazy uwzględniające lokalizację.
Poza tym na terenie Wielkiej Brytanii internauci chętnie korzystają z asystenta Google i nie wymawiają swojej lokalizacji, ale poszukują po prostu produktów i ofert dostępnych w pobliżu. Usługi skierowane do nich warto promować przy pomocy wizytówki Google Business.
Pozycjonowanie stron w UK – content marketing nie tylko do pozycjonowania stron.
Proces pozycjonowania na rynkach zagranicznych jest żmudny, natomiast angielską wersję językową warto obudować atrakcyjnymi treściami. Content marketing to przykład działań marketingowych, wspierających dodatkowo efekt pozycjonowania stron poprzez odpowiednie słowa kluczowe. Zaufanie klientów wzbudzają przede wszystkim treści przygotowane przez native speakera znającego codzienne słownictwo Anglików.
Pozycjonowanie stron internetowych w Anglii – na co zwrócić uwagę?
Pozycjonowanie stron w Anglii pod wieloma względami przypomina promowanie witryn www w Polsce. Optymalizacja twojej witryny w języku angielskim rządzi się tymi samymi prawami, bo algorytmy Google działają identycznie. Strategia SEO powinna jednak uwzględniać lokalną specyfikę, na przykład w kwestii słów kluczowych, aby zwiększyć szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, a jednocześnie zdobyć zaufanie odbiorców w Anglii i na rynku brytyjskim. O czym musisz koniecznie pamiętać w kwestii SEO w Wielkiej Brytanii?
Pozycjonowanie stron w Anglii – czego oczekują klienci e-sklepów?
Kilka zdań wypada poświęcić handlowi internetowemu. Brytyjski rynek e-commerce już w 2021 roku zbliżył się do wartości 170 miliardów dolarów, a według prognoz ekspertów jego wartość będzie wciąż rosła. W dodatku warto pamiętać, że strona z angielską wersją językową to okno do sprzedaży na arenie międzynarodowej, również poza Wielką Brytanią. O czym nie zapomnieć w przypadku pozycjonowania sklepów w Anglii?
Jak pozycjonować stronę sklepu w UK:
- Responsywna strona na rynek UK – blisko połowa ruchu internetowego w Wielkiej Brytanii jest generowana przez smartfony. Dlatego zdecydowanie warto pozycjonować stronę sklepu w wersji dostępnej na mobile.
- Poprawne opisy produktowe – warto raz jeszcze przypomnieć o British English. Treści z błędami lub amerykańskim słownictwem czy pisownią zniechęcą nowych klientów w angielskiej branży e-commerce.
- Ceny w funtach – drobiazg, o którym łatwo zapomnieć, skupiając się na pozycjonowaniu, zwłaszcza we współpracy z niedoświadczoną agencją SEO.
Jak poprawić pozycjonowanie strony internetowej w Wielkiej Brytanii przy pomocy linków?
Dobry link building odgrywa newralgiczną rolę w kwestii obecności strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Poprawnie przeprowadzony audyt SEO powinien natychmiast zbadać linkowanie zewnętrzne. W brytyjskim internecie zdobywanie wartościowych linków wydaje się trudniejsze niż w Polsce, gdzie funkcjonują różne platformy pośredniczące. Poza tym konkurencja jest nieco większa. Na szczęście istnieją metody na skuteczne pozyskiwanie linków.
Sposoby zdobywania linków w UK:
- Influencer marketing – wiąże się z dużymi zasięgami i jest przydatne nie tylko w pozycjonowaniu. Influencerzy to osoby kształtujące decyzje zakupowe swoich odbiorców.
- Współpraca z twórcami stron podobnych tematycznie – sprawdzona praktyka pod warunkiem, że witryny również korzystają z brytyjskiego hostingu i domeny.
- Treść sponsorowane – wiele angielskich portali i sklepów internetowych korzysta w pozycjonowaniu ze sprzedaży publikacji sponsorowanych oferowanych przez wydawców, a nie pośredników.
- Marketing afiliacyjny – jest równie popularny jak w Polsce i przekłada się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.
Rynek UK – ile trwa i kosztuje pozycjonowanie strony WWW?
Ze względu na dużą konkurencję pozycjonowanie strony www w angielskim internecie bywa droższe niż w Polsce, a na efekty niekiedy należy poczekać nieco dłużej, szczególnie gdy chodzi o promocję sklepu internetowego, a nie pozycjonowanie lokalne mniejszego biznesu. By ograniczyć koszty pozycjonowania w UK, warto poszukać wsparcia w kraju.
Niejedna polska Agencja SEO ma duże doświadczenie w pozycjonowaniu witryn na rynkach zagranicznych, znając ich specyfikę, a także wymagania tamtejszych klientów. Wysoki potencjał brytyjskiego rynku zachęca do rozwoju biznesu właśnie w tym kierunku.
Pozycjonowanie Niemcy – lokalne słowa kluczowe
Po wyborze znakomitego copywritera na rynek niemiecki następuje analiza słów kluczowych. Pod tym względem pozycjonowanie stron niemieckich nie różni się od polskiej specyfiki. Frazy kluczowe możesz dobrać przy pomocy znanych w branży narzędzi, takich jak Google Keyword Planner. Rynek niemiecki ma natomiast pewną charakterystyczną cechę, a mianowicie przywiązanie konsumentów do dostępnych w pobliżu ofert i usług. Zasadnym rozwiązaniem wydaje się zatem wybór lokalnych fraz kluczowych, związanych nie tylko z krajem, ale także regionem i miejscowością. Poza tym pozycjonowanie w Niemczech często odbywa się z wykorzystaniem fraz typu long tail. Opisy produktów stanowią dobre miejsce do ich wprowadzenia.
Pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce – optymalizacja strony
W osiągnięciu założonych celów pozycjonowania niezbędna jest oczywiście optymalizacja witryny – search engine optimization. Czy niemiecki rynek wykazuje pod tym względem jakąś specyfikę? Pozycjonowanie stron za Odrą w kwestii optymalizacji wygląda podobnie jak w Polsce. Należy jednak pamiętać, że nasi sąsiedzi mocno zwracają uwagę na szybkość ładowania strony, więc jest to ważne zarówno z perspektywy działań SEO jak i odbiorców.
O czym pamiętać prowadząc pozycjonowanie strony w Niemczech? Specyfika rynku
Z jednej strony pozyskiwanie nowych klientów za pośrednictwem działań SEO w Niemczech wygląda bardzo podobnie jak pozycjonowanie lokalne w Polsce. W końcu algorytmy Google działają uniwersalnie na całym świecie. Z drugiej strony przy pozycjonowaniu stron w Niemczech warto uwzględnić lokalną specyfikę, bo oczekiwania potencjalnych klientów są nieco odmienne. Jak pozycjonować stronę na niemieckim rynku? Oto kilka ważnych wskazówek!
Jak przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego za Odrą?
Zajmując się pozycjonowaniem stron w Niemczech, warto pomyśleć również o sklepach internetowych. Tamtejsza branża e-commerce jest warta ponad 100 miliardów euro rocznie. Aktywni użytkownicy internetu w większości dokonują zakupów w sieci – to aż 66 milionów potencjalnych nabywców. O czym pamiętać w trakcie pozycjonowania stron e-commerce?
Jak poprawić pozycjonowanie stron w Niemczech przy pomocy link buildingu?
Niezależnie od lokalizacji, a więc także i w Niemczech, kluczowym elementem strategii pozycjonowania jest budowanie profilu linków. Pod tym względem Niemcy sporo różnią się od Polski. Na tamtejszym rynku przywiązuje się ogromną wagę do jakości pozyskiwanych linków, a często są one również efektem świadomie prowadzonego marketingu internetowego. Być może jest to największą zaletą pozycjonowania stron w Niemczech, ale także sporym wyzwaniem.
Pozyskiwanie linków w Niemczech – wartościowe źródła
- Linki od producentów – stanowią ważny element zakresu pozycjonowania za Odrą w przypadku sklepów internetowych. Co ważne, producenci zazwyczaj chętnie zgadzają się, aby ich strona www prowadziła klientów do sklepu, w którym ich towar jest obecny.
- Artykuły sponsorowane – co ciekawe z wyjątkiem stron organizacji pozarządowych i rządu mogą pojawiać się praktycznie w całej sieci.
- Media społecznościowe – popularne podobnie jak w Polsce.
- Współpraca z blogerami – warta wykorzystania szczególnie przy zbieżnej tematyce.
- Współpraca z dziennikarzami – bardzo ceniona w niemieckim marketingu internetowym i przynosząca wartościowe linki. Warto dbać o dobre relacje z niemiecką prasą.
Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron www w niemieckim internecie?
Pozycjonując stronę internetową w Niemczech, należy uzbroić się w cierpliwość. Konkurencja jest z oczywistych powodów większa niż w Polsce, a w dodatku dysponuje zazwyczaj wysokim budżetem. Po kilkunastu miesiącach efekty powinny być zadowalające i przełożyć się na wysoką sprzedaż na tym bardzo atrakcyjnym rynku. Ze względu na konkurencję SEO w Niemczech jest zazwyczaj droższe niż w Polsce, ale potencjalnie przekłada się na większe korzyści.
Jeśli twoja firma potrzebuje pozycjonowania zagranicznego, bo planujesz ekspansję poza kraj, rynek niemiecki oferuje naprawdę kuszące perspektywy. Pamiętaj o dużej konkurencyjności, która dotyczy większości branż. Zadbaj o prawidłową optymalizację strony i jakościowy link building, bardziej wymagający niż w Polsce. Dzięki temu twoja przygoda na niemieckim rynku powinna przełożyć się na naprawdę pokaźne zyski!