copywriting
tekst generujący sprzedaż
Czy widziałeś stronę internetową bez tekstu? A może posty w mediach społecznościowych, które nie mają żadnej treści? Nie? My również. Jak się jednak okazuje – nie wystarczy też napisać tam czegokolwiek. Trzeba stworzyć przekaz, który będzie skuteczny i pomoże Ci osiągnąć zamierzone efekty.
To właśnie tu do gry wchodzi copywriting. Napisz do nas, a pomożemy Ci stworzyć tekst, który wygeneruje sprzedaż i przełoży się na zyski Twojej marki.
Czym jest copywriting?
Mówiąc w dużym skrócie – copywriting polega na stworzeniu przekazu, który przekona odbiorców do zakupu lub do wykonania zaplanowanej przez Ciebie czynności.
Samo to słowo może wywoływać różne skojarzenia – od wymyślania błyskotliwych haseł reklamowych, przez pisanie specjalistycznych artykułów na bloga firmowego, e-booków, notek prasowych, aż po tworzenie treści do postów w mediach społecznościowych.
Copywriting ma bowiem różne oblicza, które zmieniają się w zależności od potrzeb Twojej firmy, grupy docelowej, charakteru produktu czy innych cech. Nie wszystkie z nich są takie jednoznaczne. W końcu w zakres usług copywriterskich wchodzi także tworzenie wspomnianych sloganów reklamowych, scenariuszy filmów reklamowych, spotów radiowych czy całych koncepcji kampanii marketingowych.
Niezależnie od formy, celem copywriterów jest przyciągnięcie uwagi i przekonanie odbiorcy do wykonania pożądanej akcji lub zakupu. W dobie blokowania i niechęci do wszechobecnych reklam ich praca jest więc szczególnie ważna.
Jakie treści możemy dla Ciebie napisać?
Wszystkie teksty dostosowujemy do Twojej marki i jej grupy docelowej. Możemy więc tworzyć także zupełnie inne rodzaje treści – byleby tylko pracowały na Twój zysk.
Teksty SEO
Głównym celem tekstów SEO jest zwiększenie ruchu na stronie WWW lub w sklepie internetowym. Są to więc m.in. materiały publikowane na poszczególnych zakładkach, opisy kategorii i produktów czy artykuły blogowe.
Aby tworzyć skuteczny SEO copywriting, na początku przeprowadzamy dokładną analizę potencjału słów kluczowych. Na tej podstawie określamy strategię content marketingową, obejmującą m.in. plan tekstów, a w następnym kroku – ich napisanie, publikację i optymalizację pod kątem fraz kluczowych.
E-booki
Pisanie e-booków to skuteczny sposób na osiągnięcie celów biznesowych i wizerunkowych, których potrzebuje Twoja firma. Dzięki nim możesz edukować swoich odbiorców, zachęcać ich do skorzystania z oferty czy pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów zainteresowanych marką i jej produktami. Aby pisanie e-booków było skuteczne, powinny być one profesjonalnie przygotowane. I właśnie tu pomocne będą usługi zawodowego copywritera.
Artykuły PR
Wszelkie informacje prasowe i artykuły PR to efektywne narzędzia umożliwiające informowanie mediów o działalności firmy oraz jej osiągnięciach. Rozgłos medialny może być dla Twojej firmy dobrym sposobem na relatywnie tanią promocję i poszerzenie grupy odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.
Tego typu treści powinny być więc skonstruowane w sposób, który zainteresuje nimi dziennikarzy. Publikacje w mediach bardzo często kończą się lukratywnymi kontraktami i nowymi klientami – co doskonale świadczy o tym, że warto w nie inwestować.
Social media copywriting
Media społecznościowe są dziś jednym z podstawowych narzędzi realizujących cele marketingowe – i to niezależnie od branży. Trudno jednak wyobrazić sobie posty w social mediach bez przemyślanej i dopasowanej do odbiorców treści. W końcu to właśnie ona – poza przyciągającymi wzrok grafikami – decyduje o tym, czy przekonasz do siebie swoich odbiorców.
Tworzenie postów na social media ściśle łączy się z copywritingiem, który – zwłaszcza tutaj – musi być tworzony na bardzo wysokim poziomie, z dużą dozą wyczucia i smaku. W końcu social media mają to do siebie, że przebijając się przez niezliczone ilości postów konkurencji, trzeba też nawiązać dobrą relację z odbiorcami, którzy są wyczuleni na jakikolwiek fałsz. Nie jest to łatwe…
Copywriting kreatywny
Z pewnością nie raz i nie dwa spotkałeś się z hasłami, które raz usłyszane, zapadły Ci głęboko w pamięć. Być może był to napis na produkcie, hasło w reklamie telewizyjnej, a może po prostu ciekawa i przykuwająca uwagę nazwa kosmetyku. Żadne z powyższych nie powstałoby bez copywritingu kreatywnego. To właśnie dzięki niemu tworzone są nieszablonowe, oryginalne nazwy i hasła, które w wielu przypadkach – niczym dialogi z kultowych filmów – przechodzą do języka codziennego.
Oferty sprzedażowe, landing pages, maile sprzedażowe
Jednym z najważniejszych rodzajów treści tworzonych według zasad copywritingu są wszelkie teksty sprzedażowe. Stosujemy je w różnych miejscach: w e-mailach, listach ofertowych czy na tzw. landing pages, czyli stronach przeznaczonych do sprzedaży jednego, konkretnego produktu. Teksty sprzedażowe zazwyczaj wieńczą ścieżkę zakupową klienta – powinny pełnić więc funkcję bezpośredniej zachęty do zakupu produktu.
formularz kontaktowy
Ile kosztują wartościowe treści?
Profesjonalny copywriting generuje zyski, więc trudno tu mówić o ponoszeniu kosztów. Wydatki na copywriting powinno się traktować jak inwestycję.
Cena copywritingu jest uzależniona od bardzo wielu czynników, takich jak:
- cel, jaki ma osiągnąć,
- zakres pracy,
- wielkość Twojej firmy i skala jej działania,
- wielkość bazy klientów,
- liczba i jakość konkurencji,
- dotychczasowe działania.
Zupełnie inaczej cennik copywritingu przedstawia się w przypadku strony internetowej – wizytówki, inaczej w przypadku e-commerce z rozbudowanym blogiem i regularnym newsletterem z promocjami, a jeszcze inaczej, gdy trzeba zaplanować kampanię reklamową w internecie, TV czy outdoorze.
Jak wygląda u nas proces tworzenia tekstów?
Tak naprawdę copywriting jest już tylko realizacją wcześniejszej, bardzo intensywnej pracy koncepcyjnej.
Zanim postawimy pierwsze słowo, dokładnie zapoznajemy się z Twoją ofertą – jej mocnymi punktami i wartościami, które może dać klientom. Oprócz tego staramy się poznać i zrozumieć Twoją grupę docelową. Ustalamy strategię działań, dzięki której żadne słowo nie jest przypadkowe.
Powierzając nam zadanie stworzenia skutecznych i atrakcyjnych treści, które będą pracowały na Twoją markę, oszczędzasz czas i unikasz potencjalnych strat, które mógłbyś ponieść, tworząc teksty samemu lub zlecając je przypadkowemu, niesprawdzonemu copywriterowi.
Przekonaliśmy Cię, że marketing internetowy i copywriting to nie tak banalne zagadnienie, jakby się to mogło wydawać? Chcesz sprawdzić, co możesz zyskać dzięki współpracy z profesjonalną agencją mediową? Sprawdź naszą ofertę!