Przejdź do

Copywriting

Czy widziałeś stronę internetową bez tekstu? A może posty w mediach społecznościowych, które nie mają żadnej treści? Nie? My również. Jak się jednak okazuje – nie wystarczy też napisać tam czegokolwiek. Trzeba stworzyć przekaz, który będzie skuteczny i pomoże Ci osiągnąć zamierzone efekty.

To właśnie tu do gry wchodzi copywriting. Napisz do nas, a podpowiemy Ci, w jaki sposób tworzyć treści generujące sprzedaż i przekładające się na zyski Twojej marki.

Czym jest copywriting?

Mówiąc w dużym skrócie – copywriting polega na stworzeniu przekazu, który przekona odbiorców do zakupu lub do wykonania zaplanowanej przez Ciebie czynności.

Samo to słowo może wywoływać różne skojarzenia – od wymyślania błyskotliwych haseł reklamowych, przez pisanie specjalistycznych artykułów na bloga firmowego, e-booków, notek prasowych, aż po tworzenie treści do postów w mediach społecznościowych.

Copywriting ma bowiem różne oblicza, które zmieniają się w zależności od potrzeb Twojej firmy, grupy docelowej, charakteru produktu czy innych cech. Nie wszystkie z nich są takie jednoznaczne. W końcu w zakres usług copywriterskich wchodzi także tworzenie wspomnianych sloganów reklamowych, scenariuszy filmów reklamowych, spotów radiowych czy całych koncepcji kampanii marketingowych.

Niezależnie od formy, celem copywritingu jest przyciągnięcie uwagi i przekonanie odbiorcy do wykonania pożądanej akcji lub zakupu. W dobie blokowania i niechęci do wszechobecnych reklam jest on więc szczególnie ważny.

Czy copywriting jest dla Ciebie?

Copywriting sprzedaje – często bezpośrednio, czasami buduje jedynie grunt pod sprzedaż… – ale też nie tylko. Jego zadaniem może być też edukowanie klientów czy rozwiązanie ich problemów.

Aby dowiedzieć się, czy copywriting sprawdzi się także w Twojej firmie, sprawdź, co o jego funkcjach piszemy poniżej. Jeśli Twoja strona internetowa, newsletter lub profil w social mediach realizują przynajmniej jedną z nich, to copywriting jest właśnie dla Ciebie.

Edukacja klientów i rozwiązywanie ich problemów

Klienci korzystają z wyszukiwarki Google przede wszystkim w celu rozwiązania ich problemów i znalezienia odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Zastanawiając się nad zakupem jakiegoś produktu, w pierwszej kolejności szukają o nim informacji w internecie.

Marki, które dają użytkownikowi odpowiedzi i rozwiązania, zyskują jego sympatię. Publikując na stronie fachowe teksty o produktach, porady czy przykłady ich zastosowania, pomagasz użytkownikom podejmować decyzje zakupowe, a w efekcie generujesz zysk.

Promocja i sprzedaż produktów lub usług

Głównym celem biznesowym większości marek jest oczywiście sprzedaż. Copywriting jest narzędziem, które pomaga ten cel osiągnąć – i to na różne sposoby.

Zastosowanie treści w celach sprzedażowych jest właściwie nieograniczone: artykuły eksperckie na blogu, angażujące posty publikowane w mediach społecznościowych, interesujące i wartościowe filmy, artykuły sponsorowane czy PR. Wszystkie te treści pomagają Ci sprzedawać Twoje produkty oraz promować markę i jej wartości.

Dbanie o wizerunek marki

Dobrze skonstruowane teksty budują solidny wizerunek marki wśród klientów – zarówno obecnych, jak i potencjalnych. Treści wspierające ten wizerunek są obecne właściwie wszędzie: na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, zewnętrznych publikacjach i wszelkich innych materiałach mówiących o Twojej marce.

Warto więc zadbać o to, by przekaz w tych wszystkich miejscach był spójny i dostosowany do specyfiki danego medium. Jednym z elementów copywritingu jest wykreowanie wizerunku eksperckiego, który osiąga się właśnie za pomocą fachowych, specjalistycznych materiałów, budujących pozytywny obraz firmy.

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce

Treści wartościowe dla użytkownika i odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarkę, czyli SEO copywriting, będą systematycznie zwiększać ruch na stronie internetowej. A im więcej odwiedzin, tym większa szansa na sprzedaż.

Chcąc zapewnić marce ruch organiczny z wyszukiwarki, należy zadbać nie tylko o techniczne aspekty strony WWW, ale również o treści na poszczególnych zakładkach i ich systematyczną aktualizację.

Wytyczenie ścieżki klienckiej

W czasach nadmiaru informacji w internecie i mediach oraz – niespotykanego wcześniej w historii ludzkości – przebodźcowania kluczowe znaczenie ma nie tylko dostarczenie odbiorcy szukanej przez niego treści, ale także poprowadzenie go za rękę przez ofertę firmy.

W natłoku informacji klienci bardzo szybko się gubią i bez wyraźnych instrukcji nie wiedzą, co robić dalej – i trudno im się dziwić. Copywriting jest więc potrzebny nie tylko do tworzenia atrakcyjnych i przekonujących treści, ale też do zaprojektowania i pomocy w realizacji jasnej, zrozumiałej i ciekawej ścieżki klienckiej.

Jakie treści możemy dla Ciebie napisać?

Wszystkie teksty dostosowujemy do Twojej marki i jej grupy docelowej. Możemy więc tworzyć także zupełnie inne rodzaje treści – byleby tylko pracowały na Twój zysk.

 

Teksty SEO

Głównym celem tekstów SEO jest zwiększenie ruchu na stronie WWW lub w sklepie internetowym. Są to więc m.in. materiały publikowane na poszczególnych zakładkach, opisy kategorii i produktów czy artykuły blogowe.

Aby tworzyć skuteczny SEO copywriting, na początku przeprowadzamy dokładną analizę potencjału słów kluczowych. Na tej podstawie określamy strategię content marketingową, obejmująca m.in. plan tekstów, a w następnym kroku – ich napisanie, publikację i optymalizację pod kątem fraz kluczowych.

 

E-booki

Pisanie e-booków to skuteczny sposób na osiągnięcie celów biznesowych i wizerunkowych, których potrzebuje Twoja firma. Dzięki nim możesz edukować swoich odbiorców, zachęcać ich do skorzystania z oferty czy pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów zainteresowanych marką i jej produktami. Aby pisanie e-booków było skuteczne, powinny być one profesjonalnie przygotowane. I właśnie tu z pomocą przychodzi copywriting.

 

Artykuły PR

Wszelkie informacje prasowe i artykuły PR to efektywne narzędzie umożliwiające informowanie mediów o działalności firmy oraz jej osiągnięciach. Rozgłos medialny może być dla Twojej firmy dobrym sposobem na relatywnie tanią promocję i poszerzenie grupy odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.

Tego typu treści powinny być więc skonstruowane w sposób, który zainteresuje nimi dziennikarzy. Publikacje w mediach bardzo często kończą się lukratywnymi kontraktami i nowymi klientami – co doskonale świadczy o tym, że warto w nie inwestować.

 

Social media copywriting

Media społecznościowe są dziś jednym z podstawowych narzędzi realizujących cele marketingowe – i to niezależnie od branży. Trudno jednak wyobrazić sobie posty w social mediach bez przemyślanej i dopasowanej do odbiorców treści. W końcu to właśnie ona – poza przyciągającymi wzrok grafikami – decyduje o tym, czy przekonasz do siebie swoich odbiorców.

Tworzenie postów na social media ściśle łączy się z copywritingiem, który – zwłaszcza tutaj – musi być tworzony na bardzo wysokim poziomie, z dużą dozą wyczucia i smaku. W końcu social media mają to do siebie, że przebijając się przez niezliczone ilości postów konkurencji, trzeba też nawiązać dobrą relację z odbiorcami, którzy są wyczuleni na jakikolwiek fałsz. Nie jest to łatwe…

 

Copywriting kreatywny

Z pewnością nie raz i nie dwa spotkałeś się z hasłami, które raz usłyszane, zapadły Ci głęboko w pamięć. Być może był to napis na produkcie, hasło w reklamie telewizyjnej, a może po prostu ciekawa i przykuwająca uwagę nazwa kosmetyku. Żadne z powyższych nie powstałoby bez copywritingu kreatywnego. To właśnie dzięki niemu tworzone są nieszablonowe, oryginalne nazwy i hasła, które w wielu przypadkach – niczym dialogi z kultowych filmów – przechodzą do języka codziennego.

 

Oferty sprzedażowe, landing pages, maile sprzedażowe

Jednym z najważniejszych rodzajów treści tworzonych według zasad copywritingu są wszelkie teksty sprzedażowe. Stosujemy je w różnych miejscach: w e-mailach, listach ofertowych czy na tzw. landing pages, czyli stronach przeznaczonych do sprzedaży jednego, konkretnego produktu. Teksty sprzedażowe zazwyczaj wieńczą ścieżkę zakupową klienta – powinny pełnić więc funkcję bezpośredniej zachęty do zakupu produktu.

Skontaktuj się z nami

Zdajesz sobie sprawę z tego, że copywriting jest jednym z filarów marketingu internetowego, ale nie wiesz, jak go zastosować? Napisz do nas – pokażemy Ci, jak skuteczny copywriting może zwiększyć Twoją sprzedaż i stworzymy treści przekładające się na Twój zysk.

logotypy test

Obszar kompozycji 8
Obszar kompozycji 200
Obszar kompozycji 7
Obszar kompozycji 6
Obszar kompozycji 4 kopia
LOGO-9
LOGO-8

Testowa sekcja pod formularzem

Test nagłówka 2

Social media copywriting

Media społecznościowe są dziś jednym z podstawowych narzędzi realizujących cele marketingowe – i to niezależnie od branży. Trudno jednak wyobrazić sobie posty w social mediach bez przemyślanej i dopasowanej do odbiorców treści. W końcu to właśnie ona – poza przyciągającymi wzrok grafikami – decyduje o tym, czy przekonasz do siebie swoich odbiorców.

Tworzenie postów na social media ściśle łączy się z copywritingiem, który – zwłaszcza tutaj – musi być tworzony na bardzo wysokim poziomie, z dużą dozą wyczucia i smaku. W końcu social media mają to do siebie, że przebijając się przez niezliczone ilości postów konkurencji, trzeba też nawiązać dobrą relację z odbiorcami, którzy są wyczuleni na jakikolwiek fałsz. Nie jest to łatwe…

Copywriting kreatywny

Z pewnością nie raz i nie dwa spotkałeś się z hasłami, które raz usłyszane, zapadły Ci głęboko w pamięć. Być może był to napis na produkcie, hasło w reklamie telewizyjnej, a może po prostu ciekawa i przykuwająca uwagę nazwa kosmetyku. Żadne z powyższych nie powstałoby bez copywritingu kreatywnego. To właśnie dzięki niemu tworzone są nieszablonowe, oryginalne nazwy i hasła, które w wielu przypadkach – niczym dialogi z kultowych filmów – przechodzą do języka codziennego.

Oferty sprzedażowe, landing pages, maile sprzedażowe

Jednym z najważniejszych rodzajów treści tworzonych według zasad copywritingu są wszelkie teksty sprzedażowe. Stosujemy je w różnych miejscach: w e-mailach, listach ofertowych czy na tzw. landing pages, czyli stronach przeznaczonych do sprzedaży jednego, konkretnego produktu. Teksty sprzedażowe zazwyczaj wieńczą ścieżkę zakupową klienta – powinny pełnić więc funkcję bezpośredniej zachęty do zakupu produktu.