Przejdź do

Kampanie reklamowe online

Kampanie dostosowane do indywidualnych oczekiwań naszych klientów

kampanie online

Obszar-kompozycji-2-e1645186773484

Reklama w internecie to nasza specjalność. Wiemy, jak dotrzeć do wybranego przez Ciebie użytkownika i jak ustawić kampanie online, które spełnią wszystkie Twoje zawodowe KPI.

Staramy się zrozumieć, jakie masz cele, czym wyróżnia się Twoja branża i przede wszystkim… Twoja firma. Dzięki uzyskanym informacjom z powodzeniem zrealizujemy kampanie w mediach społecznościowych, w sieci reklamowej Google, na największych portalach w Polsce i witrynach tematycznych.

Tworzymy kampanie reklamowe dostosowane do indywidualnych oczekiwań naszych klientów. Gdy już zrozumiemy cele kampanii online i poznamy branżę, jesteśmy w stanie zaproponować skuteczne narzędzia promocji w internecie. Wówczas skupiamy się na sprzedaży produktu czy usługi, pozyskaniu większej liczby potencjalnych klientów lub na prowadzeniu działań wizerunkowych, takich jak branding marki czy budowanie świadomości.

Kampanie reklamowe online – kto powinien reklamować się w Internecie

Jak wynika z badania Mediapanel Gemius/PBI II 2022, w lutym 2022 roku liczba internautów wyniosła 30 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,5 mln osób. Liderem odwiedzanych stron była Grupa Google z zasięgiem na poziomie 96,54%. Kolejne miejsca na podium należały do Grupy Youtube (88,49%) i do Grupy Allegro (74,65%). Czwarte miejsce zajęła RAS Polska (74,29%), a piąte – serwis Facebook (74,25%).

Jeżeli masz stronę www i chcesz zwiększyć swoją sprzedaż, nie rezygnuj z reklamy online. Jeśli będziesz obecny w internecie w wyrazisty i skuteczny sposób (o to zadbamy my), dasz się znaleźć osobom, które szukają dokładnie takich produktów i usług, jakie oferujesz. Zbudujesz rozpoznawalny wizerunek marki, zwiększysz obroty i zyski oraz zamienisz jednorazowych klientów w lojalnych kupujących.

Nie ma znaczenia, czy masz sklep e-commerce, czy zwykłą wizytówkę firmową z opisem usług. Dla każdej działalności komercyjnej mierzymy realizację celów kupowanej reklamy internetowej. W optymalnym przypadku cele są realizowane online (dobrym przykładem jest sklep e-commerce, gdzie usługa czy produkt są możliwe do kupienia przez www). Nawet jeśli masz tradycyjną stronę informacyjną, zmierzymy, ile osób i jakim kosztem przeszło do zakładki „Kontakt” lub wypełniło formularz kontaktowy.

Co zyskasz dzięki efektywnie zrealizowanej kampanii reklamowej w internecie?

Coraz więcej osób wykorzystuje media społecznościowe i inne internetowe kanały komunikacji do celów biznesowych. Dzięki internetowej kampanii reklamowej możesz osiągnąć rozmaite cele i korzyści. Mogą być to m.in.:

zbudowanie świadomości i pozytywnego wizerunku marki

Chcesz, by więcej osób dowiedziało się o Twojej marce, poznało jej wartości i zbudowało z nią pozytywne skojarzenia? Reklama w sieci reklamowej Google i w mediach społecznościowych to jeden z najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie takiego celu.

stworzenie świadomości produktu

czyli skuteczne wprowadzenie na rynek nowego produktu. Reklama internetowa jest także świetnym sposobem na to, by wyciągnąć na światło dzienne nowy produkt lub usługę i zaprezentować ją szerokiemu gronu odbiorców.

zachęcanie odbiorców do działania

Kolejnym popularnym celem realizowanym w kampaniach reklamowych na urządzeniach mobilnych i desktopach jest skłonienie odbiorcy do wykonania określonej czynności. Może być to np. podanie adresu e mail, zapis do newslettera czy polubienie profilu na Instagramie.

zwiększenie konwersji

W kontekście e-commerce konwersja to przekształcenie odwiedzającego stronę internauty w klienta. Jeśli wiele osób odwiedza Twój sklep, ale regularne wizyty nie przekładają się na wyższą sprzedaż, skuteczna kampania reklamowa pomoże Ci to zmienić.

zbudowanie lojalności i zaangażowania odbiorców

Jeśli masz spore grono odbiorców, kolejnym krokiem powinno być zbudowanie ich lojalności i zaangażowania. W ten sposób przemienisz przypadkowych kupujących w oddanych marce stałych klientów.

Ważne: precyzyjne określenie celu reklamowego pozwoli Ci równie precyzyjnie zmierzyć rezultaty kampanii reklamowej. Zanim zaczniesz, zastanów się, na czym najbardziej Ci zależy i jakie efekty chciałbyś osiągnąć. Zwiększenie liczby polubień fanpage’a, wyższa sprzedaż, a może zbudowanie rozpoznawalności marki? Wiedząc, dokąd zmierzasz, dotrzesz do celu szybciej i skuteczniej. A po drodze nie zgubisz obranego kierunku. Jeśli to możliwe, podczas precyzowania celów, kieruj się schematem SMART. Zgodnie z nim dobrze wyznaczony cel powinien być S – specific (konkretny), M – measurable (mierzalny), A – attainable (osiągalny), R – relevant (istotny), T – time-bound (określony w czasie).

Zamiast mówić: „chcę osiągnąć nowe polubienia strony”, powiedz: „chcę pozyskać 100 nowych obserwujących w ciągu najbliższego miesiąca”.

Dlaczego warto powierzyć obsługę kampanii reklamowych w internecie profesjonalistom?

„Przeszedłem weekendowy kurs AdWords-ów, przecież mogę sam zrealizować kampanię.”

„Co jest trudnego w rozpoczęciu kampanii na Facebooku lub Instagramie?

„Internet jest teraz potężnym źródłem wiedzy. Po co płacić profesjonalistom skoro większość czynności mogę wykonać sam?”

Mimo działań edukacyjnych, które regularnie realizujemy, od czasu do czasu sami spotykamy się z podobnymi opiniami. Jeśli Ty także rozważasz realizację kampanii reklamowej na własną rękę, pamiętaj, że wszystkie czynności, które będziesz musiał wykonać, tylko pozornie wydają się łatwe i nieskomplikowane. Większość z nich wymaga bowiem profesjonalnej wiedzy, której nie da się pozyskać podczas weekendowego kursu oraz doświadczenia, które pozwala uniknąć błędów (często tych popełnianych nieświadomie).

Mylne określenie grupy odbiorców i celów, wybór niewłaściwych kanałów komunikacji, brak weryfikacji rezultatów lub użycie do tego celu nieefektywnych narzędzi nie tylko nie przyniesie Ci oczekiwanych efektów, ale sprawi także, że wyrzucisz w błoto przeznaczone na kampanię środki finansowe. Istnieje także duże prawdopodobieństwo, że konsekwencją takiego scenariusza będzie wyrobienie przekonania, że reklama w internecie nie działa. A to opinia, które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Jeśli chcesz osiągnąć realne i mierzalne korzyści, oddaj działania reklamowe w nasze ręce. Jako profesjonaliści i prawdziwi pasjonaci pomożemy Ci osiągnąć cele, na których najbardziej Ci zależy.

Jak to robimy, czyli od czego zależy efektywność w marketingu internetowym?

Kampanie internetowe we współpracy z Fabryką Marketingu to optymalny wybór kanałów i form reklamowych.

Analizujemy grupę docelową

Wyobraź sobie, jak zareaguje młoda matka, kiedy zobaczy w internecie reklamę nowoczesnego Ferrari w krwistoczerwonym kolorze, z potężnym silnikiem i imponującą mocą. Jakie będą odczucia studenta, który ujrzy na ekranie smartfona folder reklamowy biura podróży, oferującego ekskluzywne wycieczki na Malediwy? Czy modny mężczyzna mieszkający w dużym mieście kupi traktor, którego reklamę zobaczył na jednym z portali?
Kluczem do skuteczności kampanii reklamowej w internecie jest precyzyjne skierowanie swoich działań do tych osób, które chcą kupić lub rozważają kupno produktów i usług, które oferujesz. W innym przypadku działania nie będą efektywne, a kampania reklamowa nie przyniesie rezultatów, których oczekujesz.

Jak to robimy?

Zanim zaczniemy jakiekolwiek działania, przeprowadzimy z Tobą kompleksowy wywiad. Będziemy pytać o to, jakich klientów obecnie obsługujesz — gdzie mieszkają Twoi klienci, w jakim są wieku, jaki jest ich poziom zarobków, czym się interesują i jak spędzają wolny czas. Później przekładamy tę wiedzę na dobór grupy docelowej i form kampanii reklamowych w mediach społecznościowych lub sieci wyszukiwania. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć z przekazem do użytkowników, którzy prawdopodobnie zainteresują się Twoim produktem lub dokonają konwersji.

Dobieramy kanały reklamowe

Wiedząc, do kogo kierujemy kampanię, możemy wybrać optymalne dla danej grupy docelowej kanały reklamowe. Co to oznacza w praktyce? Aby to wyjaśnić, posłużymy się konkretnym przykładem. Załóżmy, że idealnymi odbiorcami Twoich usług są Millennialsi, czyli osoby urodzone w latach 80. i 90. XX wieku. Żartobliwie określani pokoleniem urodzonym ze smartfonem w dłoni zdecydowanie częściej niż inni odwiedzają mobilne strony internetowe, regularnie korzystają z Facebooka i Instagrama. W przypadku takich odbiorców świetnym wyborem będą kampanie influencerskie, reklamy w mediach społecznościowych czy kampanie reklamowe z udziałem youtubowych twórców. Ze względu na fakt, że przez dużą konsumpcję internetu są nieustająco bombardowani przekazami reklamowymi, skuteczna reklama, której odbiorcą jest Millennials, musi wyróżniać się wśród innych, nieść w sobie realną wartość (to jest szczególnie ważne, jeśli planujesz realizować content marketing) i podkreślać istotne dla tej grupy odbiorców wartości.

Jak to robimy?

Wybieramy najbardziej odpowiednie kanały dla Twojej kampanii reklamowej. Decyzję podejmujemy m.in. na postawie Twoich celów, przekazu, grupy docelowej oraz dostępnych na danej platformie formatów. Możemy prowadzić kampanię internetową Google Ads, LinkedIn Ads, Facebook Ads, a także na platformie YouTube czy na Instagramie. Dobrą praktyką, która pozwala zmaksymalizować efekty działań reklamowych, jest dywersyfikacja, czyli wybór nie jednego a kilku kanałów komunikacji. Wykorzystując strategię cross channel marketing, która pozwala zrealizować kampanię w powiązanych ze sobą kanałach komunikacji, możesz liczyć na jeszcze lepsze efekty.

Mierzymy efekty

Wielu osobom wydaje się, że dobór grupy docelowej, wybór optymalnych dla nich kanałów komunikacji i uruchomienie kampanii to wszystko, co muszą zrobić, aby osiągnąć wymierne rezultaty. Kluczowym elementem efektywności kampanii jest także często bagatelizowana, zwłaszcza przez osoby, które realizują działania na własną rękę, weryfikacja rezultatów. Dlaczego to takie ważne? Jeśli po wstępnym okresie trwania kampanii (ten zależy od indywidualnych czynników) okaże się, że działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, warto zweryfikować, a następnie zmodyfikować określone parametry.

Jak to robimy?

Sprawdzamy, czy zyski z kupionej reklamy pokrywają koszty prowadzenia kampanii. Monitorujemy, ilu potencjalnych klientów przeszło na Twoją stronę, dodało produkty do koszyka lub sfinalizowało zakup. Pokazujemy, czy reklama internetowa zrealizowała cele, które chcesz osiągnąć – niezależnie, czy chodzi o wzrost sprzedaży, czy o świadomość marki.

Jak działa reklama internetowa

Proces planowania kampanii rozpoczyna się od briefu. Brief jest zestawem podstawowych pytań, które pozwalają przygotować pierwszy zarys internetowej kampanii reklamowej. Na podstawie określenia celu kampanii, grupy docelowej i tonu komunikacji przygotowujemy propozycję mediową (mediaplan). Mediaplan zawiera proponowane narzędzia i kanały komunikacji.

Metodyka doboru narzędzi i miejsc wyświetlania reklamy przebiega według sprawdzonego procesu. Najpierw wybieramy te kanały, które pozwalają na najniższy koszt dotarcia do grupy docelowej – maksymalizujemy udział tych narzędzi. Jeśli budżet na to pozwala, wybieramy coraz droższe media pod kątem kosztu dotarcia/realizacji celu kampanii. Procedurę powtarzamy aż do wyczerpania budżetu. Dzięki procesowemu podejściu utrzymujemy jakość naszych propozycji na najwyższym poziomie efektywności mediowej.

Warto mieć na uwadze fakt, że efekty kampanii internetowej są mierzalne. Jest to ogromna przewaga nad innymi formami reklamowymi, takimi jak: prasa, radio czy reklama TV. Dzięki narzędziom analitycznym jesteśmy w stanie powiedzieć Ci dokładnie:

• ile osób widziało Twoją reklamę;

• ile osób zainteresowało się Twoją reklamą i ją kliknęło;

• ile osób przeszło na Twoją stronę internetową i co na niej robiło.

Co więcej, jeżeli sprzedasz 1000 produktów, będziemy w stanie powiedzieć Ci, ile osób zrobiło zakupy dzięki reklamie, a na ile kampania internetowa nie miała wpływu.