Pozycjonowanie e-commerce
Czy wiesz, że witryny znajdujące się wysoko w wynikach wyszukiwania są obdarzone przez użytkowników największym zaufaniem? Ta zasada dotyczy szczególnie sklepów internetowych, dlatego ich pozycjonowanie jest obecnie tak istotną kwestią. Z naszą pomocą skutecznie poprawisz widoczność swojej platformy e-commerce, zaobserwujesz wzrost ruchu na stronie i przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów, co przełoży się na wzrost sprzedaży.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – pomożemy Ci zwiększyć sprzedaż
Coraz więcej Polaków decyduje się na dokonywanie zakupów w sklepach online – z roku na rok liczba ta rośnie i zdaje się, że ten trend utrzyma swoją wysoką pozycję z uwagi na wzrost zaufania do branży e-commerce. Klienci mają obecnie do dyspozycji ogromny wybór sklepów internetowych z każdej dziedziny, dlatego tak istotne jest wyróżnienie swojej witryny na tle konkurencji!
Pozycjonowanie sklepu internetowego znacznie ułatwi Ci to zadanie, przyczyniając się do zwiększenia widoczności Twojej witryny w wyszukiwarce Google, a przy okazji doprowadzi do zwiększenia ruchu i liczby konwersji na Twojej stronie. Wszystko to bezpośrednio przełoży się na wyniki sprzedażowe. Nie musisz się jednak obawiać zagadnień technicznych związanych z SEO – nasi specjaliści skutecznie wesprą Cię w działaniu.
Jakiego rodzaju kroki podejmujemy w ramach usługi pozycjonowania e-commerce? Aby rozpocząć działania SEO, wybieramy słowa kluczowe, które powinny przynieść najwięcej sprzedaży Twojemu biznesowi. Dopasowujemy je do danej branży, w której działa firma, panujących aktualnie trendów i potrzeb klientów, kierując się przy tym potencjałem każdej z fraz. Później wykonujemy audyt SEO Twojej strony internetowej oraz przeprowadzamy analizę działań konkurencji, korzystając przy tym ze specjalistycznych narzędzi. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaproponować Ci rozwiązania dostosowane nie tylko do wymogów SEO, ale także do wymagań rynkowych. Następnie współpracujemy z Tobą w celu wdrożenia wszystkich zasugerowanych zmian.
Optymalizacja platformy e-commerce
Wiemy, że wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej oraz jej obsługa mają znaczący wpływ na funkcjonowanie e-sklepu. Musi ona być dopasowana do potrzeb właściciela sklepu i jego klientów, spełniając jednocześnie kryteria oceny wyszukiwarki Google. Nasi eksperci znają specyfikę wielu różnych rozwiązań dostępnych na rynku, dzięki czemu są oni w stanie idealnie dostosować strategie swoich działań do wybranej przez Ciebie platformy e-commerce. Każda z nich rządzi się bowiem własnymi zasadami i wymaga innego, sprecyzowanego podejścia.
W ramach SEO e-commerce zaproponujemy i wdrożymy zmiany, które pozwolą Ci na efektywne zoptymalizowanie Twojej platformy. Proces ten obejmuje m.in. tworzenie atrakcyjnych opisów produktowych oraz prowadzenie bloga sklepu, ale uwzględnia również wiele aspektów technicznych – do skutecznego pozycjonowania e-sklepu nie wystarczy bogata oferta oraz wartościowe treści. W związku z tym w budowaniu widoczności e-commerce bardzo istotne są także kwestie wiążące się z zarządzaniem witryną z panelu platformy. Wśród działań, które przeprowadzamy w tym zakresie, można wymienić:
• określenie odpowiednich tytułów (nagłówków H1) na każdej z podstron serwisu,
• znakowanie metadanych – dodatkowych informacji stosowanych do opisu zawartości stron,
• wdrożenie przekierowań oraz linków kanonicznych,
• tematyczne grupowanie produktów w podkategorie,
• opisanie zdjęć za pomocą atrybutu ALT,
• ustawienie adresów URL przyjaznych dla użytkowników,
• usunięcie lub przeredagowanie zduplikowanych treści,
• linkowanie wewnętrzne stron produktowych w obrębie platformy.
Optymalizacja sklepu internetowego to złożony proces. Należy pamiętać, że poza wyżej wspomnianymi aspektami, warto także zadbać o funkcjonalność i przejrzystość Twojego sklepu. Jeśli witryna będzie czytelna, to klienci nie będą mieli problemu ze znalezieniem interesujących ich produktów. Dzięki temu również chętniej będą wracać na Twoją stronę, aby zakupić kolejną rzecz. Ważne jest również dodanie aktualnego certyfikatu SSL oraz załączenie wszelkich obowiązkowych treści, na przykład regulaminów.
W obecnych czasach sklepy internetowe, które nie mają dobrego pozycjonowania, tracą szansę na dotarcie go szerszego grona odbiorców i pozyskania zaufania klientów. Przeważnie właściciele witryn próbują na własną rękę wdrażać zmiany, niestety złożoność procesów i częste zmiany algorytmów Google uniemożliwiają im osiągnięcie zamierzonych efektów. Uważamy, że wieloletnie doświadczenie specjalistów jest niezbędne dla efektywnych działań, dlatego warto współpracować z naszą agencją SEO, która na pewno pomoże Ci znacznie zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarce i osiągnąć założone cele marketingowe.