Przejdź do

Pozycjonowanie e-commerce

 

remarketing

Czy wiesz, że witryny znajdujące się wysoko w wynikach wyszukiwania są obdarzone przez użytkowników największym zaufaniem? Ta zasada dotyczy szczególnie sklepów internetowych, dlatego ich pozycjonowanie jest obecnie tak istotną kwestią. Z naszą pomocą skutecznie poprawisz widoczność swojej platformy e-commerce, zaobserwujesz wzrost ruchu na stronie i przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów, co przełoży się na wzrost sprzedaży.

marcowy-dred2-e1646997592309

Pozycjonowanie sklepów internetowych – pomożemy Ci zwiększyć sprzedaż

Coraz więcej Polaków decyduje się na dokonywanie zakupów w sklepach online – z roku na rok liczba ta rośnie i zdaje się, że ten trend utrzyma swoją wysoką pozycję z uwagi na wzrost zaufania do branży e-commerce. Klienci mają obecnie do dyspozycji ogromny wybór sklepów internetowych z każdej dziedziny, dlatego tak istotne jest wyróżnienie swojej witryny na tle konkurencji!

Pozycjonowanie sklepu internetowego znacznie ułatwi Ci to zadanie, przyczyniając się do zwiększenia widoczności Twojej witryny w wyszukiwarce Google, a przy okazji doprowadzi do zwiększenia ruchu i liczby konwersji na Twojej stronie. Wszystko to bezpośrednio przełoży się na wyniki sprzedażowe. Nie musisz się jednak obawiać zagadnień technicznych związanych z SEO – nasi specjaliści skutecznie wesprą Cię w działaniu.

Jakiego rodzaju kroki podejmujemy w ramach usługi pozycjonowania e-commerce? Aby rozpocząć działania SEO, wybieramy słowa kluczowe, które powinny przynieść najwięcej sprzedaży Twojemu biznesowi. Dopasowujemy je do danej branży, w której działa firma, panujących aktualnie trendów i potrzeb klientów, kierując się przy tym potencjałem każdej z fraz. Później wykonujemy audyt SEO Twojej strony internetowej oraz przeprowadzamy analizę działań konkurencji, korzystając przy tym ze specjalistycznych narzędzi. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaproponować Ci rozwiązania dostosowane nie tylko do wymogów SEO, ale także do wymagań rynkowych. Następnie współpracujemy z Tobą w celu wdrożenia wszystkich zasugerowanych zmian.

Optymalizacja platformy e-commerce

Wiemy, że wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej oraz jej obsługa mają znaczący wpływ na funkcjonowanie e-sklepu. Musi ona być dopasowana do potrzeb właściciela sklepu i jego klientów, spełniając jednocześnie kryteria oceny wyszukiwarki Google. Nasi eksperci znają specyfikę wielu różnych rozwiązań dostępnych na rynku, dzięki czemu są oni w stanie idealnie dostosować strategie swoich działań do wybranej przez Ciebie platformy e-commerce. Każda z nich rządzi się bowiem własnymi zasadami i wymaga innego, sprecyzowanego podejścia.

W ramach SEO e-commerce zaproponujemy i wdrożymy zmiany, które pozwolą Ci na efektywne zoptymalizowanie Twojej platformy. Proces ten obejmuje m.in. tworzenie atrakcyjnych opisów produktowych oraz prowadzenie bloga sklepu, ale uwzględnia również wiele aspektów technicznych – do skutecznego pozycjonowania e-sklepu nie wystarczy bogata oferta oraz wartościowe treści. W związku z tym w budowaniu widoczności e-commerce bardzo istotne są także kwestie wiążące się z zarządzaniem witryną z panelu platformy. Wśród działań, które przeprowadzamy w tym zakresie, można wymienić:

określenie odpowiednich tytułów (nagłówków H1) na każdej z podstron serwisu,

znakowanie metadanych – dodatkowych informacji stosowanych do opisu zawartości stron,

wdrożenie przekierowań oraz linków kanonicznych,

tematyczne grupowanie produktów w podkategorie,

opisanie zdjęć za pomocą atrybutu ALT,

ustawienie adresów URL przyjaznych dla użytkowników,

• usunięcie lub przeredagowanie zduplikowanych treści,

linkowanie wewnętrzne stron produktowych w obrębie platformy.

Optymalizacja sklepu internetowego to złożony proces. Należy pamiętać, że poza wyżej wspomnianymi aspektami, warto także zadbać o funkcjonalność i przejrzystość Twojego sklepu. Jeśli witryna będzie czytelna, to klienci nie będą mieli problemu ze znalezieniem interesujących ich produktów. Dzięki temu również chętniej będą wracać na Twoją stronę, aby zakupić kolejną rzecz. Ważne jest również dodanie aktualnego certyfikatu SSL oraz załączenie wszelkich obowiązkowych treści, na przykład regulaminów.

W obecnych czasach sklepy internetowe, które nie mają dobrego pozycjonowania, tracą szansę na dotarcie go szerszego grona odbiorców i pozyskania zaufania klientów. Przeważnie właściciele witryn próbują na własną rękę wdrażać zmiany, niestety złożoność procesów i częste zmiany algorytmów Google uniemożliwiają im osiągnięcie zamierzonych efektów. Uważamy, że wieloletnie doświadczenie specjalistów jest niezbędne dla efektywnych działań, dlatego warto współpracować z naszą agencją SEO, która na pewno pomoże Ci znacznie zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarce i osiągnąć założone cele marketingowe.

Rekomendacje zmian pod kątem UX

W każdym e-commerce najważniejszy jest użytkownik – jeżeli chcesz zachęcić go do dokonania zakupu na Twojej stronie (i potencjalnego powrotu na nią), musisz odpowiedzieć na jego potrzeby i zadbać o jakość wrażeń, których doświadcza podczas interakcji z Twoją witryną. Decydując się na współpracę z naszą agencją, możesz korzystać z doradztwa doświadczonych ekspertów, którzy pomogą Ci zoptymalizować wykorzystywaną w Twoim sklepie platformę e-commerce pod kątem UX: zwiększyć jej funkcjonalność, poprawić jej intuicyjność czy też udoskonalić interfejs.

Optymalizacja stron e-commerce

Istotna jest tutaj przemyślana struktura URL oraz właściwa architektura platformy. Podpowiemy Ci, jak zbudować mapę kategorii i podkategorii oraz zoptymalizować karty produktowe w Twoim sklepie internetowym – tak, by był on dobrze odbierany przez mechanizmy Google. Zasugerujemy również, w których miejscach należy wprowadzić niezbędne przekierowania. Należy bowiem pamiętać, że strony generujące informacje o błędach mogą powodować spadek widoczności Twojego e-commerce!

Dobór słów kluczowych

Odpowiednie słowa kluczowe są podstawą optymalizacji SEO e-commerce. Pozwalają one na skuteczne pozycjonowanie stron produktów i kategorii. Dobór właściwego kompletu fraz kluczowych nie jest jednak prosty. Zadanie to wymaga wcześniejszego researchu, a także znajomości zasad SEO. Nasi specjaliści skutecznie wesprą Cię w tym zadaniu, dokonując za pomocą zaawansowanych narzędzi dogłębnej analizy potencjału haseł związanych z Twoją działalnością. W oparciu o wybrane w ten sposób słowa kluczowe stworzymy dla Ciebie strategię, która znacząco podniesie Twoją widoczność w Google.

Techniczne SEO

Techniczna strona pozycjonowania sklepu e-commerce jest szczególnie istotna w optymalizacji platform sprzedażowych. Nasi eksperci sprawdzą, które elementy struktury Twojego e-sklepu należy zmienić lub dopracować i na tej podstawie opracują plan działań w ramach technical SEO. Pomożemy Ci m.in. nadać właściwe tytuły wszystkim podstronom serwisu, odpowiednio oznakować metadane oraz ustawić przyjazne adresy URL. Dzięki temu platforma e-commerce będzie skutecznie służyła realizacji Twoich celów, jednocześnie spełniając wymogi zarówno klientów, jak i robotów Google.

Link Building

W pozycjonowaniu e-commerce znaczącą rolę odgrywa pozyskiwanie linków wewnętrznych oraz zewnętrznych, które prowadzą do poszczególnych podstron serwisu. Korzystając z naszych usług, możesz liczyć na wsparcie w zakresie wzmocnienia linkowania w obrębie Twojej strony (linkowanie wewnętrzne) oraz rozbudowy sieci linków poza Twoją witryną (linkowanie zewnętrzne). Dzięki naszym działaniom, odnośniki do Twojego e-commerce pojawią się na wartościowych portalach, co zwiększy wiarygodność oraz autorytet Twojej strony w oczach botów Google.

Content Marketing

Musisz pamiętać o tym, że jednym z najważniejszych czynników wpływających na widoczność w wyszukiwarkach są treści na Twojej stronie. Dla Google istotnym jest, by stanowiły one realną wartość dla użytkownika – były angażujące, prezentowały wysoką jakość merytoryczną i precyzyjnie odpowiadały na jego zapytanie. Najważniejsza jest jednak ich unikalność – wszelkiego rodzaju duplikacje treści znacząco obniżą Twoją pozycję w wyszukiwarkach. W związku z tym, nasza pomoc obejmuje również tworzenie treści (opisów kategorii i produktów, artykułów na bloga sklepu), które będą atrakcyjne zarówno z punktu widzenia potencjalnych klientów, jak i mechanizmów Google.

Dlaczego warto pozycjonować platformy e-commerce?

Marketing internetowy, a zwłaszcza pozycjonowanie e-commerce, to skomplikowana układanka – ciąg powiązanych ze sobą elementów, które tworzą spójną i logiczną całość. Optymalizacja strategii działania, wzbogacona o wnioski wyciągnięte z analiz i doświadczenia naszych specjalistów, pozwala osiągać wysokie pozycje strony w wyszukiwarkach. Co zyska dzięki temu Twoja strona? Przede wszystkim zajmie dobrą pozycję w Google na określone słowa kluczowe, co pozwoli Ci przyciągnąć nowych klientów do Twojego e-commerce. W dalszej kolejności pozycjonowanie sklepu internetowego wpłynie korzystnie na zwiększenie ruchu oraz czasu spędzonego w witrynie, co spowoduje na wzrost liczby konwersji. Wszystko to bezpośrednio przełoży się ostatecznie na wyniki sprzedażowe!

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pozwoli nawet najmniejszym biznesom wygrać rywalizację z większymi sprzedawcami. Najważniejsza czynność to skuteczne przyciągnięcie klienta. Dopiero wówczas należy zadbać o poprawę kolejnych etapów jego ścieżki zakupowej – zbudowanie jego zaangażowania i płynne przeprowadzenie go do finalizacji transakcji. Dlatego też jeśli zajmujesz się działalnością e-commerce, powinieneś zadbać o pozycjonowanie swojej witryny.