Pozycjonowanie Magento
Rynek platform e-commerce jest w Polsce równie konkurencyjny jak cała branża. Największym powodzeniem cieszą się CMS-y typu open source. Platforma Magento wspierana przez Adobe odgrywa wśród nich ważną rolę. Według raportu „E-COMMERCE W POLSCE 2021. „Sklepy internetowe z najlepszym SEO” przygotowanego przez Senuto, w 2021 roku w oparciu o Magento funkcjonowało w naszym kraju ponad 2000 sklepów internetowych, co uplasowało Magento na ósmym miejscu pod względem popularności.
Zamierzasz stworzyć sklep internetowy i rozważasz wykorzystanie platformy Magento? A może Twój biznes już działa w oparciu o tę platformę, a teraz czeka Cię optymalizacja Magento pod kątem SEO? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, jak optymalizacja sklepu Magento pomoże Ci poprawić pozycję sklepu w wyszukiwarce Google.
Sklep na platformie Magento – zalety i wady
Jak każda platforma e-commerce również platforma Magento ma swoje mocne i słabsze strony. Magento Open Source oraz płatne wersje oprogramowania cieszą się tak dużą popularnością na świecie, ponieważ te pierwsze przeważają nad drugimi. Na czym polegają zalety i wady platformy, uwzględniając pozycjonowanie sklepu Magento?
Prowadzenie i pozycjonowanie sklepu Magento – najważniejsze zalety:
· Wysoka wydajność – skorzystanie z szybkiego serwera pozwala na stworzenie bardzo dużego sklepu internetowego w oparciu o platformę Magento. Sprawne działanie witryny przyciąga potencjalnych klientów.
· Prosta obsługa – sklep Magento wykorzystujący platformę Magento 2 wyróżnia się bardzo intuicyjnym CMS-em.
· Wygodny system zarządzania produktami – dzięki niemu właściciel sklepu Magento może oszczędzać czas, dodając nowe karty i opisy produktów.
· Skalowalność – za sprawą dodatkowych wtyczek Magento będzie rósł wraz z Twoim biznesem.
· Wysoki poziom bezpieczeństwa – twórcy platformy Magento dbają o częste aktualizowane zabezpieczenia bardzo istotne z punktu widzenia potencjalnych klientów. Certyfikat SSL to tylko jedno z nich.
·.
· Raportowanie – płatne wersje sklepu Magento zawierają szereg narzędzi analitycznych dotyczących sprzedaży i marketingu internetowego.
· Ułatwione pozycjonowanie sklepu Magento – optymalizacja witryny na platformie Magento jest łatwiejsza. Z poziomu panelu administratora można między innymi stworzyć przyjazne adresy URL, meta description i inne elementy istotne dla robotów Google.
· Integracje – platforma Magento pozwala na proste integracje dotyczące płatności i usług kurierskich dostępnych na Twojej stronie, co przyczynia się do wyższych przychodów sklepu.
Obsługa i pozycjonowanie Magento są naprawdę przyjazne z punktu widzenia administratora sklepu internetowego, o czym decyduje między innymi optymalizacja Magento pod kątem SEO. Prowadzenie biznesu nie wymaga znajomości zasad programowania oraz ingerencji w kod sklepu Magento. Czy platforma ma jakieś wady?
Prowadzenie i pozycjonowaniem Magento – wady oprogramowania:
· Stosunkowo wysokie koszty – korzystanie z Magento Commerce lub Magento Commerce Cloud jest dość kosztowne, zwłaszcza gdy dodatkowy budżet należy wygospodarować na pozycjonowanie Magento w wyszukiwarce Google.
· Wymagania dotyczące serwera – zaawansowane funkcje dostępne w sklepie Magento wymagają użycia bardzo szybkiego serwera.
Postawienie sklepu na Magento jest wygodne dla potencjalnych klientów i powoduje wzrost zaufania użytkowników. Prowadząc mały lub średni sklep internetowy można skorzystać z darmowej wersji, inwestując dostępny budżet w pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie widoczności witryny. Gdy biznes urośnie, a w sklepie pojawi się dużo produktów, wersja open source może okazać się niewystarczająca, a dodatkowym kosztem stanie się wydajny serwer.
Optymalizacja SEO sklepu Magento — dlaczego warto?
Z platformy Magento korzystają takie firmy jak Coca Cola, Fred Perry czy Nike. Jak już wspomnieliśmy, dużą siłą systemu jest fakt, że jest on dobrze rozbudowany pod kątem optymalizacji serwisu pod SEO. Szkoda byłoby nie wykorzystać tego potencjału!
Pozycjonowanie sklepu Magento zaowocuje następującymi efektami:
• wzrost liczby odwiedzin na stronie — poprawa widoczności witryny w sieci spowoduje, że będzie na nią wchodzić więcej osób;
• więcej odwiedzin będzie mieć przełożenie na wzrost sprzedaży produktów, czyli tym samym zwiększenie przychodów sklepu;
• dzięki dobrej widoczności łatwiej jest dotrzeć do nowych klientów;
• przyciągnięcie klientów z Twojej grupy docelowej — dobrze zbudowane, zoptymalizowane treści (opisy produktów, kategorii, artykuły na blogu w oparciu) zawierające wyselekcjonowane frazy kluczowe sprawią, że Twój sklep internetowy zostanie odwiedzony przez potencjalnych klientów — osoby faktycznie zainteresowane zakupem;
• większa widoczność sklepu to często jednocześnie wzrost zaufania użytkowników — sklepy znajdujące się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania są postrzegane jako bardziej wiarygodne;
• poprawienie jakości witryny — dzięki temu strona będzie bardziej przyjazna dla użytkowników oraz lepiej postrzegana przez algorytmy;
• znalezienie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania pozytywnie wpływa na budowanie rozpoznawalności marki.
Ile trwa pozycjonowanie sklepu Magento?
O tym, jak szybkie efekty przynosi optymalizacja SEO Magento, decyduje wiele czynników. W przypadku sklepu internetowego o zasięgu krajowym ważną rolę odgrywa konkurencyjność Twojej branży, ponieważ nie warto pozycjonować się lokalnie. Ponadto liczy się też wiek domeny oraz wcześniejsze działania dotyczące pozycjonowania sklepu.
Powierzając to zadanie specjalistom, na pierwsze efekty z pewnością możesz liczyć już po kilku miesiącach. Im wcześniej zaczniesz pozycjonowanie Magento, tym szybciej osiągniesz wzrost sprzedaży!
Ile kosztuje pozycjonowanie Magento?
Koszt pozycjonowania Magento zależy od wielu zmiennych, takich jak konkurencyjność branży, aktualny stan strony i przyjęta strategia. W Fabryce Marketingu możesz liczyć na indywidualną wycenę pozycjonowania Twojego sklepu Magento, dostosowaną do Twojego budżetu.