Pozycjonowanie stron w USA
Jak skutecznie wypozycjonować stronę w USA?
Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych w Stanach Zjednoczonych jest opłacalne?
Mimo dystansu geograficznego i barier celnych, w 2021 roku eksport z Polski na amerykański rynek stanowił 2,67% całego rodzimego eksportu, co uplasowało Stany Zjednoczone na 9 pozycji w takim rankingu. Oznacza to, że polscy przedsiębiorcy wbrew pozorom mają czego szukać Za Oceanem. Wystarczy, że są w stanie konkurować w danej branży z zagranicznymi rywalami, choćby ceną. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, należy oczywiście zająć wysokie miejsce w amerykańskiej wyszukiwarce Google.
To właśnie wyszukiwarka Google zdecydowanie dominuje wśród amerykańskich użytkowników internetu, bo korzysta z niej 92% tamtejszego społeczeństwa. Kolejne miejsca ze znacznie mniejszym udziałem zajmują Bing oraz Yahoo. Warto zauważyć, że aż 92% internautów w USA przegląda strony przy pomocy smartfona, a więc witryny responsywne mają ogromny potencjał.
Czytelna nawigacja
Tworząc stronę na rynek amerykański, należy pamiętać o wygodnej i czytelnej nawigacji strony, która ułatwia pozycjonowanie. USA to bardzo konkurencyjny rynek, więc czynnik ten jest również bardzo istotny z punktu widzenia odbiorców. Jeśli konkurencja w Polsce wydaje się silna, w Stanach Zjednoczonych jest jeszcze więcej rywali, którzy w dodatku dysponują wysokim budżetem na marketing internetowy. Konsument, który uznał stronę za nieczytelną, natychmiast poszuka innej oferty. Z tego powodu w pozycjonowaniu nie wolno zlekceważyć żadnego elementu optymalizacji witryny.
formularz kontaktowy
Pozycjonowanie USA — na co zwrócić uwagę?
Jeśli chodzi o pozycjonowanie, USA nie może radykalnie różnić się od innych krajów, bo przecież algorytmy w Google działają na całym świecie podobnie. Jednocześnie tamtejszy rynek ma swoją lokalną specyfikę, którą należy uwzględnić, prowadząc działania SEO w Ameryce. Na co zwrócić uwagę, chcąc podbić trzeci największy rynek cyfrowy świata, liczący ponad 310 milionów użytkowników?
Pozycjonowanie stron www z odpowiednią domeną
Przed rozpoczęciem pozycjonowania należy wybrać domenę naszej strony. W przypadku Stanów Zjednoczonych największy sens mają dwie możliwości: .us i .com
Główną zaletę tej pierwszej stanowi fakt, że jest ona krajową domeną Stanów Zjednoczonych, dlatego odbiorcy strony mogą odnieść wrażenie, że oferta jest skierowana konkretnie do nich. Wówczas w Google Search Console należy ustawić targetowanie na USA.
Z drugiej strony Amerykanie przyzwyczaili się już do domeny .com powszechnie używanej w tym kraju. Praktyka pokazuje, że niekiedy lepiej wpisuje się ona w kryteria algorytmów wyszukiwania. Poza tym międzynarodowa domena spisze się w przypadku stron, które mają charakter globalny i są skierowane również do odbiorców w pozostałych anglojęzycznych krajach, takich jak Wielka Brytania, Australia, Kanada, Irlandia, a nawet Indie czy RPA.
Pozycjonowanie lokalne
Ogromna powierzchnia USA sprawia, że tamtejsi konsumenci wszelkiego rodzaju usług poszukują lokalnie. Prowadząc sprzedaż internetową na cały obszar danego kraju, można to pominąć. W pozostałych przypadkach lepiej sprawdzi się pozycjonowanie lokalne i wykorzystanie fraz lokalnych, czyli zawierających nazwy geograficzne. Warto promować się również poprzez obecność na mapach Google.
Język angielski w wersji amerykańskiej
Przystępując do tworzenia treści i doboru słów kluczowych, należy pamiętać, że język angielski w Stanach Zjednoczonych mimo wszystko różni się od tego, którym posługują się mieszkańcy Wielkiej Brytanii. Należy to również uwzględnić w kodzie strony. Zazwyczaj efekty pozycjonowania będą lepsze, jeżeli stworzeniem treści przyjaznej dla algorytmów wyszukiwania zajmie się native speaker znający specyfikę rynku docelowego.
Wersja mobile
Responsywna strona internetowa poprawnie wyświetlająca się na urządzeniach mobilnych to prawdziwe must have, jeśli chodzi o rynek amerykański. W końcu aż 90% tamtejszych użytkowników korzysta z aktywnych smartfonów. Prowadząc pozycjonowanie stron w Stanach Zjednoczonych, nie należy rezygnować z tej grupy klientów.
Czytelna nawigacja
Tworząc stronę na rynek amerykański, należy pamiętać o wygodnej i czytelnej nawigacji strony, która ułatwia pozycjonowanie. USA to bardzo konkurencyjny rynek, więc czynnik ten jest również bardzo istotny z punktu widzenia odbiorców. Jeśli konkurencja w Polsce wydaje się silna, w Stanach Zjednoczonych jest jeszcze więcej rywali, którzy w dodatku dysponują wysokim budżetem na marketing internetowy. Konsument, który uznał stronę za nieczytelną, natychmiast poszuka innej oferty. Z tego powodu w pozycjonowaniu nie wolno zlekceważyć żadnego elementu optymalizacji witryny.
Pozycjonowanie USA — na co zwrócić uwagę?
Jeśli chodzi o pozycjonowanie, USA nie może radykalnie różnić się od innych krajów, bo przecież algorytmy w Google działają na całym świecie podobnie. Jednocześnie tamtejszy rynek ma swoją lokalną specyfikę, którą należy uwzględnić, prowadząc działania SEO w Ameryce. Na co zwrócić uwagę, chcąc podbić trzeci największy rynek cyfrowy świata, liczący ponad 310 milionów użytkowników?
Jak wygląda pozycjonowanie stron w USA w branży e-commerce?
Wartość rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych przekroczyła w 2022 roku 1 bilion dolarów! Dla porównania w Polsce branża jest warta około 100 miliardów złotych, co oznacza, że rynek amerykański jest ponad 40 razy większy. Jeśli chodzi o sklepy internetowe, pozycjonowanie w USA i konkurowanie z tamtejszymi graczami wymaga dużych nakładów finansowych, co nie znaczy, że w pewnych branżach nie można odnieść sukcesu, właśnie dzięki pozycjonowaniu. O czym pamiętać, promując e-sklep Za Oceanem?
Sklepy internetowe – pozycjonowanie w USA:
- Strefa czasowa – warto zwracać uwagę, że w Stanach funkcjonuje aż pięć stref czasowych, więc strona sklepu powinna dostosować się do tego, z jakiego miejsca przegląda ją użytkownik.
- Pozycjonowanie lokalne – chociaż Stany Zjednoczone są prawdopodobnie najbardziej chłonnym rynkiem e-commerce, duża powierzchnia kraju sprawia, że jego mieszkańcy również online szukają ofert dostępnych blisko ich lokalizacji. Pozycjonowanie strony warto uzupełnić o wykorzystanie map Google i tamtejszych wizytówek.
- Frazy long tail – Amerykanie zakochani w e-zakupach dokonują ich przede wszystkim u największych graczy, przede wszystkim na Amazonie. Kolejnymi gigantami są eBay, Walmart oraz Apple. Tworzenie treści na stronę i dobór fraz kluczowych pod SEO powinno uwzględniać, że do tamtejszych klientów łatwiej będzie dotrzeć przy pomocy pozycjonowania na długi ogon. Tylko rozbudowane odpowiednie słowa kluczowe mogą pomóc w konkurencji z gigantami.
Jak podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania w USA, stosując link building?
spomaganie linkowaniem zewnętrznym odgrywa niebagatelną rolę w pozycjonowaniu stron www w USA. O czym pamiętać, tworząc SEO link building?
SEO w USA – źródła linków zewnętrznych:
· Strony z lokalną domeną – największą szansę na skuteczne pozycjonowanie w USA ma serwis wspomagany linkowaniem zewnętrznym z domen .com oraz .us. W przypadku linkowania zagranicznego efekty nie będą równie zadowalające.
- Powiązanie tematyczne – algorytmy Google łaskawiej odnoszą się do linków o podobnej treści. Ważne, by strony pozostawały linki powiązane tematycznie, a więc treści na stronie pokrywały się ze źródłem linku.
- Treści w mediach społecznościowych – wsparcie linków pochodzących z mediów społecznościowych wspiera SEO w USA, ale w ograniczonym stopniu.
- Wartościowe linki – podobnie jak w innych krajach, również w USA algorytmy uwzględniają autorytet stron internetowych, z których pochodzą linki.
Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron w Stanach Zjednoczonych?
SEO w Stanach Zjednoczonych jest trudniejsze niż w Polsce ze względu na nieporównywalnie większą konkurencję. Aby pomóc stronie w zajęciu wysokiego miejsca w wyszukiwarce, należy zazwyczaj zarezerwować budżet wynoszący przynajmniej kilka tysięcy dolarów miesięcznie. SEO w Stanach może również wymagać większej cierpliwości niż na większości europejskich rynków.
Na szczęście istnieją w Polsce agencje posiadające ogromne doświadczenie na tamtejszym rynku. Z punktu widzenia klienta oznacza to oszczędności, a także stały dostęp do specjalistów, którzy prowadzą SEO w USA i wygodną komunikację z nimi.
Chcesz zadbać o imponujący ruch na swojej stronie internetowej w Stanach Zjednoczonych? Skontaktuj się z nami! W Fabryce Marketingu wiemy wszystko o SEO na amerykańskim rynku!