Pozycjonowanie szeroki-długi ogon (long tail)
Pozycjonowanie long tail staje się coraz bardziej popularne ze względu na użytkowników, którzy wpisują sprecyzowane frazy w wyszukiwarkę Google. Dzięki temu pozycjonowanie na frazy długiego ogona jest skuteczne i pozwala dotrzeć bezpośrednio do potencjalnych klientów.
Dla kogo jest pozycjonowanie na długi ogon?
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie na długi ogon) jest szczególnie przydatne dla E-commerce, ponieważ klienci poszukują konkretnego produktu i wpisują jego określone cechy w wyszukiwarkę. Strategia ta jest też dobra dla firm, które posiadają portale o rozbudowanej architekturze informacji.
Czym jest pozycjonowanie stron long tail?
Long tail to pozycjonowanie strony na wielowyrazowe (składające się z ok. 4–5 słów) frazy kluczowe. Zwykle są to frazy mało konkurencyjne, ale generują ruch wysokiej jakości. Użytkownik wpisujący sprecyzowane frazy wie, czego szuka, jest skłonny wejść na stronę, która odpowiada na jego potrzebę, i tam dokonać zakupu.