Reklama na TikToku
Kampanie reklamowe Google Ads czy Facebook Ads to doskonały sposób na dotarcie do wielu użytkowników. Ale czy do wszystkich? Młode pokolenie ma swoje upodobania i przyzwyczajenia. Chce tworzyć i bawić się wszystkimi opcjami, jakie daje im internet. Właśnie to oferuje TikTok – zabawę obrazem, filmem, muzyką i montażem. Wiąże się to z nieograniczonymi możliwościami!
Reklama na TikToku pozwala na zrealizowanie kreatywnej, oryginalnej, zapadającej w pamięć kampanii o szerokim zasięgu, zgodnej z panującymi trendami. Nie wiesz, jak się za nią zabrać? Nasz zespół mediowców bardzo chętnie Ci pomoże! Zaplanujemy, stworzymy i poprowadzimy kampanie reklamowe na TikToku tak, aby wygenerować jak najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje, a w rezultacie osiągnąć cel, jaki nam i sobie postawiłeś.
Czym jest TikTok?
TikTok to platforma social media, która polega na publikowaniu krótkich filmików (maksymalnie do 10 minut, zazwyczaj trwają one jednak od kilkunastu sekund do kilku minut). Posługuje się ona podobnym schematem jak Snapchat oraz relacje na Facebooku i Instagramie, jednak na TikToku, oprócz tworzenia autorskich treści, użytkownicy w dużym stopniu korzystają też z możliwości powielania tzw. trendów. Ich twórcami są zarówno sami tiktokerzy, influencerzy, jak i serwisy lub marki. Warto zaznaczyć, że choć konto na tej platformie ma wiele odbiorców marek i influencerów, to samych reklam na TikToku jest najmniej ze wszystkich popularnych mediów społecznościowych.
Oprócz trendów TikTok najbardziej znany jest z:
• filmików, na których użytkownicy tańczą do popularnych utworów lub wykonują rozmaite challenge;
• lipsynców, w których poruszają ustami do słów znanych piosenek.
Ale to jedynie część udostępnianych codziennie treści; ich tematyka jest bardzo szeroka – od poradników, przez występy aż po filmiki humorystyczne. Większość tych treści jest zdecydowanie bardziej rozrywkowa niż merytoryczna, co może sugerować nam, który rodzaj reklam na TikToku powinien być wykorzystywany w kampaniach.
Na czym polega reklama na TikToku?
Reklamy na TikToku mogą być przygotowane w samej aplikacji lub dodane bezpośrednio z telefonu. Najczęściej są nimi krótkie filmiki – ich montowanie w łatwy sposób umożliwia sama aplikacja. Oferuje ona kilka formatów, a nasi eksperci pomogą Ci wybrać ten, który zrealizuje Twoje cele reklamowe.
Aby stworzyć odpowiednią reklamę, możemy:
• wykorzystać gotowy szablon z tekstami, grafiką i muzyką,
• przygotować wideo z materiałów umieszczonych na stronie internetowej,
• pracować z kreatorem Smart Video (tworzy on kompilację z nadesłanych wcześniej materiałów) lub Smart Video Soundtrack (dopasowuje muzykę do przesłanego gotowego filmu).
Kolejnym etapem jest śledzenie konwersji z reklam. Nasze zadanie, jako agencji mediowej, polega na monitorowaniu ich na bieżąco – od momentu wdrożenia Pixela TikToka, zaplanowania i rozpoczęcia poszczególnych działań, aż po obserwację i zliczanie efektów na podstawie wybranych zdarzeń (np. kliknięcie konkretnego przycisku). TikTok oferuje również kilka celów reklamowych, tj.: pobrania aplikacji na Androidzie lub iOS, zasięg, świadomość marki.
Możliwości reklamowania się na TikToku jest cała masa. Opcji reklamowych, które oferuje to narzędzie – również. O nich wszystkich opowiedzą Ci nasi mediowcy. Po poznaniu Ciebie, Twojej firmy, grupy docelowej i celu, jaki chcesz osiągnąć, zaproponujemy Ci kampanie płatne na TikToku oparte na skutecznych rozwiązaniach, które z naszego doświadczenia sprawdzą się najlepiej.
Ile kosztują reklamy TikTok?
Nie da się oczywiście odpowiedzieć na to pytanie wprost, ponieważ na jej koszt wpływa zbyt wiele zmiennych, np. czas trwania kampanii, liczba reklam, cel kampanii (instalacja aplikacji lub samo wyświetlanie reklam) czy też forma samej reklamy. Zupełnie inny koszt trzeba będzie ponieść przy reklamie składającej się ze statycznej grafiki, niż przy tworzeniu kilku filmów ze znanym influencerem. Skontaktuj się z nami i przedstaw nam swoje potrzeby reklamowe, a my wykonamy dla Ciebie indywidualną wycenę i kosztorys.
Warto wiedzieć, że w systemie TikTok Ads minimalny koszt za wyświetlanie reklam wynosi 50€ na jedną kampanię.