Remarketing
Kampanie domykające sprzedaż
Prowadząc działania reklamowe, takie jak Google Ads czy pozycjonowanie, sprowadzasz użytkowników na Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną. Kampania remarketingowa ma za zadanie wesprzeć te działania reklamowe. Zwiększa częstotliwość kontaktu użytkownika z Twoją reklamą, co przekłada się na większą sprzedaż.
Często dzieje się tak, że część produktów online klienci kupują impulsywnie. W przypadku dużej grupy wykonują wiele porównań. Ponowne wyświetlanie reklamy internautom, którzy odwiedzili już Twoją stronę, pozwala znacząco zwiększyć efektywność sprzedażową działań internetowych.
Dla kogo są kampanie remarketingowe?
Na pytanie: „Kiedy warto stosować remarketing?” odpowiedź jest prosta – zawsze! Niezależnie od tego, czy prowadzisz e-commerce, czy oferujesz stacjonarne kursy językowe, nie powinieneś pozwalać potencjalnym klientom o sobie zapomnieć.
Podstawowe kampanie remarketingowe są zbiorem działań, które mają na celu ponowne sprowadzenie użytkownika na daną stronę internetową. Adresowane są do wszystkich potencjalnych klientów – bez względu na to, jak długo przebywali na Twojej stronie oraz jakimi produktami się interesowali. Pomagają też także wypracować bliższą relację na linii klient–sprzedawca.
W związku z tym na remarketing powinien zdecydować się każdy posiadacz strony internetowej lub aplikacji mobilnej, któremu zależy na zwiększeniu częstotliwości kontaktu klienta z marką.
Na czym polega remarketing?
Remarketing, według najprostszej definicji, to działania marketingowe skierowane do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną. Ich „lista” ustalana jest na podstawie ciasteczek.
Pliki cookie odpowiedzialne są za zbieranie informacji na temat użytkownika. Poza tym umożliwiają wyświetlanie mu reklam w różnych kanałach. Należy jednak pamiętać, że ciasteczka mają ograniczony czas, w którym „istnieją”. Znikają albo po jego upływie, albo po wyczyszczeniu historii przeglądarki.
W przypadku kampanii remarketingowej istotne są dwa czynniki: dopasowanie kreacji do konkretnej grupy użytkowników na podstawie ich aktywności w witrynie oraz ściśle zdefiniowane okno konwersji.
Przykładem może być kampania remarketingowa hotelu. Lepiej, żebyśmy unikali reklamowania się użytkownikowi, który dopiero co wrócił z wakacji. Ograniczenie liczby wyświetleń reklam remarketingowych pozwala nam uniknąć irytacji i niezadowolenia użytkowników.
W kampaniach płatnych remarketing realizujemy przede wszystkim w dwóch ekostystemach: Google i Facebook. Do tego dochodzą dwa modele: standardowy i dynamiczny, przeznaczony głównie dla e-commerce.
Rodzaje remarketingu:
Remarketing standardowy
Remarketing standardowy jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich posiadaczy wersji on-line swojego biznesu lub niewielkich sklepów internetowych. Umożliwia on kierowanie reklamy zarówno do wszystkich użytkowników witryny, jak i do poszczególnych segmentów (na przykład takich, którzy odwiedzili konkretną kategorię lub wykonali jakieś działanie). Kampanie bywają jednak wymagające pod względem wizualnym – model ten narzuca konieczność utworzenia odpowiednich kreacji graficznych.
Remarketing dynamiczny
Remarketing dynamiczny jest bardziej zaawansowaną formą remarketingu, szczególnie pod względem technicznym. Jak sama nazwa wskazuje, reklamy są tworzone dynamicznie (inaczej: automatycznie), na podstawie produktów i usług przeglądanych przez użytkowników. Do konfiguracji niezbędna jest pomoc programisty lub web developera, z kolei na kreacje graficzne wystarczą gotowe już zdjęcia produktów dostępne na stronie.
Remarketing – działania:
Dzięki dobrze spersonalizowanemu przekazowi użytkownik z większym prawdopodobieństwem wróci na Twoją witrynę, a sprzedaż przez Internet wzrośnie.