Precyzyjne targetowanie i szybkie docieranie do konsumenta

Czy chciałbyś być wysoko w wynikach wyszukiwania Google, a nie masz wielu miesięcy na pozycjonowanie? Jeśli zależy Ci na szybkim efekcie i dotarciu do sprecyzowanej grupy odbiorców to kampania SEM jest dla Ciebie. Kampanie reklamowe AdWords, dzięki zróżnicowanym opcjom reklamowym, pomogą Ci zrealizować Twoje cele biznesowe.

Katarzyna Munzar, Media Manager

Katarzyna Munzar, Media Manager

Dla kogo jest SEM?

Usługa SEM skierowana jest do wszystkich tych, którzy posiadają własną stronę internetową lub aplikację mobilną i zależy im na szybkim dotarciu do precyzyjnie określonego klienta.

SEM (Search Engine Marketing)  jako element płatnych kampanii mediowych odpowiada za promocję w wyszukiwarce w formie linków sponsorowanych i reklam produktowych, co oznacza, że Twoje reklamy będą się wyświetlały wśród wyników wyszukiwania. Google AdWords w rozliczeniu typu PPC (Pay Per Click) oferuje ponadto reklamy na stronach i w aplikacjach partnerów. W zależności od celu biznesowego Klienta, dobieramy i prowadzimy również kampanie video w ramach serwisu YouTube lub działania wizerunkowe.

Kampanie AdWords wykorzystują potencjał wyszukiwarki Google, z której korzysta ponad 90% internautów w Polsce, więc każda firma dbająca o wizerunek i widoczność w sieci, powinna rozpocząć działania w ramach reklamy AdWords

NA CZYM SKUPIAMY SIĘ W SEM?

Jak działają kampanie SEM?

Kampanie AdWords to przede wszystkim reklamy tekstowe w wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Mamy pełną dowolność w doborze słów kluczowych, na które widoczne są Twoje reklamy. Optymalizując kampanię stosujemy najlepsze praktyki, które pomagają wygenerować wartościowy ruch, a co za tym idzie, konwersje.

Google AdWords to także reklamy banerowe, displayowe, statyczne jak i dynamiczne oraz formaty rich-mediowe – wyświetlane na wielu stronach i w aplikacjach mobilnych. Promocja wideo korzysta z ogromnego potencjału sieci YouTube, a dobrym uzupełnieniem lub alternatywą dla standardowego mailingu może się okazać reklama w usłudze Gmail. Dostępna jest również promocja zachęcająca do instalacji aplikacji mobilnej lub zaangażowania w nią. Dzięki rozliczeniom typu PPC (opłata za kliknięcie w reklamę) masz pewność, że płacisz za faktyczne zaangażowanie użytkownika.

Niezależnie od wybranego kanału czy rodzaju kampanii zawsze rekomendujemy uruchomienie remarketingu, który pozwala ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę, ale nie zrealizowali na niej celu biznesowego. Wykorzystujemy do tego wyszukiwarkę, strony partnerskie Google AdWords i witryny innych wydawców. W przypadku sklepów internetowych stosujemy także remarketing dynamiczny, by automatyzować procesy i zwiększać skuteczność reklam.

Dlaczego Fabryka Marketingu?

  • Mamy certyfikaty i jesteśmy oficjalnym partnerem Google.

  • Lubimy wiedzieć co się dzieje u klienta, jaki ma aktualnie cel, z czym ma problem, jak idzie jego biznes. Interesujemy się tym, bo prowadząc Twój biznes, skupiamy się na nim jak na własnym.

  • Rzetelne i czytelne raporty – mamy swój wzór, ale nie trzymamy się go kurczowo. Dostosowujemy raporty do Twoich potrzeb.

     

Skontaktuj się z nami

Najczęsciej zadawane pytania

Kto zobaczy moją reklamę?

W zależności od platformy, na której działamy, internauci mogą zobaczyć Twoją reklamę w wyszukiwarce Google, na stronach internetowych wydawców, w aplikacjach mobilnych, na YouTube czy w Gmailu. Dokładamy wszelkich starań, aby reklama wyświetlała się we właściwym czasie i właściwym użytkownikom.

Jak szybko mogę uruchomić reklamy?

Mając sprecyzowany cel biznesowy, grupę docelową, budżet na reklamę oraz wszelkie materiały tekstowe i/lub graficzne, kampanię w AdWords można uruchomić nawet w przeciągu kilku minut. Jednakże bardziej złożone i zaawansowane kampanie wymagają odpowiednio dłuższego czasu, zanim zaczną się wyświetlać w Internecie.

Czym się różni SEM od AdWords i innych wydawców mediów?

SEM to kampania płatna w wyszukiwarce przeważnie w rozliczeniu PPC. AdWords to jedyny wydawca reklam w wyszukiwarce Google, dlatego zwykle te pojęcia stosuje się zamiennie. Jednak system AdWords, oprócz wyszukiwarki, emituje reklamy także w innych produktach Google (Mapy, YouTube, Gmail) oraz na stronach i w aplikacjach wydawców reklam, w swojej sieci partnerskiej. Na rynku funkcjonują również inni wydawcy reklam posiadający własną sieć stron i aplikacji.

Czym się różni SEM od SEO? Czy warto robić SEM jeśli robimy SEO i odwrotnie? Czy SEO wpływa na SEM i odwrotnie?

SEO dotyczy wyników organicznych wyszukiwania, natomiast SEM jest kampanią płatną. Obydwa działania mogą się uzupełniać i pokazywać na jakie zapytania warto robić reklamy Adwords i odwrotnie, jednak bezpośredniego wpływu na siebie nie mają. Rekomendujemy prowadzenie obydwu działań równolegle.

Ile powinienem wydawać na AdWords?

W AdWords nie istnieje minimalny budżet na reklamy. Jednakże dla jak najlepszych wyników oraz opłacalności prowadzonych działań rekomendujemy budżet powyżej 1500 złotych netto miesięcznie. Do budżetu reklamowego doliczyć należy opłatę za kompleksowe prowadzenie kampanii, którą ustalamy indywidualnie dla każdego klienta.

Czy internauci w ogóle klikają w reklamy AdWords w wyszukiwarce?

Tak. Wyniki z setek przeprowadzonych przez nas kampanii to najlepszy dowód na to, że użytkownicy rzeczywiście klikają w reklamy AdWords. Naszym głównym celem jest ponadto wykazanie, że te kliknięcia, za które płacimy, przekładają się na realną wartość dla reklamowanego biznesu, to jest konwersję.

Czy możecie zrobić ofertę na jutro?

Aby dobrze przygotować dla Ciebie ofertę potrzebujemy czasu. Jeden dzień to zdecydowanie za mało, ale zawsze staramy się, aby oferta była przygotowana i przesłana jak najszybciej. Optymalny czas to ok. 7 dni roboczych.

Jak mierzyć efekty działań SEM?

Działania SEM możemy mierzyć za pomocą raportów na platformach emisji reklam, czyli Google AdWords i platform wydawców oraz za pomocą systemów analityki internetowej jak Google Analytics czy Gemius. Najważniejszą zaś formą pomiaru efektów jest faktycznie wygenerowana sprzedaż lub uzyskane leady, jako efekt prowadzenia wszelkich działań w Internecie.

Czemu nie widzę swojej reklamy po wpisaniu mojego słowa kluczowego w wynikach wyszukiwania?

Istnieje kilka aspektów, które sprawiają, że płatne wyniki wyszukiwania mogą się od siebie różnić. Wpływ na to mają m.in.:

  • pliki cookies: „ciasteczka” zapisują adresy, które odwiedzane były przez danego użytkownika. Zawierają dzięki temu informacje odnośnie potencjalnych upodobań użytkownika. Wyszukiwarka wykorzystuje je, aby przedstawić jak najlepiej dostosowane reklamy dla użytkownika;
  • lokalizacja: wyszukiwarka po adresie IP i GPS wykrywa lokalizację użytkownika, a reklamy w wynikach wyszukiwania są również uzależnione od miejsca, w którym wykonywane jest wyszukiwanie fraz;
  • ustawienia kampanii: część reklam wyświetla się jedynie 1 lub 2 razy temu samemu użytkownikowi lub wyświetla się w określonych dniach i godzinach, przez co nie musi się pojawić przy każdym zapytaniu;
  • centra danych: Google ma serwery rozsiane po całym świecie i w zależności od tego, z którym w danym momencie połączy się wyszukiwarka wyniki mogą ulec zmianie.