Mniej niż sekunda

Aby zakochać się, mózg człowieka potrzebuje 1/5 sekundy. Często jest to decyzja nieracjonalna, a obiekt zainteresowań nie spełnia naszych oczekiwań. Kampania programmatic buying, a w szczególności real time bidding w 75 milisekund umie ocenić czy użytkownik strony internetowej jest zainteresowany Twoim produktem. I tylko jeżeli jest, przystępuje do licytacji przestrzeni reklamowej/wyświetla mu reklamę.

Norbert Bochniak, Account Manager

Norbert Bochniak, Junior Account Manager

Dla kogo są kampanie programmatic buying i RTB?

Programmatic buying gwarantuje automatyczne, skuteczne i szybkie dotarcie spersonalizowanej reklamy do wybranej grupy odbiorców w sieci. Najbardziej skuteczny jest przy kampaniach promocyjnych e-commerce. Jest to model przeznaczony dla największych marek, gotowych inwestować w reklamę.

Na czym skupiamy się przy kampaniach programmatic buying?

Jak działają kampanie programmatic buying?

Na podstawie danych o skuteczności algorytmy dostosowują strategię zakupu przestrzeni reklamowej w zależności od wybranego celu kampanii – inna jest strategia zakupowa dla kampanii nakierowanej na sprzedaż a inna dla kampanii nakierowanej na maksymalizację zasięgu i rozpoznawalności marki.

Real time bidding jest technologią, która ma w maksymalnie dużym stopniu integrować i scalać procesy zakupowe. Dąży do automatyzacji niemal każdego procesu, od łączenia kontrahentów, poprzez wystawienie oferty, ustalenie ceny, nadzór nad kampanią i jej optymalizację, aż po rozliczenia finansowe i płatność. Decyzję o tym, która reklama zostanie wyświetlona podejmuje system aukcyjny – wygrywa ten, kto zaoferuje najwyższą stawkę. Licytacje przeprowadzane są osobno dla każdej odsłony, a zakup i emisja reklamy odbywa się w czasie rzeczywistym i trwa mniej niż sekundę.

Dzięki technologii programmatic buying jesteśmy w stanie docierać do konkretnych konsumentów – dopełniając planowanie kontekstowe, wzmacniając remarketing, osiągając lepsze efekty kampanii. Dodatkowo wskaźnik kliknięć w reklamę wyświetlaną w modelu programmatic buying  jest dwukrotnie wyższy w porównaniu do zwykłej e-reklamy.

Dlaczego Fabryka Marketingu?

  • Korzystamy z uznanych standardów – nasze kampanie realizujemy w Double Click.  Double Click to platforma DSP (Demand Side Platform) nowej generacji od Google. Dzięki jego zaawansowanym możliwościom jesteśmy w stanie dotrzeć do dowolnego segmentu użytkowników.

  • Liczby mamy we krwi – każda kampania realizowana w Fabryce Marketingu przechodzi rygorystyczny proces testowania przed startem. Nie wydajemy Twoich pieniędzy w momencie, gdy nie mamy pewności, że wszystko jest liczone poprawnie.

  • System agnostic – Wierzymy, że najważniejszy jest efekt. Nie przywiązujemy się do jednego narzędzia RTB, ale szukamy rowiązań najbardziej odpowiednich do Twoich potrzeb. Przykładem może być mobile – gdzie wykorzystujemy zupełnie unikalny zestaw narzędzi w porównaniu do kampanii display.

Dane personalne





Zgody


Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę mieć wpływ na to gdzie będą wyświetlane reklamy?

Decydując się na programmatic buying klient nie decyduje w jakim miejscu będzie wyświetlana reklama. Proces ten jest w pełni zautomatyzowany i miejsce jej wyświetlenia będzie zależało od wielu czynników: formatu reklamy, zainteresowań użytkownika, jego potrzeb, a także ceny deklarowanej.

Ile powinienem wydawać na kampanie?

Budżet reklamowy uzależniony jest od celów do osiągnięcia. Minimalny rekomendowany budżet zaczyna się od kilku tysięcy złotych miesięcznie. Kampanie programmatic buying dają możliwość reklamowania się największym graczom, a także firmom o mniejszym budżecie reklamowym.

Gdzie będą wyświetlać się moje reklamy?

Tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Na podstawie danych zebranych przez pliki cookies, a także danych behawioralnych docieramy z komunikatem reklamowym do użytkowników, którzy w danym momencie są zainteresowani produktem i są gotowi do zobaczenia reklamy.

Czy mogę kierować do odbiorców tylko z mojego regionu?

Istnieje możliwość lokalnego kierowania reklamy. Jednak są to kampanie cechujące się wysokimi kosztami dotarcia, co może nie być opłacalne dla mniejszych firm. z

Jakie formaty powinny mieć moje reklamy?

Aby Twoje reklamy wyświetlały się na wszystkich udostępnianych serwisach internetowych, powinieneś przygotować kreacje według wytycznych Double Click Bid Manager, w poniższych formatach:

  • 120 × 600
  • 160 × 600
  • 180 × 150
  • 300 × 250
  • 300 × 600
  • 468 × 60
  • 728 × 90