Pełne wykorzystanie potencjału wyszukiwarki Google

Zastanawiasz się jak efektywnie dotrzeć do potencjalnych klientów? Wiedziałeś, że z wyszukiwarki Google korzysta 96% internautów w Polsce? To ponad 24 mln potencjalnych klientów! Wyszukiwarka jest źródłem wiedzy o produktach dla milionów polskich konsumentów. Zaufanie użytkowników do wyników Google sprawia, że w marketingu internetowym, pozycjonowanie jest jednym z podstawowych  narzędzi do generowania sprzedaży.

Paweł Gontarek, SEO Director

Paweł Zgred Gontarek – SEO Director

Co to jest SEO?

SEO (pozycjonowanie strony www) nie jest jednorazową akcją, a długotrwałym procesem poprawiającym pozycję w Google. Kompleksowe usługi SEO są to działania na stronie www i poza nią, dążące do wyświetlania Twojej strony internetowej na topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania na daną frazę kluczową.

Dla kogo jest SEO?

Wierzymy, że każda firma posiadająca własną stronę internetową powinna zadbać o jej widoczność w Google. Specjaliści SEO z Fabryki Marketingu pomogą Twojej stronie osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron, jako element SEO (Search Engine Optimization) ma podstawową przewagę względem innych działań marketingowych w Internecie. Efekt pozycjonowania stron www jest długotrwały. Budując siłę strony, budujesz siłę marki. Pokazując rozbudowaną, czytelną i dobrze widoczną stronę dajesz najlepszą wizytówkę dla swojego biznesu.

Uważamy, że SEO jest niezbędnym elementem promocji Twoich usług w Internecie. Gwarantuje lepszą widoczność Twojego serwisu, a co za tym idzie, zwiększoną sprzedaż.

DZIAŁANIA SEO?

 

Jak działa pozycjonowanie stron www?

SEO to ogół działań dążących do zwiększenia widoczności strony internetowej w Google oraz poprawy pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania. Ma to na celu realizację najważniejszego założenia procesu pozycjonowania strony www, czyli zwiększenia ruchu na stronie. Większy ruch, to lepsza sprzedaż.

Jak wygląda proces pozycjonowania strony w Google?  Na początek wybieramy słowa kluczowe, które powinny przynieść najwięcej sprzedaży Twojemu biznesowi. Później robimy audyt SEO Twojej strony internetowej oraz współpracujemy z Tobą przy jego wdrożeniu. Dzięki temu poprawiamy na stronie takie elementy jak np. nagłówki, meta tagi, treści, linkowanie wewnętrzne, adresy URL i wiele innych. W ten sposób wysycamy serwis pozycjonowanymi frazami i optymalizujemy go pod kątem SEO.

W drugiej fazie współpracy pozyskujemy linki oraz tworzymy treści dla Twojego serwisu internetowego, jak i również udzielamy wytycznych w kontekście dalszego rozwoju portalu. W trakcie całego procesu pozycjonowania w Google dbamy, aby podejmowane działania były zgodne z wytycznymi, dzięki czemu Twoja strona internetowa poprawi swoją pozycję.

Nad całością procesu pozycjonowania czuwa nasz SEO Director Paweł „Zgred” Gontarek, uznany specjalista SEO oraz blogger.

Dlaczego Fabryka Marketingu?

  • Mamy najlepszych ekspertów, nad którymi czuwa uznany SEO specjalista i blogger – Paweł Gontarek

  • Doświadczenie płynące z ponad 1000 zrealizowanych projektów

  • Odwaga w podejmowaniu się trudnych projektów takich jak na Angularze, Meteorze czy pozycjonowanie portalowe

Zapraszamy do kontaktu - Wyślij brief!




Zgody


Najczęściej zadawane pytania

Kiedy będą widoczne wyniki?

Nie można jednoznacznie określić czasu potrzebnego na osiągnięcie zadowalających wyników w procesie pozycjonowania. SEO charakteryzuje się tym, że to samo działanie na jednej stronie może przynieść efekt po miesiącu, a na innej po roku.

Jak wybrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe wybieramy na samym początku procesu pozycjonowania. Jest to pierwszy etap audytu SEO. Używamy do tego kilku narzędzi, jak Keyword Planner, czy Senuto oraz analizujemy frazy, na które pozycjonuje się konkurencja.

Czym się różni SEM od SEO? Czy warto robić SEM jeśli robimy SEO i odwrotnie? Czy SEO wpływa na SEM i odwrotnie?

SEO dotyczy wyników organicznych wyszukiwania, natomiast SEM jest kampanią płatną. Obydwa działania mogą się uzupełniać i pokazywać na jakie zapytania warto robić reklamy Adwords i odwrotnie, jednak bezpośredniego wpływu na siebie nie mają. Przyjęło się mówić, że SEM to SEO plus PPC, jednak w praktyce nie mają aż tak ścisłego związku. W Polsce SEM to głównie PPC, czyli kampanie płatne. Rekomendujemy prowadzenie obydwu działań równolegle.

Jak mierzyć efekty działań SEO?

Działania SEO warto mierzyć pod kątem 3 aspektów: widoczności, pozycji i ruchu organicznego. Widoczność dotyczy ilości fraz, na które pojawia się serwis w wynikach wyszukiwania. Pozycje warto śledzić głównie pod kątem wybranych fraz kluczowych w procesie SEO. Natomiast ruch organiczny jest zazwyczaj wypadkową widoczności i pozycji i przekłada się nie tylko na ilość odwiedzin serwisu, ale również na ilość konwersji i sprzedaży

Czy możecie zrobić ofertę na jutro?

Na dobrze zrobioną ofertę potrzeba czasu. Jeden dzień to zdecydowanie za mało, jednak za każdym razem dokładamy starań, by oferta została dostarczona jak najszybciej. Optymalny czas to 7 dni.

Co to są frazy generyczne?

Frazy generyczne, lub słowa generyczne to bardzo ogólne wyrazy/ zwroty, które nieprecyzyjnie określają tematykę poszukiwanych informacji. Mogą to być np. określenia używane w wielu branżach, jak np. ‘audyt’, który może dotyczyć zarówno branży finansowej, SEO, czy procesów wewnętrznych w firmie.

Czy wdrażamy poprawki SEO?

Wspieramy przy poprawkach w serwisie pod kątem SEO, ale sami nie wdrażamy całości audytu. Do zmian na stronie potrzebna jest pomoc dewelopera, który będzie w stanie wprowadzić zmiany w kodzie strony.

Jak poprawić pozycję strony internetowej w Google?

Aby pozycja twojej strony internetowej w Google poprawiała się, powinieneś skupić się na SEO. Jest to jedyny sposób, aby poprawić widoczność Twojego serwisu w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Wybierając odpowiedni dla Ciebie dom mediowy, zlecając audyt, a następnie wdrażając go, możesz być pewny, że pozycja się polepszy.

Dlaczego w pierwszym miesiącu jest tylko audyt a nie ma linkowania?

Audyt SEO może wykazać konieczność stworzenia nowego serwisu. Po przedstawieniu audytu decydujemy wraz z klientem, czy zmiany będą wdrażane w obecnie istniejącym serwisie, czy też strona będzie budowana od podstaw. Ta informacja jest bardzo istotna pod kątem adresów, które będą zamieszczane we wpisach w procesie link buildingu.

Czemu nie widzę swojej strony na podanej pozycji w wynikach wyszukiwania?

Istnieje kilka aspektów, które sprawiają, że wyniki wyszukiwania mogą się od siebie różnić. Wpływ na to mają np:

  • pliki cookies- „ciasteczka” zapisują adresy, które odwiedzane były przez danego użytkownika. Zawierają dzięki temu informacje odnośnie potencjalnych upodobań użytkownika. Wyszukiwarka wykorzystuje je, aby przedstawić jak najlepiej dostosowane informacje dla użytkownika;
  • lokalizacja- wyszukiwarka pod adresie IP wykrywa lokalizację użytkownika, a wyniki wyszukiwania są również uzależnione od miejsca, w którym wykonywane jest wyszukiwanie fraz;
  • centra danych- Google ma serwery rozsiane po całym świecie i w zależności od tego, z którym w danym momencie połączy się wyszukiwarka wyniki mogą ulec zmianie.

Istnieje jeszcze wiele czynników mających wpływ na wygląd wyników wyszukiwania, jednak powyższe są najbardziej znaczące.