Pozycjonowanie sklepów internetowych
W dobie błyskawicznego rozwoju e-commerce nikt nie może pozwolić sobie, by zostać w tyle. Na sprzedaż w sieci decyduje się coraz więcej znanych, dużych marek, ale też niezliczone rzesze mniejszych przedsiębiorstw. Dlatego też wierzymy, że każda firma posiadająca sklep internetowy powinna zadbać o jego widoczność w Google.
Nasi eksperci pomogą Ci odnaleźć się w gąszczu konkurencji i zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei zaowocuje większą liczbą wyświetleń, a co za tym idzie – również wyższymi zyskami dla Twojej firmy.
Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?
Pozycjonowanie to ogół działań, które mają na celu zwiększenie widoczności Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Tę całość można podzielić na dwie części – pozycjonowanie on-site oraz off-site.
Pierwsza z nich zakłada działania usprawniające w obrębie danej witryny. Składają się na nie między innymi:
• linkowanie wewnętrzne,
• optymalizacja tekstów na podstronach – SEO copywriting,
• chwytliwe meta title, meta description,
• opisy alternatywne zdjęć – tzw. alt tagi,
• stworzenie przyjaznych adresów URL,
• optymalizacja czasu ładowania strony, responsywności oraz dostosowanie do urządzeń mobilnych.
Pozycjonowanie off-site to z kolei czynności wykonywane poza stroną, której noty pragniemy poprawić. Są to na przykład:
• link building, czyli zdobywanie linków zewnętrznych,
• prowadzenie firmowych profili w social mediach,
• stworzenie wizytówki Google Moja Firma.
Czy warto inwestować w pozycjonowanie sklepów internetowych?
Pozycjonowanie sklepów internetowych to działanie długofalowe – jego wyniki możemy zauważyć najwcześniej po kilku miesiącach. Mimo że jest to proces dość skomplikowany, wymagający dużej wiedzy i nakładów finansowych, to jest on szansą na zaistnienie zarówno dla małych, jak i dużych biznesów. Systematyczne działania procentują na lata, dlatego warto rozpocząć je już dziś.
Zasady i algorytmy wpływające na wyniki w wyszukiwarce Google stale się zmieniają, jednak strony i sklepy internetowe, optymalizowane i uzupełniane treściami zgodnie z wytycznymi, są przez Google promowane i znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Warto więc być na czasie, gdyż zaniechanie tych działań przez kilka miesięcy może spowodować, że ustąpisz miejsca konkurentom.
Jakie efekty osiągniesz pozycjonując e-commerce?
Wdrożenie dobrze zaplanowanej strategii pozycjonowania przynosi wiele korzyści dla każdego sklepu online. Efekty pozycjonowania sklepu internetowego są mierzalne i z biegiem czasu coraz bardziej widoczne. Wraz ze wzrostem pozycji istotnych fraz kluczowych z punktu widzenia konkretnego biznesu, zwiększa się ruch na stronie, a co za tym idzie – rosną konwersje. Jakich efektów należy się spodziewać?
• Zwiększenie liczby klientów. Dzięki działaniom SEO strona jest lepiej widoczna w wyszukiwarce Google, przez co też łatwiej odnajdywana przez użytkowników, którzy często w ten sposób dołączają do grona stałych klientów sklepu internetowego. Warto zaznaczyć, że pozycjonowanie i optymalizacja sklepu powinny być wykonywane systematycznie i w sposób kontrolowany. Na ich efekty wpływa bardzo dużo czynników rankingowych oraz konkurencja i trudność słów kluczowych, więc tylko rzetelne działania przyniosą pożądane skutki.
• Wzrost świadomości marki. Widząc sklep internetowy na liście wyników wyszukiwania, klienci kojarzą jego nazwę z wyszukiwanymi przez nich przedmiotami. Łączą więc markę ze statusem istotnego gracza w branży, co pozytywnie wpływa na rozpoznawalność w sieci.
• Zwiększenie zysku. Większa liczba klientów na stronie przekłada się wprost na więcej zamówień, przy utrzymaniu tego samego poziomu konwersji.
Dlaczego pozycjonować sklep internetowy w Fabryce Marketingu?
Wiemy, że możesz nie być pewien, czy SEO jest dla Ciebie lub czy przyniesie Ci oczekiwane korzyści. Dlatego skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci, jak zwiększyć widoczność Twojego sklepu internetowego!