Przejdź do

Pozycjonowanie stron w Danii

Położona w Północnej Europie Dania liczy niespełna 6 milionów mieszkańców. Niezależnie od tego, jest bardzo interesującym rynkiem dla polskich eksporterów, dostawców usług, a także przedsiębiorstw sprzedających w sieci i pragnących rozwinąć swój biznes w Danii w ramach cross-border commerce. Wystarczy wspomnieć, że potencjał rynku w Danii jest niezwykle wysoki ze względu na zamożność tamtejszego społeczeństwa. PKB per capita zbliża się do 70 000 dolarów.

Do potencjalnego klienta w Danii najłatwiej trafić przez stronę internetową. Aż 99% Duńczyków korzysta z internetu. Tamtejsze społeczeństwo jest znane z zamiłowania do nowoczesnych technologii i pokochało również zakupy w sieci. Przeciętny Duńczyk wydaje na nie średnio 3300 euro rocznie. Pozycjonowanie strony na rynku duńskim nie musi być natomiast trudne. Konkurencyjność fraz kluczowych w języku duńskim nie jest bowiem wysoka ze względu na niewielką liczebność mieszkańców tego kraju i małą popularność języka duńskiego za granicą. Jak skutecznie prowadzić pozycjonowanie w Danii? Na czym polega specyfika tamtejszego rynku? Jak promować strony w Danii, a jak sklepy internetowe? Wyjaśniamy!

Dlaczego pozycjonowanie stron w Danii się opłaca?

Kolejnym ważnym argumentem, by rozważyć ekspansję Twojego biznesu w kierunku Danii, jest relatywna bliskość geograficzna. Towary z Polski muszą jedynie pokonać północną część Niemiec, by znaleźć się na miejscu. Poza tym duński rynek wykazuje się wysokim zapotrzebowaniem na usługi. Jeśli deficyty dotyczą twojej branży, Dania czeka na propozycje z otwartymi ramionami. Mimo że tamtejszy system podatkowy charakteryzuje się wysokimi stawkami, przeciętnemu Duńczykowi zostaje w portfelu na tyle dużo pieniędzy, by stał się Twoim potencjalnym klientem!

W Unii Europejskiej obywatele Danii należą od lat do najmocniej scyfryzowanych społeczeństw. Wystarczy zadbać o widoczność strony w tamtejszym internecie, by na tym skorzystać.

Pozycjonowanie Dania – najważniejsze wskazówki

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, Dania nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych państw Unii Europejskiej. Większość tamtejszych internautów, podobnie jak w pozostałych krajach szuka informacji, produktów i usług w wyszukiwarce Google. Oprócz tego kilka procent mieszkańców Danii korzysta z pomocy Bing. Większość działań SEO należy jednak poświęcić na pozycjonowanie w Danii w najpopularniejszej wyszukiwarce Google. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Jaka strategia SEO powinna się sprawdzić na rynku duńskim?

Pozycjonowanie w Danii skuteczniejsze z lokalną domeną

W Danii pozycjonowanie stron przynosi najlepsze efekty, jeżeli witryna posiada lokalną domenę – .dk. Wybór nie jest optymalny jedynie pod kątem SEO. Chodzi również o to, że na rynku duńskim lokalna domena stanowi dla klienta znak, że strona została stworzona dla lokalnej społeczności i jest on częścią grupy docelowej. Indywidualne podejście zostanie docenione.

Tańszym rozwiązaniem jest utworzenie strony z duńską subdomeną lub katalogiem językowym. Na samym wstępie zapewni to zresztą witrynie lepszą widoczność w sieci, ponieważ będzie korzystała z potencjału strony głównej. Z drugiej strony oba rozwiązania nie są ukierunkowane w Google ani językowo, ani geograficznie. Warto jednak je rozważyć, jeżeli strona jest dużym sklepem internetowym, a sama Dania wyłącznie jednym z rynków, na których prowadzona jest sprzedaż.

Pozycjonowanie na rynek duński w miejscowym języku

W przeciwieństwie do sąsiedniej Szwecji, w sektorze handlu czy w sektorze usług Duńczycy preferują strony internetowe w języku duńskim, niezależnie od tego, że zdecydowana większość społeczeństwa płynnie posługuje się angielskim. Należy to uwzględnić przy pozycjonowaniu strony w Danii.

Na szczęście słowa kluczowe na tamtejszym rynku nie są tak konkurencyjne jak w większych krajach ze względu na stosunkowo niską liczbę ludności. Tworząc treści i dobierając słowa kluczowe, które pomogą stronie zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, należy zadbać o poprawność językową, do której Duńczycy przywiązują ogromną wagę. Najlepiej skorzystać z pomocy native speakera, opcjonalnie osoby, które zna perfekcyjnie język i dodatkowo posiada doświadczenie w tamtejszym content marketingu.

Pozycjonowanie strony w Danii a content marketing

Duńczycy należą do wymagających konsumentów. Content marketing w ich rodzimym języku przyczyni się nie tylko do lepszego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, ale również ułatwi dotarcie do tamtejszych odbiorców. Trudno przygotować treści, które trafią do każdego klienta. Zdecydowanie lepiej skupić się na przedstawicielach grupy docelowej. To kolejny argument przemawiający za native speakerem znającym specyfikę lokalnego społeczeństwa oraz internetu.

SEO w Danii – optymalizacja strony

Aby strona znalazła się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce w duńskim internecie, wymaga ona podobnej optymalizacji jak w Polsce oraz innych krajach. Przed rozpoczęciem pozycjonowania należy zadbać o poprawną nawigację, tagi i dopracować kod strony. Duże znaczenie ma także szybkość ładowania się witryny, zwłaszcza że pomaga nie tylko osiągnąć najlepsze rezultaty w Google, ale w dużym stopniu wpisuje się w wysokie wymagania duńskich klientów.

Social media jako wsparcie pozycjonowania

Dodatkową możliwość dotarcia do duńskich klientów oprócz pozycjonowania stanowią media społecznościowe. Wśród nich najważniejsze rolę odgrywa Facebook, ale Dania charakteryzuje się także stosunkowo dużą popularnością Twittera.

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego na duńskim rynku

Wartość duńskiego rynku e-commerce przekroczyła 6,5 mld dolarów. Nie zalicza się on do największych w Europie, ale zamożność tamtejszych klientów i zamiłowanie do zakupów w sieci sprawiają, że nie warto go lekceważyć. Profesjonalne usługi pozycjonowania sklepu internetowego powinny sprawić, że strona dość szybko zacznie być widoczna w Google. Najczęściej wyszukiwane oraz kupowane produkty w Danii reprezentują kategorie takie jak moda, elektronika i media, zabawki oraz sprzęt AGD i meble. O czym pamiętać promując biznes e-commerce na tamtejszym rynku?

ABC pozycjonowania sklepu internetowego w Danii:

·         Silna pozycja desktopu – w odróżnieniu od większości społeczeństwa Europy, Duńczycy korzystają z wyszukiwarki i dokonują zakupów w sieci na swoich laptopach. Smartfony odpowiadają za około 30% ruchu w internecie. Nie oznacza to jednak, że optymalizacja strony pod urządzenia mobilne jest zbędna. Trend może się szybko odmienić, bo na jednego mieszkańca Danii przypada 1,5 smartfona.

·         Zróżnicowane warianty płatności – na sukces sklepu internetowego przekłada się udostępnienie klientom wielu form płatności. W Danii królują przede wszystkim karty płatnicze oraz portfele internetowe. Spora część Duńczyków docenia również szybkie przelewy online.

Jak linkowanie zewnętrzne wspiera pozycjonowanie stron internetowych w Danii?

Trudno wyobrazić sobie skuteczne SEO w Danii bez odpowiedniego link buildingu. Bez tego zwiększenie widoczności strony jest praktycznie niemożliwe. Wartościowe linki można pozyskiwać na tamtejszym rynku w bardzo podobny sposób, jak w Polsce.

Link building w Danii – potencjalne źródła linków:

·         Artykuły sponsorowane – znacząco poprawiają link building, a jednocześnie wspierają budowanie świadomości marki wśród tamtejszych konsumentów.

·         Katalogi NAP – cenne źródło linków na duńskim rynku, którego nie warto lekceważyć.

·         Linki pochodzące z mediów – dobre relacje z mediami pozwolą sprawić, że przekierowania trafią na stronę nie tylko poprzez artykuły sponsorowane.

·         Portale branżowe – ważne w kontekście link buildingu, a także trafiania do potencjalnych klientów.

Ile kosztuje i trwa SEO w Danii?

Relatywnie niska konkurencyjność, jaką charakteryzują się frazy kluczowe w języku duńskim pomaga w skutecznym pozycjonowaniu stron w tym kraju, a także je przyspiesza. Jeśli chodzi o koszty, SEO w Danii może okazać się droższe niż w Polsce. Największą część budżetu pochłania niestety pozyskiwanie wartościowych linków z duńskich mediów. Stawki są nieporównywalnie wyższe niż nad Wisłą. Aby poszukać oszczędności, warto zlecić SEO polskim specjalistom, spośród których wielu doskonale orientuje się w tamtejszych realiach.

W Fabryce Marketingu nie brakuje ekspertów od duńskiego SEO. Skontaktuj się z nami, by zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej i podbić wyszukiwarkę Google!

Agencja SEO w Warszawie czy pozycjonowanie na własną rękę?

Polepszenie widoczności sklepów internetowych w wyszukiwarce Google to zwykle główny cel właścicieli biznesów. Sprawa jednak nie należy do najprostszych, gdyż bez znajomości aktualnie panujących zasad i reguł można zrobić więcej szkód niż pożytku. Optymalizacja techniczna strony wymaga stałej aktualizacji wiedzy, gdyż algorytmy Google ulegają ciągłym modyfikacjom. Oczywiście nie wyklucza to podejmowania działań samodzielnie, natomiast działając w dłuższej perspektywie, niezbędna wydaje się wiedza i doświadczenie ekspertów z branży, którzy skuteczne pozycjonowanie strony mają w małym palcu.

Wybór należy do Ciebie, przy czym należy pamiętać, że działania SEO obejmują wiele różnych i często skomplikowanych procesów, składających się z wielorakich etapów i koniecznych analiz.

Mówiąc w maksymalnym skrócie: przygotowanie odpowiedniej strategii SEO wymaga dużo wysiłku, począwszy od analizy słów kluczowych, przez optymalizację istotnych elementów na stronie, tworzenie odpowiednio dopasowanych treści (m.in. artykułów blogowych czy opisów kategorii), aż po zdobywanie wartościowych linków.

Mało tego – ogromną rolę odgrywają też czynniki będące „poza stroną”, czyli np. charakterystyka danej branży, specyfika konkretnej firmy oraz poznanie potrzeb i intencji grupy docelowej.

Istotna jest również szczegółowa analiza konkurencji – w końcu dobrze wiedzieć, jakie działania w kwestii pozycjonowania swoich witryn podejmują inne firmy, aby osiągać lepsze wyniki.

Należy być także wyczulonym na aktualizację algorytmów Google, ponieważ może się okazać, że coś, co znakomicie działało do pewnego czasu, nie jest już najlepszą metodą na walkę o większą widoczność.

Wykonanie tych wszystkich kroków wciąż nie gwarantuje szybkiego wzrostu widoczności. Działania z obszaru SEO są zwykle widoczne w długookresowej perspektywie. Zazwyczaj trzeba uzbroić się w cierpliwość i trochę poczekać na spodziewane efekty, lecz po upływie wymaganego czasu dają one wymierne, długofalowe korzyści.

Jeżeli nie chcesz poświęcać czasu na powolne wgryzanie się w tajniki SEO i pozycjonowanie swojej strony metodą prób i błędów, a zamiast tego wolisz skupić się na rozwoju biznesu, oddaj pozycjonowanie w Warszawie w ręce profesjonalistów. Chętnie kompleksowo zajmiemy się tym odpowiedzialnym zadaniem, bazując na wiedzy i doświadczeniu naszych ekspertów oraz profesjonalnych narzędziach do analiz.

Na podstawie audytu strony, zbadania profilu linków oraz analizy konkurencji ustalimy, a następnie wdrożymy optymalną dla Twojego biznesu (i budżetu) strategię działania.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie wyceniamy zawsze adekwatnie do potrzeb Twojego biznesu, abyśmy wspólnie mogli osiągnąć realne korzyści, z których będziemy zadowoleni.

Działania z zakresu pozycjonowania w każdym przypadku wymagają indywidualnej, kompleksowej analizy. Sprawdzamy nie tylko bieżącą jakość strony, ale także weryfikujemy branżę i poczynania konkurencji. Cena będzie uzależniona od aktualnego stanu witryny i ilości zmian, jakie muszą zostać wprowadzone, by osiągnąć realną poprawę widoczności na tle konkurencji.

SEO czasem może wiązać się ze sporymi wydatkami, ale niewątpliwie jest to inwestycja, a poniesione koszty optymalizacji zwrócą się z wielokrotnością.

Jak długo muszę czekać na efekty optymalizacji?

Pozycjonowanie to proces długofalowy. Nie miej złudzeń, że po wdrożeniu wszystkich działań zaczniesz natychmiastowo osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Polecamy zapoznać się ze sposobami oceny strony używanymi przez algorytm Google. W dużym uproszczeniu roboty sprawdzają treść, jakość, linki wychodzące oraz słowa kluczowe zawarte w tekście. Jeśli będziesz na bieżąco wprowadzać zmiany i starać się udoskonalać swoją witrynę, pamiętając przy tym o zasadach SEO, roboty Google zaczną częściej wchodzić na Twoją stronę, co przełoży się na lepsze pozycje w rankingu.

Na efekty pozycjonowania mają również wpływ następujące czynniki:

specyfika branży, w której prowadzisz biznes;

obrana strategia SEO, która w zależności od celu różni się czasem osiągnięcia konkretnych wyników;

wcześniejsze działania prowadzone na Twojej stronie, które przekładają się na sposób jej postrzegania przez roboty Google;

liczba i jakość linków zewnętrznych prowadzących do witryny;

intensywność działań prowadzonych przez konkurencję.

Czy pozycjonowanie lokalne jest usługą jednorazową?

Zgodnie z tym, co pisaliśmy powyżej — działania SEO to skomplikowane procesy, które są widoczne w długookresowej perspektywie. Optymalizując stronę, chcemy zdobyć lepszą widoczność, ale także ją utrzymać. Aby to osiągnąć, wykonujemy różnorakie analizy oraz inne niezbędne czynności zarówno na stronie (on-site SEO), jak i poza nią (off-site SEO).

Pozycjonowanie strony będzie skuteczne, jeśli pozostanie ona pod stałą kontrolą. Porzucenie czynności monitorowania działań może się wiązać z utraceniem ruchu i pozycji, z czego na pewno skorzysta konkurencja.

Czy agencja SEO, z którą nawiążę współpracę, powinna być z Warszawy?

Lokalizacja agencji SEO nie ma żadnego znaczenia. Optymalizacja strony to usługa, którą można przeprowadzić całkowicie zdalnie. Wybierając firmę, która zajmie się Twoją witryną, lepiej będzie zwrócić uwagę na skuteczność i wyniki niż na położenie biura.