Pozycjonowanie stron w Danii

Położona w Północnej Europie Dania liczy niespełna 6 milionów mieszkańców. Niezależnie od tego, jest bardzo interesującym rynkiem dla polskich eksporterów, dostawców usług, a także przedsiębiorstw sprzedających w sieci i pragnących rozwinąć swój biznes w Danii w ramach cross-border commerce. Wystarczy wspomnieć, że potencjał rynku w Danii jest niezwykle wysoki ze względu na zamożność tamtejszego społeczeństwa. PKB per capita zbliża się do 70 000 dolarów.
Do potencjalnego klienta w Danii najłatwiej trafić przez stronę internetową. Aż 99% Duńczyków korzysta z internetu. Tamtejsze społeczeństwo jest znane z zamiłowania do nowoczesnych technologii i pokochało również zakupy w sieci. Przeciętny Duńczyk wydaje na nie średnio 3300 euro rocznie. Pozycjonowanie strony na rynku duńskim nie musi być natomiast trudne. Konkurencyjność fraz kluczowych w języku duńskim nie jest bowiem wysoka ze względu na niewielką liczebność mieszkańców tego kraju i małą popularność języka duńskiego za granicą. Jak skutecznie prowadzić pozycjonowanie w Danii? Na czym polega specyfika tamtejszego rynku? Jak promować strony w Danii, a jak sklepy internetowe? Wyjaśniamy!
Dlaczego pozycjonowanie stron w Danii się opłaca?
Kolejnym ważnym argumentem, by rozważyć ekspansję Twojego biznesu w kierunku Danii, jest relatywna bliskość geograficzna. Towary z Polski muszą jedynie pokonać północną część Niemiec, by znaleźć się na miejscu. Poza tym duński rynek wykazuje się wysokim zapotrzebowaniem na usługi. Jeśli deficyty dotyczą twojej branży, Dania czeka na propozycje z otwartymi ramionami. Mimo że tamtejszy system podatkowy charakteryzuje się wysokimi stawkami, przeciętnemu Duńczykowi zostaje w portfelu na tyle dużo pieniędzy, by stał się Twoim potencjalnym klientem!
W Unii Europejskiej obywatele Danii należą od lat do najmocniej scyfryzowanych społeczeństw. Wystarczy zadbać o widoczność strony w tamtejszym internecie, by na tym skorzystać.
Pozycjonowanie strony sklepu internetowego na duńskim rynku
Wartość duńskiego rynku e-commerce przekroczyła 6,5 mld dolarów. Nie zalicza się on do największych w Europie, ale zamożność tamtejszych klientów i zamiłowanie do zakupów w sieci sprawiają, że nie warto go lekceważyć. Profesjonalne usługi pozycjonowania sklepu internetowego powinny sprawić, że strona dość szybko zacznie być widoczna w Google. Najczęściej wyszukiwane oraz kupowane produkty w Danii reprezentują kategorie takie jak moda, elektronika i media, zabawki oraz sprzęt AGD i meble. O czym pamiętać promując biznes e-commerce na tamtejszym rynku?
ABC pozycjonowania sklepu internetowego w Danii:
· Silna pozycja desktopu – w odróżnieniu od większości społeczeństwa Europy, Duńczycy korzystają z wyszukiwarki i dokonują zakupów w sieci na swoich laptopach. Smartfony odpowiadają za około 30% ruchu w internecie. Nie oznacza to jednak, że optymalizacja strony pod urządzenia mobilne jest zbędna. Trend może się szybko odmienić, bo na jednego mieszkańca Danii przypada 1,5 smartfona.
· Zróżnicowane warianty płatności – na sukces sklepu internetowego przekłada się udostępnienie klientom wielu form płatności. W Danii królują przede wszystkim karty płatnicze oraz portfele internetowe. Spora część Duńczyków docenia również szybkie przelewy online.
Jak linkowanie zewnętrzne wspiera pozycjonowanie stron internetowych w Danii?
Trudno wyobrazić sobie skuteczne SEO w Danii bez odpowiedniego link buildingu. Bez tego zwiększenie widoczności strony jest praktycznie niemożliwe. Wartościowe linki można pozyskiwać na tamtejszym rynku w bardzo podobny sposób, jak w Polsce.
Link building w Danii – potencjalne źródła linków:
· Artykuły sponsorowane – znacząco poprawiają link building, a jednocześnie wspierają budowanie świadomości marki wśród tamtejszych konsumentów.
· Katalogi NAP – cenne źródło linków na duńskim rynku, którego nie warto lekceważyć.
· Linki pochodzące z mediów – dobre relacje z mediami pozwolą sprawić, że przekierowania trafią na stronę nie tylko poprzez artykuły sponsorowane.
· Portale branżowe – ważne w kontekście link buildingu, a także trafiania do potencjalnych klientów.
Ile kosztuje i trwa SEO w Danii?
Relatywnie niska konkurencyjność, jaką charakteryzują się frazy kluczowe w języku duńskim pomaga w skutecznym pozycjonowaniu stron w tym kraju, a także je przyspiesza. Jeśli chodzi o koszty, SEO w Danii może okazać się droższe niż w Polsce. Największą część budżetu pochłania niestety pozyskiwanie wartościowych linków z duńskich mediów. Stawki są nieporównywalnie wyższe niż nad Wisłą. Aby poszukać oszczędności, warto zlecić SEO polskim specjalistom, spośród których wielu doskonale orientuje się w tamtejszych realiach.
W Fabryce Marketingu nie brakuje ekspertów od duńskiego SEO. Skontaktuj się z nami, by zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej i podbić wyszukiwarkę Google!