Prowadzenie bloga firmowego
W internecie jeszcze nigdy nie było tak wielu firm jak obecnie. Jak wyróżnić się w tym tłumie i dotrzeć do odbiorców inaczej niż za pomocą bezpośredniej, tradycyjnej reklamy? Jak zatrzymać ich przy sobie i zbudować z nimi trwałą, długofalową relację?
Rozwiązaniem może być prowadzenie bloga firmowego. Nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami, a podpowiemy Ci, jak robić to skutecznie.
Czym jest blog firmowy?
Marketing internetowy ewoluuje – dziś nie jest już ślepym wyścigiem o każdą transakcję, tylko umiejętnością budowania trwałych i długofalowych relacji z odbiorcami.
Content marketing, czyli promocja przy użyciu atrakcyjnych treści, umożliwia skuteczne zaprezentowanie marki, jej wartości i produktów, ale bez schematycznej i nachalnej reklamy.
Blog firmowy z kolei jest miejscem pozwalającym odbiorcom na bliższe poznanie marki i tego, co może im zaoferować. Jego treścią są więc przykładowo artykuły eksperckie, e-booki, badania i raporty, kursy, artykuły edukacyjne czy opisy zastosowań Twojego produktu.
Dla kogo jest blog firmowy? Korzyści z content marketingu
Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę dla klientów indywidualnych, jesteś pracownikiem działu marketingu w dużej firmie świadczącej usługi B2B czy prowadzisz jakikolwiek sklep internetowy, powinieneś zainteresować się prowadzeniem bloga firmowego. Efekty mogą być tak samo spektakularne zarówno w małej firmie, jak i w dużej korporacji. Co zatem możesz zyskać?
Jak prowadzimy bloga firmowego?
Content marketing to sztuka tworzenia wartościowych treści, które budują relację pomiędzy marką a odbiorcami. Jednak podobnie jak w przypadku tradycyjnych działań promocyjnych, wymaga on właściwego podejścia strategicznego i planu.
Prowadzenie bloga firmowego jest więc poprzedzone szczegółową analizą i badaniem rynku – to na podstawie ich wyników opracowujemy całą strategię marketingową. Dzięki niej wiesz już, jak krok po kroku realizować konkretne cele biznesowe.
Wcześniejsza analiza umożliwia także ustalenie odpowiednich słów kluczowych. Gdy już je mamy, opracowujemy szczegółową strategię i plan działania rozłożone w harmonogramach na kolejne miesiące. Tworząc kalendarz i propozycje tematów, bierzemy pod uwagę różne czynniki – takie jak sezonowość, rodzaj treści czy tematy poruszane przez konkurencję.
Po akceptacji rozpoczynamy właściwą pracę. Copywriterzy na podstawie opracowanej wcześniej strategii tworzą treści, które są wartościowe, ciekawe, sprzedające i dostosowane do aktualnych wymogów wyszukiwarki Google.
W czasie procesu kontaktujemy się z Tobą i prezentujemy Ci dotychczasowe działania. Po publikacji analizujemy efekty i przedstawiamy Ci je w czytelnych, jasnych i przejrzystych raportach.
Masz stronę, ale nie prowadzisz bloga firmowego? Napisz do nas – przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.