Przejdź do

Kampanie i reklama na LinkedInie

Media społecznościowe stały się kompleksowym narzędziem biznesowym, a przodującym w tym zakresie serwisem jest obecnie LinkedIn. W Polsce LinkedIn łączy ponad 4,5 mln osób na różnych poziomach zaawansowania i aktywności, gdzie ponad 0,5 mln z nich to pracownicy na wysokich stanowiskach. Nasz zespół doświadczonych mediowców realizuje kampanie, w tym także kampanie na LinkedInie, które – z idealnie zoptymalizowanym budżetem – docierają do wybranej grupy docelowej, realizując przy tym założone cele.

Dla kogo jest reklama na LinkedInie?

LinkedIn świetnie działa przy sprecyzowanych kampaniach B2B, ale też reklamach konsumenckich. Jest więc dobrą formą marketingowej komunikacji zarówno dla dużych firm, jak i małych przedsiębiorstw. Dzięki opracowaniu wielu formatów reklamowych i zwiększonym możliwościom analitycznym LinkedIn pozwala na szczegółowe określenie odbiorcy kampanii, co przekłada się na jej mierzalne efekty. Targetowanie pozwala też na dotarcie do osób, które nie znajdują się bezpośrednio w Twojej grupie docelowej, ale wykazują podobne aktywności.

Dobór grupy docelowej

LinkedIn oferuje możliwość bardzo dokładnego targetowania. To oznacza, że możesz docierać z reklamą do osób potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem bądź usługami.

Analityka

Dzięki wnikliwej analityce internetowej jesteśmy w stanie optymalizować kampanie, co prowadzi do zwiększenia współczynnika realizacji celu.

Optymalizacja budżetu kampanii

Dzięki możliwościom sprecyzowanego targetowania, które daje nam LinkedIn, ustawiamy kampanie realizujące cele w korzystnym budżecie.

Na czym polega reklama na LinkedInie?

Płatna kampania LinkedIn Ads pozwala nam kierować reklamy do bardzo dobrze sprecyzowanej grupy odbiorców – zarówno pod względem stanowisk pracy, branż, jak i wielkości firmy, w której pracują. Na swoich profilach użytkownicy sami podają ww. dane, dzięki czemu mamy pewność, że nasze targetowanie jest dokładne. Tworzenie płatnej reklamy na LinkedInie opiera się o trzy cele (do wyboru):

• świadomość (świadomość marki),

• zainteresowanie (odwiedziny witryny, interakcje, wyświetlenia wideo),

• konwersje (generowanie potencjalnych klientów, konwersje witryny, kandydaci na ofertę pracy).

Nasi specjaliści wybiorą odpowiedni cel kampanii i zoptymalizują ją w taki sposób, żeby realizowała Twoje cele biznesowe. Jeśli więc prowadzisz firmę, w której Twoimi klientami są osoby związane z biznesem, albo po prostu chcesz precyzyjnie kierować reklamy pod kątem cech zawodowych swoich odbiorców – LinkedIn to świetne miejsce do promocji.

Jak działa algorytm reklamowy LinkedIn?

Reklama na LinkedIn to potężne narzędzie marketingowe, które pozwala docierać do potencjalnych klientów, a co najważniejsze – zachęcać ich do interakcji. Niestety nie każda firma jest w stanie wykorzystać potencjał, jaki drzemie w tym portalu.

Niektórzy rezygnują z aktywności na LinkedIn, ponieważ nie są zadowoleni z efektów. Wprawdzie nie jest to serwis przeznaczony dla każdej branży, jednak często brak skuteczności reklamy spowodowany jest nieodpowiednią jej konfiguracją. Jeśli chcesz zmaksymalizować wyniki kampanii i uniknąć niepotrzebnego przepalania budżetu, musisz wiedzieć, jak działa algorytm odpowiedzialny za wyświetlanie reklam.

Kto ma pieniądze, ten ma władzę?

Jako przedsiębiorca doskonale wiesz, że niemal na każdym etapie działań marketingowych trzeba liczyć się z konkurencją, i to niezależnie od branży oraz charakteru działalności. Nie inaczej jest w przypadku kampanii reklamowych na LinkedIn.

Gdy kilka firm jednocześnie próbuje dotrzeć ze swoim przekazem do tej samej grupy odbiorców, system musi zdecydować, kto będzie miał pierwszeństwo. Odbywa się to – podobnie jak w przypadku innych serwisów – na podstawie tzw. aukcji reklam. Nadawcy komunikatów licytują między sobą na jeden z kilku dostępnych sposobów:

• CPC (Cost Per Click) – koszt za kliknięcie linku/reklamy;

• CPM (Cost Per Mille) – koszt za 1000 wyświetleń reklamy;

• CPV (Cost Per View) – koszt za wyświetlenie reklamy;

• CPS (Cost Per Sale) – koszt za poprawnie dostarczoną wiadomość sponsorowaną.

Ustalając strategię stawki, budżet oraz harmonogram wyświetlania reklam, możesz kontrolować koszt kampanii, ale jeśli Twoje stawki będą o wiele niższe od tych, które proponuje konkurencja, szanse na wygraną mocno spadną (stawka konieczna do wygrania aukcji zależy od popularności grupy odbiorców, ale dzienny budżet kampanii nie może być niższy niż 10 EUR).

To jednak nie oznacza, że firma, która inwestuje duże pieniądze w kampanię zawsze będzie miała przewagę. W systemie LinkedIn reklamy oceniane są również pod względem atrakcyjności dla odbiorców. Obliczany jest tzw. wskaźnik istotności reklamy, na który składają się reakcje pod postem (komentarze, udostępnienia itp.) oraz CTR, czyli współczynnik kliknięć.

To oznacza, że firmy, które nie dostarczają atrakcyjnych i angażujących komunikatów, odpadają w przedbiegach.

Komu będzie wyświetlała się reklama na LinkedIn?

To Ty decydujesz o tym, komu wyświetli się reklama. W serwisie LinkedIn dostępne są szablony z grupami odbiorców, jednak możesz samodzielnie określić dokładne dane demograficzne swoich potencjalnych klientów, a także ich stanowisko, wykształcenie czy nawet przychody firmy, w której pracują.

Chcesz dotrzeć ze swoim komunikatem do dyrektorów przedsiębiorstw związanych z branżą IT i zatrudniających ponad 200 osób? Żaden problem.

A może zależy Ci na skierowaniu przekazu do właścicieli małych firm, świadczących usługi na gruncie regionalnym? Dzięki precyzyjnemu targetowaniu, a także odpowiedniej kreacji reklamowej dotrzesz do jasno określonej grupy potencjalnych klientów, a co więcej – zoptymalizujesz koszty.

To między innymi dlatego reklama na LinkedIn ma przewagę nad kampaniami prowadzonymi w innych serwisach – użytkownicy skrupulatnie uzupełniają swoje profile i chętnie udostępniają nie tylko informacje kontaktowe, ale również inne dane istotne w przestrzeni biznesowej. W przypadku Facebooka wygląda to nieco inaczej, ponieważ jest on platformą przeznaczoną przede wszystkim do rozrywki i interakcji ze znajomymi.

Remarketing na LinkedIn

Menedżer kampanii LinkedIn pozwala także na prowadzenie remarketingu, czyli kierowanie reklam do osób, które wykazały zainteresowanie firmą, jednak nie wykonały korzystnej z punktu widzenia firmy akcji.

Akcje użytkowników można śledzić za pomocą specjalnego tagu remarketingowego, który umieszcza się w kodzie strony firmowej. Tag (lub inaczej piksel) LinkedIna pozwala także na śledzenie konwersji.

Na tej podstawie możliwe jest tworzenie niestandardowych grup odbiorców kampanii reklamowej, którzy otrzymają adekwatny do wykonanej akcji przekaz (kreacje reklamowe zawsze powinny być dopasowane do odbiorcy).

Dostępne formaty reklam

W menedżerze kampanii na LinkedIn możesz nie tylko określić cele biznesowe, ale również wybrać odpowiedni format reklamowy, który zainteresuje Twoją grupę docelową. To daje przedsiębiorcom szerokie możliwości w kontekście dopasowywania przekazu marketingowego do zainteresowań, preferencji i potrzeb potencjalnych klientów.

Formaty reklamowe dostępne w systemie LinkedIn to:

Reklama z pojedynczym zdjęciem

To najpopularniejsza reklama na LinkedIn. Składa się z jednego obrazu oraz tekstu i najczęściej prowadzi do strony firmowej lub na landing page. Wyświetlana jest w kanale informacji zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Dlaczego jest tak chętnie wykorzystywana? Przede wszystkim dlatego, że mimo prostej formy doskonale sprawdza się na każdym etapie lejka sprzedażowego.

Karuzela reklam

Składa się z kilku plików graficznych, które wyświetlane są w formie karuzeli w kanale informacji. Poszczególne „karty” mogą prowadzić do różnych adresów URL (np. do strony głównej i podstron), a także zachęcać do wypełnienia formularza.

Reklamy karuzelowe z formularzem Lead Generation zawierają przyciski CTA (Call To Action).

Reklama wideo

Wideo to format, za pomocą którego zrealizujesz przeróżne cele reklamowe i biznesowe – od budowania świadomości marki po przedstawienie case study.

Nagrania do reklamy wideo możesz przesłać bezpośrednio przez menedżera kampanii lub wykorzystać te udostępnione na swoim koncie LinkedIn i na stronie firmowej.

Reklama tekstowa

Reklamy tekstowe składają się z niewielkiej grafiki, krótkiego tekstu i nagłówka. Na pierwszy rzut oka przypominają reklamy z pojedynczym zdjęciem, jednak jest między nimi jedna spora różnica – reklamy tekstowe nie mogą wyświetlać się na urządzeniach przenośnych, a jedynie na komputerach.

Reklama Spotlight

Spotlight to tzw. reklamy dynamiczne. Oznacza to, że dostosowują się do danych profilowych odbiorcy (ich kreacja zawiera zdjęcie profilowe użytkownika). Wyświetlają się na komputerach i prowadzą do zewnętrznej witryny, np. strony firmowej lub landing page.

Według supportu LinkedIn kampanie reklamowe wykorzystujące format Spotlight sprawdzą się przede wszystkim do budowania świadomości marki, pozyskiwania ruchu w obrębie witryny oraz promowania oferty pracy.

Reklama do pozyskania obserwujących

Nakierowana jest na pozyskiwanie „followersów”, czyli osób obserwujących profil. Followers Ads również należą do grupy reklam dynamicznych. Ich kreacja generowana jest automatycznie i zawiera zdjęcie użytkownika, logo firmy nadającej przekaz, a także przycisk CTA wzywający do wykonania konkretnej akcji.

Reklama promująca ofertę pracy

Zawiera zdjęcie użytkownika, logo firmy oraz perswazyjny slogan lub krótki opis. Tekst reklamy zazwyczaj zachęca odbiorców do sprawdzenia oferty na profilu danej firmy.

Z tego formatu reklamy korzystają najczęściej rekruterzy, którzy poszukują specjalisty na poszczególne stanowisko. Ogromną zaletą jest to, że mogą oni skierować przekaz wyłącznie do użytkowników o odpowiadających im kwalifikacjach.

Reklama w wiadomości

Reklama na LinkedIn może również przybrać formę wiadomości prywatnej. Trafia ona na skrzynkę docelowego użytkownika i wygląda jak zwykła wiadomość. Nadawca komunikatu może ją dowolnie modyfikować, a także personalizować.

Treść takiej reklamy służy zarówno do zachęcenia do odwiedzenia zewnętrznej witryny, jak i do wypełnienia formularza generującego leady.

Jak tworzymy skuteczną kampanię reklamową?

Proces stworzenia reklamy w LinkedIn Ads pod względem technicznym jest dosyć zbliżony do kampanii na Facebooku. Jeśli ktoś dobrze porusza się w tej pierwszej, LinkedIn Ads nie powinien go niczym zaskoczyć – oba systemy działają na podobnych zasadach. Tak się składa, że my świetnie znamy się zarówno na jednej, jak i drugiej. A w jaki sposób podchodzimy do tematu? Które kroki są najbardziej istotne w stworzeniu skutecznej kampanii reklamowej na LinkedIn?

Konto reklamowe na LinkedIn

Aby korzystać z menadżera kampanii, najpierw konieczne jest utworzenie konta reklamowego, co należy zrobić z poziomu profilu prywatnego w zakładce Praca, a następnie kliknąć ikonę Reklamuj. Na tym etapie podajemy nazwę konta i wybieramy walutę do rozliczeń.

W menedżerze nie tylko tworzymy kampanie i grupy kampanii, ale także zarządzamy nimi i sprawdzamy statystyki dotyczące ich skuteczności.

Cel kampanii

Kolejny krok to konfiguracja. Musisz wiedzieć, co właściwie chcesz osiągnąć za pomocą reklam na LinkedIn. Pamiętaj, że wybrany cel kampanii wpływa na jej skuteczność. Zastanów się, co na dany moment jest dla Ciebie najistotniejsze i może przynieść wymierne korzyści dla Twojego biznesu.

Budowanie świadomości marki? Zwiększenie ruchu w obrębie firmowej witryny? Zdobywanie kontaktów do potencjalnych klientów? A może coś jeszcze innego? Opcji jest dużo, więc skonsultuj to z nami, a my pomożemy Ci wybrać cel, który będzie najkorzystniejszy dla Ciebie i Twojej firmy.

Grupa odbiorców i format reklamy

Do kogo ma trafić Twoja płatna reklama? Niepoprawne targetowanie to jedna z najczęstszych przyczyn niepowodzenia kampanii i przepalania budżetu.

System LinkedIn pozwala na określenie lokalizacji, języka profilu, danych demograficznych, stanowiska, wykształcenia, doświadczenia zawodowego, a nawet zainteresowań.

Można także wykorzystać własne listy odbiorców, czyli skierować przekaz do osób, które w ostatnim czasie wykazały konkretną aktywność związaną z Twoją firmą lub wykluczyć poszczególne osoby i profile.

Teraz czas na wybór formatu reklamy. W tym przypadku wiele zależy od grupy docelowej, bo to przecież zainteresowanie i zadowolenie odbiorców jest najważniejsze. Jednak nie wszystkie formaty dostępne są przy każdym celu kampanii, dlatego my wybierzemy taką konfigurację, która będzie najlepsza dla Twojego przedsiębiorstwa.

Stawka, budżet i harmonogram reklam

Kolejnym zadaniem jest ustawienie budżetu (dziennego lub całkowitego), czyli kwoty, którą chcesz przeznaczać na reklamę. Wtedy też określamy harmonogram wyświetlania reklam oraz sposób, w jaki wykorzystamy przeznaczone środki. Strategie stawki dostępne w systemie LinkedIn to m.in. maksymalna stawka ustalana automatycznie, koszt docelowy oraz ręczne określenie stawek.

W ostatniej opcji trzeba oczywiście podać koszt, jaki chcesz ponosić za jedno kliknięcie czy wyświetlenie.

Atrakcyjna kreacja reklamy

Projektowanie kreacji komunikatu to jeden z najważniejszych aspektów w optymalizacji kampanii. To od tego w ogromnym stopniu zależy sukces naszych działań.

Tekst reklamy musi przyciągać uwagę, być atrakcyjny i zachęcać do wykonania konkretnej akcji (zawierać CTA). To, jaką formę komunikacji i słownictwo wykorzystamy, a także jakie tematy poruszymy, zależy głównie od wcześniej wybranej grupy docelowej. W końcu pamiętamy, że na każdego działa coś innego!

Zasady serwisu

Zanim reklama wyświetli się użytkownikom, musi zostać zaakceptowana przez system. Warto wiedzieć, że nie wszystkie kampanie pozytywnie przechodzą weryfikację. Serwis wymaga od reklamodawców przestrzegania pewnych zasad.

Na LinkedIn nie można m.in.:

• reklamować alkoholu, narkotyków, produktów tytoniowych;

• udostępniać treści chronionych prawami autorskimi;

• promować treści, które propagują dyskryminujące zasady zatrudniania;

• udostępniać nieprawdziwych informacji;

• używać wulgaryzmów i obraźliwego języka.

Oprócz tego zwracamy oczywiście uwagę na poprawną pisownię i interpunkcję oraz na ogólną estetykę reklamy.

Testuj, testuj i jeszcze raz testuj

Kampanie reklamowe LinkedIn muszą być przede wszystkim dopasowane do odbiorców. Tylko wtedy mają szansę generować konwersję czy realizować inne cele marketingowe i biznesowe. Niestety często zdarza się tak, że wybrany format i kreacja reklamy nie przynoszą efektów, mimo że zostały zaprojektowane na podstawie dogłębnej i wieloetapowej analizy docelowych odbiorców oraz trendów rynkowych.

Dlatego tak ważne jest śledzenie statystyk dotyczących skuteczności i testowanie kilku wersji reklam. Możemy tworzyć różne warianty i analizować zachowania użytkowników. Sprawdzamy, które formaty i kreacje najbardziej interesują Twoich odbiorców i nakłaniają ich do podjęcia działania.

Jak wspominaliśmy wcześniej, tworzenie reklamy w serwisie LinkedIn od strony technicznej jest dość proste i nie powinno stwarzać większych problemów. Jednak skuteczność kampanii uzależniona jest od poprawnej jej konfiguracji, a to już niestety może okazać się wyzwaniem dla osób, które na co dzień nie zajmują się marketingiem w social mediach.

Nie jesteś pewien, czy dysponujesz odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, aby stworzyć angażującą i skuteczną reklamę? Skontaktuj się z nami, a my poprowadzimy kampanię tak, aby realizowała ona Twoje cele biznesowe, a przy tym nie przepalała niepotrzebnie budżetu.

Największe zalety kampanii reklamowej na LinkedIn. Dlaczego warto w nią inwestować?

LinkedIn jeszcze kilka lat temu w kontekście realizowania celów biznesowych traktowany był jako drugorzędny serwis, a prym wiodły takie media jak Facebook i Instagram.

Na szczęście w ciągu ostatniej dekady świadomość przedsiębiorców w tej kwestii mocno się zmieniła – dziś LinkedIn nie jest już tylko mało popularną stroną do „zawieszenia” CV w sieci, a pełną potencjału przestrzenią biznesową, którą można wykorzystać na wiele różnych sposobów.

A co wyróżnia ten serwis wśród innych? Dlaczego warto z niego korzystać na wszystkich etapach lejka marketingowego?

Przedstawiamy największe zalety prowadzenia kampanii reklamowej na LinkedIn:

Precyzyjne targetowanie

Żaden inny system reklamowy nie pozwala na tak precyzyjne określenie odbiorców. Oprócz standardowych kryteriów takich jak cechy demograficzne możesz także określić stanowisko i tytuł zawodowy. Dzięki temu masz pewność, że Twój komunikat trafi do osób, z którymi rzeczywiście chcesz nawiązać kontakt, co z kolei przełoży się na dobrą optymalizację kosztów.

Mniejsza konkurencja

LinkedIn zyskuje coraz większą popularność jako przestrzeń biznesowa. W 2019 liczba zarejestrowanych kont w Polsce liczyła niecałe 2,8 mln (Sharebee), a na początku 2022 – 4,5 mln, co sprawia, że jesteśmy drugim krajem z najszybszym przyrostem rejestracji w Europie (Social Media Manager).

Jednak mimo tego, że zainteresowanie serwisem LinkedIn rośnie, wciąż przegrywa on z Facebookiem i Instagramem, gdzie liczba zarejestrowanych kont jest kilkukrotnie większa. Dla przedsiębiorców to poniekąd dobra wiadomość, ponieważ im mniej użytkowników i reklamodawców, tym mniejszy jest szum informacyjny i reklamowy.

Na LinkedIn zmierzysz się ze znacznie mniejszą konkurencją, a do tego łatwiej będzie Ci swoimi komunikatami zainteresować grupę docelową.

Wysoka skuteczność

Reklama na LinkedIn jest po prostu skuteczna, często skuteczniejsza od kampanii prowadzonych w innych social mediach. Dlaczego? Na to składa się wiele aspektów, choćby wspomniane wcześniej precyzyjne targetowanie i mała konkurencja.

Reklamodawcom łatwiej jest zainteresować odbiorców i w nieinwazyjny sposób przedstawić swoją ofertę czy zachęcić do kontaktu. LinkedIn to serwis nakierowany na nawiązywanie relacji biznesowych, z czego doskonale zdają sobie sprawę użytkownicy. Większość zarejestrowanych tam osób nastawiona jest na „robienie interesów”, a nie na rozrywkę.

Najlepszy sposób na generowanie potencjalnych klientów

LinkedIn to portal wprost stworzony do generowania leadów, zwłaszcza w sektorze B2B. Użytkownicy rejestrują się tam z myślą o nawiązywaniu relacji biznesowych, dlatego udostępniają istotne w tym zakresie dane.

Sam system również wspiera pozyskiwanie potencjalnych klientów i daje reklamodawcom do dyspozycji specjalne formularze Lead Generation, które automatycznie pobierają dane użytkowników.

Możliwość monitorowania efektów

Na etapie konfigurowania kampanii możesz ustawić śledzenie konwersji, czyli działań, których oczekujesz od użytkowników. Do tego potrzebny będzie LinkedIn Insight Tag, czyli tag śledzący umieszczony w obrębie witryny.

Dzięki temu otrzymasz dodatkowe raporty na temat skuteczności Twojej kampanii, które pomogą Ci zwiększyć współczynnik realizacji celu.

Szerokie możliwości

System LinkedIn Ads daje przedsiębiorcom szerokie możliwości prezentowania swojej oferty, budowania profesjonalnego wizerunku i nawiązywania wartościowych relacji biznesowych. W trakcie konfiguracji możliwe jest nie tylko ustalenie celu, na który nakierowana będzie kampania, ale również wybranie odpowiedniego formatu reklamy.