Duplicate content

Duplicate content

Powielanie treści udostępnianych na witrynach internetowych to zjawisko, będące formą kradzieży w sieci. Często wynika ono również z nieuwagi właściciela domeny. W przypadku duplicate content tożsama zawartość widoczna jest po wpisaniu podobnych adresów internetowych. Nie muszą one jednak być identyczne.

Duplicate content – jak powstaje?

Generowana jest najczęściej przez system CMS, emitujący ten sam tekst na stronie głównej oraz innych zakładkach. Zjawisko może również powstawać w przypadku udostępniania przez właściciela domeny konwersyjnej wersji witryny na urządzenia z system Android oraz IOS. Dodatkowym obciążeniem jest brak przekierowań URL. Zjawisko powielania treści dotyczy przede wszystkim właścicieli e-sklepów, ponieważ opisy produktów rzadko ulegają modyfikacjom, co ułatwia i przyśpiesza sam proces kradzieży. Aby unikać ryzyka wystąpienia duplicate content, każdy artykuł warto zaopatrzyć linkiem źródłowym lub odpowiednią informacją, umożliwiającą webmasterowi użycie odpowiedniego metatagu noindex.

By | 2019-11-13T09:53:41+01:00 Sierpień 29th, 2019|

Subscribe to our newsletter