SEM

efektywne kampanie Google Ads

SEM to kampanie marketingowe prowadzone w wyszukiwarce internetowej

SEM - Efektywne kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads pozwolą aby Twój brand szybko znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

Kampanie reklamowe Ads, dzięki zróżnicowanym opcjom reklamowym, szybko i skutecznie pomogą Ci zrealizować Twoje cele biznesowe.

Czym jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to kampanie marketingowe prowadzone w wyszukiwarce internetowej. Kampanie SEM w formie linków sponsorowanych i reklam produktowych sprawią, że z łatwością dotrzesz do potencjalnych klientów. Twoja reklama będzie wyświetlana przede wszystkim w wynikach wyszukiwania. Opcjonalnie możesz też włączyć wyświetlanie na stronach i w aplikacjach partnerów.

Kampanie SEM realizowane są najczęściej w formie kampanii PPC (Pay Per Click), co sprawia, że reklama widoczna jest na górze wyników wyszukiwania, a opłata za reklamę pobierana jest dopiero w momencie, w którym ktoś w nią kliknie. To pozwoli Ci zminimalizować poniesione koszty.

Największą zaletą kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google (Google Ads) jest to, że pierwsze jej efekty widać już kilka godzin po uruchomieniu. To też odróżnia je od rozwiązań optymalizacyjnych z zakresu SEO (Search Engine Optimization). Pozycjonowanie stron i działania SEO wymagają bowiem czasu i cierpliwości, podczas gdy płatne kampanie PPC znacznie szybciej docierają do Twoich potencjalnych klientów.

Kampanie Google Ads, prowadzone w wyszukiwarkach internetowych, przeznaczone są dla wszystkich właścicieli stron www lub aplikacji mobilnych, którzy za ich pomocą chcą realizować swoje cele z zakresu marketingu internetowego. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć ruch na stronie lub rozpoznawalność marki, czy pozyskać więcej leadów – reklama w Google Ci w tym pomoże.

Kampanie SEM wykorzystują potencjał wyszukiwarki Google, z której korzysta ponad 90% internautów w Polsce. Dlatego też każda firma chcąca dotrzeć do precyzyjnie określonego klienta powinna rozpocząć działania w ramach ekosystemu reklamowego Google Ads.

W zależności od Twojego celu biznesowego dobieramy i prowadzimy również działania w ramach kampanii video na YouTubie lub działania wizerunkowe, przyczyniające się do zwiększenia świadomości marki.

1

Ustalenie celu biznesowego

wyznaczamy cele kampanii, by osiągnąć sukces

W pierwszej kolejności wychodzimy od pytań, co ma osiągnąć kampania Google Ads i jakich wyników od niej oczekujesz. Ustalenie realnych celów w ramach kampanii SEM pozwala jasno sprecyzować potrzeby klienta, jak również zawęzić wybór strategii marketingowej, kanałów i narzędzi promocji do tych odpowiadających Twoim oczekiwaniom.

2

Ustalenie, kim jest Twój potencjalny klient:

targetowanie klientów, optymalizacja kampanii

Sprawdzamy, z jakich słów kluczowych korzystają użytkownicy, szukając Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Dzięki uzyskanym informacjom możemy dopasować komunikat, a w ustawieniach kampanii dodać lub wykluczyć frazy, na jakie wyświetlana jest Twoja reklama. Takie działanie pomaga nam dobrać odpowiednie targetowanie, wybrać najlepsze słowa kluczowe, a w efekcie – zwiększyć efektywność kampanii SEM.

3

Mierzenie efektów kampanii

analiza wyników, optymalizacja kosztów

Kilka tygodni po uruchomieniu kampanii reklamowej w wyszukiwarce i zaimplementowaniu analityki internetowej (Google Analytics) możemy sprawdzić, jakie efekty płyną z wyświetlania reklam: jak zmienił się ruch ze źródła google/cpc (w taki sposób ruch z kampanii SEM jest tagowany w Google Analytics), jaki jest koszt pojedynczej konwersji i status realizacji celu – Twojego lub Twojej firmy.

1

Ustalenie celu biznesowego

W pierwszej kolejności wychodzimy od pytań, co ma osiągnąć kampania Google Ads i jakich wyników od niej oczekujesz. Ustalenie realnych celów w ramach kampanii SEM pozwala jasno sprecyzować potrzeby klienta, jak również zawęzić wybór strategii marketingowej, kanałów i narzędzi promocji do tych odpowiadających Twoim oczekiwaniom.

wyznaczamy cele kampanii, by osiągnąć sukces

2

Ustalenie, kim jest Twój potencjalny klient:

Sprawdzamy, z jakich słów kluczowych korzystają użytkownicy, szukając Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Dzięki uzyskanym informacjom możemy dopasować komunikat, a w ustawieniach kampanii dodać lub wykluczyć frazy, na jakie wyświetlana jest Twoja reklama. Takie działanie pomaga nam dobrać odpowiednie targetowanie, wybrać najlepsze słowa kluczowe, a w efekcie – zwiększyć efektywność kampanii SEM.

targetowanie klientów, optymalizacja kampanii

3

Mierzenie efektów kampanii

Kilka tygodni po uruchomieniu kampanii reklamowej w wyszukiwarce i zaimplementowaniu analityki internetowej (Google Analytics) możemy sprawdzić, jakie efekty płyną z wyświetlania reklam: jak zmienił się ruch ze źródła google/cpc (w taki sposób ruch z kampanii SEM jest tagowany w Google Analytics), jaki jest koszt pojedynczej konwersji i status realizacji celu – Twojego lub Twojej firmy.

analiza wyników, optymalizacja kosztów

Skontaktuj się z nami!

Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem kampanii SEM (Search Engine Marketing) lub nie wiesz, czy jest to forma reklamy, która sprawdzi się właśnie u Ciebie – wyślij do nas zapytanie!

Zarówno działania SEM, jak i pozycjonowanie skutecznie przyczyniają się do wzrostu ruchu na stronie, liczby konwersji oraz pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Lepsza widoczność to większa sprzedaż – o tym musisz pamiętać. Dlatego napisz do nas, jeśli nie posiadasz wiedzy na temat tego, jak optymalizować strony internetowe, i nie wiesz, jakie rozwiązanie będzie najbardziej korzystne dla Twojego biznesu.

formularz kontaktowy

    Nie wybrano pliku

    Skąd o nas wiesz

    Jak działają kampanie SEM?

    Kampanie reklamowe Ads to przede wszystkim reklamy tekstowe wyświetlane zarówno na górze, jak i na dole wyników wyszukiwania Google. Pojawiają się w momencie, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarce określoną frazę, na którą ustawiliśmy naszą kampanię.

    Mamy pełną dowolność w doborze słów i fraz kluczowych powiązanych z reklamą. Wiążą się one jednak z różnymi kosztami, zależnymi od konkurencji – im bardziej popularne słowo postanowimy wybrać, z tym większą stawką będziemy musieli się liczyć.

    Poza zadeklarowaną przez nas kwotą, którą jesteśmy w stanie wydać, ważna jest również jakość reklamy. Jeśli Google uzna, że jest ona wysoka, możesz liczyć na wyższą pozycję reklamy w wyszukiwarce, a czasem także na niższą stawkę.

    Kampanie Ads rozliczane są najczęściej w modelu CPC (Cost Per Click – opłata za kliknięcie w reklamę). Dzięki temu masz pewność, że płacisz za faktyczne zaangażowanie użytkownika w Twoje działania marketingowe. Drugą popularną opcją rozliczenia jest CPM (cost per mille), czyli opłata za 1000 wyświetleń reklamy.

    Jaki typ kampanii wybrać?

    Jeśli zdecydujesz się na kampanię Google Ads, do dyspozycji będziesz miał kilka różnych typów reklam. Dokonując wyboru, powinieneś wziąć pod uwagę swoje cele biznesowe, strategię, grupę odbiorców i czas, który możesz przeznaczyć na działania marketingowe. Możesz również połączyć ze sobą różne rodzaje reklam, tak aby osiągnąć zamierzone cele.

    1

    Kampanie w sieci wyszukiwania – reklamy tekstowe w wyszukiwarce

    reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google

    To najprostsza i najbardziej popularna forma reklamy w sieci wyszukiwania Google. Kilka pierwszych wyników wyszukiwania to opłacone linki sponsorowane, oznaczone jako reklama. Dzięki reklamom tekstowym dotrzesz do potencjalnych klientów, zwiększysz liczbę transakcji czy ruch w swojej witrynie. Zaletą tego typu kampanii jest możliwość precyzyjnego targetowania i prosta konfiguracja reklamy, bez konieczności wgrywania dodatkowych materiałów.

    2

    Kampanie w sieci reklamowej – reklamy graficzne w witrynach

    reklamy graficzne w witrynach Google

    Dzięki atrakcyjnym grafikom, wyświetlanym w witrynach i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google, możesz przyciągnąć uwagę odbiorców, zwiększyć świadomość marki i zachęcić do zakupu. Po kliknięciu użytkownicy zostaną przekierowani bezpośrednio do Twojej witryny.

    3

    Reklamy wideo w YouTube

    dynamiczne reklamy wideo na YouTube

    Dzięki reklamom wideo nie tylko zainteresujesz odbiorców ciekawą, dynamiczną formą, ale też dotrzesz do tych użytkowników, którzy nie korzystają z wyszukiwarki Google. Dostępne są różne rodzaje reklam, m.in. In-Stream możliwe lub niemożliwe do pominięcia, czy reklamy wideo In-Feed.

    4

    Kampanie produktowe (PLA)

    reklamy produktów w wynikach wyszukiwania

    Z tego typu reklamy skorzystają przede wszystkim sprzedawcy detaliczni lub właściciele sklepu internetowego, chcący dotrzeć z informacjami o swoim produkcie do konsumentów. Reklamy produktowe wyświetlane są w wynikach wyszukiwania oraz na karcie Zakupy. Mogą też wyświetlać się osobom, które w danym momencie przebywają w pobliżu Twojego sklepu.

    5

    Kampanie promujące aplikacje

    marketing w sieci reklamowej Google

    Tego typu kampanie docierają do potencjalnych nowych użytkowników aplikacji. Marketing prowadzony jest wielokanałowo: w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Google Play i YouTube. Nie musisz sam projektować różnych formatów reklamowych – pomoże Ci w tym Google, wykorzystując dostępne zasoby.

    1

    Kampanie w sieci wyszukiwania – reklamy tekstowe w wyszukiwarce

    To najprostsza i najbardziej popularna forma reklamy w sieci wyszukiwania Google. Kilka pierwszych wyników wyszukiwania to opłacone linki sponsorowane, oznaczone jako reklama. Dzięki reklamom tekstowym dotrzesz do potencjalnych klientów, zwiększysz liczbę transakcji czy ruch w swojej witrynie. Zaletą tego typu kampanii jest możliwość precyzyjnego targetowania i prosta konfiguracja reklamy, bez konieczności wgrywania dodatkowych materiałów.

    reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google

    2

    Kampanie w sieci reklamowej – reklamy graficzne w witrynach

    Dzięki atrakcyjnym grafikom, wyświetlanym w witrynach i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google, możesz przyciągnąć uwagę odbiorców, zwiększyć świadomość marki i zachęcić do zakupu. Po kliknięciu użytkownicy zostaną przekierowani bezpośrednio do Twojej witryny.

    reklamy graficzne w witrynach Google

    3

    Reklamy wideo w YouTube

    Dzięki reklamom wideo nie tylko zainteresujesz odbiorców ciekawą, dynamiczną formą, ale też dotrzesz do tych użytkowników, którzy nie korzystają z wyszukiwarki Google. Dostępne są różne rodzaje reklam, m.in. In-Stream możliwe lub niemożliwe do pominięcia, czy reklamy wideo In-Feed.

    dynamiczne reklamy wideo na YouTube

    4

    Kampanie produktowe (PLA)

    Z tego typu reklamy skorzystają przede wszystkim sprzedawcy detaliczni lub właściciele sklepu internetowego, chcący dotrzeć z informacjami o swoim produkcie do konsumentów. Reklamy produktowe wyświetlane są w wynikach wyszukiwania oraz na karcie Zakupy. Mogą też wyświetlać się osobom, które w danym momencie przebywają w pobliżu Twojego sklepu.

    reklamy produktów w wynikach wyszukiwania

    5

    Kampanie promujące aplikacje

    Tego typu kampanie docierają do potencjalnych nowych użytkowników aplikacji. Marketing prowadzony jest wielokanałowo: w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Google Play i YouTube. Nie musisz sam projektować różnych formatów reklamowych – pomoże Ci w tym Google, wykorzystując dostępne zasoby.

    marketing w sieci reklamowej Google

    Kilka słów o remarketingu…

    Niezależnie od tego, jaki wybierzesz kanał lub rodzaj kampanii, zawsze rekomendujemy uruchomienie remarketingu. Pozwala on na ponowne dotarcie do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną, jednak nie zrealizowali na niej celu biznesowego.

    Kampania remarketingowa zakłada wykorzystanie wyszukiwarki, stron partnerskich Google Ads i witryn innych wydawców. W przypadku sklepów internetowych rekomendujemy kampanie remarketingu dynamicznego, umożliwiającego zautomatyzowane wyświetlanie reklam produktów, które użytkownik wcześniej przeglądał. Dzięki temu reklama dotrze bezpośrednio do osób, na których zainteresowaniu najbardziej Ci zależy.

    Dobór odpowiednich słów kluczowych

    Od doboru fraz kluczowych zależy, kiedy użytkownik zobaczy naszą reklamę. Dlatego ważne jest, aby trafić w hasła, które rzeczywiście są wyszukiwane przez osoby należące do naszej grupy docelowej. Chcemy uniknąć sytuacji, w której reklama będzie wyświetlać się wielu użytkownikom, którzy nie są zainteresowani Twoją usługą lub produktem.

    Przy doborze fraz należy kierować się wieloma czynnikami, takimi jak branża, reklamowany produkt, profil potencjalnego klienta, konkurencyjność słów kluczowych (a co za tym idzie – ich koszt), wykorzystanie fraz z długiego ogona… Z tego powodu warto najpierw zrobić dobry research. Może wydawać się to skomplikowane, jeśli ktoś nie ma doświadczenia, dlatego warto wspomóc się narzędziami – planerem słów kluczowych Google Ads czy Senuto.

    Jakie są najważniejsze współczynniki Google Ads?

    Nie musisz być ekspertem od Google Ads aby reklamować się w wyszukiwarce, warto jednak znać podstawowe pojęcia, dzięki którym będziesz rozumieć wyniki widoczne w panelu lub raporcie.

    Oto najważniejsze współczynniki:

    • Kliknięcia – ta aktywność użytkownika często prowadzi do konwersji, czyli realizacji celu. Dzięki kliknięciu możliwe jest przejście z reklamy na stronę docelową. W modelu PPC (pay per click) opłata za reklamę nalicza się właśnie po kliknięciu;
    • Wyświetlenia – pozwalają nam ocenić, ile razy nasza reklama pojawi się w wyszukiwarce Google;
    • Konwersje – są to działania pożądane przez reklamodawcę, które wykonuje użytkownik. W zależności od celu może być to kliknięcie w link, dokonanie zakupu, wysłanie formularza kontaktowego itd;
    • Współczynnik konwersji – określa, jaką część wszystkich interakcji z reklamą stanowią wybrane przez nas konwersje;
    • CTR – współczynnik klikalności określa, jaka część użytkowników kliknęła w naszą reklamę. Wynik procentowy uzyskuje się poprzez podzielenie liczby kliknięć przez liczbę wyświetleń reklamy;
    • Śr. CPC – średni koszt kliknięcia obrazuje nam wydatki reklamowe.

    Kto dokładnie zobaczy reklamę?

    W zależności od platformy, na której działamy, internauci mogą zobaczyć Twoją reklamę w wyszukiwarce Google czy w ramach sieci reklamowej – na stronach internetowych wydawców, w aplikacjach mobilnych, na YouTubie czy w Gmailu.

    Dokładamy wszelkich starań, aby reklamy wyświetlane były właściwym użytkownikom i we właściwym czasie. Dlatego tak ważny jest dobór odpowiedniej grupy docelowej, do której chcesz trafiać ze swoimi treściami. Optymalizując kampanię, stosujemy najlepsze praktyki, umożliwiające wygenerowanie właściwego ruchu, a co za tym idzie – także większej liczby konwersji.

    Istnieje kilka aspektów, które sprawiają, że płatne wyniki wyszukiwania mogą się od siebie różnić u poszczególnych użytkowników. Wpływ na to mają m.in.:

    1

    Pliki cookies

    „Ciasteczka” zapisują adresy, które odwiedzane były przez danego użytkownika. Zawierają dzięki temu informacje o potencjalnych upodobaniach takiej osoby. Wyszukiwarka wykorzystuje je, aby przedstawić jak najlepiej dostosowane reklamy dla użytkownika.

    2

    Lokalizacja

    Wyszukiwarka po adresie IP i GPS wykrywa lokalizację użytkownika, a reklamy w wynikach wyszukiwania są również uzależnione od miejsca, w którym wykonywane jest wyszukiwanie fraz.

    3

    Ustawienia kampanii

    Część reklam wyświetla się jedynie 1 lub 2 razy temu samemu użytkownikowi lub w określonych dniach i godzinach, przez co nie musi się pojawić przy każdym zapytaniu. Dzięki temu możemy być spokojniejsi o przyjazny odbiór reklamy.

    4

    Centra danych

    Google ma serwery rozsiane po całym świecie i w zależności od tego, z którym w danym momencie połączy się wyszukiwarka, wyniki mogą ulec zmianie.

    Ile kosztuje reklama Google Ads?

    Jeśli chodzi o kampanie Google Ads, nie ma czegoś takiego jak minimalny ani maksymalny budżet na reklamy. Jednakże dla jak najlepszych wyników oraz opłacalności prowadzonych działań rekomendujemy budżet powyżej 2000 złotych netto miesięcznie. Do budżetu reklamowego należy doliczyć opłatę za kompleksowe prowadzenie kampanii, którą ustalamy indywidualnie dla każdego klienta.

    Aby móc lepiej przewidywać i planować koszty, możesz określić stawkę za kliknięcie (CPC), którą dana reklama może wydać. Podaną kwotę możesz edytować w trakcie trwania kampanii i odpowiednio dostosowywać budżet do wyników.

     

    Mierzenie efektów działań SEM

    Działania SEM (Search Engine Marketing) możemy mierzyć za pomocą raportów na platformach emisji reklam, czyli Google Ads i platform wydawców oraz za pomocą systemów analityki internetowej jak Google Analytics czy Gemius.

    Najważniejszą zaś formą pomiaru efektów jest faktycznie wygenerowana sprzedaż lub uzyskane leady – jako efekt prowadzenia wszelkich działań. Marketing internetowy daje nam duże pole do popisu – to jest pewne.

    FAQ

    Jak szybko mogę uruchomić reklamy?

    Expand

    Czym się różni SEM od Ads i innych wydawców mediów?

    Expand

    Czym się różni SEM od SEO? Czy warto robić SEM jeśli robimy SEO i odwrotnie? Czy SEO wpływa na SEM i odwrotnie?

    Expand

    Czy internauci w ogóle klikają w reklamy Ads w wyszukiwarce?

    Expand

    Czy możecie zrobić ofertę na jutro?

    Expand