Performance Marketing
Kampanie Performance Marketingowe to dość nietypowy model kampanii – tutaj to reklamodawca określa koszt, jaki jest w stanie przeznaczyć za efekt działań reklamowych. Dzięki temu marketing efektywnościowy jest bardzo atrakcyjnym produktem dla marketerów. W dodatku, kiedy jest prowadzony przez specjalistów z dobrych agencji, to może stanowić alternatywę dla tradycyjnych kampanii i znacznie ułatwić dotarcie do potencjalnych klientów. W Performance Marketingu reklamodawca płaci bowiem nie za emisję reklamy, tylko za osiągnięty przez nią efekt. Zobacz, czy ten rodzaj kampanii jest dla Ciebie.
Czym są kampanie Performance Marketingowe?
W sytuacji, gdy tradycyjne rodzaje kampanii internetowych – polegające na wyświetleniach lub kliknięciach – przestają być skuteczne i opłacalne, poprowadzenie ich w Performance Marketingu może być dobrym wyjściem. Jest tak dlatego, że rozliczenie zależy od jej skuteczności, czyli od wykonania określonej czynności przez użytkownika. Tą czynnością może być na przykład:
• podanie danych osobowych,
• wypełnienie ankiety,
• zarejestrowanie się w serwisie,
• przejście na landing page,
• wypełnienie formularza,
• dokonanie zakupu w sklepie internetowym,
• pobranie ebooka,
• wejście na stronę,
• wysłanie zapytania,
• złożenie zamówienia,
• wykonanie innej określonej akcji.
Jednym słowem – płacisz za reklamę dopiero wtedy, gdy przyniesie zamierzony efekt, a nie za samo wyświetlenie czy kliknięcie.
Skąd wiadomo, że użytkownik nie tylko kliknął reklamę, ale także wykonał akurat tę, a nie inną czynność? Kluczowa jest tutaj sprawna analityka i mierzenie konwersji, bo to na nich opiera się rozliczanie kampanii. Wskaźnik konwersji wyraża się w stosunku wykonanych przez użytkownika czynności do liczby wyświetleń reklamy – dzięki temu w przypadku niskich konwersji koszty reklamy nie będą wysokie. Nie ma więc możliwości, aby „przepalić” duży budżet na nieudaną kampanię, co mogło się zdarzyć w tradycyjnych kampaniach, gdy były źle zarządzane.
Dla kogo są kampanie Performance Marketingowe?
Marketing efektywnościowy można zastosować praktycznie w każdej branży, w której liczy się efekt finansowy (nie sprawdzi się więc np. w takich działaniach jak budowanie wizerunku marki czy takich, w których celem jest samo wyświetlenie reklamy i pokazanie marki).
Performance Marketing jest też doskonałym rozwiązaniem w sytuacji, gdy nie możesz rozciągać budżetu, aby metodą prób i błędów szukać najlepszego rozwiązania reklamowego. Być może nie przetestujesz wtedy różnych metod czy kreacji, np. różnych rodzajów komunikacji, ale za to zapłacisz tylko za to, co działa, a nie za ślepe próby i testy. Jest to szczególnie ważne w tak niepewnych czasach, z jakimi trzeba się dziś mierzyć. Performance marketing pozwala też osiągnąć za pomocą reklamy coś znacznie więcej, niż wyświetlenia, pojedyncze kliknięcia czy polubienie profilu – to narzędzie, dzięki któremu możesz zachęcić odbiorcę do pozostawienia danych kontaktowych, zapisania się na Twój newsletter czy do zakupu produktów (a za reklamę zapłacisz dopiero wtedy, gdy odbiorca dokona zakupu).
Performance Marketing działa również w nietypowych sytuacjach – na przykład wtedy, gdy masz już produkt i prowadzisz kampanię reklamową, ale z nieznanego Ci powodu nie przynosi ona zamierzonych efektów. Jedną z zalet Performance Marketingu oraz jego nieodłączną częścią jest wnikliwa i dokładna analityka; za jej pomocą można prześledzić kroki użytkowników na każdym poziomie lejka sprzedażowego i znaleźć punkt, na którym potencjalni klienci się zatrzymują. Jednocześnie za te nieudane wejścia i kliknięcia nie będzie trzeba się rozliczać, więc takie diagnozowanie nie będzie Cię nic kosztowało.
Kampania w ramach Performance Marketingu może być poprowadzona zarówno jako e-mail marketing, jak i mobile marketing czy jako dodatkowy kanał sprzedaży produktów dla sklepów internetowych.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twój biznes może rozliczać się za efekt w kampanii Performance Marketingowej, skontaktuj się z nami – to nic nie kosztuje.