Jak zdobyć klientów e-commerce przez Facebooka

///Jak zdobyć klientów e-commerce przez Facebooka

Efektywne wykorzystanie Facebooka

Każdy, kto promuje swój biznes w Internecie, wie, jak ogromny potencjał drzemie w Facebooku. To portal społecznościowy, który zrzesza półtora miliarda użytkowników. Ponad jedna trzecia z nich, korzysta z Facebooka codziennie, a przeciętny użytkownik spędza tam przynajmniej 15 godzin miesięcznie. Tak naprawdę tam toczy się internetowe życie – to daje ogromne możliwości dla każdego, kto zajmuje się handlem e-commerce. Chociaż w teorii wszyscy wiedzą jak to działa i na czym się skupiać, to jednak praktyka pokazuje, że jest inaczej. Przedstawiamy krótką instrukcję obsługi Facebooka, dzięki której w pełni wykorzystasz jego możliwości, a rzetelne stosowanie się do naszych rad, zapewni Ci większą konwersję.

  1. Treść ma znaczenie

Każdy, kto próbuje promować swoją firmę w sieci, zetknął się z frazą „content is the king”. Tej zasady powinniśmy się trzymać, także próbując sprzedawać nasze produkty na Facebooku. Ciekawe, unikalne treści dają nam ogromną przewagę. Dlatego powinniśmy dbać, by każdy wpis był interesujący, atrakcyjny i niepowtarzalny. Chodzi o to, by użytkownicy chcieli śledzić nasz profil, wiedząc, że zawsze znajdą tam coś ciekawego – to nie zawsze muszą być materiały przygotowane bezpośrednio przez nasz zespół marketingowy. Możemy publikować także cytaty, poradniki i inne ciekawe treści – nawet jeśli po prostu udostępniamy je ze stron osób trzecich. Pilnujmy, żeby nasze wiadomości były dość krótkie i chwytliwe, uzupełnione ciekawymi zdjęciami – to najlepiej przyciąga uwagę użytkowników Facebooka. Pamiętajmy też, by w każdym poście starać się umieścić CTA, czyli wezwanie do działania. Kliknij, zobacz, zamów, sprawdź – tryb rozkazujący to potężna broń!

Dobrym przykładem wpływu jakości contentu na jego żywotności na Facebooku są nasze ogłoszenia o pracę. Sami możecie ocenić, który post bardziej przyciągał uwagę i angażował.

  1. Obrazy

Bardzo ważnym elementem każdego wpisu są obrazy – to mogą być zdjęcia, ilustracje, fragmenty katalogu naszych produktów. Pamiętajmy, żeby zawsze były interesujące i w dobrej jakości, jednak nie traćmy na ich przygotowywanie za wiele czasu. Jeśli nie mamy akurat dostatecznej ilości własnych zdjęć, udostępniajmy te, które znajdziemy w sieci. To bardzo duża oszczędność czasu, a udostępniane zdjęcia mają taką samą moc, jak te, które zrobimy sami – przyciągają uwagę. Korzystając ze zdjęć z Internetu należy pamiętać o prawach autorskich i kontekście ich powstawania. Pomoże to uniknąć takich wpadek jak w przypadku Extra Żytnia.

  1. Chwal się promocjami

To wydaje się oczywiste, ale niestety, spora część właścicieli sklepów, prowadzących profil na Facebooku nie informuje na nim o wszystkich promocjach. Tymczasem, trzeba sobie uświadomić, że część osób śledzi nasz profil tylko po to, by polować na okazje. Dlatego, nawet jeśli to niewielka, krótka wyprzedaż lub promocja, koniecznie poinformujmy je o tym na naszym profilu – post napisany w kilka sekund może podnieść wyniki sprzedaży naszego produktu.

  1. Dynamiczna reklama

Facebook daje sklepom internetowym wiele możliwości promowania swoich produktów, a jednym z najskuteczniejszych narzędzi, są tak zwane reklamy dynamiczne – pozwalają one klientom na przeglądanie kilku różnych produktów. Żeby stworzyć taką reklamę, musimy przesłać katalog produktów, które chcemy promować do serwisu Facebook Business Manager. Każdy produkt powinien mieć swoje zdjęcie, nazwę i cenę. Następnie tworzymy dynamiczny szablon, który Facebook automatycznie wypełnia naszymi produktami. Możemy oczywiście kontrolować, czy chcemy reklamować cały katalog produktów, czy tylko te z wybranej kategorii.

  1. Piksel śledzenia konwersji

Bardzo ważnym narzędziem w drodze do przyciągnięcia klientów do naszego sklepu i zwiększenia sprzedaży, jest piksel śledzenia konwersji. Dzięki niemu wiemy, co stało się po tym, jak klient kliknął w naszą reklamę. Używanie śledzenia konwersji pozwala nam sprawdzić, jakie nasze reklamy oddziałują na naszych klientów – jakie reakcje u nich wywołują. Poza tym, Facebook dzięki pikselowi śledzenia konwersji, optymalizuje naszą kampanię. Warto jednak zainstalować ten dodatek długo przed wprowadzeniem pierwszej dużej kampanii – dzięki temu, w momencie, w którym będziemy rozpoczynać kampanię, Facebook będzie już posiadał informacje na temat zachowania naszych klientów.

  1. Dostosuj swój sklep do działania Facebooka

Jeśli chcemy przyciągać klientów przez Facebooka, musimy zadbać o to, by nasz sklep internetowy dobrze z nim współgrał. Nie chodzi tylko o udostępnianie oferty przez Facebooka, ale także, na przykład o widżety udostępnienia i możliwość dodawania reakcji  na stronach naszych produktów. Wato też dodać widżety, dzięki którym np. komentarze klientów dodawane na naszej stronie będą też widziane na profilach na Facebooku.

  1. Kampanie remarketingowe

To kolejny bardzo ważny element kampanii reklamowej prowadzonej na Facebooku. Ponad 70% osób kupujących online, rezygnuje z zakupów po napełnieniu koszyka i nigdy już do niego nie wraca. ma za zadanie przypomnieć im o zakupach w naszym sklepie i przekonać do sfinalizowania transakcji. Przy dobrej strategii remarketingowej możemy odzyskać nawet jedną czwartą klientów, którzy z jakiegoś powodu zrezygnowali z zakończenia zakupów podczas pierwszej wizyty w naszym sklepie.

  1. „Dosprzedawaj” produkty swoim klientom

Skoro ktoś już raz zdecydował się na zakupy w naszym sklepie i był z nich zadowolony, prawdopodobnie chętniej zdecyduje się na kolejny produkt. Dlatego ważnym elementem prowadzenia kampanii na Facebooku jest kierowanie reklam do osób, które zrobiły już u nas zakupy. To łatwy sposób sprzedaży, który zwykle kończy się sukcesem. Żeby jednak prowadzić taką kampanię, niezbędne nam będą dane o zakupach naszych klientów – wtedy będziemy mogli im proponować te produkty, na które jeszcze się nie zdecydowali.

  1. Organizuj konkursy

Użytkownicy portali społecznościowych kochają konkursy z nagrodami – w końcu kto ich nie lubi? Wykorzystajmy to, regularnie organizując na swojej stronie proste zabawy dla użytkowników – udowodniono, że wprowadzenie konkursów to najlepsza technika zaradcza dla sklepów e-commerce. Wielu użytkowników śledzi profile firm, właśnie dlatego, żeby nie przegapić organizowanych przez nie konkursów. Przygotowanie takiej facebookowej zabawy jest banalnie proste – wystarczy zadać pytanie i ustalić, w jaki sposób przekazać odpowiedź. Zaletą tego rodzaju konkursów jest znaczne zwiększenie zaangażowania użytkowników na naszym profilu. Należy jednak pamiętać, że organizując konkurs na Facebooku, zobowiązany jesteś do stworzenia regulaminu.

  1. Przestań sprzedawać produkt – zacznij promować styl życia!

Jeśli chcemy, żeby użytkownicy Facebooka naprawdę chętnie zaglądali do naszego sklepu, przestańmy po prostu promować nasze produkty – skupmy się na stylu życia, jaki one reprezentują. Chociaż może być to trudne w modelu B2B, ciężko jest promować life style z wykorzystaniem mikrotomu (przyrządu do cięcia preparatów biologicznych na bardzo cienkie skrawki), to w modelu B2C ta metoda sprawdza się świetnie. Sprzedając sukienkę, pokażmy zdjęcia z imprezy, podczas której kobieta, nosząca ją, świetnie się bawi. Jeśli w naszej ofercie jest sprzęt do sportów ekstremalnych, postawmy na zdjęcia z fantastycznych, dających adrenalinowego kopa wypraw. Chodzi o to, żebyśmy wyobrazili sobie, jak nasi klienci korzystają z oferowanych przez nas produktów i byśmy tę wizję promowali na swoim profilu.

 

Jeżeli będziesz sumiennie stosował się naszych rad,

Będziesz o kilka kroków bliżej do sukcesu na Facebooku. To właśnie tam, czekają na Ciebie miliony klientów, do których wystarczy wyciągnąć rękę. Będąc blisko nich, używając tych samych kanałów komunikacji, nawiążesz relację wychodzącą poza schemat klient-sprzedawca. Utożsamianie się z marką prowadzi do wyższych konwersji. Dodatkowo dobrze przemyślana kampania płatna, może kilkukrotnie zwiększyć konwersje. Dlatego nie zastanawiaj się i zacznij zarabiać dzięki Facebookowi.

2018-11-06T11:45:18+00:00

Subscribe to our newsletter