Pozycjonowanie WordPress
WordPress to bardzo przystępny w obsłudze i wydajny w działaniu CMS. Nie dziwi więc fakt, że jest on bardzo często wykorzystywany do budowy profesjonalnych stron firmowych i sklepów internetowych, pozostawiając daleko w tyle inne CMS-y. WordPress bardzo ułatwia pozycjonowanie, choć oczywiście nie zrobi tego za nas. Na czym więc polega pozycjonowanie WordPress?
Pozycjonowanie strony w WordPressie – na czym polega?
Pozycjonowanie WordPress, podobnie jak w przypadku innych systemów zarządzania treścią, polega na optymalizacji serwisu zgodnie z dobrymi praktykami SEO, a także na zwiększeniu wiarygodności domeny poprzez zbudowanie solidnego profilu back linków. Warto zacząć od przygotowania strony w taki sposób, aby była dla użytkownika czytelna.
Dla przykładu – gdy prowadzimy stronę o motoryzacji, czytelnik chce wiedzieć, czy znajduje się na blogu o motoryzacji, w sklepie internetowym z częściami czy też na stronie firmowej komisu. Jest to ważne również dlatego, że Google docenia strony, które są transparentne i które sam może łatwo i szybko „przeczytać”.
Pozycjonowanie WordPress – dlaczego warto?
Zespół kierujący rozwojem WordPressa przekonuje, że system jest SEO-friendly. Niestety przez nieprawidłową interpretację tej informacji właściciele serwisów internetowych często wpadają w pułapkę. System przyjazny SEO nie oznacza, że witryna na nim utworzona automatycznie zyskuje większą szansę na wysoką pozycję w rankingu Google. Chodzi jedynie o to, że zwiększenie widoczności strony opartej na WordPressie jest nieco łatwiejsze pod kątem technicznym.
Dlatego cały proces pozycjonowania powinien być przeprowadzony równie rzetelnie, jak w przypadku innych CMS-ów. A dlaczego warto? Otóż z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95% wszystkich internautów. To właśnie tam w większości przypadków rozpoczyna się ścieżka zakupowa, a największe szanse na pozyskanie klienta mają strony na najwyższych pozycjach w rankingu wyszukiwarki. Bardzo rzadko zdarza się tak, że użytkownik przechodzi na drugą czy trzecią stronę SERP.
Jeśli Twoja witryna nie znajdzie się na pierwszych kilku miejscach, znacznie trudniej będzie Ci generować ruch, a tym samym konwersje. Warto dodać, że wysoka pozycja to nie tylko ogromna szansa na wartościowy ruch, ale również sposób na zwiększenie świadomość marki oraz zbudowanie zaufania konsumentów.
Czy można pozycjonować stronę WordPress samodzielnie?
Ze względu na mnogość funkcji i wtyczek, ułatwiających optymalizację strony pod kątem SEO, pozycjonowanie WordPress jest nieco łatwiejsze w porównaniu do innych systemów zarządzania treścią. Z podstawowymi czynnościami optymalizacyjnymi powinna poradzić sobie osoba bez specjalistycznej wiedzy.
Jednak warto pamiętać, że kompleksowy proces pozycjonowania jest złożony i dość skomplikowany. Bardzo łatwo można popełnić błąd i zaprzepaścić wypracowane wcześniej efekty. Oprócz tego trzeba stale śledzić zmiany w algorytmach i wymaganiach wyszukiwarki, a one pojawiają się dość często. Dlatego w większości przypadków bardziej opłacalne rozwiązanie to współpraca z agencją SEO.
Skontaktuj się z nami! Na podstawie Twoich celów, budżetu i grupy docelowej zaprojektujemy dla Ciebie skuteczną strategię zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Zaoszczędzony czas będziesz mógł przeznaczyć na rozwijanie innych obszarów swojej działalności.