Promocja aplikacji mobilnych
Obecnie istnieje ponad 6 mln aplikacji mobilnych: 3,6 mln w Google Play, ok. 2 mln w App Store, ponad 760 000 w Amazon Appstore (dane z początku 2022 roku). Dosyć spora konkurencja, prawda? Aplikacje mobline towarzyszą nam niemal przy każdym użyciu smartfona. Ich funkcje i zastosowania są coraz bardziej zróżnicowane. Współcześnie największą trudnością związaną z aplikacją mobilną nie jest jej stworzenie, a odpowiednio poprowadzony marketing.
Dla kogo jest promocja aplikacji?
Niezależnie od tego, czy Twoja aplikacja jest odpowiednikiem Twojego sklepu internetowego, czy może służy do dobierania biżuterii pod kolor paznokci – kluczem do jej sukcesu jest odpowiednia promocja.
Istnieje wiele różnych sposobów promowania aplikacji mobilnej. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do niemal każdej określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Oferując usługi osobom, które faktycznie są nimi zainteresowane, zwiększamy prawdopodobieństwo pobrania aplikacji i zaangażowania w nią.
Na czym polega promocja aplikacji mobilnych?
Najczęściej spotykamy dwa typy promocji aplikacji mobilnych:
• kampanie mobilne promujące instalację aplikacji – mają na celu nic innego jak zwiększenie liczby instalacji. Najczęściej rozliczane są w modelu CPI (Cost Per Instalation);
• kampanie ogólne – np. aplikacje taksówkarskie czy bankowe – tam najlepiej sprawdzają się narzędzia takie jak: Facebook oraz Google Ads.
W obu ekosystemach użytkownicy zostawiają wiele informacji dotyczących swoich zainteresowań, potrzeb, preferencji, dzięki czemu jesteśmy w stanie precyzyjniej targetować kampanie.
Dzięki wykorzystaniu remarketingu możemy dotrzeć do użytkowników, którzy już zainstalowali Twoją aplikację. W ten sposób możemy zwiększyć ich zaangażowanie. Według danych dostępnych na platformie Think with Google po 7 dniach od zainstalowania aplikacji tylko 10–12% użytkowników pozostaje aktywnych. Dzięki dopasowanym reklamom możemy zachęcić ich do powrotu do aplikacji albo do wykonania w niej jakiejś czynności. Realizując obie kampanie równocześnie – tą, której celem jest instalacja aplikacji, i remarketingową – mamy szansę na pozyskanie większej liczby zaangażowanych użytkowników.