Reklama na Snapchacie
Reklama w wyszukiwarkach, na YouTube czy w mediach społecznościowych to nasza codzienność. A co z reklamowaniem się w aplikacjach mobilnych? To one – ze względu na stopień angażowania użytkownika – pochłaniają sporo naszej uwagi. Z roku na rok poświęcamy im coraz więcej wolnego czasu.
Jedną z takich aplikacji jest właśnie Snapchat. Aplikacja wprowadza wiele nowych opcji i ciekawych formatów, także dla reklamodawców. Daje nam to mnóstwo możliwości tworzenia ciekawej, kreatywnej i oryginalnej reklamy, a co za tym idzie – przeprowadzenia efektywnej kampanii na Snapchacie.
Czym jest Snapchat?
Snapchat to platforma social media na smartfony. Komunikacja na Snapchacie odbywa się za pomocą tzw. snapów, czyli zdjęć lub klipów wideo, które znikają po dziesięciu sekundach od otwarcia. Snapchat ma o wiele bardziej nieformalny i prywatny charakter niż inne social media (nie trzeba podawać swojego imienia i nazwiska), a dostęp do wysyłanych snapów mają tylko te osoby, do których się je wysyła. Aplikacja jest popularna wśród osób od 18 do 20 roku życia (wykres z początku roku 2020).
Panuje błędne przekonanie, że Snapchat czasy świetności ma już za sobą. Przeczą temu statystyki: w 2020 roku Snapchat miał 229 milionów użytkowników, którzy dziennie udostępniali ponad 4 miliardy snapów. W miarę upływu czasu liczba ta wciąż rośnie – według danych z 2022 roku to już 332 miliony aktywnych kont. Najnowsze dane pokazują, że użytkownicy dziennie spędzają około 40 minut na korzystaniu z aplikacji. Kampanie na Snapchacie prowadzą największe marki, takie jak McDonald’s czy H&M, ale także wiele mniejszych, działających lokalnie firm. Warto wiedzieć, że Instagram Stories (a później również Facebook Stories) zostało stworzone właśnie na podstawie pomysłu Snapchata. Z czasem aplikacja bardzo mocno się rozbudowała. Dziś oferuje szerokie możliwości tworzenia i optymalizowania kampanii reklamowych, dzięki czemu są one skuteczne i pozytywnie odbierane.
Dla kogo jest reklama na Snapchacie?
Codziennie około 4,9 mln osób korzysta ze Snapchata w Polsce (dane: 2022). Wiele z nich to użytkownicy w przedziale wiekowym 16–24 lat. To grupa oczekująca przekazu, który będzie budził ich zaufanie. Osoby te reagują alergicznie na jawne komunikaty sprzedażowe. Jednocześnie są otwarte na nowości i lubią być na bieżąco z tym, co aktualnie jest modne.
Pamiętaj, że tak jak kiedyś milenialsi, tak samo dziś pokolenie Z staje się jedną z głównych grup konsumenckich. Dlatego warto już dziś opracować strategię komunikacji. Jeżeli to właśnie oni stanowią Twoją grupę docelową, reklama na Snapchacie będzie strzałem w dziesiątkę. Nasz zespół mediowców pokaże Ci, jak należy do nich dotrzeć, i zaplanuje kampanię reklamową na Snapchacie, dzięki której osiągniesz najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje.
Aplikacja cały czas się rozwija, możliwości są bardzo duże, a my możemy ściśle dopasować kampanię na Snapchacie do Twojej marki i grupy odbiorców.
Dlaczego warto rozpocząć kampanię na Snapchacie?
Możesz zwiększyć świadomość Twojej marki lub produktu wśród osób, które będą nimi realnie zainteresowane. Snapchat pozwala w bardzo prosty sposób dotrzeć do młodszej grupy odbiorców. Co więcej, w menedżerze reklam możemy w pełni kontrolować wydawany budżet. Snapchat Ads Manager umożliwia monitorowanie i optymalizację kampanii pod kątem realizacji wyznaczonych celów. Media społecznościowe dla reklamodawcy to ogromna kopalnia wiedzy, głównie dzięki informacjom, które użytkownicy sami udostępniają. Struktura aplikacji pozwala na bardzo precyzyjne targetowanie reklam, uwzględniając zainteresowania, zachowania czy lokalizację. To oznacza, że nasze kreacje są o wiele bardziej skuteczne, ponieważ trafiamy tylko do grupy zainteresowanych osób.
Kampania na Snapchacie umożliwia także promowanie lokalnych miejsc, dzięki czemu doskonale nadaje się dla przedsiębiorców i właścicieli małych biznesów. Co więcej, nie musimy dysponować bardzo dużym budżetem, aby rozpocząć kampanie reklamowe za pomocą menedżera reklam. Reklamę uruchomimy już od 5 dolarów dziennie! Takie ustawienie budżetu pozwala, zwłaszcza początkującemu reklamodawcy, na samodzielne testowanie i optymalizowanie kampanii z uwzględnieniem minimalnej kwoty.
Snapchat ma niską barierę wejścia – aby zrealizować skuteczną kampanię na Snapchacie, nie potrzebujesz drogiego sprzętu filmowego. Dla pokolenia Z – głównych użytkowników Snapchata – znacznie bardziej liczy się pomysł i kreatywność. Unikatowe rodzaje reklam i możliwość skorzystania z ciekawych formatów pozwalają Ci stworzyć angażujące treści.