Reklama na YouTubie
YouTube w coraz większym stopniu zastępuje telewizję tradycyjną. Korzysta z niego ponad 40% internautów, oglądając dziennie miliardy godzin materiału. Co więcej, Youtube to także drugi na świecie najpopularniejszy serwis internetowy, jak również wyszukiwarka (zaraz po Google). Wśród użytkowników YT z pewnością są Twoi klienci. Możliwość wyświetlania reklam właśnie tam to skuteczny sposób na dotarcie do nich — pod warunkiem, że cała kampania zostanie odpowiednio poprowadzona.
Zaletą tego typu reklam są znacznie niższe bariery wejścia w kampanię reklamową niż w telewizji oraz duży wybór formatów wyświetlania reklam. Nic więc dziwnego, że marki coraz chętniej inwestują w kampanie reklamowe na YouTubie.
Dla kogo jest reklama w serwisie YouTube?
YouTube daje różnorodne możliwości reklamowe – nastawione na realizację różnych KPI. Niemniej jednak kampanie wideo są działaniami przede wszystkim o charakterze wizerunkowym. Dlatego też rekomendujemy inwestowanie w reklamy na YouTube tym, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności i budowaniu świadomości marki. Jeżeli Twoja firma decyduje się na reklamy wideo, celem może być zdobycie większej liczby wyświetleń wideo, pozyskanie subskrypcji lub reakcji na film.
Reklamy w serwisie YouTube – dlaczego warto je wdrożyć?
Co stoi za stale rosnącą popularnością tej formy promocji? Poniżej przedstawiamy zbiór głównych zalet reklam wideo:
Dobór grupy docelowej do kampanii YouTube
Jak już wspomnieliśmy wyżej, YouTube ma bardzo rozbudowane możliwości kierowania. Oprócz targetowania na podstawie danych deklaratywnych lub behawioralnych istnieje również opcja wybrania konkretnego filmu czy kanału YouTube, na którym mają pojawić się Twoje kampanie reklamowe. Możliwy jest również remarketing wideo, skierowany do użytkowników, którzy obejrzeli Twój materiał lub weszli w interakcję z innymi reklamami.
Monitoring i optymalizacja kampanii reklamowej
Niezależnie od wybranej formy i kanału promocji zawsze kontrolujemy przebieg kampanii wideo i optymalizujemy ją pod kątem realizacji celu. Dążymy do tego, abyś mógł dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do szerokiego grona odbiorców z Twojej grupy docelowej.
Na czym polega reklama na YouTubie?
Pierwszym krokiem do skutecznej kampanii na YouTubie jest wybranie jednego z dwóch dostępnych typów: reklamy płatnej – materiały wideo wyświetlane przed lub w trakcie wyświetlania właściwego materiału, a także w wynikach wyszukiwania, albo reklamy natywnej, zakładającej współpracę z twórcami internetowymi.