Przejdź do

Pozycjonowanie Shopify

mobile

Shopify to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych na świecie. W ciągu 17 lat swojego istnienia wygenerowała ponad 650 miliardów dolarów w sprzedaży, a na jej podstawie zbudowano ponad 4,5 miliona witryn e-commerce (Style Factory).

Takie wyniki to nie przypadek. Shopify cieszy się popularnością przede wszystkim za sprawą: intuicyjnej obsługi, elastycznego designu oraz dużej wydajności. Ale czy to wystarczy, aby pozyskiwać klientów i generować sprzedaż na wysokim poziomie? Niestety nie.

Jeśli chcesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, musisz zadbać o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Zobacz, jak pozycjonować sklep na platformie Shopify, aby podbić ranking Google!

Obszar kompozycji 2

Czy pozycjonowanie sklepu Shopify różni się od pozycjonowania na innych platformach?

Algorytmy Google nie mają swoich preferencji, jeśli chodzi o rodzaj platformy e-commerce. Każdy właściciel sklepu internetowego musi dopasować się do tych samych zasad i czynników rankingowych SEO – wymagania zawsze są takie same.

Jednak takie artykuły nie powstają bez powodu:

Wyniki wyszukiwania Google – artykuły na temat najlepszych platform pod kątem SEO (zrzut ekranu)

Chodzi o to, że każde oprogramowanie jest inaczej przystosowane do pozycjonowania. Niektóre platformy ułatwiają prowadzenie podstawowych działań SEO, dzięki czemu cały proces przebiega sprawniej i szybciej.

Shopify oferuje wiele takich funkcji, dlatego nawet osoba początkująca bez problemu poradzi sobie z podstawową optymalizacją sklepu. Pamiętaj jednak, że meta opis, tytuł SEO czy linki wewnętrzne to nie wszystko. Kompleksowy proces pozycjonowania składa się z wielu innych działań i elementów.

Dlaczego warto pozycjonować sklep na Shopify?

Pozycjonowanie sklepu Shopify pozwala zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google, czyli tam, gdzie wielu współczesnych konsumentów rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową. Witryny, które pojawią się na wysokich miejscach w rankingu, mają przewagę nad konkurencją.

Ale… sama wysoka pozycja w wyszukiwarce nie przekłada się bezpośrednio na zysk. Dlatego trzeba wspomnieć o innych korzyściach, jakie wynikają z prowadzenia kampanii SEO.

Pozycjonowanie Shopify:

zwiększa wiarygodność witryny oraz marki,

buduje zaufanie konsumentów,

zwiększa świadomość i rozpoznawalność marki,

zwiększa współczynnik konwersji,

zwiększa zadowolenie UX (ze względu na działania optymalizacyjne wykonywane w obrębie witryny).

Trzeba też wspomnieć, że w przypadku działań SEO możliwe jest uzyskiwanie coraz lepszych efektów przy stałym nakładzie finansowym.

Optymalizacja techniczna Shopify

Pozycjonowanie stron warto zacząć od optymalizacji technicznej. Sprawna i użyteczna witryna to podstawowe wymaganie nie tylko robotów indeksujących, ale też klientów! Najważniejsze aspekty to:

Podstawowe wskaźniki internetowe i bezpieczeństwo

Jak podaje Google, optymalizacja podstawowych wskaźników internetowych dotyczących m.in. wydajności i szybkości serwisu zmniejsza prawdopodobieństwo opuszczenia go przez użytkowników o 24%.

Skorzystaj z narzędzia PageSpeed Insights od Google i sprawdź, jak wypada Twój sklep Shopify pod tym kątem. Wystarczy wpisać adres URL w wyznaczone okno i kliknąć Analizuj.

PageSpeed Insight Google – sprawdzanie podstawowych wskaźników internetowych (rzut ekranu)

Porównaj wyniki z zakresami rekomendowanymi przez Google:

Core Web Vitals – rekomendacje Google (zrzut ekeranu)

Podstawowe wskaźniki internetowe możesz sprawdzić również w Google Search Console.

Jak poprawić wydajność i czas ładowania sklepu?

1. Usuń niepotrzebne wtyczki i motywy.

2. Uporządkuj kod html witryny.

3. Kompresuj pliki graficzne i stosuj tzw. lazy load, czyli ładowanie zdjęć chwile przed tym, kiedy mają pojawić się na ekranie.

Zadbaj również o bezpieczeństwo, czyli certyfikat SSL. W sklepie internetowym, czyli w serwisie, gdzie użytkownicy udostępniają swoje dane i dokonują płatności, ma on ogromne znaczenie. Adres bez szyfrowania nie wygląda dobrze zarówno w oczach Google, jak i w oczach potencjalnych klientów.

Mapa witryny i robots.txt

Stwórz i prześlij mapę strony za pomocą narzędzia Search Console. Powinna ona zawierać listę wszystkich adresów URL w obrębie sklepu. To ułatwi jego indeksowanie oraz przyspieszy wyłapywanie zmian i aktualizacji.

Wprawdzie stworzenie pliku sitemap.xml nie należy do wymogów SEO, jednak w przypadku tak rozbudowanych serwisów, jak sklepy internetowe jest to niezbędne.

Proces indeksowania witryny warto też usprawnić za pomocą pliku robots.txt, który zawiera komendy dla robotów indeksujących. Za jego pomocą możesz zablokować dostęp do stron, które nie powinny znaleźć się w SERP-ach (np. polityka prywatności).

Adresy URL

Adresy URL poszczególnych podstron powinny mieć przejrzystą i zwięzłą strukturę oraz zawierać najważniejsze słowo kluczowe. Należy unikać wielkich liter i polskich znaków.

W przypadku Shopify przyjazne adresy tworzą się automatycznie. Musisz tylko zadbać o poprawną strukturę strony, czyli podział na kategorie i podkategorię, a także zoptymalizować nazwy stron produktowych, np.:

buty do biegania (kategoria) > buty damskie (podkategoria) > GEL-NIMBUS 25 (nazwa produktu)

Meta opis i tytuł SEO

Meta opisy i tytuły SEO wyświetlają się na liście wyników wyszukiwania, dlatego mają podwójne znaczenie – wpływają na pozycję strony oraz na zachowanie użytkownika. Im lepiej skonstruowane opisy i tytuły, tym większa szansa na kliknięcie.

Powinny zawierać główną frazę kluczową (oraz w miarę możliwości poboczną frazę long tail), opisywać zawartość strony oraz zachęcać do kliknięcia.

Przykładowy tytuł SEO i meta description dla sklepu z obuwiem biegowym

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne ułatwia użytkownikom poruszanie się po sklepie, usprawnia proces indeksowania przez roboty wyszukiwarki, a także pozwala skierować moc SEO na wybrane podstrony. To ważny element pozycjonowania sklepu na Shopify!

Odnośniki powinny znaleźć się w:

1. menu nawigacyjnym,

2. stopce strony,

3. menu okruszkowym,

4. opisach kategorii,

5. wpisach blogowych.

Strony produktowe raczej nie powinny zawierać linków wewnętrznych, ponieważ odciągają uwagę użytkownika od zakupu.

Optymalizacja obrazów

Optymalizacja obrazów to jedna z najważniejszych czynności w procesie pozycjonowania sklepu internetowego. Zadbaj o jakość, wagę, rozmiar, format zdjęć, a także o opisy alternatywne i tytuły.

Pozycjonowanie Shopify a content marketing

Pozycjonowanie sklepu Shopify nie mogłoby odbyć się bez skutecznej strategii content marketingu. Treści nadają witrynie wartość, zwiększają ruch organiczny, a do tego zachęcają do sprzedaży – pod warunkiem że zostaną poprawnie przygotowane.

Twórz opisy produktów i kategorii, poradniki, odpowiedzi na często zadawane pytania oraz artykuły na bloga.

To, jakich fraz należy użyć do tworzenia treści, zależy od ich rodzaju oraz celu. Opisy produktów mają sprzedawać, dlatego powinny zawierać frazy long tail, charakteryzujące się wysokim współczynnikiem konwersji np. spodnie trekkingowe męskie 4f. Frazy w formie zapytań możesz umieścić np. w tekstach poradnikowych na blogu.

Warto skorzystać z narzędzi SEO, które pozwolą nie tylko odkryć nowe słowa kluczowe, ale również przeanalizować ich skuteczność, np. Ahrefs.

Analiza słów kluczowych za pomocą narzędzia Ahrefs (zrzut ekranu)

Uwaga: unikaj duplikacji treści, nie kopiuj opisów produktów ze strony producenta czy hurtowni i nie dodawaj jednego wpisu dla tych samych produktów np. o różnym kolorze.

Pozycjonowanie Shopify – czy link building ma znaczenie?

Pozyskiwanie linków od początku istnienia wyszukiwarki Google stanowi jeden z najważniejszych czynników rankingowych, dlatego odpowiedź na postawione pytanie brzmi – tak, ma znaczenie!

Przykładowe praktyki link buildingu dla e-commerce:

tworzenie wartościowego i angażującego contentu,

współpraca z influencerami i blogerami,

artykuły sponsorowane,

marketing szeptany.

Pamiętaj, że celem back linków jest budowanie wiarygodności i autorytetu strony. Muszą więc pochodzić z zaufanych i silnych pod kątem SEO domen. W przeciwnym wypadku nie wpłyną pozytywnie na pozycję Twojego sklepu Shopify, a wręcz mogą jej zaszkodzić.

O czym jeszcze warto pamiętać przy pozycjonowaniu sklepu na Shopify?

Pozycjonowanie sklepu nigdy nie powinno odbywać się kosztem UX. Google wymaga, aby wrażenia użytkownika stawiać zawsze na pierwszym planie. Trzeba pamiętać, że potencjalni klienci podejmują decyzje zakupowe nie tylko na podstawie ceny, opisu czy recenzji produktu, ale również na podstawie rozwiązań technicznych w sklepie, a nawet designu.

Według serwisu WebFX aż 90% konsumentów zrobi zakupy u konkurencji już po jednym złym doświadczeniu ze sklepem!

Jak więc zadbać o UX? Kluczowe znaczenie mają:

wersja mobilna,

certyfikat bezpieczeństwa,

krótki i przejrzysty proces zakupowy,

przyjazna nawigacja

atrakcyjny design.

Pamiętaj też, że pozycjonowanie sklepów Shopify można ułatwić sobie nie tylko korzystając ze wbudowanych rozwiązań, ale też z dodatkowych wtyczek np. All In One SEO.

SEO w sklepie Shopify – skorzystaj z pomocy specjalistów

Platforma Shopify oferuje wiele funkcji i rozwiązań, dzięki którym proces optymalizacji treści i innych elementów Twojej witryny może przebiec sprawniej, jednak podstawowe działania SEO to za mało, aby walczyć o najlepsze pozycje i liczyć na spektakularne zwiększenie sprzedaży.

Skuteczne pozycjonowanie wymaga kompleksowego podejścia i szerszego spojrzenia. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby robić to samodzielnie, skontaktuj się z nami. Przygotujemy strategię idealnie dopasowaną do Twojego biznesu. Napisz już dziś!

Co to jest Magento?

Magento to oprogramowanie dla sklepów internetowych, jedne z najpopularniejszych w Polsce. Świetnie sprawdza się w średnich i dużych sklepach internetowych. Poleca się je również dla małych e-commerce, które myślą przyszłościowo. Posiada rozbudowane funkcjonalności i duże możliwości modyfikacji, jednocześnie cechując się łatwym zarządzaniem.

Magento występuje w dwóch wersjach — bezpłatnej Magento Open Source oraz płatnej Magento Commerce.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu Magento?

Pozycjonowanie i optymalizacja Magento (podobnie jak pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na Prestashop, Shoper czy innym systemie) to proces złożony i czasochłonny. Wymaga analiz, umiejętności właściwego interpretowania danych oraz systematyczności. Zadbanie o przyjazne adresy URL odzwierciedlające zawartość strony, wykonywanie przekierowań i tworzenie unikalnego contentu na każdą podstronę dużego serwisu, przeprowadzanie analiz konkurencji bywa zajęciem żmudnym, jednak jest niezwykle istotne.

Charakterystyczne dla działań SEO jest to, że ich efekty nie są natychmiastowe (jak to ma miejsce w przypadku kampanii reklamowych, takich jak Google Ads) i trzeba na nie poczekać, jednak zdecydowanie są warte uzbrojenia się w cierpliwość.

W realizację strategii pozycjonowania Magento zaangażowani są nie tylko specjaliści SEO, ale również osoby zajmujące się link buildingiem oraz osoby specjalizujące się w tworzeniu, oraz optymalizacji treści pod SEO. Odpowiednia koordynacja jest niezbędna, aby wszystkie te elementy się zgrały.

Reasumując, nie jest możliwe udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na to, ile czasu zajmuje optymalizacja dla wyszukiwarek i pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na Magento, czy innej platformie. Każda branża ma swoją specyfikę, każdy sklep jest inny. Wykonany audyt SEO nakreśli, nad jakimi obszarami należy pracować. Należy się jednak nastawić na maraton, nie na sprint.

Dlaczego content jest tak ważny w pozycjonowaniu Magento?

Wysokiej jakości treści pozwalają na zwiększenie widoczności witryny. Unikalne teksty na stronie (opisy kategorii, produktów czy artykuły blogowe) odpowiednio nasycone określonymi frazami kluczowymi to sposób, aby poinformować nie tylko potencjalnych klientów, ale i algorytmy wyszukiwarek o tym, co zawiera strona oraz umożliwić jej prawidłową indeksację. Publikowanie wartościowych, zoptymalizowanych pod SEO treści jest jednym ze sposobów zwiększenia ruchu na stronie.

Ile kosztuje pozycjonowanie Magento?

Magento to rozbudowana platforma, znakomicie dostosowana do tego, aby osiągać satysfakcjonujące efekty SEO. Nie możemy udzielić jednej odpowiedzi na pytanie, jaka jest cena pozycjonowania Magento, ponieważ zależy to od wielu czynników:

• od aktualnego stanu witryny;

• konkurencyjności branży;

• funkcji, z jakich chcesz skorzystać;

• zakresu prac jakie zostaną podjęte itd.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu, a przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę, dostosowaną do potrzeb Twojej witryny.