Potencjał wyszukiwarki Google

Jednym z podstawowych elementów SEO jest proces optymalizacji Twojej strony internetowej pod wyszukiwarkę. Potencjał jest ogromny, obecnie dziewięciu na dziesięciu konsumentów korzysta z wyszukiwarek internetowych podejmując decyzję o zakupie. Szukają w Internecie wszystkiego, od ziołowych, organicznych herbatek po fundusze inwestycyjne. Planując pozyskiwać ruch i konwersję z wyszukiwarek, powinieneś zacząć korzystać z SEO.

 

 

Przyjrzyjmy się statystykom:

Skoro już wiesz, jak niezbędne jest korzystanie z SEO, spróbuj wypróbować którąś z tych dziewięciu prostych technik:

1. Stwórz nowy content

Najlepszym sposobem na zwiększenie ruchu na Twojej witrynie z ruchu organicznego jest zwiększenie ilości contentu, który na niej zamieszczasz. Ważne jest to, aby treści pasowały do najważniejszych słów kluczowych. Sprawdź, gdzie możesz dodawać nowe strony kategorii, nowe wpisy na blogu lub nowe ciekawe materiały (zdjęcia, quizy itp.).

Dobrze przemyślana i wdrożona kampania content marketingowa, oparta o wysokiej jakości artykuły nie tylko wspiera proces pozycjonowania strony poprzez nasycenie jej frazami kluczowymi. Dobrze zredagowany tekst odpowiada na potrzeby użytkownika, co wzmacnia relację firmy z potencjalnym klientem, a także zwiększa jego zaangażowanie w markę.

2. Zoptymalizuj stary content

Ponieważ śledzisz ranking słów kluczowych (tak jest, prawda? Jeśli nie, użyj Semstorm), możesz znaleźć takie frazy, które dotyczą Twojej branży i są często wyszukiwane, a nie użyłeś ich w swoim starym contencie, ponieważ np. kiedyś nie prowadziłeś takich działań albo wcześniej te słowa kluczowe nie były popularne. Uwzględnij je w materiale, który stworzyłeś już jakiś czas temu. Dzięki temu będziesz miał odświeżony content, o większej wartości dla wyszukiwarki, a co za tym idzie – częściej wyświetlany.  Google preferuje uaktualniony i nowy content w porównaniu ze starym i niezmienianym.

Za pomocą Semstorm możesz wybrać frazy z potencjałem oraz otrzymać propozycję słów kluczowych. Jest to bardzo wygodne narzędzie, które polecamy.

3. Pisz posty gościnne

Korzystając z takich witryn jak SmiliarWeb, Semstorm, Semrush, Senuto, Majestic czy Ahrefs, znajdź witryny o treści podobnej do Twojej. Następnie skontaktuj się z osobami, prowadzącymi daną stronę i zaproponuj możliwość wymienienia się wpisami gościnnymi, czyli wykonaj tak zwany outreach w poszukiwaniu możliwości wstawienia odnośnika do naszego serwisu.

4. Akceptuj posty gościnne

Tak samo, jak w powyższym przypadku – jeżeli ktoś zaproponuje Ci publikację swojego wpisu na Twoim serwisie, nie bój się na niego zgodzić. Szczególnie jeżeli nie jest to Twoja bezpośrednia konkurencja. W ten sposób dotrzesz do nowych osób, uatrakcyjnisz content, który znajduje się na Twojej stronie, wzmocnisz swój autorytet, dzięki autorytetowi osoby, która dokona wpisu na Twojej stronie. Oznacza to właściwie same korzyści, przy minimalnym wysiłku.

5. Wypuść nowe produkty lub usługi

Świetnym sposobem na przyciągnięcie nowych użytkowników do Twojej firmy lub witryny jest dodanie do oferty nowych produktów lub usług. Kluczem do sukcesu jest to, aby osoby, do których dotrzesz z informacją o nowości, wiedziały, że te produkty lub usługi rzeczywiście są odpowiedzią na ich potrzeby.

Dlatego wykorzystuj trendy i zaskakuj. Jeżeli wypuszczasz nowy produkt, to niech będzie to okraszone ciekawą infografiką, która przekona klienta, że faktycznie rozwiązuje on jego problemy.

Co do trendów. Pamiętasz jak zwinnie Piotr i Paweł wykorzystał sytuację z Cacao Deco Morreno? Żart odbił się echem w Internecie, a co za tym idzie, wzrosły zyski obu marek.

Możesz też być Tigerem swojego losu i wykorzystać negatywny efekt kampanii reklamowej przekuć w pozytywny wynik finansowy 😉

6. Stwórz kursy on-line

Wspaniałą możliwością Internetu, jest publikowanie wszelkiego rodzaju contentu. Tworząc treść ubraną w dowolną formę dostarczasz użytkownikom dedykowanych treści (nie zapominaj o badaniach słów kluczowych!). Tworząc na przykład kursy on-line, możesz zwiększyć liczbę odwiedzin Twojej witryny i zwiększyć bazę mailingową, która można następnie przełożyć się na stopę konwersji.

Dodatkowo kursy online można umieścić w miejscach specjalnie do nich przeznaczonych, takich jak Lynda.com, dzięki czemu dotrą do większej liczby potencjalnych klientów. Warto również przyjrzeć się świetnym kursom, które często są zamieszczane na stronie lexy.com.pl

7. Zamieszczaj infografiki

Jeśli masz w swojej załodze grafika lub znalazłeś takiego w Internecie, stwórz użyteczne (i estetyczne!) grafiki, które będą opowiadały historię i pozwalą ludziom zobaczyć Twój content w inny, ciekawszy sposób. Zwiększ zasięg linków do nich, promuj grafiki na Pinterest, itd.

Ale to nie wszystko… pamiętaj, że infografika, aby pomogła osiągnąć oczekiwane SEO-rezultaty, powinna być opisana teksem zawierającym minimum 1200-1500 słów.

8. Reklamuj się w social mediach

Reklamy społecznościowe na Facebooku, Twitterze, Instagramie i innych portalach społecznościowych są dziś stosunkowo tanie w porównaniu z AdWords. Wiele z nich pozwala również na segmentację według demografii lub kierowanie reklam według słów kluczowych, tak aby trafić do idealnie dopasowanej pod Twój biznes grupy odbiorców.

Oprócz tego, za pomocą mediów społecznościowych, dosyć łatwo można przekierować ruchu na naszą stronę. Zarówno za pomocą komercyjnych reklam, jak i wykorzystując w tym celu branżowe grupy na Facebooku.

9. Zwiększ sprzedaż dzięki słowom kluczowym SEO z long tail

Long tail to z angielskiego „długi ogon” – czyli słowa kluczowe, które są wyszukiwane relatywnie rzadko (poniżej 50 wyszukiwań miesięcznie), ale za to są dużo łatwiejsze do wypozycjonowania.

Pozycjonując się na dużą ilości słów kluczowych z tzw. „długiego ogona”, można osiągnąć bardzo dobre efekty, ponieważ konkurencyjność na takie frazy jest dużo mniejsza.

Wymienione przez nas techniki

nie gwarantują natychmiastowych efektów w postaci zwiększonego ruchu na stronie, jednakże w dłuższej perspektywie są niemal gwarancją sukcesu. Jeżeli chcesz w pełni efektywnie pozycjonować swoją stronę internetową czy aplikację mobilną, ostatecznie powinieneś zwrócić się do domu mediowego. Pracujący w nim specjaliści pomogą opracować Ci plan działania, a także podpowiedzą kierunek rozwoju serwisu.