Jak poprawić pozycję strony w Google?

///Jak poprawić pozycję strony w Google?

Jeżeli trafiłaś na poniższy artykuł to najprawdopodobniej posiadasz stronę internetową i zastanawiasz się co mógłbyś zrobić, aby wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania Google na dane frazy kluczowe. Droga do najwyższych pozycji jest czasochłonna, wymaga wiele pracy i wiedzy specjalistycznej z zakresu SEO (pozycjonowania i optymalizacji). Chcąc znaleźć się w „topach” powinieneś rozważyć zlecenie audytu SEO wybranemu specjaliście, który będzie w stanie poprowadzić Cię przez cały proces pozycjonowania. Jeżeli jednak chciałabyś spróbować własnych sił to powinnaś wiedzieć jedno. Istnieje wiele elementów, które mają wpływ na wyniki wyszukiwania Google. Pokażemy Ci te, które z łatwością samodzielnie zoptymalizujesz i wykonasz kolejny krok w drodze na googlowy Mount Everest.

Strona przyjazna użytkownikom oraz robotom

Podstawowym zadaniem Google jest serwowanie użytkownikom takich treści, które w pełni zaspokoją ich potrzeby. Zanim zaczniesz pracować nad merytoryczno-tekstową warstwę serwisu,  powinnaś przystosować ją wizualnie. Zastanów się nad strukturą i rozmieszczeniem informacji. Te elementy, które są dla Ciebie najważniejsze, powinny się wyróżniać. Nawigacja menu musi być prosta, a złożenie zamówienia, płatność czy wybór dostawy powinny odbywać się w jednym miejscu. Zrób wszystko, aby osoba odwiedzająca Twoją stronę poruszała się po niej swobodnie.

Dobór słów kluczowych i optymalizacja strony

Zanim zaczniesz optymalizację strony zastanów się, jakie słowa kluczowa będą dla Ciebie istotne i dlaczego? Czy wybrane frazy w pełni oddają to, czym się zajmujesz? Co sama byś wpisała szukając produktu czy usługi podobnej do Twojej? Stworzona przez Ciebie  lista będzie podstawą do tworzenia nowych treści.

Każda strona powinna mieć uzupełnione tagi odpowiedzialne za jej wygląd w wynikach wyszukiwania. „Meta Title” odpowiada za tytuł i nie może przekroczyć 65 znaków ze spacjami. Tag title ma wpływ na pozycję serwisu, dlatego powinnaś umieścić w nim słowo kluczowe. Natomiast „Meta Descritpion” jest opisem zakładki o znaczeniu przede wszystkim sprzedażowym. Masz szansę wykorzystać ponad 300 znaków i zachęcić użytkownika do zapoznania się z Twoją ofertą.

Optymalizując stronę zwróć uwagę na konstrukcję adresów URL. Powinny być jak najprostsze i nie zawierać znaków specjalnych. To znaczy, że każdy link powinien być skonfigurowany tak, aby bez problemu można było go przedyktować. Użytkownicy WordPressa nie muszą zaprzątać tym sobie głowy. System automatycznie generuje przyjazne adresy.

Właściwa struktura tekstu

Praca nad treścią to jeden z najważniejszych elementów procesu SEO. Tworząc atrakcyjne i angażujące teksty, zachęcasz użytkownika do pozostania dłużej na Twojej stronie. Polecamy stworzenie zakładki blogowej. Jest do idealne miejsce do publikowania merytorycznego contentu. Ponadto ułatwia linkowanie wewnętrzne. Takie łączenie podstron ze sobą ma pozytywny wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce.

Tworząc nową treść lub optymalizując tą, którą już masz na stronie pamiętaj, że tekst:

  • musi być unikalny – nie kopiuj fragmentów ani całych treści z innych stron. Może to spowodować karę za zduplikowany content. A to przełoży się na spadek pozycji strony lub jej całkowite usunięcie z wyników wyszukiwania;

  • powinien być poprawny językowo i użyteczny – pamiętaj o zachowaniu zasad poprawnej polszczyzny. Staraj się zawrzeć w tekście tylko niezbędne informacje. Nie uogólniaj i nie pisz dla samego pisania. Tekst krótki, ale wartościowy może sprzedać szybciej niż „lanie wody” i rzucanie frazesami;

  • należy wysycić wybranymi słowami kluczowymi – skup się na wplataniu w tekst fraz kluczowych, na których Ci zależy. Rób to wszystko z umiarem i zachowaj odpowiednie proporcję, na 1000 znaków wybrane słowo powinno pojawić się 2-3 razy. Nie musisz zaczynać od niego zdań czy akapitów, ani wykorzystywać w każdym śródtytule. Powinno występować naturalnie, może być w odmienionej formie;

  • musi zawierać znaczniki H1, H2, H3, w śródtytułach – każdy z nich będzie odpowiednim wprowadzeniem. Jest to też informacja – zarówno dla czytelnika, jak i robota Google, w jakim miejscu tekstu się znajduje;

  • Powinien zachęcać do działania – mowa o popularnym „Call To Action (CTA)” . Interakcja z czytelnikiem sprawi, że zwiększają się szanse na skorzystanie z oferty lub zamówienie produktu. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie aktywnych odnośników z numerem telefonu lub mailem.

Responsywność strony

Strony, które nie są responsywne tracą w oczach użytkowników oraz samej wyszukiwarki. Co oznacza responsywność? To popularne RWD (Responsive web design), dzięki której witryna internetowa dopasowana jest do tabletów oraz smartphonów. Mówiąc wprost można z niej korzystać na komputerze stacjonarnym, laptopie oraz urządzeniach mobilnych, a strona będzie tak samo czytelna.

Coraz więcej serwisów decyduje się na AMP (Accelerated Mobile Page), czyli przyśpieszone strony mobilne. Witryny stosujące AMP są wyróżnione w wyszukiwarce charakterystycznym znak błyskawicy przy „meta description”. Jest ona widoczna przy na urządzeniach mobilnych.

Potrzeba czasu

Pamiętaj, że efekty wprowadzonych zmiany nie będą widoczne od razu. Potrzeba czasu, aby zostały one zaindeksowane i zaczęły wyświetlać się w wyszukiwarce. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie dotyczące szybkości indeksacji. Pierwsze rezultaty mogą być widoczne po kilku godzinach lub po kliku tygodniach. SEO jest czasochłonnym procesem. Decydując się na niego należy uzbroić się w dobrą strategię, cierpliwość i systematyczność.

2018-11-06T11:39:10+00:00

Subscribe to our newsletter