Przejdź do

Wymiary grafik social media

Strona główna > Czytelnia > Marketing > Wymiary grafik social media

Niezależnie od tego, czy jest to klasyczna grafika produktowa, zdjęcie lifestyle’owe, wideo, czy popularny mem – treści wizualne to podstawa skutecznej komunikacji marki w mediach społecznościowych. Grafika jest zazwyczaj pierwszym elementem, który rejestruje percepcja odbiorców i często jedyną rzeczą, jaka zostanie zapamiętana. Dlatego tak ważne jest odpowiednie dobranie zdjęć i publikacja ich na swoich profilach. Jakie są aktualne wymiary grafik w social media?

Aktualne wymiary grafik na social media

Elementy wizualne wpływają na zasięg organiczny treści w mediach społecznościowych. Najnowsze statystyki pokazują, że tweety zawierające zdjęcie otrzymują o 150% więcej retweetów niż te bez obrazów, a posty na Facebooku z obrazem cieszą się 2 razy większym zaangażowaniem niż te, w których publikujemy sam tekst. Te dane wyraźnie pokazują, jak ważne jest umieszczanie materiałów wizualnych w mediach społecznościowych. Jednak samo dodanie obrazów może okazać się nieskuteczne. Zdjęcia w social media powinny mieć zalecane wymiary, aby zachęcały do interakcji. Odpowiedni rozmiar obrazu to nie tylko kwestia estetyki – ma on wpływ także na skuteczność komunikacji i zaangażowanie odbiorców. W przypadku zdjęcia, którego wymiary nie zostały zoptymalizowane, może ono wyświetlać się w nieczytelny sposób, co niekorzystnie wpłynie na wizerunek marki.

Każda z platform społecznościowych wyróżnia się inną specyfikacją grafik. Wraz z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych, ważne jest, aby wziąć pod uwagę sposób, w jaki zdjęcia wyświetlają się na różnych ekranach. Dzięki temu nasz przekaz skutecznie dotrze do użytkowników. Jakie są aktualne wymiary grafik w poszczególnych serwisach?

Facebook

Zdjęcie profilowe i cover photo

Serwis Marka Zuckerberga dość często wprowadza zmiany w wymiarach grafik, które użytkownicy mogą publikować na platformie. Jednym z najważniejszych materiałów wizualnych jest zdjęcie profilowe, które ma ogromne znaczenie. To pierwsza grafika, jaką widzi użytkownik, kiedy czyta komentarze czy odpowiedzi na naszym koncie. Zdjęcie profilowe na Facebooku wyświetla się w rozmiarach 176 x 176 px na komputerach stacjonarnych lub 128 x 128 px na urządzeniach mobilnych zarówno w przypadku kont osobistych, jak i stron firmowych. Zdjęcia profilowe w przypadku fanpage’a firmowego zawierają zazwyczaj logo marki.

Wyświetlany przez Facebook rozmiar zdjęcia w tle i profilowego.

Należy pamiętać, że zalecane wymiary dodawanych grafik są większe: zdjęcie profilowe na Facebooku powinno mieć co najmniej 320 px szerokości i 320 px wysokości. Rekomendujemy dodawanie zdjęć profilowych w wymiarach 900 x 900 px – dzięki temu po kliknięciu w miniaturę zdjęcia, użytkownik zobaczy je w większych rozmiarach wraz z wszystkimi jego szczegółami.

UWAGA! Pamiętaj, że fotografia profilowa wyświetlana jest jako koło, dlatego nie należy umieszczać istotnych informacji na obrzeżach zdjęcia.

Cover photo (zdjęcie w tle) daje marce możliwość zaprezentowania odbiorcom swojej tożsamości, produktów, usług lub aktualnej akcji promocyjnej. Jest to pierwsza rzecz, którą widzą odwiedzający stronę firmową, co czyni ją ważnym narzędziem do tworzenia pozytywnego pierwszego wrażenia i przyciągania uwagi potencjalnych klientów. W tym miejscu możesz na przykład wyświetlić logo swojej marki lub promować oferty specjalne, nowe produkty, nadchodzące wydarzenia czy kampanie sezonowe.

Zdjęcie w tle na Facebooku jest wyświetlane w rozmiarach 851 x 315 px. Musi mieć ono co najmniej 400 × 150 px.Pozwoli to znacznie skrócić czas jego wczytywania po kliknięciu, ale po powiększeniu, zdjęcie w tle będzie niewielkie.

Wymiary zdjęcia w tle: 851 x 315 px.

Proponujemy dodawanie cover photo, które ma wymiary: 1200 × 628 px, dzięki temu zdjęcia w tle będą po kliknięciu przez użytkownika bardziej czytelne. Grafikę możesz dostosować do wymiarów za pomocą edytora Facebooka.

Wymiary zdjęcia w tle: 1200 x 628 px.

Rekomendowane wymiary fotografii kwadratowej na zdjęcie profilowe i wymiary fotografii poziomej jako zdjęcie w tle:

Rekomendowane rozmiary zdjęć na Facebooku.

Wymiary grafik na Facebooku w wydarzeniu

Wymiary grafik Facebook w wydarzeniu powinny mieć: 1200 x 628 px i proporcje 2:1. Grafiki eventu mogą zawierać najważniejsze informacje, takie jak: data, godzina i miejsce.

Wymiary grafiki w wydarzeniu na Facebooku.

Relacja na Facebooku

Relacje w social mediach stały się niezwykle popularne. Posty publikowane przez daną markę nie zawsze będą widoczne w newsfeedzie każdego użytkownika. Widoczność uzależniona jest od algorytmu Edge Rank. Z kolei Facebook Stories znajdują się na samej górze, dzięki czemu jest większa szansa, że użytkownik je wyświetli. Zalecane wymiary grafik na Facebook w formacie stories to: 1080 x 1920 px.

Relacje na Facebooku.

Wymiary grafiki do posta na Facebooku

Posty na Facebooku mają zazwyczaj format kwadratowy. Zalecany rozmiar to 1080 x 1080 px. W przypadku postów możemy także publikować linki, wtedy automatycznie utworzy się do nich grafika i post poziomy w rozmiarze: 1200 x 630 px.

Wymiary grafiki posta na Facebooku.

Wymiary grafik Facebook w reklamie

Wymiary grafik w reklamach Facebook Ads zależą od tego, jaką konkretną formę reklamową chcemy wybrać. Grafiki reklamowe powinny być dodawane w formacie JPG lub PNG.

  • Aktualności na Facebooku: 1080 x 1350 px
  • Prawa kolumna Facebooka: 1200 x 1200 px
  • Marketplace Facebooka: 1200 x 1200 px
  • Facebook Stories: 1080 x 1920 px
  • Instagram Stories: 1080 x 1920 px
  • Aktualności na Instagramie: 1080 x 1350 px
  • Reklamy natywne, banerowe i pełnoekranowe w Audience Network: 1200 x 628 px
  • Messenger Stories: 1080 x 1920 px
  • Skrzynka odbiorcza Messengera: 1200 x 1200 px
  • Wiadomości sponsorowane: 1200 x 628

Dodając grafiki reklamowe do Menedżera reklam, weź także po uwagę dane techniczne, takie jak zachowanie proporcji i waga grafiki:

  • Współczynnik proporcji: od 1,91:1 do 1:1
  • Rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli lub 1200 x 1200 pikseli
  • Maksymalny rozmiar pliku: 30 MB
  • Minimalna szerokość: 600 px
  • Minimalna wysokość: 600 px

Rozmiary reklam na Facebooku:

Rekomendowane rozmiary zdjęć w reklamie na Facebooku. (źródło: Facebook)

Instagram – wymiary grafik

Wymiary grafik na Instagramie są podobne do tych na Facebooku. Najpopularniejszy post kwadratowy powinien mieć 1080 x 1080 px. Przy tej szerokości Instagram zachowuje oryginalny rozmiar zdjęcia, o ile jego wysokość mieści się w przedziale od 566 do 1350 px. Jeśli zdjęcie ma mniej niż 320 px szerokości, zostanie rozciągnięte. Jeśli szerokość przekracza 1080 px – będzie zmniejszona.

Wymiary posta na Instagramie.

Na Instagramie rozmiar wideo IGTV (zamienionego na Instagram Reels) wynosi dokładnie tyle samo, co wymiary relacji, czyli 1080 × 1920 pikseli. Odpowiada to także wymiarom popularnego Insta Stories, które są takie same, co wymiary relacji na Facebooku.

Dzięki temu, przygotowując grafiki na jedną platformę, możesz opublikować je także na kolejnej.

Zalecane proporcje grafiki na Instagramie:

  • Kwadratowa reklama na Instagramie lub karuzela do prezentacji produktów: 1080 x 1080 px
  • Post na Instagramie: 1080 x 1080 px (proporcje 1:1)
  • Zdjęcie profilowe na Instagramie: 360 x 360 px
  • Post pionowy na Instagramie: 1080 x 608 pikseli (proporcje 1,91:1)
  • Wymiary fotografii portretowej: 1080 x 1350 pikseli (proporcje 4:5)
  • Insta Stories: 1080 x 1920 pikseli (proporcje 9:16)

Warto wiedzieć, że rozmiar miniatur zdjęć na Instagramie wynosi 161 × 161 pikseli.

Google Moja Firma – aktualne wymiary zdjęć

Na profilu firmowym Google Moja Firma możemy publikować aktualności dotyczące aktualnych promocji czy naszych nowych produktów, które wyświetlają się po prawej stronie w wyszukiwarce Google. Wystarczy przygotować fotografie poziome w formacie 400 x 300 px.

X (dawny Twitter)

Dawny Twitter, a obecnie X, nadal znajduje się w grupie najpopularniejszych social media, zwłaszcza w grupie dziennikarzy, biznesmenów i polityków. Aktualne wymiary grafik na platformę X to:

  • Zdjęcie nagłówka: 1500 × 500 px
  • Zdjęcie profilowe: 400 × 400 px
  • Post (fotografie poziome): 1024 × 512 px

Pinterest

Pinterest pozwala tworzyć grafiki, albumy, zapisywać inspiracje czy infografiki. Użytkownicy mogą tworzyć tablice tematyczne, na których gromadzą i organizują zdjęcia (tzw. „piny”), które ich interesują. Pinterest jest często wykorzystywany jako narzędzie do poszukiwania pomysłów na różne projekty czy wydarzenia.

  • Zdjęcie profilowe: 165 × 165 px
  • Okładka albumu: 222 × 150 px
  • Pin: 735 × 1102 px

Linkedin

Linkedin czyli popularny serwis dla poszukujących nowego zatrudnienia lub osób, które chcą rozwijać swoją sieć kontaktów zawodowych. Wymiary grafik w tym serwisie:

  • Rozmiar zdjęcia profilowego: 400 x 400 pikseli
  • Wymiary zdjęć w tle: 1584 x 396 pikseli

TikTok

TikTok wywołał w social mediach prawdziwą rewolucję. Użytkownicy publikują za pośrednictwem tej aplikacji krótkie, śmieszne filmiki, które mogą zyskiwać rewelacyjne organiczne zasięgi. Rekomendowane wymiary wideo na TikToku wynoszą: 1080 na 1920 px.

Podsumowanie – social media wymiary grafik

Prowadząc działania w social media, powinniśmy poznać wymagania dotyczące publikacji treści w poszczególnych serwisach, takich jak Instagram, Facebook, Linkedin, X, Google Moja Firma, Pinterest czy TikTok. Poszczególne media społecznościowe mają swoje własne zasady dotyczące rozmiarów i formatów obrazów oraz filmów. Chcąc publikować posty czy grafiki sponsorowane najwyższej jakości, koniecznie trzymajmy się zalecanych wytycznych.

Bartosz Ciemięga

Bartosz Ciemięga

W Fabryce Marketingu zajmuje się tworzeniem i realizacją strategii marketingowych i komunikacyjnych. Jest też odpowiedzialny za budowanie wizerunku marki poprzez prowadzenie mediów społecznościowych.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Co to jest marketing sensoryczny i jak pobudzać zmysły klienta?

    Kuszący zapach wypieków, aromat kawy w sklepie Starbucks, możliwość dotyku produktów w salonach Apple’a, sposób podania potraw przez wykwintną...

    Czym jest omnichannel marketing?

    Z perspektywy klienta marka powinna zawsze dostarczać spójnych komunikatów. W dzisiejszych czasach, kiedy odbiorcy, aby dokonać zakupu, wykorzystują...

    Dlaczego kampanie brandowe Google Ads są ważne?

    Marketerzy walczą o rozpoznawalność brandu za pomocą wielu form reklamy. Kampanie zasięgowe pozwalają nam osiągnąć bardzo dobre rezultaty,...

    Wymiary grafik social media

    Niezależnie od tego, czy jest to klasyczna grafika produktowa, zdjęcie lifestyle’owe, wideo, czy popularny mem – treści...