Potencjał wyszukiwarki Google

Jeżeli chcesz być widoczna w sieci i chciałabyś zarabiać dzięki swojej stronie internetowej to przeprowadzenie lub otrzymanie audytu SEO niczego nie gwarantuje. Jest jedynie pierwszym krokiem w kierunku SEO – pozycjonowania optymalizacji serwisu pod wyszukiwarkę. Google ma ogromny potencjał sprzedażowy. Aż dziewięciu na dziesięciu konsumentów, podejmując decyzję o zakupie, szuka produktu w Internecie.  Sprawdzają wszystko: od ziołowych, organicznych herbatek po fundusze inwestycyjne. Dlatego też należy wykorzystać szansę, ponieważ poprawnie zoptymalizowana strona ułatwia odniesienie sukcesu online.

 

 

Dla potwierdzenia przyjrzyjmy się statystykom:

  • Google uzyskuje ponad 100 miliardów wyszukiwań miesięcznie na całym świecie.

  • 61% reklamodawców twierdzi, że SEO zwiększa ich ruch organiczny i jest ich priorytetem marketingowym.

  • Google stanowi ponad 76% całego globalnego ruchu w wyszukiwarkach.

  • Google zmienia algorytm wyszukiwarki około 500 – 600 razy w roku. 

Skoro już wiesz, jak niezbędne jest korzystanie z SEO, wypróbuj którąś z naszych sprawdzonych dziewięciu technik:

1. Stwórz nowy content

Najlepszym sposobem na zwiększenie ruchu organicznego na Twojej witrynie jest zwiększenie ilości i jakości zamieszczanej treści. Ważne jest aby zawierały one najważniejsze słowa kluczowe. Sprawdź, gdzie możesz dodawać nowe strony kategorii, nowe wpisy na blogu lub nowe ciekawe materiały (zdjęcia, quizy itp.).

Dobrze przemyślana i wdrożona kampania content marketingowa, oparta o ciekawe i merytoryczne artykuły wspiera proces pozycjonowania. Dłuższy tekst można lepiej wysycić frazami kluczowymi. Odpowiednia redakcja i interesujące treści zwiększają szansę na zaangażowanie potencjalnego czytelnika w relację z marką.

2. Zoptymalizuj stary content

Dobrą praktyką jest monitorowanie słów kluczowych na przykład przy użyciu narzędzia Semstorm. Możesz znaleźć frazy, które dotyczą Twojej branży, są często wyszukiwane, a nie użyłaś ich w swoich starych tekstach. Wraz z rozwojem witryny zwiększa się jej zakres. Kiedyś prowadziłaś inne działania albo wcześniej te słowa kluczowe nie były popularne. Dodaj je do materiału, który stworzyłaś już jakiś czas temu. Dzięki temu będziesz miał odświeżony content, o większej wartości dla wyszukiwarki, a co za tym idzie – częściej wyświetlany.  Google preferuje uaktualnioną i nową treść w porównaniu ze starą i niezmienianą.

3. Pisz posty gościnne

Korzystając z takich witryn jak SmiliarWeb, Semstorm, Semrush, Senuto, Majestic czy Ahrefs, znajdź strony o podobnej tematyce. Nawiąż kontakt z ich administratorami i zaproponuj wymianę wpisami gościnnymi. Wykonaj tak zwany outreach w poszukiwaniu możliwości wstawienia odnośnika do Twojego serwisu.

4. Akceptuj posty gościnne

Jeżeli otrzymasz propozycję publikacji czyjegoś artykułu na swojej stronie, zgódź się. Zwłaszcza w sytuacjach, kiedy autorem nie będzie Twoja bezpośrednia konkurencja. W ten sposób dotrzesz do nowych osób, uatrakcyjnisz treści na stronie. Dodatkowo, jeżeli będą u Ciebie publikowały autorytety – i Twój status wzrośnie.

Taka zgoda niesie za sobą wiele korzyści, przy minimalnym zaangażowaniu.

5. Wypuść nowe produkty lub usługi

Świetnym sposobem na przyciągnięcie nowych użytkowników do Twojej firmy lub witryny jest rozszerzenie oferty o nowe produkty czy usługi. Wykorzystuj trendy i zaskakuj. Pamiętaj aby w opisie używać materiałów wizualnych takich jak zdjęcia czy infografiki. Przyciągają wzrok i zwiększają zaangażowanie czytelnika. Ponadto w ich opisach alternatywnych można umieścić słowa kluczowe, co wpływa na pozycję strony.

Sieć sklepów Piotr i Paweł jest doskonałym przykładem wykorzystania trendu. Sytuację z rzekomym pisarzem – Cacao Deco Morreno przekuł w akcję marketingową. Żart odbił się echem, dzięki czemu wzrosły zyski obu marek.

Możesz też zostać Tigerem swojego losu. Wystarczy negatywny efekt kampanii reklamowej przekuć w pozytywny wynik finansowy. 😉

6. Stwórz kursy on-line

Wspaniałą możliwością Internetu, jest publikowanie wszelkiego rodzaju contentu. Pracując nad zawartością strony powinnaś eksperymentować z formą. Spróbuj stworzyć na przykład kursy on-line. Mogą mieć wpływ na zwiększenie liczby odwiedzin Twojej witryny i poszerzenie bazy konktaktów. A to ma szansę przełożyć się na stopę konwersji.

Dodatkowo kursy online można umieścić w miejscach specjalnie do nich przeznaczonych, takich jak Lynda.com. Dzięki publikacji w różnych miejscach dotrą do większej liczby potencjalnych klientów.

7. Zamieszczaj infografiki

Jeśli masz w swojej załodze grafika lub znalazłaś takiego w Internecie, stwórz użyteczne (i estetyczne!) grafiki. Powinny opowiadać historię i wizualizować użytkownikom Twoje treści. Dzięki infografikom dużo łatwiej zrozumieć procesy czy przedstawiane dane. Zwiększ zasięg strony promując je nie tylko jako dodatek do tekstu.

Ale to nie wszystko… Algorytmy Google nie potrafią samodzielnie odczytywać grafik. Jeżeli chcesz osiągnąć SEO-rezultaty, pamiętaj o alternatywnych opisach zdjęć.

8. Reklamuj się w social mediach

Reklamy na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy innych platformach social media są dziś stosunkowo tanie. Wiele z nich daje możliwość segmentacji kampanii na podstawie demografii lub kierowanie według słów kluczowych. Wykorzystywane są również dane behawioralne, zbierane na podstawie zachowania użytkowników w serwisach. Pozwala to dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami.

Dodatkowo, za pomocą mediów społecznościowych, dość łatwo możesz przekierować ruch na swoją stronę. Wykorzystaj w tym celu profil firmowy, reklamę płatną i bądź aktywna na grupach tematycznych.

9. Zwiększ sprzedaż dzięki słowom kluczowym SEO z long tail

Long tail to z angielskiego „długi ogon” – czyli słowa kluczowe wyszukiwane relatywnie rzadko, mniej niż 50 razy miesięcznie. Pozycjonując stronę na takie frazy możesz osiągnąć bardzo dobre efekty. Ich konkurencyjność jest dużo mniejsza, a więc łatwiej pojawić się na pierwszych pozycjach.

Wymienione przez nas techniki

nie gwarantują natychmiastowych efektów. Nie oczekuj gwałtownego zwiększenia ruchu na stronie czy szybkiego wzrostu współczynnika konwersji. Jednak w dłuższej perspektywie powinny przynieść Ci sukces. Jeżeli chcesz w pełni efektywnie pozycjonować swoją stronę internetową czy aplikację mobilną, ostatecznie powinieneś zwrócić się do domu mediowego. Pracujący w nim specjaliści pomogą opracować Ci plan działania, a także podpowiedzą kierunek rozwoju serwisu.