Przejdź do
baner_under_the_fold-8-2048×486 (1)

Jak działa pozycjonowanie i czy jest skuteczne?

Strona główna > Czytelnia > SEO > Jak działa pozycjonowanie i czy jest skuteczne?

Pozycjonowanie – co to i jak działa

Pytanie, które często nurtuje naszych klientów brzmi: w jaki sposób dostać się na topowe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zrealizować swoje marketingowe KPI? Odpowiedź jest prosta: optymalizując stronę pod kątem technicznym, merytorycznym i tworząc angażujące treści, publikując gościnnie na portalach tematycznie zbliżonych do Twojego. Pozycjonowanie jest częścią SEO, które skupia się przede wszystkim na ostatnim z wymienionych elementów – na działaniach nie związanych bezpośrednio z Twoją stroną internetową, a bardziej ze stworzeniem i optymalizacją strategii linkbuildingowej (SEO off-site).
Istotne jest tworzenie artykułów dotyczących usług/produktów oferowanych przez daną firmę. Należy umieszczać je nie tylko na swojej stronie, ale także dbać o publikacje gościnne na portalach, blogach i forach. Zwróć uwagę, aby linki prowadzące do Twojej strony miały atrybut „dofollow” (przekazywały moc SEO do Twojego serwisu), pochodziły z różnych źródeł i nie miały charakteru sponsorowanego lub spamowego. Publikacje powinny być unikalne i angażujące na tyle, żeby zachęcały użytkowników do ich udostępniania – tu możecie przeczytać jak napisać dobry tekst na bloga. Wszystkie treści muszą być odpowiednio zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych i posiadać link kierujący do Twojej strony. Im bardziej zróżnicowane są źródła, z których hiperłącza prowadzą do Twojej witryny, tym lepiej.

Optymalizacja częścią SEO, czyli popracuj na swojej stronie

Na odpowiednie wyniki wpływa nie tylko samo pozycjonowanie strony, ale również jej techniczna i merytoryczna optymalizacja. Do elementów optymalizacji, czyli działań „on-site” (na stronie)  witryny można zaliczyć:

  • nasycenie tekstów frazami kluczowymi;
  • prawidłowe rozmieszczenie nagłówków Hx;
  • dodanie meta tagów do każdej ze stron;
  • linkowanie wewnętrzne.
  • To tylko kilka z przykładów, ponieważ konkretne działania dla danej strony wskaże wykonany audyt SEO strony www.

Wdrożenie obu tych strategii (on i off-site SEO) ma wpływ na wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większość widoczność, a to natomiast może oznaczać zarobek dla właściciela witryny. Należy pamiętać, że pozycjonowanie stron funkcjonuje w każdej branży i z tej formy promocji korzystają zarówno firmy, które dopiero powstały, jak i te istniejące na rynku od dekad.

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Pozycjonowanie jest jedną z bardziej skutecznych metod promocji, ale do prowadzenia działań potrzebna jest właściwa strategia oraz budżet na konkretne procesy. Strategia powinna być przemyślana pod kątem pozycjonowania strony lokalnie oraz w szerszej perspektywie. Dotyczy to głównie fraz, np. „skup samochodów Poznań” – fraza lokalna oraz „skup samochodów” – fraza ogólnopolska. Na jej widoczność ma również wpływ geolokalizacja, personalizacja wyników, jednak to odpowiednia optymalizacja i linkbuilding sprawi, że nasza witryna na dane słowo kluczowe będzie wysoko.
Istotna jest również grupa odbiorców, do których kierujemy naszą ofertę z produktem lub usługą (firmy/osoby prywatne/obie opcje), zakres działania (wykonywanie usługi w siedzibie firmy/u Klienta/zdalnie) oraz godziny pracy. Może mieć to znaczenie przy pozycjonowaniu zakładu wulkanizacyjnego, który jest otwarty w ciągu dnia oraz pogotowia wulkanizacyjnego działającego głównie nocą oraz w święta.

Pozycjonowanie elementem marketingu internetowego

Pozycjonowanie to tylko jeden z elementów, które mogą być sposobem na promocję w Internecie. Występuję ono obok popularnej kampanii reklamowej Google Ads, email marketingu oraz mediów społecznościowych, a kanały te często się ze sobą przenikają, by wspomagać promocję firmy.
Wykorzystanie jednego z nich, albo wszystkich, zależy od obranej strategii promocji, o której wspomnieliśmy wyżej. Popularnym połączeniem jest pozycjonowanie słów kluczowych oraz promowanie ich w płatnej kampanii Ads.

Dobre pozycjonowanie wymaga czasu

Należy podkreślić, że wyniki pozycjonowania nie będą widoczne od razu. Proces ten jest długotrwały i pozwala na stopniowe wzbijanie się witryny na kolejne strony wyszukiwarki aż do top10, czyli na pierwszą stronę wyników. Czas trwania procesu związany jest z tym, że Google chce serwować swoim użytkownikom takie strony, które spełnią ich oczekiwania. Aby zapewnić Google, że to właśnie Twoja strona jest tą właściwą odpowiedzią – należy zbudować zaufanie wyszukiwarki do witryny, a to wymaga czasu.
Nie można podać też konkretnego terminu albo przedziału czasowego, jaki jest potrzebny na pozycjonowanie danej frazy. Czasami jest to tydzień, a innym razem potrzeba na to kilku miesięcy. Wszystko zależy od słowa kluczowego i jego konkurencyjności.
Zdobywanie pozycji w Google lub innej wyszukiwarce internetowej, wymaga wiele czasu i zaangażowania zarówno ze strony domu mediowego jak i klienta. Jedynie ściśle ze sobą współpracując można liczyć na realne efekty. Dzięki nim, Twoja strona internetowa, nie tylko będzie widoczna na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, a co ważniejsze, wzrośnie liczba użytkowników pozyskanych organicznie. Zazwyczaj większy ruch = większa sprzedaż lub rozpoznawalność marki. Naszym zdaniem, na pytanie czy pozycjonowanie jest skuteczne, można odpowiedzieć dwoma słowam. Tak, jest.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google wycofuje ulepszone CPC (eCPC) z reklam – jakie są alternatywy?

    Google wycofuje się z ulepszonego kosztu za kliknięcie (eCPC) w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Od października...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Marketing terytorialny – czym jest, przykłady

    Marketing terytorialny może pomóc wypromować obszary terytorialne i przedstawić korzyści dla dowolnych grup społecznych. Głównym celem tego...

    Newsletter – co to jest i jak tworzyć skuteczne wiadomości?

    Regularne wysyłanie newslettera ma wpływ na budowanie relacji i może przyczynić się do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie....