Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

/, Kampanie online/Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

System reklamowy Facebooka to potężne narzędzie, oferujące szerokie możliwości docierania do odbiorców i zamieniania ich w klientów. Warto je maksymalnie wykorzystać. Rozpoczynając tworzenie reklam na Facebooku, w pierwszej kolejności należy wybrać właściwy cel reklamowy. Na który się zdecydować i jakie to będzie miało przełożenie na wyniki kampanii? Podpowiadamy w artykule.

Buduj świadomość marki

Dostępne na Facebooku cele reklamowe podzielone zostały na trzy sekcje. Pierwsza to „Świadomość”, nastawiona na zwiększanie zainteresowania Twoją marką, produktem lub usługą, a także dotarcie do jak największej liczby osób. W tej części masz do wyboru dwa cele reklamowe: rozpoznawalność marki oraz zasięg. Czym się różnią?

Rozpoznawalność marki

Dzięki temu celowi reklama zostanie wyświetlona osobom, które z największym prawdopodobieństwem będą nią zainteresowane i zatrzymają się przy niej. Oznacza to, że reklama zostanie zaprezentowana tym osobom z wybranej przez Ciebie grupy docelowej, co do których algorytm Facebooka uzna, że zwrócą na nią uwagę. Model rozliczeń zakłada tu opłatę za 1000 wyświetleń reklamy, a w statystykach kampanii znajdziesz też tzw. szacowany wskaźnik zapamiętania, określający w przybliżeniu ilość osób, które będą pamiętały Twoją reklamę przez co najmniej 2 dni od wyświetlenia.

Zasięg

To cel, który warto wybrać, jeśli zależy Ci na dotarciu do jak największej ilości nowych użytkowników. W tym przypadku, inaczej niż przy celu „rozpoznawalność marki”, możesz też określić częstotliwość wyświetlania reklamy tym samym odbiorcom, np. 1 wyświetlenie na 5 dni. Reklama również jest rozliczana w systemie CPM (za 1000 wyświetleń); daje też możliwość ustalenia maksymalnej stawki, jaką chcesz zapłacić za tę ilość wyświetleń.

Warto pamiętać, że oba cele z sekcji „Świadomość” nie przyniosą dużej ilości kliknięć, komentarzy, lajków czy innych reakcji pod postami. Do tego, by angażować odbiorców, służą bowiem cele z sekcji „Działania”.

Działaj i angażuj użytkowników

Najbardziej rozbudowana sekcja „Działania” zawiera aż 6 różnych celów. Tutaj znajdziesz odpowiedni cel, jeśli chcesz skierować ruch z Facebooka np. na stronę firmową lub do e-sklepu, a  także jeśli zależy Ci na zwiększeniu ilości polubień swojej strony na Facebooku.

Ruch

Jeden z najczęściej wybieranych celów reklamowych – pozwala na przekierowanie odbiorców do miejsca docelowego poza Facebookiem (zwykle strona WWW lub aplikacja) bądź na nim (czat w Messengerze). Reklamę można zoptymalizować na kilka sposobów: pod względem jak największej ilości kliknięć, wyświetleń lub unikatowego zasięgu dziennego (1 osoba zobaczy tę samą reklamę najwyżej 1 raz w ciągu dnia). To najprostsza metoda, aby uzyskać dużą ilość wejść na stronę WWW. Najlepiej sprawdzają się tutaj reklamy karuzelowe, prezentujące poszczególne oferowane produkty lub usługi albo statyczne reklamy z jednym obrazem.

Aktywność

Kolejny z bardzo popularnych i skutecznych celów reklamowych na Facebooku. Pod szyldem „Aktywność” kryją się trzy bardziej szczegółowe cele: polubienia strony, aktywność dotycząca postów (czyli lajki, reakcje, komentarze i udostępnienia) oraz reakcje na zaproszenie na wydarzenia. Do promocji możesz wykorzystać zarówno opublikowane już posty, jak i takie kreacje, które stworzysz bezpośrednio w Menedżerze Reklam i które nie będą widoczne na profilu (tzw. dark posty).

Instalacje aplikacji

Reklama z tym celem kieruje odbiorców bezpośrednio do sklepu, gdzie mogą pobrać i zainstalować naszą aplikację. Co ważne, jeśli chcesz, by Facebook optymalizował taką kampanię pod względem ilości instalacji aplikacji, musisz ją zintegrować z systemem reklamowym Facebooka, korzystając z Software Developer Kit, czyli zestawu narzędzi dla deweloperów. W innym przypadku reklama będzie automatycznie optymalizowana pod maksymalną ilość kliknięć.

Wyświetlenia filmu

Cel stworzony, by – przy najniższym koszcie – uzyskać jak najwięcej wyświetleń filmu trwających powyżej 10 sekund. Tu również nie uzyskasz wielu kliknięć, za to możesz sprawić, by znaczna grupa osób obejrzała Twoje wideo. Warto jednak pamiętać, że kluczowe do zatrzymania użytkownika są pierwsze 3 sekundy filmu, a także o tym, że wiele osób ogląda na Facebooku filmy bez dźwięku (jeśli w filmie zawarta jest czyjaś wypowiedź, dobrze sprawdzą się napisy). Sam Facebook sugeruje, że oprócz klasycznych filmów promocyjnych dobre wyniki osiągają filmy z eventów, przedstawiające historie klientów albo kulisy powstawania produktów.

Pozyskiwanie kontaktów

Pozwala na pozyskiwanie kontaktów (np. adresów e-mail, numerów telefonów) osób zainteresowanych Twoją firmą, produktem lub usługą. Stworzenie reklamy z tym celem wymaga dodatkowego formularza, za pomocą którego zainteresowane osoby będą mogły przekazać Ci swoje dane. Cel ten daje możliwość stworzenia bazy, którą następnie można wykorzystać do bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem.

Wiadomości

Dzięki reklamie z tym celem zachęcasz odbiorców do rozpoczęcia konwersacji w Messengerze, co również pozwala na zdobycie nowych kontaktów, a docelowo może zakończyć się transakcją. Reklama może też mieć formę wiadomości rozsyłanej do osób, które już wcześniej kontaktowały się z Twoim fanpage’em za pomocą Messengera.

Zwiększaj konwersje

To grupa celów najbardziej bezpośrednio nastawionych na sprzedaż produktów lub usług. Facebook optymalizuje reklamy z tymi celami w sposób mający wygenerować jak największą ilość transakcji. Z powodzeniem możesz tu stosować ściśle sprzedażowe teksty i obrazy.

Konwersje

Aby skorzystać z tego celu, musisz najpierw skonfigurować piksel Facebooka lub zdarzenia w aplikacji. Bez tego Facebook nie będzie w stanie ocenić skuteczności reklam i dobrze ich zoptymalizować. W zależności od potrzeb, konwersją może być np. dodanie produktu do koszyka, przejście do kasy czy wysłanie formularza. Aby maksymalnie efektywnie wykorzystać ten cel, strona WWW lub e-sklep powinien posiadać już pewną historię i określoną ilość dotychczasowych konwersji – na podstawie tych danych algorytm Facebooka wyświetli reklamę potencjalnie najbardziej zainteresowanym użytkownikom.

Sprzedaż z katalogu

Cel stworzony przede wszystkim dla sklepów internetowych posiadających w ofercie dużą ilość produktów. Umożliwia wczytanie do Menedżera Reklam pliku z katalogiem produktów i wyświetlanie dynamicznych reklam na podstawie wskazanych kryteriów. Mogą to być np. reklamy przypominające użytkownikom, że dodali określone produkty do koszyka, ale nie sfinalizowali transakcji, albo tzw. reklamy śledzące, kiedy Facebook wyświetla im produkty ostatnio oglądane w e-sklepie.

Wizyty w firmie

Cel „lokalny”, pozwalający na promocję stacjonarnych sklepów lub oddziałów firmy. Facebook wyświetli reklamę osobom znajdującym się w określonej odległości od sklepu lub oddziału. Ten cel możemy też wykorzystać np. podczas targów branżowych lub innych eventów, na których wystawiamy swoje stoisko. Kierujemy wówczas reklamę do ścisłego grona osób, które mogą akurat przechodzić obok.

Wyznacz jasny cel kampanii

Wybór celu nierzadko ma wpływ na wyniki całej kampanii, dlatego ważne jest, aby dokładne przeanalizować nasze oczekiwanie względem konkretnego modelu reklamowego. Przed rozpoczęciem działań warto ustalić do kogo chcemy dotrzeć ze swoją treścią oraz jakie efekty zamierzamy osiągnąć – choć wydaje się to banalne, w rzeczywistości ustawienie odpowiedniego targetu skutecznie generuje ruch na stronie, pomaga w pozyskiwaniu leadów, wspiera sprzedaż i buduje wizerunek firmy, a przecież na tym zależy nam najbardziej.

2019-06-12T11:26:01+01:00

Subscribe to our newsletter