Przejdź do
baner_under_the_fold 8

Evergreen Content – czyli jak generować duży ruch na stronie?

Strona główna > Czytelnia > Content > Evergreen Content – czyli jak generować duży ruch na stronie?

Zwiększenie ruchu na stronie, przekształcenie odwiedzających w potencjalnych klientów, zbudowanie pozytywnego wizerunku to tylko kilka z wielu korzyści, jakie przyniesie Twojej marce Evergreen Content. Dziś wyjaśnimy, czym jest w praktyce. Podpowiemy także, jak go tworzyć i w jaki sposób takie evergreenowe przekazy wspierają działania SEO.

Kiedy Donald Trump w 2016 roku wygrał wybory, New York Times natychmiast poinformował o tym fakcie. Ze względu na to, że był jednym z pierwszych portali, które to zrobiły, odnotował ogromny wzrost ruchu. To „szaleństwo” trwało jednak jedynie kilka miesięcy. Gdy ludzie zaczęli już godzić się ze zwycięstwem Trumpa, nie byli już zainteresowani tematem „Donald Trump wygrywa wybory”. Jak nietrudno zgadnąć – ruch do tego artykułu spadł tak gwałtownie, jak wzrósł.

Za każdym razem, kiedy publikujesz tego rodzaju post i jest on szeroko udostępniany, otrzymujesz początkowy wzrost ruchu, określany jako „skok nadziei”. Z biegiem czasu, gdy zainteresowanie maleje, ruch przeradza się w „płaską linię braku”. Takie tendencje wrzucają Cię automatycznie do kołowrotka, który… nigdy się nie kończy. Aby utrzymać wysoki ruch w serwisie, niczym biegający w kółko chomik, musisz publikować (publikować, publikować, publikować). Jeśli tego nie robisz, ruch w serwisie automatycznie spada.

To, co pozwoli Ci się uwolnić z błędnego koła, nie tracąc przy tym wysokich pozycji w Google, to właśnie Evergreen Content.

galdenlove3

Czym jest Evergreen Content?

Słowo evergreen to zlepek dwóch pochodzących z języka angielskiego słów – „zawsze” (ever) i „zielony” (green). W pierwotnej definicji tego terminu oznacza roślinę, która pozostaje zielona i żywa przez cały rok. Jest odporna na trudne warunki środowiskowe i długowieczna. W jaki sposób to budzące przyjemne skojarzenia określenie definiuje content?

Evergreen Content to użyteczne dla użytkowników treści, które pozostają aktualne mimo upływu czasu i napędzają ruch w serwisie jeszcze długo po publikacji. Tak samo jak odporne na zmienne czynniki zewnętrzne długowieczne rośliny – pozostaje świeży, żywy, wartościowy i niesie w sobie uniwersalne, realne wartości.

6 najpopularniejszych formatów Contentu Evergreen

Zastanawiasz się, jakie formy contentu spełniają wskazane wyżej wymagania?

Oto najpopularniejsze:

  • poradniki,
  • recenzje produktów,
  • rankingi,
  • porównania,
  • słowniki,
  • case study.

Czym nie jest Evergreen Content?

Abyś mógł jeszcze lepiej zrozumieć specyfikę Evergreen Contentu, wskażemy kilka przykładów treści, które nie są uniwersalne i dezaktualizują się w miarę upływu czasu.

Są to:

  • artykuły informacyjne;
  • statystyki lub raporty, które szybko się dezaktualizują;
  • artykuły skupiające się na popkulturze lub aktualnych trendach, np. w branży mody.

Takie treści nie są Evergreen Contentem.

Jak tworzyć Evergreen Content?

Chcesz stworzyć wiecznie zielone video, artykuł lub case study? Podpowiemy Ci, jak krok po kroku możesz to zrobić.

Krok 1: znajdź wiecznie zielone tematy

Znalezienie wiecznie zielonych tematów polega na trzymaniu się z dala od modnych zagadnień „na czasie” i skupieniu się na tematach o stałym potencjale ruchu w wyszukiwarkach. Chcąc działać w ten sposób, musisz przeprowadzić badania słów kluczowych.

Krok 2: znajdź słowa kluczowe o dużym wolumenie wyszukiwania

Zrób burzę mózgów, aby znaleźć tematy, które chciałbyś poruszyć i które zainteresują Twoich czytelników. Wprowadź je do Eksploratora Słów Kluczowych Ahrefs (lub jakiegokolwiek innego narzędzia słów kluczowych według własnego wyboru), po czym spójrz na ich wolumeny wyszukiwania. Czy mają wystarczający potencjał?

Krok 3: Sprawdź trendy w czasie

Słowo kluczowe może mieć przyzwoity wolumen wyszukiwania, ale musisz się upewnić, że temat jest wiecznie żywy. Dzięki narzędziom takim jak Google Trends możesz łatwo sprawdzić, czy dane zagadnienie zyskuje, czy traci na popularności w czasie.

Krok 4: upewnij się, czy intencje wyszukiwania są spójne

Intencje wyszukiwania to cel, jaki przyświeca osobie wyszukującej podczas wpisywania zapytania do Google. Jeśli intencja wyszukiwania dla słowa kluczowego jest niejasna lub prawdopodobnie się zmieni, w rankingach może być sporo zmienności. W takim przypadku, nawet jeśli Twój post jest technicznie „aktualny”, Google może nie postrzegać go jako aktualnej reprezentacji tego, co ludzie chcą zobaczyć. A Twoje rankingi ucierpią.

Zanim stworzysz jakikolwiek fragment treści, sprawdź więc wykres historii rankingów w Eksploratorze Słów Kluczowych. Jeśli intencje są niejasne, SERP-y będą niestabilne – czyli strony będą skakać w rankingach.

Krok 5: stwórz content

Utrzymanie statusu evergreen w oczach wyszukiwarek takich jak Google oznacza bycie najlepszym wynikiem dziś, jutro i za wiele miesięcy. Zadbaj więc o to, by przekaz był poprawny, uniwersalny, przyjazny SEO i użyteczny dla odbiorcy.

lovegarden2

5 wskazówek, jak maksymalnie wykorzystać potencjał Evergreen Contentu

Oto sprawdzone wskazówki, które sprawią, że Twój Evergreen Content będzie jeszcze bardziej efektywny:

  1. Personalizuj. Tworząc Evergreen Content, skup się na treściach, które stanowią wartość dla Twojej grupy docelowej. Zanim rozpoczniesz, dowiedz się, jakie problemy mają Twoi potencjalni klienci, z jakimi wyzwaniami się zmagają, jakie wartości wyznają i co ich inspiruje. Bez gruntownego przygotowania, Twoje działania będą przypominać… zabawę w berka po omacku.
  2. Wybierz właściwe słowa kluczowe. Najtrudniejszą częścią tworzenia świeżego, ponadczasowego contentu pozostaje fakt, że wiele najpopularniejszych tematów branżowych zostało już poruszonych. I to zazwyczaj dziesiątki, a nawet setki razy. Jeśli tak jest również w Twoim przypadku, powinieneś poszukać słów kluczowych o długim ogonie z niezłym potencjałem i nie tak dużą konkurencją. Dzięki temu treści będą bardziej wartościowe, a prawdopodobieństwo osiągnięcia wysokich pozycji w Google znacznie wzrośnie.
  3. Zadbaj o SEO. Jeśli znalazłeś najlepsze słowa kluczowe… dobrze je wykorzystaj. Dodaj tekst alt do obrazów, umieść słowo kluczowe w tytule, adresie URL i w całym tekście. Pamiętaj jednak, by nie upychać ich na siłę – tekst ma być przede wszystkim użyteczny dla użytkownika i naturalny w odbiorze. Nie zapomnij także połączyć hiperłączem powiązanych artykułów evergreen.
  4. Pisz dla początkujących. Jeśli jesteś prawdziwym wyjadaczem w branży, w której się specjalizujesz, i masz potrzebę dzielenia się swoją wiedzą, twórz content dla początkujących. Eksperci z reguły nie przeszukują sieci, chcąc znaleźć ogólne informacje. Ty z kolei chcesz przecież generować wiecznie zielone treści dla dużej i powtarzającej się grupy odbiorców. Tworząc content, unikaj więc nadmiernie technicznego języka – i to nie tylko dlatego, że początkujący często nie rozumieją. Zgodnie ze znaną zasadą – jeśli Twój czytelnik poczuje się głupszy od Ciebie, marne szanse na to, że zajrzy na Twój blog ponownie.
  5. Daj czytelnikom możliwość udostępniania treści. Czy Twoi czytelnicy mogą łatwo podzielić się treścią w mediach społecznościowych lub udostępnić ją w inny sposób?

Co warto zrobić z Evergreen Contentem, aby w pełni wykorzystać jego potencjał?

Jeśli napisałeś i opublikowałeś w serwisie znakomity artykuł evergreen, nie możesz – a przynajmniej nie powinieneś – spoczywać na laurach. Chcąc maksymalnie wykorzystać potencjał takiej formy, podejmij wysiłek, żeby wyróżnić swoje treści. Dzięki temu staną się natychmiast widoczne i dostępne dla odwiedzających stronę. Możesz to zrobić na kilka sposobów:

  • zbuduj na swojej stronie internetowej podstronę z przewodnikami szkoleniowymi (opcjonalnie – skierowane do początkujących w branży);
  • wyeksponuj Evergreen Content na pasku bocznym bloga lub w banerze na stronie głównej;
  • wznawiaj cyklicznie (opcjonalnie – z aktualizacjami) posty, które cieszyły się największym zainteresowaniem odbiorców. W ten sposób wygenerujesz większy ruch;
  • stwórz podstronę z samouczkami i poradnikami, jak zacząć. Nazwij ją „zacznij tutaj”. Taki nagłówek zwróci uwagę odbiorców i skutecznie ich zaintryguje;
  • we wszystkich wykorzystanych przez Ciebie kanałach mediów społecznościowych zbuduj kampanię wokół zielonych treści.

Dlaczego strony evergreen należy aktualizować?

W świecie SEO mentalność „ustaw i zapomnij” nie ma racji bytu. Nawet jeśli wiecznie zielone treści nie powinny mieć daty ważności, nowe odkrycia, wyniki badań i raportów oferują doskonałą okazję do aktualizacji strony – niezależnie od jej tematu.

Aby content pozostał przyjazny czytelnikom i wyszukiwarce Google, zadbaj o regularne aktualizacje. Dlaczego to ważne? Kiedy masz wiele treści skupionych wokół podobnych słów kluczowych, wyszukiwarki uznają Cię za autorytet. Aktualizowanie contentu i daty publikacji jest więc sprawdzoną strategią, dzięki której treści pozostaną na szczycie pierwszej strony SERP-ów. To jednak nie wszystko. Utrzymując aktualność i świeżość, możesz uniknąć scenariusza, w którym konkurent będzie uzurpował sobie prawo do zajęcia Twojego miejsca w rankingu.

Evergreen Content – możliwości w SEO

Wykorzystując podstawowe słowa kluczowe, napędzasz ruch w wyszukiwarkach. Korzystając z badań słów kluczowych i optymalizując strony Evergreen Content pod kątem SEO, poprawiasz własną pozycję w Google. To z kolei zwiększa Twój autorytet, napędza coraz to większy ruch i pomaga zdobywać nowych klientów.

Szczegółowe, dogłębne i pouczające treści są też linkowane przez inne strony. Jest to więc dobre rozwiązanie, jeśli chcesz zdobyć jakże ważne linki prowadzące do Twojej witryny.

Zalety Evergreen Contentu

Wśród najważniejszych korzyści płynących z publikowania w serwisie Evergreen Contentu wymienia się:

  • możliwość podwyższenia pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google;
  • stały strumień czytelników;
  • wysoki poziom ruchu organicznego na stronie;
  • silne relacje z obecnymi klientami;
  • wartość dla odwiedzających (umiejętności i wiedza);
  • więcej backlinków;
  • lojalność klientów;
  • autorytet w branży;
  • generowanie leadów.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    17 narzędzi SEO do efektywnej analizy strony www

    Analiza strony WWW jest tym etapem pracy, który weryfikuje, czy nasze dotychczasowe działania przynoszą pożądane przez nas rezultaty....

    Evergreen Content – czyli jak generować duży ruch na stronie?

    Zwiększenie ruchu na stronie, przekształcenie odwiedzających w potencjalnych klientów, zbudowanie pozytywnego wizerunku to tylko kilka...

    Reklama w Allegro Ads – co powinieneś wiedzieć?

    Allegro jest najbardziej popularną platformą sprzedażową w Polsce. Obecnie (październik 2021) zrzesza aż 20 mln użytkowników idealnie...

    Lokalne SEO – jak osiągać wysokie pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania Google?

    Lokalne SEO to strategia optymalizacji, która pomoże Twojej firmie być bardziej widoczną w lokalnych wynikach wyszukiwania Google....