Przejdź do
baner_under_the_fold-3-2048×486 (1)

7 błędów, których należy unikać tworząc stronę internetową

Strona główna > Czytelnia > Content > 7 błędów, których należy unikać tworząc stronę internetową

Internet rośnie w siłę, a wraz z nim ilość osób i organizacji, które decydują się na promowanie swoich usług oraz produktów za pomocą strony internetowej. Dziś każdy może stworzyć swoją witrynę, ale nie każdy jest w stanie zrobić to dobrze. Poniżej opisujemy siedem popularnych błędach, których należy unikać.

Błędne używanie sliderów i banerów

Obraz jest bardziej atrakcyjny dla oka niż tekst, dlatego duży baner lub slider należy umieścić w sposób przemyślany. Zdjęcia powinny być interesujące, estetyczne i mocno związane z tematyką strony, a tekst chwytliwy i dobrze opisujący markę. Pamiętaj, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Nie podążaj za modą, w której każdy szablon witryny internetowej opiera się o wielkoformatowe grafiki. Nie używaj ich, jeżeli nie wiesz do czego służą.

Brak dbałości o wysoką jakość materiałów na stronie

Drugim, zaraz po obrazach, najważniejszym elementem witryny jest tekst. Mała ilość lub niska jakość tekstów przełoży się negatywnie zarówno na ocenę robotów wyszukiwarki internetowej, jak i samych użytkowników. Każda podstrona powinna być merytoryczna, a content odpowiednio sformatowany pod kątem nagłówków, akapitów, śródtytułów i cytatów.

Uporczywe reklamy, komunikaty i wyskakujące okienka

Witryna internetowa posiada cały arsenał narzędzi, które pozwalają nam na zaangażowanie użytkowników i przekonanie ich do wejścia w interakcję. Jednym z popularniejszych dzisiaj sposobów są wyskakujące okienka i prośba o wysyłanie powiadomień. Rozwiązania te mogą być skuteczne, pod warunkiem, że używane są w odpowiedzialny sposób. W przeciwnym razie łatwo zniechęcisz użytkownika, który po wejściu na stronę internetową, zostanie zbombardowany pop-upami, prośbami o udostępnienie lokalizacji, prośbami o akceptację powiadomień i migającymi banerami.

Strona internetowa nie jest responsywna

Duża część ruchu w Internecie generowana jest przez użytkowników mobilnych. Jeżeli strona internetowa nie będzie responsywna, tj. nie będzie dostosowywać się do rozmiaru ekranu, na którym jest wyświetlana, zniechęci znaczną część użytkowników telefonów komórkowych i tabletów. Badania wskazują, że ruch przekierowany z wyszukiwarki Google pochodzi w większości z urządzeń mobilnych. Nie oszczędzaj więc i wybieraj szablony lub zamawiaj projekty stron, które zapewniają responsywność.

Niespójny layout strony internetowej

Layout to dobry sposób prezentacji treści na stronie internetowej, musi być przemyślany i spójny, aby z łatwością nawigował po witrynie. Strona powinna być po prostu klarowna, a wszystkie podstrony tego samego typu. Te opisujące różne usługi czy case study, muszą posiadać identyczny rozkład elementów wizualnych i tekstowych. Przełoży się to na szybie przyswajanie informacji przez użytkowników, którzy szybko zrozumieją, jak korzystać ze strony i gdzie szukać potrzebnych informacji.

Brak przycisków Call to Action

Jeszcze na etapie planowania strony internetowej musimy zastanowić się, czego właściwie oczekujemy od jej przyszłych użytkowników. W nakłonieniu potencjalnych klientów do wykonania danej czynności wesprzeć mogą nas odpowiednio umieszczone na stronie przyciski Call to Action (CTA). Niestosowanie rozwiązań CTA może przełożyć się na niski poziom konwersji. Konwersja to stosunek ilości unikalnych użytkowników strony do ilości podjętych przez nich akcji takich jak np. rejestracja konta czy pozostawienie danych kontaktowych.

Źle zaprojektowana strona główna

Wszystkie podstrony w naszej witrynie mają swoje przeznaczenie. Najważniejszym celem w przypadku strony głównej jest zaprezentowanie w prosty i przejrzysty sposób najważniejszych danych o usługach, które świadczymy lub o sprzedawanych produktach. Dobrym pomysłem jest wyeksponowanie najważniejszych podstron, które tyczą się na przykład naszych najpopularniejszych elementów oferty. Warto również ułatwić potencjalnym klientom możliwość kontaktu z naszą organizacją. Umieśćmy więc na stronie głównej formularz kontaktowy lub widget czatu aby wykorzystać moment zaciekawienia klienta od razu po wejściu na nią i pozyskać konwersję.
Tworzenie strony internetowej to proces, który nie kończy się na jej opublikowaniu. Ważne są także   administracja, zarządzanie oraz aktualizowanie treści. Jeśli budujesz witrynę z wykonawcą, warto, abyście zawarli umowę na regularne prace administracyjne i dbałość o bezpieczeństwo oraz aktualizacje oprogramowania. Pracując z zaufanym wykonawcą oszczędzasz sobie stresu i nerwowych poszukiwań nowego administratora.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Trendy marketingowe w 2025 roku

    W marketingu jak w kalejdoskopie – zmiany pojawiają się praktycznie non stop. Aby wyprzedzić lub przynajmniej nadążyć za konkurencją,...

    Parametry UTM – co to jest i jak z nich poprawnie korzystać?

    Prowadzenie działań marketingowych online ma liczne zalety. Do najważniejszych z nich należy możliwość dokładnego zmierzenia, jaka...

    Kampania Google Ads czy Facebook Ads – którą wybrać?

    Google Ads i Facebook Ads (Meta Ads) to systemy reklamowe z pozoru wyglądające na bardzo podobne do siebie. Nasuwa się zatem pytanie: czy któryś...

    Remarketing Video – jak wykorzystać połączenie YouTube Ads i Google Ads?

    Czy osoba, która odwiedziła Twoją stronę internetową, ale nie dokonała za jej pomocą żadnego działania (np. zakupu...