Zaplecze techniczne kampanii online
W wyszukiwarce Google drzemie ogromny potencjał sprzedażowo-wizerunkowy. Ponad 98% internautów korzysta z niej szukając informacji o produkcie czy firmie. Dlatego też każdy, kto chce prowadzić swój biznes częściowo lub w całości w Internecie, w swoich działaniach marketingowych nie może wykluczać Googla. Wyszukiwarka oferuje wiele możliwości promocji. Można tworzyć takie kampanie jak: długotrwałe i efektowne SEO, dynamiczny i intensywny SEM czy remarketing realizowany w wyszukiwarce, a także w sieci partnerskiej – GDN. Z kampaniami internetowymi jest jak z leczeniem bólu zęba – można próbować radzić sobie z nim domowymi metodami, ale ostatecznie i tak udasz się do specjalisty. Dom mediowy zajmie się ustawieniem wszystkich technicznych aspektów kampanii, zadba o to, aby Twoja reklama wyświetlała się wybranej przez Ciebie grupie odbiorców czy podpowie w jaki sposób dotrzeć na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak to nie wszystko. Istnieje szereg praktyk, które możesz wykonywać na własną rękę jako dodatkowe wsparcie kampanii.Poniżej prezentujemy praktyczny poradnik dla reklamodawcy. Przedstawiamy 7 podstawowych praktyk, które możesz wprowadzić w życie, aby poprawić jakość kampanii realizowanej przez dom mediowy.
Wczuj się w klienta
Nikt nie zna Twojego produktu lub usługi lepiej niż Ty. Dlatego też zanim uruchomisz samodzielnie lub przy współpracy z agencją mediową, kampanię Ads, przygotuj listę słów, na jakie chcesz, aby wyświetlała się Twoja reklama. Jeżeli prowadzisz sklep z kosmetykami do makijażu możesz zaproponować słowo kluczowe „długotrwała, matowa szminka” zamiast standardowego „szminka”. Dzięki kierowaniu reklam na dużą grupę przemyślanych i dopasowanych fraz kluczowych, możesz dotrzeć do klientów szukających konkretnych produktów, a także tych, którzy nie sprecyzowali jeszcze swoich oczekiwań.
Przygotuj promocje produktów
Lubimy zniżki, lubimy rabaty i lubimy promocje, te dedykowane dla nas jak i ogólne. Mając tą wiedzę, wykorzystaj ją przy kampaniach Google Ads. Twórz promocje, które będą dostępne po wpisaniu specjalnego kodu. Wykorzystaj także sieć reklamową Google do rozpowszechnienia tych promocji, które już u Ciebie obowiązują.
W kontakcie
Pozostawaj w kontakcie z domem mediowym. Informuj go o wszelkich zmianach, które mają miejsce w biznesie. Niezależnie od tego czy to nazwa produktu czy zmiana adresu URL. W każdym z tych przypadków, jeżeli nie poinformujesz agencji mediowej, budżet będzie wydawany nieefektywnie na promocję nieistniejących produktów lub będzie kierował na stronę błędu 404 (co może odstraszyć Twojego potencjalnego klienta).
Kreacje graficzne
Sieć reklamowa Google daje wiele możliwości promowania biznesu. Jedną z nich jest remarketing. Dzięki niemu trafiasz do tych użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną. Dzięki różnorodnym kreacjom graficznym, możesz komunikować się z daną grupą w dedykowany dla niej sposób.
Pracuj nad tekstami reklamowymi
Nikt nie zna lepiej Twojej firmy niż Ty sam. Wiesz do jakiej grupy docelowej chciałbyś trafić i jakie są Twoje cele – sprzedaż, a może budowanie wizerunku? Wiesz też, w jaki sposób chcesz się komunikować. Jednym z kluczy do sukcesu firmy jest spójna komunikacja w każdym z kanałów, dlatego też bierz czynny udział w tworzeniu kampanii reklamowych. Proponując domowi mediowemu swoje teksty reklamowe lub pokazując swoje inspiracje, wskazujesz co jest dla Ciebie najistotniejsze w komunikacji.
Akcja-reakcja
Nikt nie lubi długo czekać na kontakt. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, postaraj się ustawić automatyczne potwierdzenie dokonania zakupu, a towar wysyłaj w ciągu doby. Analogicznie sytuacja wygląda w przypadku modelu B2B – na każdą próbę kontaktu reaguj w ciągu 24 godzin lub szybciej, niezależnie od tego czy otrzymałeś prośbę o wycenę czy reklamację. Szybka responsywność buduje pozytywny wizerunek Twojej firmy, pokazuje ją jako zaangażowaną i bliską klientowi.
Daj czas sobie i agencji
Gdy upłynie trochę czasu, dopiero wtedy rozpocznij analizę wyników, na podstawie których podejmiesz decyzję o dalszych krokach. Kampania potrzebuje czasu, aby się rozwinąć i nabrać wiatru w żagle. Po kliku tygodniach od ustabilizowania się kampanii – budżetu i wyświetleń- można badać miarodajne wyniki.
Warto wesprzeć swój biznes działaniami w Internecie i wykorzystać możliwości reklamowe, które oferuje nam wyszukiwarka Google. Prowadzenie kampanii online wymaga specjalistycznego podejścia, różnych umiejętności i kompetencji. Dobra współpraca działu marketingu z domem mediowym może przynieść wielokrotnie wyższe wyniki niż gdyby agencja pracowała samodzielnie. Esencją współpracy jest połączenie technicznej wiedzy o prowadzeniu kampanii z wiedzą marketingową ekspertów odpowiadających za prowadzenie marki.