Przejdź do

Aplikacja Instagram Threads – co to jest i jak działa?

Strona główna > Czytelnia > Marketing > Aplikacja Instagram Threads – co to jest i jak działa?

W świecie mediów społecznościowych nigdy nie ma nudy. Tu wszystko szybko się dzieje – jak grzyby po deszczu pojawiają się nowe aplikacje, które umożliwiają nam komunikację z innymi osobami. Aktualnie w Internecie głośno jest o aplikacji Threads – jakie są jej główne funkcje i czy warto założyć tam konto?

Co to jest aplikacja Threads?

Aplikacja Threads to odpowiedź Instagrama na serwis X (nowa nazwa dawnego Twittera). Obie aplikacje oferują użytkownikom platformę do konwersacji ze znajomymi i klientami. Użytkownicy Threads mogą dzielić się swoimi przemyśleniami, opiniami, obserwować konta, dodawać linki, zdjęcia i filmy oraz wchodzić w interakcje z postami innych użytkowników za pomocą odpowiedzi, repostów i polubień. Aplikacja Threads zadebiutowała w USA i wielu innych państwach 5 lipca 2023 roku. W ciągu pierwszych 5 dni liczba użytkowników Threads wynosiła aż 100 milionów osób!

Najważniejsze zalety Threads

Współczesny użytkownik coraz bardziej zwraca uwagę na ochronę prywatności. Threads oferuje różne funkcje, które pomagają użytkownikom chronić ich dane osobowe. Dzięki opcjom kontrolowania, kto może się z Tobą skontaktować, w tym funkcji automatycznego statusu, możesz cieszyć się bezpieczniejszym korzystaniem z aplikacji.

Instagram Threads oferuje przyjazny dla użytkownika interfejs. Skupiając się na prostocie i wydajności, aplikacja umożliwia bezproblemowe poruszanie się między wiadomościami i komentarzami oraz utrzymanie zorganizowanego przepływu konwersacji, w tym z Instagrama. Jej intuicyjny układ zachęca do zaangażowania, zapewniając, że możesz płynniej łączyć się z innymi użytkownikami.

Nowa aplikacja bezproblemowo integruje się z listą „Bliskich znajomych” Instagrama, funkcją umożliwiającą selekcję wybranej grupy osób, z którymi chcesz dzielić się określonymi treściami i dyskutować na różne tematy. Dostosowując ustawienia powiadomień dla poszczególnych czatów lub grup, możesz nadać priorytet rozmowom, które są dla Ciebie najważniejsze. Pozwali to zachować równowagę między pozostawaniem w kontakcie a unikaniem niechcianych konwersacji.

Wady Threads

Aby zalogować się do aplikacji, konieczne jest posiadanie konta na Instagramie, co może ograniczyć liczbę użytkowników, szczególnie tych, którzy nie mają Instagrama. Wiele osób woli korzystać z nowej niezależnej aplikacji – silna integracja z Instagramem może stanowić barierę w pozyskiwaniu użytkowników, zwłaszcza jeśli nie chcą łączyć obu kont. Co więcej, aplikacja na początku nie oferowała żadnych unikatowych funkcji – większość z nich była powieleniem rozwiązań z innych platform społecznościowych. Główny cel jej wykorzystania to komunikacja w znany już internautom sposób.

Czym różni się Instagram Threads od aplikacji X?

Od początku uruchomienia aplikacji mówiło się o tym, że jest to jedyna konkurencja dla Twittera (obecnie X), należącego do Elona Muska. Jakie są różnice między nimi?

Limit znaków

Zarówno X, jak i Threads wyróżnia możliwość publikacji krótkich postów. W przypadku Twittera możesz używać maksymalnie 280 znaków we wpisie. Aplikacja Threads pozwala natomiast na 500 znaków na post (tzw. wątek). Dzięki temu możesz nawiązywać bliskie relacje z wybranymi osobami i jeszcze precyzyjniej wyrazić swoje myśli czy opinie.

Wiadomości bezpośrednie

X ma funkcję wiadomości bezpośrednich. Natomiast za pomocą Threads możesz wysyłać wiadomości bezpośrednie do użytkowników na Instagramie.

Połączenia

X to niezależna aplikacja, podczas gdy Threads jest ściśle zintegrowany z Instagramem. Już za jednym kliknięciem przycisku post Threads może również zostać opublikowany na Instagramie.

Porównując Threads do X, widzimy, że aplikacja pozwala w niektórych aspektach na nieco więcej. Przede wszystkim wątki w aplikacji Threads dają możliwość bardziej dogłębnych dyskusji i opowiadania historii, pozwalając użytkownikom rozwijać swoje myśli. Mimo że Threads jest bezpośrednią konkurencją Twittera, serwis Statista podaje, że w mediach społecznościowych to X nadal wiedzie prym. Chociaż Threads zanotował rewelacyjny początek, później dynamika wzrostu nieco zmalała. Obecnie Threads ma 175 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Twitter ma natomiast 611 milionów użytkowników miesięcznie.

Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie – Threads. Dane: Statista.com

Jak pobrać aplikację Threads?

Jak zacząć korzystać z Threads? Aby rozpocząć korzystanie z aplikacji, musisz najpierw pobrać ją w Google Play Store lub AppStore.

Jeżeli chcesz być obecny na nowej platformie, musisz założyć konto na Instagramie. Kiedy pobierzesz aplikację, konieczne będzie zaakceptowanie regulaminu i polityki prywatności. Co prawda przepisy Unii Europejskiej pozwalają na przeglądanie Threads w krajach europejskich również tym osobom, które nie mają Instagrama, ale już do korzystania z aplikacji konieczne jest posiadanie konta.

Następnie wybierz, jaki rodzaju profilu chcesz utworzyć – może to być profil publiczny lub profil prywatny.

Jeżeli utworzysz profil publiczny, każda osoba w Threads i poza tą platformą (również użytkownicy korzystający z innych produktów Meta) będą mogli zobaczyć Twój wpis.

Co warto wiedzieć o nowej aplikacji Threads

  • Instagram wykorzystał niektóre ze swoich znanych ikon, aby ułatwić korzystanie z Threads. Te ikony obejmują przycisk repost, dymek do komentarzy, serce (do polubienia postów) i papierowy samolot do udostępniania. Za pomocą swojego konta możesz automatycznie śledzić te same osoby, co na Instagramie oraz importować swoją biografię. To oznacza, że w prosty sposób nawiążesz kontakt ze swoją społecznością, którą zdobyłeś na Instagramie.

Poniżej możesz porównać ikony Instagrama:

Ikony na Instagramie.

  • Instagram potwierdził również, że użytkownicy z niebieskimi znacznikami weryfikacji zostaną automatycznie zweryfikowani po przejściu na nową platformę.
  • Threads jest całkowicie darmowy.
  • Użytkownicy mają możliwość korzystania z wersji desktopowej na threads.net.
  • Warto zauważyć, że Threads jest nadal bardzo nowy, nie ma żadnych reklam. Może to zmienić się w niedalekiej przyszłości, co oznacza, że ​​firmy będą miały możliwość promowania swoich produktów poprzez zakup reklam. Najlepiej trzymać rękę na pulsie, aby szybciej niż konkurencja dotrzeć na tej platformie do swoich odbiorców.
  • Nowa aplikacja należy do Fediwersum (z ang. Fediverse). To połączenie słów „federation” (federacja) i „universe” (wszechświat). Fediwersum jest zbiorem niezależnych sieci społecznościowych, które komunikują się ze sobą za pomocą otwartych protokołów, takich jak ActivityPub, OStatus czy Diaspora. Nazwa symbolizuje ideę sieci złożonej z wielu niezależnych, ale współpracujących ze sobą serwerów. Co to oznacza w praktyce? Użytkownicy Threads mogą komunikować się z innymi platformami w fediwersum. Mogą mieć także jedną nazwę użytkownika w różnych serwisach, nie ma potrzeby zakładania kolejnych kont (w zależności od tego, na jakie ustawienia prywatności się zdecydują). Na przykład, jeśli ktoś ma konto na Mastodon, będzie mógł zobaczyć posty od użytkowników Threads, komentować je czy nawet nawiązywać z nimi interakcje.

Funkcjonalności Threads

Najważniejsze funkcje, jakie oferuje aplikacja Threads:

  • Aplikacja umożliwia łatwe komunikowanie się z użytkownikami Instagrama.
  • Dzielenie się swoimi opiniami podczas publikacji wątków.
  • Możliwość importowania listy bliskich znajomych z Instagrama do nowej aplikacji Threads.
  • Użytkownicy Threads mogą udostępniać posty za pośrednictwem wiadomości bezpośrednich na Instagramie, wybierając ikonę udostępniania w aplikacji Threads.
  • Dokonując rejestracji, posiadasz to samo konto, co na Instagramie.
  • Użytkownicy widzą zarówno posty osób, które obserwują, jak i treści sugerowane przez algorytm. Brak ścisłej chronologii, nacisk na algorytmiczne dobieranie treści.
  • Możliwość publikacji ankiet, wiadomości głosowych, GIF-ów, zdjęć, udostępnianie treści.
  • Instagram promuje treści publikowane w Threads, wplatając je między publikowane zdjęcia.
  • Threads pozwala na to, aby użytkownik dodał do publikowanego wątku hashtagi.

Podsumowanie – jak działa Threads?

Nowa aplikacja i jej liczne funkcje mogą stanowić klucz do budowania silniejszych relacji w Internecie z Twoją grupą odbiorców. Warto uwzględnić Threads w swoich działaniach marketingowych, ze względu na dużą bazę użytkowników, integracje z innymi platformami Meta oraz możliwość bezpośredniej interakcji z klientami. Przedsiębiorstwo powinno dostosowywać swoje strategie marketingowe do tego, jak szybko zmieniają się media społecznościowe. Nowa aplikacja to doskonała szansa na to, aby wyprzedzić swoją konkurencję i dotrzeć do nowych osób.

Bartosz Ciemięga

Bartosz Ciemięga

Senior Marketing & PR Specialist

W Fabryce Marketingu zajmuje się tworzeniem i realizacją strategii marketingowych i komunikacyjnych. Jest też odpowiedzialny za budowanie wizerunku marki poprzez prowadzenie mediów społecznościowych.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google wycofuje ulepszone CPC (eCPC) z reklam – jakie są alternatywy?

    Google wycofuje się z ulepszonego kosztu za kliknięcie (eCPC) w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Od października...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Marketing terytorialny – czym jest, przykłady

    Marketing terytorialny może pomóc wypromować obszary terytorialne i przedstawić korzyści dla dowolnych grup społecznych. Głównym celem tego...

    Newsletter – co to jest i jak tworzyć skuteczne wiadomości?

    Regularne wysyłanie newslettera ma wpływ na budowanie relacji i może przyczynić się do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie....