Przejdź do

Jak połączyć ChatGPT i ScreamingFroga i wykorzystać w SEO?

Strona główna > Czytelnia > SEO > Jak połączyć ChatGPT i ScreamingFroga i wykorzystać w SEO?

SCreamingFrog to podstawowe narzędzie w SEO, które crawluje zawartość strony i pokazuje braki, np. na jakich podstronach brakuje tagów title. W jednej z ostatnich aktualizacji, zyskał on możliwość połączenia z AI, co może stanowić spore ułatwienie przy optymalizacji serwisów, dzięki czemu swój wkład można ograniczyć do odczytania i korekty proponowanych treści.

Instrukcja krok po kroku:

1. Wchodzimy w konfigurację i renderowanie:

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.20.01

 

2. Uruchamiamy renderowanie z wykorzystanie JavaScript (zanim zaczniemy crawlowanie strony, później będzie zablokowane)

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.21.41

 

3. Następnie wchodzimy w tym samym oknie w customowego JS

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.22.29

 

4. Dodajemy z biblioteki

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.22.59

 

5. Wybieramy z biblioteki dostępne szablony

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.23.37

 

6. lub polecany przez nas własny template

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.24.13

7. Następnie otwieramy editor JS przy wybranym szablonie

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.24.57

 

8. Edytujemy pod naszą potrzebę

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.25.39

 

9. Na początek trzeba dodać klucz, który będzie dostępny po wpłaceniu kredytów na Playgroundzie OpenAI (https://platform.openai.com/)

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.26.21

 

10. Potem prompt / polecenie, które chcemy zlecić, np. stwórz meta tag title dla analizowanej podstrony w oparciu o treść i tytuł strony w nagłówku h1. uwzględnij w title nazwę firmy, ale ma się ona znaleźć na końcu

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.27.00

 

11. Możemy też zmienić model językowy

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.27.36

 

12. oraz temperaturę

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.28.12

 

13. Zanim puścimy crawl na całą stronę możemy nasze ustawienia przetestować na 1 URL

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.28.47

 

14. Na dole wklejamy adres

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.29.26

 

15. Sprawdzamy efekt

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.30.03

 

16. Po dostosowaniu wszystkiego, możemy puścić na cały serwis

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.30.49

Mateusz Malinowski

Mateusz Malinowski

SEO Director

Od 2016 roku prowadzi działania SEO w Fabryce Marketingu. Specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych strategii SEO (rynek krajowy i zagraniczny), audytowaniu serwisów, rekomendacjach contentmarketingowych pod kątem SEO oraz działaniach e-commerce SEO. Na swoim koncie ma ponad 100 zrealizowanych projektów SEO. Szkolił w firmach takich jak: E. Wedel, Eveline Cosmetics, Blue Media, Skarbnica Narodowa, El Digital, DUKA, Lightbox, Etam, Herbapol, Golden Rose oraz Substral.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Trendy marketingowe w 2025 roku

    W marketingu jak w kalejdoskopie – zmiany pojawiają się praktycznie non stop. Aby wyprzedzić lub przynajmniej nadążyć za konkurencją,...

    Parametry UTM – co to jest i jak z nich poprawnie korzystać?

    Prowadzenie działań marketingowych online ma liczne zalety. Do najważniejszych z nich należy możliwość dokładnego zmierzenia, jaka...

    Kampania Google Ads czy Facebook Ads – którą wybrać?

    Google Ads i Facebook Ads (Meta Ads) to systemy reklamowe z pozoru wyglądające na bardzo podobne do siebie. Nasuwa się zatem pytanie: czy któryś...

    Remarketing Video – jak wykorzystać połączenie YouTube Ads i Google Ads?

    Czy osoba, która odwiedziła Twoją stronę internetową, ale nie dokonała za jej pomocą żadnego działania (np. zakupu...