Przejdź do

Jak połączyć ChatGPT i ScreamingFroga i wykorzystać w SEO?

Strona główna > Czytelnia > SEO > Jak połączyć ChatGPT i ScreamingFroga i wykorzystać w SEO?

SCreamingFrog to podstawowe narzędzie w SEO, które crawluje zawartość strony i pokazuje braki, np. na jakich podstronach brakuje tagów title. W jednej z ostatnich aktualizacji, zyskał on możliwość połączenia z AI, co może stanowić spore ułatwienie przy optymalizacji serwisów, dzięki czemu swój wkład można ograniczyć do odczytania i korekty proponowanych treści.

Instrukcja krok po kroku:

1. Wchodzimy w konfigurację i renderowanie:

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.20.01

 

2. Uruchamiamy renderowanie z wykorzystanie JavaScript (zanim zaczniemy crawlowanie strony, później będzie zablokowane)

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.21.41

 

3. Następnie wchodzimy w tym samym oknie w customowego JS

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.22.29

 

4. Dodajemy z biblioteki

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.22.59

 

5. Wybieramy z biblioteki dostępne szablony

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.23.37

 

6. lub polecany przez nas własny template

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.24.13

7. Następnie otwieramy editor JS przy wybranym szablonie

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.24.57

 

8. Edytujemy pod naszą potrzebę

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.25.39

 

9. Na początek trzeba dodać klucz, który będzie dostępny po wpłaceniu kredytów na Playgroundzie OpenAI (https://platform.openai.com/)

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.26.21

 

10. Potem prompt / polecenie, które chcemy zlecić, np. stwórz meta tag title dla analizowanej podstrony w oparciu o treść i tytuł strony w nagłówku h1. uwzględnij w title nazwę firmy, ale ma się ona znaleźć na końcu

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.27.00

 

11. Możemy też zmienić model językowy

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.27.36

 

12. oraz temperaturę

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.28.12

 

13. Zanim puścimy crawl na całą stronę możemy nasze ustawienia przetestować na 1 URL

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.28.47

 

14. Na dole wklejamy adres

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.29.26

 

15. Sprawdzamy efekt

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.30.03

 

16. Po dostosowaniu wszystkiego, możemy puścić na cały serwis

Zrzut ekranu 2024-09-9 o 13.30.49

Mateusz Malinowski

Mateusz Malinowski

SEO Director

Od 2016 roku prowadzi działania SEO w Fabryce Marketingu. Specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych strategii SEO (rynek krajowy i zagraniczny), audytowaniu serwisów, rekomendacjach contentmarketingowych pod kątem SEO oraz działaniach e-commerce SEO. Na swoim koncie ma ponad 100 zrealizowanych projektów SEO. Szkolił w firmach takich jak: E. Wedel, Eveline Cosmetics, Blue Media, Skarbnica Narodowa, El Digital, DUKA, Lightbox, Etam, Herbapol, Golden Rose oraz Substral.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Błąd 500 – co oznacza?

    Prowadząc w własną stronę www lub sklep internetowy, z pewnością pragniesz, by odbiorcy mogli je wyświetlać poprawnie. Tego...

    Google AdSense – co to jest i jak na tym zarobić?

    Internet jest dziś kopalnią wiedzy, a także źródłem angażujących i wartościowych treści. Właściciel strony internetowej lub innych...

    Jak działa algorytm YouTube?

    Serwis YouTube to druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Podstawą tego, jak działa algorytm YouTube, jest przekonanie twórców...

    Popularne kody odpowiedzi HTTP

    Użytkownik próbujący przejść na daną stronę internetową, nie zawsze zobaczy tę zawartość, której oczekuje. Łącznie możemy...