Przejdź do
baner_under_the_fold-3-2048×486 (1)

Jak przebiega proces pozycjonowania

Strona główna > Czytelnia > SEO > Jak przebiega proces pozycjonowania

Rozpoczęcie przygody z własną strona internetową przypomina przygotowania do maratonu – liczy się codzienny trening i wytrwałość. Tylko samodyscyplina i konsekwentne działania pomogą Ci wypracować sukces. Kiedy go osiągniesz, nie możesz przestać ćwiczyć, bo stracisz formę. Podobnie z działaniami na stronie internetowej. W przypadku marketingu internetowego warto zapoznać się z jego podstawami, a w szczególności SEO. Serch Engine Optimalization (SEO) to zbiór działań prowadzący do ukazywania się strony internetowej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i pojawiania się jej na możliwie największą ilość zapytań w wyszukiwarce.

Od jakich działań rozpoczyna się działania SEO pozycjonowanie?

Specjaliści z agencji reklamowych to zazwyczaj osoby, które nie tylko ukończyły studia związane z reklamą, marketingiem, promocją, czy PR, ale również cały czas biorą udział w szkoleniach. Oprócz tego mają dojścia do branżowych grup i forów, gdzie mogą zgłębiać nowiny oraz śledzić wszelkie zmiany.

To przekłada się na osiąganie wyników, ponieważ specjaliści są w stanie wprowadzać zmiany na bieżąco i udoskonalać działania, które proponują Klientom. Dotyczy to zarówno usług związanych z pozycjonowaniem reklamą płatnych linków, jak i prowadzenia kampanii online.

Prowadzenie działań marketingowych samodzielnie jest możliwe, ale wymaga doświadczenia i może zająć sporo czasu. Zanim je podejmiesz, upewnij się, że posiadasz odpowiednią wiedzę, aby np. uniknąć kary za działania niezgodne z Google. Marketing internetowy to obszerny temat wymagający sporego zaangażowania.

  Doświadczenie

Zadaniem agencji marketingowej jest wypracowanie wysokiej pozycji Twojego serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Specjaliści rozpoczynają od zbadania wyglądu strony, analizy błędów, a także sprawdzenia, pod kątem jakich fraz można ją pozycjonować. Działania wstępne  to tzw. Audyt SEO;wykonanie go pozwala na przygotowanie dokumentu optymalizacyjnego, który zawiera:

  • sugestie najlepszych sposobów rozwiązania znalezionych problemów,
  • szczegółowe wytyczne zmian w aktualnej budowie strony – kodzie html, treści, wewnętrznym linkowaniu, układzie szablonu itp. (zalecenia te powinny dotyczyć czynników mających bezpośredni wpływ na pozycje).

Po przeprowadzeniu analizy serwisu oraz konkurencji przygotowuje się listę fraz, na które strona klienta może być pozycjonowana. Słowa kluczowe dopasowane są  do działalności klienta, tematyki serwisu, trendów w branży oraz oczekiwań klientów.
Warto pamiętać, że osoba prowadząca działania SEO nie zawsze jest też programistą, więc nie dokonuje samodzielnie zmian na stronie.

Pozycjonowanie właściwe

Następnie specjalista SEO kontaktuje się z właścicielem domeny i powiadamia o rozpoczęciu współpracy. Szybkie wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych i pełna optymalizacja strony pomaga przyśpieszyć uzyskanie pierwszych efektów w postaci wzrostów pozycji

Analiza statystyk

Po wdrożeniu optymalizacji i strategii linkowania, przeprowadzone zostają okresowe analizy danych dotyczących serwisu dla weryfikacji postępów. Sprawdzamy, jak na serwis reagują klienci oraz roboty wyszukiwarki. W ramach tego etapu następuje:

  • Analiza ruchu na stronie w narzędziu Google Analytics oraz Google Search Console,
  • Monitoring stanu domeny i wybranych adresów URL za pomocą narzędzi własnych oraz danych w Google Search Console,
  • Konsulting SEO – propozycja zmian oraz dodatkowych działań i bieżąca optymalizacja serwisu w celu zwiększenia skuteczności pozycjonowania.

Prowadzenie bloga

Kolejnym krokiem jest pozyskiwanie linków oraz treści blogowych. Teksty blogowe są zazwyczaj pisane przez copywriterów na zlecenie agencji i odnoszą się bezpośrednio do sprzedawanego produktu. Dzięki rozbudowanym opisom strona jest widoczna dla Google, co ułatwia sprzedaż, gdyż sklepy internetowe bazują na ruchu z wyszukiwarki. Optymalizacja pod kątem Google pomaga kupującym dotrzeć bezpośrednio do produktu, którego szukają. Posiadanie bloga z linki do produktów w artykułach prowadzi do wzmożenia ruchu na stronie.
Prowadząc bloga należy pamiętać, aby:

  • nie kopiować treści z innych stron – zaburzy to Twoją wiarygodność,
  • nie dawać za dużo słów kluczowych – używać 3 fraz na 1000 znaków, zbyt dużo słów kluczowych sprawi, że tekst będzie mało merytoryczny i nieciekawy dla odbiorcy,
  • nie publikować dużych partii treści bez podziałów na akapity i wprowadzić podział na śródtytuły – wpływa to na czytelność tekstu,
  • unikać thin contentu – czyli za krótkich i nie merytorycznych opisów produktu – wówczas Google nie bierze pod uwagę tego opisu,
  • umożliwić komentowanie – komentarze naturalnie wydłużają opisy produktów.

Zasięg promocji

Działania SEO pomagają zwiększać widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Skuteczne pozycjonowanie pozwala np. przeskoczyć z Top50 do Top10 w rankingu Google. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa szansa dotarcia do użytkowników zainteresowanych daną kategorią produktów lub usług. Usługa pozycjonowania, chociaż koncentruje się przeważnie na dostosowaniu serwisu do wymagań wyszukiwarki Google, wpływa także na zwiększenie widoczności w innych wyszukiwarkach – Bing lub Yahoo.

Jak zarządzać budżetem

Agencja marketingowa, w oparciu o przedstawione warunki, dostarcza transparentny kosztorys, dzięki czemu można planować budżet marketingowy, bez obaw związanych z nieprzewidzianymi kosztami, które mogą pojawić się po kilku miesiącach współpracy. Zadanie jest ułatwione, gdy wynagrodzenie ustalane jest jako wartość stała w czasie, ewentualnie przypisana do etapów ujętych w konkretny harmonogram, jak np. audyt SEO. Jednak w praktyce bardzo często poszukuje się rozwiązań zawierających większy lub mniejszy komponent efektywnościowy. W takich przypadkach dobra oferta powinna dokładnie opisywać zależność pomiędzy wysokością premii a warunkami jej naliczania przez agencję. Ustalenie kwoty przewidywanych premii oraz ocena prawdopodobieństwa przekroczenia pewnych wartości, uznanych za graniczne, na pewno pomoże zyskać pozytywny odbiór po stronie odbiorcy oferty. Każdy z nas docenia oferty, w których nie ma gwiazdek i znaków zapytania.

6 porad seo dla e-ccomerce

Wybór odpowiednich działań marketingowych jest uzależniony od potrzeb danego e-commercu, decydując się na SEO warto pamiętać o kilku zasadach:

  • Ważna jest dokładna analiza słów kluczowych – wybór słów kluczowych jest trudny. Można korzystać z Ubersuggest, jednak hasła te nie są uporządkowane znaczeniowo, ale alfabetycznie, dlatego lepiej stworzyć zoptymalizowaną bazę słów kluczowych pod kątem sprzedawanych przez Ciebie produktów.
  • Warto analizować i sprawdzać, jak pozycjonuje się konkurencja.
  • Sprzedawane produkty dobrze jest uporządkować pod kątem słów kluczowych oraz dobrać frazy kluczowe tak, aby przyniosły ruch, czyli odpowiednio je podzielić: frazy ogólne wrzucić na stronę główną, szczegółowo na podstrony z konkretnymi produktami. Frazy o wartościowym potencjale dopasowujemy do opisu produktowego.
  • Frazy kluczowe są bazą pod resztę optymalizacji. Ares URL, Title i Description są istotne dla pozycjonowania, ponieważ roboty czytają z nich wartość podstrony.
  • Ważne jest dostosowanie kampanii pod wymogi wyszukiwarki Google, ponieważ stanowi ona największe źródło ruchu.
  • Dzięki frazom kluczowym wskazujemy czego dotyczy podstrona i pod kątem jakich fraz warto ją wyświetlać.

Pamiętaj też, że SEO jest działaniem długofalowym. Nie wystarczy jednorazowe zoptymalizowanie strony – o jej pozycję w rankingu Google trzeba nieustannie dbać. W przestrzeni internetowej stale pojawiają się nowe witryny i każda z nich „chce” znaleźć się jak najwyżej. Utrzymanie wysokiej pozycji strony jest jak wyścig, który ponawia się każdego dnia.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google wycofuje ulepszone CPC (eCPC) z reklam – jakie są alternatywy?

    Google wycofuje się z ulepszonego kosztu za kliknięcie (eCPC) w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Od października...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Marketing terytorialny – czym jest, przykłady

    Marketing terytorialny może pomóc wypromować obszary terytorialne i przedstawić korzyści dla dowolnych grup społecznych. Głównym celem tego...

    Newsletter – co to jest i jak tworzyć skuteczne wiadomości?

    Regularne wysyłanie newslettera ma wpływ na budowanie relacji i może przyczynić się do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie....