Przejdź do

Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

Strona główna > Czytelnia > Facebook > Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy Facebooka to potężne narzędzie, oferujące szerokie możliwości docierania do odbiorców i zamieniania ich w klientów. Warto je maksymalnie wykorzystać. Rozpoczynając tworzenie reklam na Facebooku, w pierwszej kolejności wybierz właściwy cel reklamowy – to przede wszystkim od niego zależy sposób, w jaki będą reagować odbiorcy. Na który się zdecydować i jakie będzie to miało przełożenie na wyniki kampanii? Podpowiadamy w artykule.

Dlaczego warto dobrze przemyśleć cel kampanii reklamowej?

Zanim omówimy poszczególne rodzaje celów reklamowych, które możesz zrealizować dzięki kampanii reklamowej na Facebooku, wyjaśnimy, dlaczego precyzyjne określenie celu jest tak ważne.

Po pierwsze i najważniejsze – wiedząc, dokąd zmierzasz i jakie cele kampanii chcesz osiągnąć, będziesz mógł precyzyjnie monitorować postępy, weryfikować kluczowe wskaźniki efektywności i oceniać rezultaty działań. Dzięki temu będziesz w stanie na bieżąco korygować niedoskonałości, osiągając jeszcze lepsze rezultaty.

Po drugie – precyzyjnie określając cel, zapewnisz swojej marce niezbędne paliwo do rozwoju. W działaniach reklamowych położysz bowiem nacisk na konkretne płaszczyzny, które są punktem zapalnym, wymagającym ulepszenia. Może to być np. wzrost sprzedaży, wzrost świadomości marki czy większe zaangażowanie odbiorców.

Po trzecie, lecz nie mniej istotne: precyzyjnie określone cele kampanii reklamowej będą kluczowym źródłem informacji dla algorytmów serwisu. Na podstawie wskazanych przez Ciebie parametrów algorytm wyświetli reklamy ściśle określonej grupie osób. Jeśli już na starcie błędnie określisz cel, przekaz nie trafi tam, gdzie powinien. A to oznacza, że nie osiągniesz rezultatów, na których najbardziej Ci zależy.

Wniosek? Precyzyjne określenie celu pomoże Ci osiągnąć mierzalne, satysfakcjonujące rezultaty, maksymalnie wykorzystać potencjał kampanii reklamowej Facebook i optymalnie spożytkować przeznaczony na działania reklamowe budżet. Jakie cele kampanii możesz więc wybrać?

Cele reklamowe Facebook

Dostępne na Facebooku cele reklamowe podzielone zostały na sześć sekcji: 

  • Rozpoznawalność
  • Ruch
  • Aktywność
  • Kontakty
  • Promocja aplikacji
  • Sprzedaż 

1-cel-kampanii-facebook

W kolejnych akapitach przyjrzymy się im nieco bliżej.

Rozpoznawalność marki w reklamach Meta

Zalecane przez Facebook zastosowanie celu Rozpoznawalność to: 

  • Zasięg
  • Rozpoznawalność marki
  • Wyświetlenia filmu
  • Rozpoznawalność lokalizacji sklepu

2-cel-kampanii-reklama-meta-rozpoznawalnosc

Priorytetem celu Rozpoznawalność marki jest dotarcie do jak największej liczby osób. Pomoże Ci on maksymalnie zwiększyć zasięg i dotrzeć do wielu grup docelowych w ramach budżetu reklamowego. Algorytmy Facebooka dostosowują wyświetlanie reklam w taki sposób, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że odbiorca zapamięta Twoją markę. Regularne wyświetlanie kreacji pozwoli utrwalić pozycję każdej firmy. Cel ten idealnie sprawdzi się także, jeśli Twoje przedsiębiorstwo chce poprawić swoją widoczność. Warto pamiętać, że cel z tej sekcji nie przyniesie dużej liczby kliknięć, komentarzy, lajków czy innych reakcji pod postami. Do tego, by angażować użytkowników, służą bowiem cele z sekcji „Aktywność”.

Kiedy warto wybrać cel „Rozpoznawalność marki” w reklamach Meta? 

  • Wprowadzenie nowej marki lub produktu na rynek
  • Zmiana nazwy firmy
  • Otwarcie nowego sklepu stacjonarnego
  • Zwiększenie zasięgu marki

Decydując się na cel Rozpoznawalność, możesz zmaksymalizować: zasięg reklam, liczbę wyświetleń lub wzrost wskaźnika zapamiętania reklamy. 

3-rozpoznawalnosc-reklama-facebook-ads

Jeżeli zależy Ci na promocji filmu, możesz zmaksymalizować liczbę wyświetleń ThruPlay – reklama Meta wyświetli się wtedy osobom, które prawdopodobnie obejrzą cały film, jeśli jego długość nie będzie przekraczać 15 sekund. Z kolei Maksymalizacja 2-sekundowych ciągłych odtworzeń filmu pozwoli zwiększyć liczbę krótszych obejrzeń video.  

4-wyswietlenia-filmu-reklama-meta

Reklama Facebook: Ruch

Reklamy na Facebooku możesz ustawić z dopasowaniem do głównego celu, jakim jest kierowanie ruchu na konkretną podstronę. Rekomendowane zastosowania tego celu to: 

  • Kliknięcia linku
  • Wyświetlenia strony docelowej
  • Wizyty w profilu na Instagramie
  • Messenger, WhatsApp i Instagram
  • Połączenia

5-ruch-reklama-facebook-ads

Ruch to jeden z najczęściej wybieranych celów reklamowych w ramach Meta reklamy – pozwala na przekierowanie odbiorców do miejsca docelowego poza Facebookiem (zwykle jest to strona w internecie lub aplikacja mobilna), bądź na nim (np. czat w Messengerze). Reklamę możesz zoptymalizować na kilka sposobów: pod względem jak największej liczby kliknięć linku, wyświetleń, konwersacji lub unikatowego zasięgu dziennego (1 osoba zobaczy tę samą reklamę najwyżej 1 raz w ciągu dnia).

6-ruch-cele-reklama-meta

To najprostsza metoda, aby uzyskać dużą liczbę wejść na stronę WWW. Najlepiej sprawdzają się tutaj reklamy karuzelowe, prezentujące poszczególne oferowane produkty lub usługi albo statyczne reklamy z jednym obrazem.

Kiedy warto wybrać cel Ruch w reklamach Facebook Ads? 

  • Generowanie większego ruchu na stronie, zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających serwis.
  • Promowanie wartościowych treści np. bloga, webinaru, podstrony z promocją, landing page’a.
  • Pozyskiwanie połączeń telefonicznych w sklepie stacjonarnym lub zwiększenie liczby wiadomości. 

Aktywność w Meta reklamach

Kolejny z bardzo popularnych i skutecznych celów reklamowych na Facebooku. Aktywność w reklamach na Facebooku warto wybrać, gdy chcesz zwiększyć:

  • Wiadomości w ramach komunikatorów: Messenger, WhatsApp i Instagram
  • Wyświetlenia filmu
  • Aktywność dotyczącą posta
  • Konwersje
  • Połączenia

7-aktywnosc-reklama-fb-ads

Pod szyldem „Aktywność” kryją się bardziej szczegółowe cele: polubienia strony, aktywność dotycząca postów (czyli lajki, reakcje, komentarze i udostępnienia) oraz reakcje na zaproszenie na wydarzenia. Do promocji możesz wykorzystać zarówno opublikowane już posty, jak i takie kreacje, które stworzysz bezpośrednio w Menedżerze Reklam i które nie będą widoczne na profilu (tzw. dark posty).

W zależności od tego, gdzie chcesz zwiększyć liczbę aktywności, możesz zdecydować się na jeszcze bardziej konkretne cele. 

8-aktywnosc-konwersacje-fb-ads

Kiedy wybrać w reklamach Meta cel Aktywność?

  • Zwiększenie liczby reakcji, komentarzy i udostępnień.
  • Lepsza widoczność postów i generowanie bardziej rozbudowanych dyskusji.
  • Budowanie grupy lojalnych fanów, którzy będą aktywnie uczestniczyć w życiu marki.
  • Organizowanie wydarzenia na Facebooku – cel „Aktywność” pomoże  zwiększyć liczbę osób, które chcą wziąć w nim udział.
  • Zwiększenie zasięgu organicznego – im większe zaangażowanie wygenerują posty, tym większy będzie ich zasięg organiczny.

Kontakty w reklamie Facebook Ads

Ta forma reklamy Meta doskonale sprawdzi się, jeżeli chcesz pozyskiwać od klientów kontakty. Proponowane zastosowanie:

  • Formularze błyskawiczne
  • Messenger, WhatsApp, Instagram
  • Konwersje
  • Połączenia

9-kontakty-meta-reklama

Cel reklamowy Kontakty pomaga firmom w pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Leady mogą przyjmować różne formy, ale do najpopularniejszych należą:

  • Zapisy do newslettera – zachęcanie odbiorców do dołączenia do bazy subskrybentów. 
  • Zbieranie adresów e-mail – pozyskiwanie adresów e-mail potencjalnych klientów w celu nawiązania z nimi kontaktu.
  • Pobieranie formularzy – umożliwienie pobrania formularzy z uzupełnionymi przez klienta danymi kontaktowymi.

Cel Kontakty powinien być stosowany na ostatnim etapie ścieżki klienta, kiedy odbiorcy już znają Twoją markę i wykazują zainteresowanie ofertą. Leady są najczęściej generowane na Twojej stronie internetowej lub za pomocą formularzy błyskawicznych. 

Ten cel reklamy na Facebooku pozwala marce pozyskiwać leady w następujących obszarach:

  • Strona internetowa – generowanie leadów poprzez formularze na Twojej witrynie.
  • Formularze błyskawiczne – pozyskiwanie kontaktów poprzez poproszenie odbiorców o wypełnienie formularza bezpośrednio na Facebooku.
  • Messenger – leady są pozyskiwane przez nawiązywanie rozmów z potencjalnymi klientami w aplikacji Messenger.
  • Formularze błyskawiczne i Messenger – odbiorcy kontaktują się z firmą poprzez połączenie formularzy błyskawicznych z możliwością rozpoczęcia rozmowy w Messengerze.
  • Instagram – generowanie leadów za pomocą nawiązywania rozmów z potencjalnymi klientami na Instagramie.
  • WhatsApp – pozyskiwanie klientów poprzez nawiązywanie rozmów na WhatsAppie.
  • Telefon – zachęcanie odbiorców do telefonicznego kontaktu z Twoją firmą.

Promocja aplikacji w reklamie Meta

Najważniejsze cele w promocji aplikacji reklamy Facebook to:

  • Instalacje aplikacji
  • Zdarzenia w aplikacji

10-promocja-aplikacji-facebook-ads-meta-reklama

Cel reklamowy Promocja aplikacji w ramach reklam Meta służy do zwiększenia liczby instalacji aplikacji mobilnej lub zachęcenia grupy docelowej do podjęcia w niej określonego działania. Głównym celem tej formy reklamy na Facebooku jest wyświetlanie kreacji grupie docelowej zainteresowanej Twoją aplikacją mobilną. 

Sprzedaż w reklamach Facebook Ads

Proponowane zastosowanie celu Sprzedaż w reklamach Facebook Ads:

  • Konwersje
  • Sprzedaż z katalogu
  • Messenger, WhatsApp i Instagram
  • Połączenia

11-sprzedaz-reklama-meta

Ulubiony cel wszystkich sklepów e-commerce! Cel reklamowy Meta, który służy do bezpośredniego zwiększenia sprzedaży Twoich produktów lub usług. Najlepiej działa na odbiorców w fazie konwersji, czyli tych, którzy potrzebują tylko niewielkiego impulsu, aby dokonać zakupu. Odbiorcy docelowi tych reklam są już dobrze zaznajomieni z marką, usługami i produktami oraz wykazali zainteresowanie ofertą. 

Konwersje dla celu Sprzedaż mogą odbywać się:

  • Na stronie internetowej
  • W aplikacji
  • Na stronie internetowej i w aplikacji
  • Poprzez Messengera, Instagram i WhatsApp
  • Telefonicznie

Reklama na Facebooku, czyli wyznaczanie celu kampanii

Wybór odpowiedniego celu reklamowego ma kluczowe znaczenie dla sukcesu każdej kampanii i nie jest łatwym zadaniem. Należy wziąć pod uwagę cel biznesowy, grupę docelową, etap lejka sprzedażowego, na którym znajdują się odbiorcy oraz oczekiwane działanie klienta. Dobór właściwego celu reklamowego pomaga dotrzeć do wybranej grupy docelowej i mierzyć odpowiednie wskaźniki, aby monitorować skuteczność kampanii. 

Jeśli Twoja firma dopiero zaczyna działalność lub wprowadzasz nowy produkt czy usługę, skoncentruj się na celach związanych ze świadomością marki. Następnie możesz przejść do kampanii nastawionych na Ruch, by kierować odbiorców na swoją stronę internetową lub do aplikacji, gdzie dowiedzą się więcej o Twojej ofercie. Cel pozyskiwania Kontaktów pozwala gromadzić dane w celu dalszej sprzedaży. Jeśli z kolei prowadzisz sklep internetowy, wybierz cel, jakim jest Sprzedaż. 

Reklama Facebook pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy znajdują się na każdym etapie lejka sprzedażowego. To doskonałe narzędzie do generowania i wspomagania konwersji.

 

Patryk Goławski

Patryk Goławski

Media Director

W Fabryce Marketingu pracuje na stanowisku Media Director. Posiada doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu kampanii reklamowych Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads. Współtworzy strategie działań marketingowych, robiąc oferty, mediaplany i estymacje. Realizuje kampanie płatne oraz zajmuje się analityką. Prowadził kampanie dla Blue Media, Orange, T-Mobile, ATAL, Symfonia, Małopolska 2023.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google wycofuje ulepszone CPC (eCPC) z reklam – jakie są alternatywy?

    Google wycofuje się z ulepszonego kosztu za kliknięcie (eCPC) w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Od października...

    Jak wybrać cel reklamowy i jaki ma on wpływ na efekty kampanii na Facebooku?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak ustawić kampanię na Facebooku, aby realizowała wybrane przez Ciebie cele kampanii reklamowej? System reklamowy...

    Marketing terytorialny – czym jest, przykłady

    Marketing terytorialny może pomóc wypromować obszary terytorialne i przedstawić korzyści dla dowolnych grup społecznych. Głównym celem tego...

    Newsletter – co to jest i jak tworzyć skuteczne wiadomości?

    Regularne wysyłanie newslettera ma wpływ na budowanie relacji i może przyczynić się do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie....