Przejdź do
baner_under_the_fold 7

Kompleksowy marketing internetowy – jakie kanały wybrać?

Strona główna > Czytelnia > Kampanie online > Kompleksowy marketing internetowy – jakie kanały wybrać?

Każdy, kto posiada urządzenie z dostępem do sieci, z pewnością zetknął się z reklamą internetową i nie raz dokonał zakupu. Dzięki nam, konsumentom, pozycja marketingu internetowego umacnia się, a przedsiębiorcy łatwiej mogą określić swoją grupę docelową. Jeśli trafiłeś ten artykuł, pewnie zależy Ci na tym, aby zyskać nowych klientów i być w lepszym kontakcie z tymi, którzy powracają. Powiemy Ci, co powinieneś wiedzieć o kanałach marketingu wykorzystywanych w Internecie.

Jakie kanały marketingu internetowego wybrać?

Marketing internetowy obejmuje działania w wielu różnych kanałach, ich przebieg zależny jest od doboru kampanii. Proponujemy pięć najważniejszych klas rozwiązań medalowych.

Płatne reklamy w wyszukiwarce:

Decydując się na płatną reklamę w wyszukiwarce, czyli Google Ads, ustawiasz reklamy lokowane na różnych stronach internetowych dopasowanych do zdefiniowanego wcześniej targetu. Reklama PPC (Pay Per Click) jest wygodna – Twoja strona internetowa wyświetlana będzie na szczycie wyników wyszukiwania w formie reklamy, ale zapłacisz tylko za wejście (kliknięcie) w link, a nie za samą emisję reklamy.

Facebook

Innym skutecznym narzędziem do współpracy, w zakresie płatnej reklamy jest Facebook, który kontroluje wyświetlanie reklam w ramach swojego portalu społecznościowego. Tutaj do dyspozycji mamy targetowanie według wieku, lokalizacji, czy zainteresowań oraz innych czynników pozwalających na precyzyjne dotarcie do odbiorcy. Reklama na Facebooku to świetne rozwiązanie.

Filmy video

Z kolei filmy video to zarówno reklamy płatne, wyświetlane w filmach Youtube (jako baner, przerywnik, przed i po filmie), jak i przygotowane we współpracy z agencją marketingową filmy z profilem działalności firmy, prezentujące jej produkty lub usługi. Dobrym pomysłem jest również współpraca z aktywnymi twórcami na platformie Youtube, Instagram czy Facebook, którzy będą promować nasz produkt w formie recenzji czy pochlebnego wpisu. Popularni influencerzy to nie tylko dobre zagranie wizerunkowe i dotarcie do nowych grup odbiorców, ale również poszerzenie kanału sprzedaży.

Mailing

Skuteczną formą dotarcia do szerokiego grona odbiorców jest też przygotowanie kampanii e-mailowej dla klientów z bazy danych. Dobrze skomponowany e-mail przekazuje w zwięzłej treści wszystkie kluczowe informacje o naszej ofercie i ma na celu zachęcić klienta do interakcji. W świetle RODO pamiętaj jednak o tym, aby wysyłać materiały promocyjne jedynie do klientów, którzy wyrazili na to zgodę. Należy również dopilnować, żeby dać każdemu możliwość wypisania się z bazy w każdej chwili.

SEO pozycjonowanie

Pozycjonowanie to dziedzina marketingu internetowego, która zajmuje się pracą nad stroną: bezpośrednio na niej i poza nią. Dąży do stworzenia idealnego serwisu internetowego z punktu widzenia wyszukiwarki internetowej, a także UX. Pozycje w wyszukiwarce, ruch na stronie i konwersje, osiągane są dzięki przemyślanej strategii. Wyszukując w przeglądarce, np. restauracje w okolicy, otrzymamy całą listę stron internetowych, które według wyszukiwarki najlepiej pasują do wyszukiwanego zapytania.

Za pomocą technik pozycjonowania możesz wpływać na wyniki wyświetlone w Google i stopniowo zwiększać pozycję strony aż do osiągnięcia szczytu listy. Pamiętaj jednak, żeby wtedy nie przerywać swoich działań. Kluczem do sukcesu jest systematyczna praca nad treścią, linkami oraz optymalizacją strony. Istotną kwestią jest tworzenie artykułów, które powinny być przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki.

Kompleksowy marketing internetowy – samemu czy z agencją?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy marketing w internecie prowadzić samemu, czy zlecić to agencji. Oczywiście można podjąć wyzwanie samodzielne, jednak proces pozycjonowania porównywany jest do remontu silnika w samochodzie. Naprawa bez najmniejszego pojęcia o mechanice samochodowej i posiłkowanie się jedynie książkami oraz filmami instruktażowymi z internetu będą niewystarczające. Pozostaje jednak pytanie: czy jesteśmy pewni, czy po naszym remoncie silnik chociaż odpali?

Identycznie sytuacja prezentuje się w przypadku działań marketingowych w internecie. Kampania online i mechanizmy, które rządzą ekosystemem marketingu internetowego, są wyjątkowo skomplikowane i zmieniają się z roku na rok. Dobry specjalista w dziedzinie marketingu internetowego musi na bieżąco śledzić aktualności rynkowe i aktywnie reagować, gdy kampania nie daje oczekiwanych wyników.

Jeśli posiadasz małą firmę, to rozumiemy, że na początku współpraca ze specjalistą może okazać się zbyt droga. Zacznij więc od konsultacji z ekspertem, aby dowiedzieć się, jakie działanie przyniesie Ci oczekiwany rezultat. Z kolei w przypadku dużych spółek e-commerce, mających ugruntowaną pozycję na rynku i wyrobioną markę, współpraca z agencjami zewnętrznymi okazuje się zbędna, gdyż firmy te posiadają grono specjalistów wewnątrz.

Pierwsze efekty działań marketingowych w internecie

Trudno jednoznaczne określić, kiedy można spodziewać się pierwszych efektów. Wszystko zależy od tego, jaki rodzaj reklamy wybierzemy i jaki przeznaczymy na nią budżet.

Decydując się na kampanię PPC, nasza strona będzie wyświetlać się od razu po wybraniu słów kluczowych. Stawka za jedno kliknięcie w reklamę waha się w zależności od konkurencji w danej branży i działa na zasadzie tradycyjnej licytacji. Miejsce wyświetlania jest analogiczne do stawki – im wyższa kwota, tym wyższa pozycja na reklamowej liście.

Inaczej jest w przypadku kampanii pozycjonowania strony internetowej. Samo pozycjonowanie to proces długotrwały i wymajający stałego zaangażowania specjalistów. Analiza i tworzenie treści, zdobywanie wartościowych linków oraz śledzenie kroków konkurencji, to tylko niektóre z zadań wykonywanych w trakcie prowadzenia kampanii.

Korzystając z kilku sposobów reklamy, zwiększasz szansę na interakcję i docierasz do liczniejszej grupy odbiorców. Kompleksowe podejście do sprzedaży gwarantuje Twojej firmie niezależność i pozwala jej rozwijać się dynamicznie. Więcej źródeł daje więcej możliwości.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Google Ads – 3 triki przydatne w 2021 roku, których możesz jeszcze nie znać

    Zapewne część z Was wie, że system reklamowy Google Ads jest rozbudowany niczym włoski system podatkowy. Z jednej strony może on przytłaczać... 

    Dlaczego warto wdrożyć analitykę na stronę? 5 kluczowych korzyści

    W marketingu funkcjonowało kiedyś powiedzenie: połowa pieniędzy wydawanych na reklamę jest wyrzucana w błoto – problem w tym,... 

    Kim jest Influencer i co Influencer Marketing może dać Twojej marce?

    Świat mediów społecznościowych stał się planszą, na której pojawili się bardzo mocni gracze: influencerzy. Kim jest Influencer? I dlaczego... 

    Jak wykorzystać YouTube w influencer marketingu?

    Gdzie najlepiej prowadzić influencer marketing w 2021 roku? Choć Facebook cały czas świetnie się trzyma, to najczęściej wymienianymi...