Przejdź do

„Like Christmas” czyli w zasadzie – jak? Krótki przegląd reklam świątecznych 2023

Strona główna > Czytelnia > Content > „Like Christmas” czyli w zasadzie – jak? Krótki przegląd reklam świątecznych 2023

„Like Christmas” czyli w zasadzie – jak? Krótki przegląd reklam świątecznych

It’s beginning to look a lot like Christmas… „Like Christmas” czyli w zasadzie – jak? Co roku marki prezentują swoje świąteczne reklamy, w których każda z nich pokazuje cząstkę swojego brand identity w połączeniu z magiczną aurą. Reklamowo to bardzo ciekawy okres. Wszyscy z jednej strony mówią to samo – „Wesołych Świąt” – a z drugiej, próbują zrobić to na tyle oryginalnie, by wśród jednego wątku być właśnie tą marką, która przyciągnie uwagę (tzn. sprzeda więcej lub poprawi swój wizerunek ;)). Moją uwagę w tym roku przyciągnęły spoty, które umieszczam w swoim subiektywnym zestawieniu. Zaopatrzcie się w gorącą czekoladę, koc i kilkanaście spokojnych minut, a tam, gdzie będą dodatkowo potrzebne chusteczki – daję odpowiednie ostrzeżenie!

Erste Group – #believeinyourself

To moje największe tegoroczne odkrycie, dlatego dzielę się nim na samym początku zestawienia. Kultowe już od kilku-, jeśli nie nastu- lat, świąteczne reklamy angielskich domów towarowych są mocno wyczekiwane w listopadzie. Nie zdarzyło mi się wcześniej trafić na reklamy austriackiego banku. Szybko więc nadrobiłam braki i tegoroczna jest największym złotem spośród dotychczasowych! Bo co, jeśli Rudolf ma większe ambicje niż bycie „the red nosed reindeer”? Zobaczcie sami 😉

TK Maxx – Festive Farm

Zwierzaki są również głównymi bohaterami tegorocznego spotu sklepów TK Maxx. Trafiają do zestawienia za bardzo niecodzienny pomysł, subtelne podkreślenie cenowej przewagi marki, a także wykorzystanie w świątecznej reklamie zupełnie nieświątecznej muzyki.

Coca-Cola – The World needs more Santas

Kolejnym elementem Świąt jest oczywiście Mikołaj. Jego wizerunek od lat w reklamach wykorzystuje Coca-Cola. Miło w tym roku zobaczyć historię bez kultowej ciężarówki na pierwszym planie i z ważnym przesłaniem w tle. 

Frito-Lay – Share More Joy

Zastanawialiście się kiedyś, ile ciasteczek i mleka zjada i wypija Mikołaj w tą jedną magiczną noc? Dla niego perspektywa jest znacznie mniej magiczna, więc jeśli spotkasz kiedyś Mikołaja, podziel się z nim… czipsem 😉

Australia Post – Delivering Christmas for Australia

I ostatnia reklama w tym zestawianiu z Mikołajem w roli głównej. Okazuje się, że dostawa prezentów w niektórych krajach może być utrudniona przez brak kominów. Jak w takim przypadku sobie poradzić? Mikołaj zatrudnia się jako praktykant w australijskiej poczcie! 

Amazon – Joy Ride

Pozostając w tematyce prezentów, amerykański marketplace łączy je ze wspomnieniami i wspólną radością. Choć sam motyw historii nie jest nowością, to nadal urzeka. Dodatkowo wybierając na główne bohaterki trzy seniorki, Amazon świetnie wpisuje się w trend kierowania komunikacji również do najstarszej grupy odbiorców. Przy okazji marka pokazuje, że również oni mogą należeć do jej grupy docelowej.

Etsy – Best gifts ever

Choć osobiście nie jestem fanką śpiewanych reklam, które dodatkowo wykorzystują znane melodie, to ta wyjątkowo przypadła mi do gustu i dlatego ślę o niej wieść dalej. Tu na sukces składają się historie z przymrużeniem oka i nieprofesjonalny głos aktorów, co czyni spoty bardziej autentyczne. Poniżej link do jednego z czterech filmików nagranych w ramach kampanii świątecznej.

T-Mobile – Dobra rozmowa jest najlepszym prezentem na Święta.

W tym roku również T-Mobile poszło w kierunku reklamy śpiewanej. I choć piosenka korzysta z bardzo prostych rymów, to jednak niesie w sobie ważne przesłanie. Zakładając (bo nie mam telewizora), że spot emitowany jest w telewizji, a na YT obejrzało go niemal 3,5 mln osób, może choć w części domów rozmowy przy wigilijnym stole będą bardziej skierowane na drugiego człowieka.

Caffè Nero – It’s Time

Są takie produkty, które zbliżają nas do Świąt i pozwalają posmakować je na kilka tygodni wcześniej. Świetnie wie o tym sieć kawiarni Caffe Nero i w tym krótkim spocie pokazuje, że można odliczać dni nie tylko do Wigilii.

Ikea Canada – Take a Holiday from the Holidays

Z kolei Ikea zachęca, aby znaleźć chwilę odpoczynku, gdy już przyjdą te wyczekane święta, pojawią się goście i rodzinny gwar. Bo żeby być obecnym, trzeba też przez chwilę po prostu nie być. W reklamie mamy też bardzo naturalne lokowanie produktów marki, w sposób charakterystyczny już dla Ikei.

https://youtu.be/BAiJOTgogoM?feature=shared

Chevrolet – A Holiday to Remember

Na koniec zostawiłam zapowiedziany wyciskacz łez. Jeśli łatwo się wzruszasz, koniecznie zaopatrz się w chusteczkę, bo marka Chevrolet przygotowała mini historię, która prawdziwie chwyta za serce.

https://youtu.be/xnZGEUA4oBk?feature=shared

I to już koniec subiektywnego zestawienia reklam świątecznych 2023. Pomimo jednej tematyki, wymienione marki skorzystały z różnych podejść w swoich kampaniach, natomiast to, co stanowi element wspólny wszystkich spotów, to emocje. Bo w końcu to one i wzbudzane w nas skojarzenia związane z daną marką zbliżają nas do dokonywania zakupów.  

 

Agnieszka Pałasz

Agnieszka Pałasz

Group Account Manager

Od ponad 6 lat, w różnych rolach, związana z marketingiem. Prowadziła komunikację wewnętrzną w firmie z branży FMCG, budowała dział marketingu w sieci franczyzowej szkół językowych, a obecnie, w roli Group Account Managerki, odpowiada za kluczowe projekty w Fabryce Marketingu. W swojej pracy łączy rozwój Klientów z kreatywnym podejściem do działań marketingowych. Pasjonatka RTM, kampanii outdoorowych i dobrych reklam video.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Wymiary grafik social media

    Niezależnie od tego, czy jest to klasyczna grafika produktowa, zdjęcie lifestyle’owe, wideo, czy popularny mem – treści...

    Jak poprawić jakość reklamy Google Ads? Sprawdź nasze rozwiązania

    Wynik jakości Google Ads ma realny wpływ na skuteczność kampanii. Znając i poprawiając ten parametr, możesz zoptymalizować swoje...

    Co to ROI i w jaki sposób można je policzyć?

    Wskaźnik ROI oznacza wartość lub zysk, jaki możesz osiągnąć po dokonaniu inwestycji początkowej. Obliczanie ROI pozwoli Ci podejmować...

    Marketing B2B – kompleksowa wiedza na ten temat

    Marketing jest podstawą w większości firm działających na rynku, niezależnie od tego, czy jej potencjalnymi klientami są osoby...