Przejdź do

„Like Christmas” czyli w zasadzie – jak? Krótki przegląd reklam świątecznych 2023

Strona główna > Czytelnia > Content > „Like Christmas” czyli w zasadzie – jak? Krótki przegląd reklam świątecznych 2023

„Like Christmas” czyli w zasadzie – jak? Krótki przegląd reklam świątecznych

It’s beginning to look a lot like Christmas… „Like Christmas” czyli w zasadzie – jak? Co roku marki prezentują swoje świąteczne reklamy, w których każda z nich pokazuje cząstkę swojego brand identity w połączeniu z magiczną aurą. Reklamowo to bardzo ciekawy okres. Wszyscy z jednej strony mówią to samo – „Wesołych Świąt” – a z drugiej, próbują zrobić to na tyle oryginalnie, by wśród jednego wątku być właśnie tą marką, która przyciągnie uwagę (tzn. sprzeda więcej lub poprawi swój wizerunek ;)). Moją uwagę w tym roku przyciągnęły spoty, które umieszczam w swoim subiektywnym zestawieniu. Zaopatrzcie się w gorącą czekoladę, koc i kilkanaście spokojnych minut, a tam, gdzie będą dodatkowo potrzebne chusteczki – daję odpowiednie ostrzeżenie!

Erste Group – #believeinyourself

To moje największe tegoroczne odkrycie, dlatego dzielę się nim na samym początku zestawienia. Kultowe już od kilku-, jeśli nie nastu- lat, świąteczne reklamy angielskich domów towarowych są mocno wyczekiwane w listopadzie. Nie zdarzyło mi się wcześniej trafić na reklamy austriackiego banku. Szybko więc nadrobiłam braki i tegoroczna jest największym złotem spośród dotychczasowych! Bo co, jeśli Rudolf ma większe ambicje niż bycie „the red nosed reindeer”? Zobaczcie sami 😉

TK Maxx – Festive Farm

Zwierzaki są również głównymi bohaterami tegorocznego spotu sklepów TK Maxx. Trafiają do zestawienia za bardzo niecodzienny pomysł, subtelne podkreślenie cenowej przewagi marki, a także wykorzystanie w świątecznej reklamie zupełnie nieświątecznej muzyki.

Coca-Cola – The World needs more Santas

Kolejnym elementem Świąt jest oczywiście Mikołaj. Jego wizerunek od lat w reklamach wykorzystuje Coca-Cola. Miło w tym roku zobaczyć historię bez kultowej ciężarówki na pierwszym planie i z ważnym przesłaniem w tle. 

Frito-Lay – Share More Joy

Zastanawialiście się kiedyś, ile ciasteczek i mleka zjada i wypija Mikołaj w tą jedną magiczną noc? Dla niego perspektywa jest znacznie mniej magiczna, więc jeśli spotkasz kiedyś Mikołaja, podziel się z nim… czipsem 😉

Australia Post – Delivering Christmas for Australia

I ostatnia reklama w tym zestawianiu z Mikołajem w roli głównej. Okazuje się, że dostawa prezentów w niektórych krajach może być utrudniona przez brak kominów. Jak w takim przypadku sobie poradzić? Mikołaj zatrudnia się jako praktykant w australijskiej poczcie! 

Amazon – Joy Ride

Pozostając w tematyce prezentów, amerykański marketplace łączy je ze wspomnieniami i wspólną radością. Choć sam motyw historii nie jest nowością, to nadal urzeka. Dodatkowo wybierając na główne bohaterki trzy seniorki, Amazon świetnie wpisuje się w trend kierowania komunikacji również do najstarszej grupy odbiorców. Przy okazji marka pokazuje, że również oni mogą należeć do jej grupy docelowej.

Etsy – Best gifts ever

Choć osobiście nie jestem fanką śpiewanych reklam, które dodatkowo wykorzystują znane melodie, to ta wyjątkowo przypadła mi do gustu i dlatego ślę o niej wieść dalej. Tu na sukces składają się historie z przymrużeniem oka i nieprofesjonalny głos aktorów, co czyni spoty bardziej autentyczne. Poniżej link do jednego z czterech filmików nagranych w ramach kampanii świątecznej.

T-Mobile – Dobra rozmowa jest najlepszym prezentem na Święta.

W tym roku również T-Mobile poszło w kierunku reklamy śpiewanej. I choć piosenka korzysta z bardzo prostych rymów, to jednak niesie w sobie ważne przesłanie. Zakładając (bo nie mam telewizora), że spot emitowany jest w telewizji, a na YT obejrzało go niemal 3,5 mln osób, może choć w części domów rozmowy przy wigilijnym stole będą bardziej skierowane na drugiego człowieka.

Caffè Nero – It’s Time

Są takie produkty, które zbliżają nas do Świąt i pozwalają posmakować je na kilka tygodni wcześniej. Świetnie wie o tym sieć kawiarni Caffe Nero i w tym krótkim spocie pokazuje, że można odliczać dni nie tylko do Wigilii.

Ikea Canada – Take a Holiday from the Holidays

Z kolei Ikea zachęca, aby znaleźć chwilę odpoczynku, gdy już przyjdą te wyczekane święta, pojawią się goście i rodzinny gwar. Bo żeby być obecnym, trzeba też przez chwilę po prostu nie być. W reklamie mamy też bardzo naturalne lokowanie produktów marki, w sposób charakterystyczny już dla Ikei.

https://youtu.be/BAiJOTgogoM?feature=shared

Chevrolet – A Holiday to Remember

Na koniec zostawiłam zapowiedziany wyciskacz łez. Jeśli łatwo się wzruszasz, koniecznie zaopatrz się w chusteczkę, bo marka Chevrolet przygotowała mini historię, która prawdziwie chwyta za serce.

https://youtu.be/xnZGEUA4oBk?feature=shared

I to już koniec subiektywnego zestawienia reklam świątecznych 2023. Pomimo jednej tematyki, wymienione marki skorzystały z różnych podejść w swoich kampaniach, natomiast to, co stanowi element wspólny wszystkich spotów, to emocje. Bo w końcu to one i wzbudzane w nas skojarzenia związane z daną marką zbliżają nas do dokonywania zakupów.  

 

Agnieszka Pałasz

Agnieszka Pałasz

Client Service Director

Od ponad 6 lat, w różnych rolach, związana z marketingiem. Prowadziła komunikację wewnętrzną w firmie z branży FMCG, budowała dział marketingu w sieci franczyzowej szkół językowych, a obecnie, w roli Client Service Director, odpowiada za kluczowe projekty w Fabryce Marketingu. W swojej pracy łączy rozwój Klientów z kreatywnym podejściem do działań marketingowych. Pasjonatka RTM, kampanii outdoorowych i dobrych reklam video.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Pozycjonowanie PrestaShop w 8 prostych krokach – poradnik

    PrestaShop ma 0,8% udziałów rynkowych z liczbą sklepów przekraczającą barierę 100 tysięcy – jako jedyna platforma e-commerce spoza „ścisłej...

    Jak zbudować lojalność widzów poprzez content na YouTube?

    Druga najbardziej popularna wyszukiwarka na świecie, źródło setek kreatywnych pomysłów oraz doskonały sposób na generowanie dochodów....

    Wprowadzenie do domów mediowych – co to takiego i jakie są ich główne funkcje?

    Dom mediowy, lub inaczej agencja mediowa, umożliwia realizację rozbudowanych strategii reklamowych oraz osiąganie zaawansowanych celów marketingowych...

    Marketing emocjonalny – jak wykorzystać emocje i wartości ludzkie w komunikacji marketingowej?

    Zig Ziglar, amerykański trener sprzedaży, powiedział kiedyś: „Ludzie nie kupują, kierując się logiką. Kupują, kierując się emocjami”....