Rozwój internetu przyczynił się do zlikwidowania wielu barier w kontaktach międzyludzkich. Obecnie nawet mieszkańcy dwóch odległych zakątków świata mogą komunikować się miedzy sobą.
Influrencer marketing to strategia wykorzystująca potencjał vlogerów i właścicieli internetowych blogów. Aktualna forma reklamy z populistycznego charakteru musiała ewoluować do przekazu, który odpowiadałby indywidualnym preferencjom konkretnej osoby.
Influencer marketing – jak działa?
Influencer dzieli się swoją opinią na temat danego produktu z innymi internautami. Jest on najczęściej ambasadorem danej marki, a zasób informacji, który posiada, sprawia, że osoby, odwiedzające jego portal, ufają mu i szanują jego zdanie.
Influemcer marketing ma na celu zatem stworzenie indywidualnych relacji z klientem, nie aspirując do pozyskania szerokiego grona odbiorców. Opiera się na storytellingu, dzięki czemu marka zyskuje duży rozgłos wśród konsumentów.
Firmy decydują się na taką formę współpracy, ponieważ generuje ona duże zyski dla przedsiębiorstwa.