Czym jest Google ADS?
Ten system reklamowy amerykańskiej firmy został uruchomiony w październiku 2000 roku pod nazwą Google AdWords. Do dziś generuje on ogromne zyski za pomocą wyświetlania linków sponsorowanych w popularnej wyszukiwarce. Efektywność reklam obliczana jest na podstawie współczynnika cost per click.
Google Ads – czym dokładnie jest?
Ads jest to narzędzie firmy Google, które umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych, produktowych i banerowych, a także reklam wideo w portalu YouTube. Dzięki Ads firmy mogą planować, uruchamiać i wyświetlać reklamy sponsorowane. Do wyboru mają również sposób rozliczania – mogą wybrać płatność za tysiące wyświetleń (CPM) lub za kliknięcie (CPC).
Bardzo dużą zaletą korzystania z tego narzędzia jest właśnie możliwość dopasowania jego działania do swoich potrzeb. Osoba zlecająca reklamę w Ads może również bardzo precyzyjnie określić kwotę, którą chce przeznaczyć na kampanię. To sprawia, że jest to opcja zarówno dla dużych korporacji, jak i dla niewielkich firm, których budżet na działania marketingowe jest niewielki.
Zalety korzystania z Google Ads
Do głównych zalet korzystania z Ads należy przede wszystkim bardzo duża elastyczność tego narzędzia, co sprawia, że jeśli będzie ono umiejętnie stosowane, może przynieść wymierne zyski nawet przy małych nakładach finansowych. Osoba korzystająca z reklam Google może ustalić:
- dokładny budżet, który chce przeznaczyć na kampanię,
- słowa kluczowe,
- lokalizację, w której reklama będzie prezentowana,
- ile maksymalnie może zapłacić za kliknięcie reklamy swojej firmy.
Co więcej, kampanię można prowadzić przez dowolny czas (dzień, tydzień, miesiąc), a także wyłączyć ją w dowolnym momencie. Tak duża uniwersalność sprawia, że Ads jest bardzo chętnie wybieraną formą promocji biznesu. Przedsiębiorca nie musi ponosić ryzyka związanego z planowaniem zaawansowanych działań marketingowych.
Zarządzanie reklamami w Google AdWords
Google Ads jest bardzo intuicyjne w obsłudze i teoretycznie można z niego korzystać praktycznie bez żadnej wiedzy marketingowej. Aby jednak reklamy przynosiły określony efekt, trzeba nimi umiejętnie zarządzać. To oznacza, że podstawą efektywnych działań powinna być analiza rynku i określenie grupy docelowej. W skrócie – im dokładniej przedsiębiorca określi, do kogo powinny trafiać jego reklamy, tym większa szansa na zwiększenie konwersji. Omawiane narzędzie pozwala na bardzo precyzyjne ustalenie targetu przy uwzględnieniu takich czynników, jak:
- słowa kluczowe – czyli frazy, po których wpisaniu w wyszukiwarce przez użytkownika, wyświetli się dana reklama,
- lokalizacja – reklama wyświetli się jedynie użytkownikom, którzy przebywają na danym obszarze. Jest to kryterium szczególnie przydatne dla biznesów o zasięgu lokalnym, na przykład punktów usługowych czy firm działających w branży turystycznej,
- demografia – można określić grupę docelową ze względu na płeć i wiek.
Dlatego przedsiębiorca, który chce wykorzystać maksymalny potencjał Google Ads, powinien dobrze zaplanować swoje działania przy uwzględnieniu powyższych czynników.
Zdecydowanie ułatwia to możliwość analizowania skuteczności reklam. Przedsiębiorca ma stały podgląd kampanii. Dlatego może sprawdzić między innymi, jak prezentuje się konwersja, czyli stosunek kliknięć reklamy do wykonania oczekiwanego działania, na przykład złożenia zamówienia w sklepie internetowym.
Ads – jak działa?
Google Ads wykorzystuje dwie główne strategie przy generowaniu linków sponsorowanych, które opierają się na odpowiednim doborze słów kluczowych lub selekcji witryn, wyświetlających komunikat marketingowy. Pozycja odsyłacza w wynikach wyszukiwania określana jest na podstawie:
- jakości tworzonych reklam;
- optymalnej wartości CPC (cost per click).
Ads jest kompatybilny z programem Google AdSense, wyświetlającym komunikaty w formie banerów oraz filmów video. Korzystając z narzędzia, nie musisz obawiać się ograniczeń kapitałowych. Najważniejszy jest bowiem cel biznesowy kampanii.
Ads umożliwia dotarcie do szerokiego grona internautów i nakłonienia ich do podjęcia konkretnych działań, zwiększających sprzedaż oraz popularność danego produktu. W Polsce prawie każdy użytkownik sieci otoczony jest reklamą Google, dlatego coraz więcej domów mediowych korzysta z tego narzędzia.