Przejdź do

Czym jest Remarketing?

Kampanie prowadzone w ramach Google Ads mają na celu generowanie atrakcyjnego komunikatu i efektywne pozyskiwanie klientów. W ramach strategii wykorzystuje się przekaz reklamowy, zawarty na stronie, którą niedawno odwiedził dany konsument. Remarketing ma różne formy, a jego zastosowanie zwiększa liczbę sprzedanych produktów.

Remarketing – co to takiego?

Remarketing to forma marketingu internetowego prowadzonego w ramach systemu reklamowego Google AdWords. Jednym z jego zadań jest powtarzanie i przypominanie osobom odwiedzającym konkretne strony internetowe ich treści. Marketing ten jest często wykorzystywany w branży e-commerce.

Remarketing pozwala na dopasowanie treści wyświetlanych reklam do danego użytkownika. Tym samym firmy zajmujące się sprzedażą online czy promujące swoje usługi w sieci mają realną szansę dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców.

Remarketing – jak działa?

Jego mechanizm oparty jest na „ciasteczkach” i odpowiednich programach, kontrolujących ich działanie. „Ciasteczka” zbierają dane na temat tego, na jakie witryny wchodzi dany użytkownik Internetu. Są one odpowiedzialne za przesyłanie informacji między serwisem internetowym a przeglądarką. Użytkownik, odwiedzający daną domenę, zostaje zakodowany przez przeglądarkę Google, która generuje plik cookies.

Po opuszczeniu strony internauta trafia na kolejne witryny, znajdujące się w serwisie Google AdSense, a system uruchamia emisję reklam. Ponowny powrót na konkretny adres zazwyczaj finalizowany jest zakupem produktu.

Zadaniem plików cookies jest gromadzenie informacji dotyczących nie tylko odwiedzin konkretnych stron online, ale także na temat treści, które szczególnie zainteresowały osobę odwiedzającą określoną witrynę. Zapisują one dane odnoszące się do przeglądanych podstron, długości odwiedzin na każdej z nich oraz do wykonanych interakcji, czyli kliknięć czy rozpoczęcia robienia zakupów.

Aby osobie zaglądającej na stronę sklepu czy firmy zostały następnie wyświetlone odpowiednie reklamy, na każdej z podstron musi znaleźć się specjalny skrypt. To dzięki niemu są zapisywane informacje na temat preferencji użytkowników. Tym samym podczas przeglądania innych serwisów, można trafić na reklamę wcześniej odwiedzonej strony internetowej czy sklepu online.

Rodzaje remarketingu

Remarketing ma różne formy, m.in.:

  • działania statyczne – generowany jest jeden komunikat, niezależny od części odwiedzanej strony;
  • emisję dynamiczną – użytkownik zostaje bezpośrednio przekierowany na stronę produktu, którego reklama została wyemitowana internaucie.

Oprócz tego można spotkać się również z remarketingiem:

  • e-mail – polega ona na wysyłaniu osobie odwiedzającej stronę internetową wiadomości na pocztę elektroniczną. E-maile dotyczą najczęściej informacji o porzuconym koszyku zakupowym. Takie wiadomości są wysyłane także wtedy, kiedy użytkownik Internetu nie udostępnił na odwiedzonej stronie swojego adresu e-mail – odpowiadają za to pliki cookies;
  • video – ta forma remarketingu dotyczy wyświetlania reklam w formie filmików – są one prezentowane użytkownikowi Internetu m.in. wtedy, gdy korzysta on z mediów społecznościowych czy serwisów typu YouTube;
  • w aplikacjach mobilnych – reklamy takie są przygotowywane tak, aby ich treść i forma były dopasowane także do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Remarketing – korzyści

Zaletami tej formy reklamy internetowej są:

  • docieranie do odpowiedniej grupy odbiorców – dzięki zbieraniu informacji o aktywności na stronie internetowej, potencjalnym klientom są wyświetlane reklamy dopasowane do ich preferencji;
  • przekazywanie informacji o specjalnych ofertach – jest to sposób na to, aby poinformować klientów o wyprzedażach, atrakcyjnych rabatach, promocjach;
  • możliwość zachęcenia do ponownego skorzystania z oferty firmy już po zrobieniu zakupów – poprzez wyświetlające się reklamy.

Remarketing – ze względu na swoją formę – jest również uważany za sposób na budowanie świadomości marki.