Przejdź do
baner_under_the_fold-5-2048×486

Możliwości reklamowe na Instagramie 2021

Strona główna > Czytelnia > Facebook > Możliwości reklamowe na Instagramie 2021

Współczesny Instagram to nie tylko platforma społecznościowa umożliwiająca dzielenie się z najbliższymi najważniejszymi momentami codzienności. To także idealne środowisko do promowania swoich produktów, usług i inicjatyw.

Większość ruchu na Instagramie odbywa się przez aplikację mobilną. Obecnie* znajduje się ona na czwartym miejscu w rankingu aplikacji z największą liczbą użytkowników, a każdego miesiąca korzysta z niej ponad miliard osób. Instagram jest więc drugą, zaraz po Facebooku, siecią społecznościową pod względem liczby aktywnych użytkowników.

Choć może się wydawać, że wersja website cieszy się zdecydowanie mniejszym powodzeniem niż aplikacja mobilna – to tylko pozory. Hasło „Instagram” jest dziewiątym najpopularniejszym zapytaniem w Google, a sama witryna – szóstą najczęściej odwiedzaną stroną internetową na świecie*. W Polsce w 2020 roku Instagrama używało ponad osiem milionów internautów. Ilu spośród nich to Twoi potencjalni klienci?

*Dane na lipiec 2021 roku.

Czym jest reklama na Instagramie?

W sporym uproszczeniu – reklama na Instagramie to komunikat wyświetlany na tablicy lub na Instastories, oznaczony hasłem „Sponsorowane”. W zależności od celu kampanii może ona zawierać dodatkowe przyciski CTA, mające na celu wywołanie preferowanej akcji, np. Kup teraz lub Sprawdź więcej.

Reklama na Instagramie przybiera różne formy. Najpopularniejsze to:

  • reklamy w formie zdjęć,
  • reklamy wideo,
  • reklamy karuzelowe,
  • reklamy w formie kolekcji,
  • reklamy promujące post organiczny,
  • reklamy na Instastories.

Instagram – reklama w formie zdjęć

Reklamy w formie zdjęć to najpopularniejsza forma reklamowa na Instagramie. Biorąc pod uwagę specyfikę platformy, taki fakt nie powinien dziwić. Przyciągająca uwagę grafika z chwytliwym hasłem pomoże Ci wygenerować większy ruch w sklepie internetowym, poprawić konwersję, zdobyć nowych followersów czy zaintrygować odbiorców.

Instagram – reklama wideo

Reklamy w formie wideo – nieco mniej popularne niż klasyczne fotografie – pozwalają przedstawić produkt lub usługę bardziej kompleksowo. Choć maksymalna akceptowalna przez Instagram długość filmu wynosi 60 sekund, największe szanse na zdobycie uwagi odbiorców mają krótsze formy oraz wideo, najlepiej do 15 sekund, które mogą stać się viralami.

Instagram – reklama karuzelowa

Reklama karuzelowa na Instagramie może mieć od dwóch do dziesięciu zdjęć i/lub filmów, które użytkownicy mogą oglądać, przesuwając palcem. Głównym celem karuzeli jest skłonienie potencjalnych klientów do odwiedzenia strony internetowej (lub wykonania innej akcji), kiedy już udało się przyciągnąć ich uwagę.

Instagram – reklama w formie kolekcji

Reklamy w formie kolekcji pojawiają się w kanałach użytkowników jako obraz lub wideo, a pod nimi pokazane są wybrane przez nas na poziomie tworzenia reklamy produkty. Kiedy odbiorca zainteresuje się jednym z nich i kliknie, zostanie przekierowany na stronę z dokładnie tym produktem.

Instagram – reklama promująca post organiczny

Instagram pozwala również na promowanie elementów poszczególnych postów. Może to być np. umieszczona na zdjęciu odzież czy akcesoria kuchenne. Użytkownicy, którzy klikną w przedmiot, zostaną przekierowani na stronę z opisem produktu. Następnie mogą kupić wyróżniony przedmiot w instagramowym sklepie.

Instagram – reklama w Instastories

Marki mogą reklamować się także na Instagram Stories za pomocą zdjęć lub treści wideo. Instagram Stories Ads pojawiają się pomiędzy relacjami obserwowanych użytkowników. Aby przyciągnąć uwagę odbiorców, reklamodawcy często używają w nich ciekawych efektów wideo, filtrów (także filtrów twarzy) czy naklejek. Reklamy w Instastories to świetny sposób na zwiększenie świadomości Twojej marki.

Reklama na Instagramie – dla kogo?

Widząc rozwój Instagrama i wizualną – atrakcyjną dla odbiorców – specyfikę contentu, można stwierdzić, że ta platforma jest znakomitą przestrzenią do promowania produktów, usług i wydarzeń. Największe korzyści z reklamy na Instagramie osiągną marki, których grupą docelową są osoby młode. Wg danych udostępnionych przez NapoleonCat – wśród polskich użytkowników platformy dominują bowiem użytkownicy w wieku 18–24 (37%) i 25–34 (27%).

Czy to oznacza, że twórcy produktów dla klientów z innej kategorii wiekowej powinni zrezygnować z takiej formy przekazu? Absolutnie! Kluczem do sukcesu jest bowiem odpowiednie targetowanie. Biorąc pod uwagę fakt, że Instagram daje nam tu duże pole do popisu, doświadczony specjalista z powodzeniem zrealizuje owocną kampanię na Instagramie, skierowaną także do starszych użytkowników.

kampanie_online

Dlaczego reklama na Instagramie?

Reklamy na Instagramie są nieinwazyjne i przyjazne odbiorcom. W przeciwieństwie do bardziej agresywnych form (np. pop-upów reklamowych, które bombardują użytkowników w najmniej odpowiednim momencie) nie budzą irytacji i negatywnych skojarzeń z marką. Duże znaczenie ma także wizualna forma przekazu. Statystyki udowadniają, że aż 40% konsumentów lepiej reaguje na informacje wizualne niż treści tekstowe. W związku z tym promowanie na Instagramie pomoże Ci zaktywizować odbiorców, którzy nie zareagowali na inne formy przekazów w innych pozostałych mediach społecznościowych (np. na Facebooku).

To jednak nie wszystko. Współczynnik zaangażowania użytkowników Instagrama wynosi 4,21% i jest wyższy niż współczynnik zaangażowania na jakiejkolwiek innej platformie mediów społecznościowych (Facebook i Twitter generują wspólnie zaangażowanie na poziomie 0,10%), co już na starcie zwiększa szanse na sukces*.

*Dane na lipiec 2021 roku.

4 najważniejsze zalety kampanii na Instagramie

  • Precyzyjne targetowanie. Jedną z największych korzyści płynących z używania płatnych reklam na Instagramie jest to, że umożliwiają one precyzyjne targetowanie odbiorców. Oznacza to, że Twoja reklama pojawi się u osób realnie zainteresowanych Twoimi produktami.
  • Skuteczne zbudowanie świadomości marki. Czy wiesz, że około 80% użytkowników Instagrama śledzi co najmniej jedno konto marki? Inwestując w płatną reklamę, zbudujesz lub poprawisz rozpoznawalność swojego brandu. A ta pomoże Ci zdobyć wiarygodność i zaufanie Twojej grupy docelowej.
  • Możliwość śledzenia wyników kampanii. Promowanie na Instagramie pozwoli Ci śledzić postęp kampanii w czasie rzeczywistym. Dowiesz się, ile akcji wygenerowała kampania, ile na nią wydałeś i ile zarobiłeś. Dzięki temu zyskasz dostęp do niezwykle cennych informacji, które pomogą Ci podejmować jeszcze lepsze decyzje.
  • Wysoki współczynnik klikalności. Według raportu Nanigans współczynnik klikalności dla reklam na Instagramie wynosi 0,8% w porównaniu z 0,6% dla reklam na Facebooku. Co więcej, aż 80% instagramowiczów podejmuje swoje decyzje zakupowe na podstawie czegoś, co odkryli podczas korzystania z aplikacji.

Jakie cele możesz osiągnąć dzięki reklamie na Instagramie?

Reklamując się na Instagramie, możesz wybrać jeden z kilku celów kampanii:

  •   zbudowanie/poprawa świadomości marki,
  •   zbudowanie lepszych zasięgów,
  •   zwiększenie ruchu na stronie,
  •   zachęcenie odbiorcy do wykonania konkretnej akcji, np. instalacji aplikacji,
  •   zwiększenie zaangażowania,
  •   wyświetlenia wideo,
  •   wygenerowanie leadów,
  •   zwiększenie konwersji.

kampanie_facebook

Kto zobaczy Twoją reklamę na Instagramie?

To, kto zobaczy Twoją kampanię na Instagramie, zależy przede wszystkim od targetowania. W zależności od specyfiki promowanych produktów lub usług możesz skierować reklamę do odbiorców:

  • w konkretnych lokalizacjach – wybierz lub pomiń użytkowników na podstawie kodów pocztowych, adresów lub obszarów takich jak regiony lub kraje;
  • w określonym wieku – wybierz konkretny przedział wiekowy (od 13. roku życia do 65+);
  • w określonej płci – kieruj reklamę do kobiet, mężczyzn lub przedstawicieli obu płci.
  • Demografia pozwoli na uwzględnienie lub wykluczenie osób na podstawie stylu życia, zatrudnienia i wykształcenia.
  • Zainteresowania filtrują użytkowników na podstawie lubianych stron, aktywności, w których brali udział, i powiązanych tematów.
  • Połączenia umożliwią skierowanie kampanii na Instagramie do użytkowników, którzy już połączyli się z Twoją aplikacją, wydarzeniem lub stroną.

Możesz również tworzyć niestandardowych odbiorców na podstawie pikseli, umieszczonych na stronie. Będą to użytkownicy, którzy odwiedzili Twoją witrynę, lub grupa osób o podobnych zachowaniach i zainteresowaniach.

Podsumowanie

Każdego dnia Instagram przegląda setki tysięcy osób. Promowanie na Instagramie jest fantastycznym sposobem na dotarcie do szerszej publiczności, zwiększenie wiarygodności i konwersji. Rezygnując z takiej formy promocji, tracisz szansę na dotarcie do grona potencjalnych klientów, poszukujących dokładnie takich produktów, jakie oferujesz.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Jak poprawić jakość reklamy Google Ads? Sprawdź nasze rozwiązania

    Wynik jakości Google Ads ma realny wpływ na skuteczność kampanii. Znając i poprawiając ten parametr, możesz zoptymalizować swoje...

    Co to ROI i w jaki sposób można je policzyć?

    Wskaźnik ROI oznacza wartość lub zysk, jaki możesz osiągnąć po dokonaniu inwestycji początkowej. Obliczanie ROI pozwoli Ci podejmować...

    Marketing B2B – kompleksowa wiedza na ten temat

    Marketing jest podstawą w większości firm działających na rynku, niezależnie od tego, czy jej potencjalnymi klientami są osoby...

    Analiza marketingowa – co to jest? Jak ją wykorzystać?

    Marki, które chcą odnosić sukcesy, muszą dobrze rozumieć rynek oraz dysponować odpowiednią wiedzą zarówno o swojej konkurencji, jak...