Przejdź do

Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników na TikToku?

Strona główna > Czytelnia > Content > Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników na TikToku?

Widzowie TikToka mogą odkrywać miliony krótkich filmików, z których wiele zyskuje ogromną, wiralową popularność. To właśnie tutaj zaczyna się prawie każdy trend. Nic dziwnego, że coraz więcej marketerów chce dowiedzieć się, jak zwiększyć zaangażowanie na TikToku, aby marka zyskała nowych obserwujących. Z pomocą przychodzi nam influencer marketing, który jest szczególnie mocno rozwinięty właśnie w chińskiej aplikacji. Jak zacząć, żeby osiągnąć sukces sprzedażowy i znacznie zwiększyć konwersję swoich filmów?

Czym jest TikTok influencer marketing?

Influencer marketing, jak sama nazwa wskazuje, wykorzystuje wpływ osób, które mają dużą liczbę obserwujących i są określane jako „influencerzy”, aby przekazać treści marki. TikTok influencer marketing pozwala podjąć współpracę z rozpoznawalnymi twórcami, którzy tworzą popularne, angażujące materiały w celu promowania produktów lub usług danego brandu wśród ich obserwujących. Dzięki takiej współpracy możemy znacznie zwiększyć liczbę wyświetleń wideo oraz osiągnąć lepsze wyniki wskaźników zaangażowania. Taka forma reklamy oferuje wyjątkową możliwość dotarcia do młodszej grupy demograficznej, która stanowi znaczną część bazy użytkowników TikTok.

Jak zwiększyć wyświetlenia na TikToku?

Influencerzy potrafią tworzyć treści przyciągające uwagę odbiorców, mamy więc większe prawdopodobieństwo, że historia marki zostanie zauważona w grupie docelowej. Rozpoznawani twórcy działają jako pomost między markami a potencjalnymi klientami. Wysoki poziom zaufania ich odbiorców w social mediach sprawia, że produkty są postrzegane jako bardziej interesujące. Zwiększa się nie tylko świadomość marki, ale również wskaźnik zaangażowania, liczba interakcji i zakupów.

Infuencer marketing na TikToku

Równie ważne jest to, że użytkownicy TikToka są najbardziej aktywni z wszystkich serwisów społecznościowych. Dziennie spędzają średnio 55,8 minuty na platformie, chętnie przeglądając strumień krótkich, wciągających filmów. Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie w USA osiągnęła 150 mln. To prawdziwy rekord we wszystkich mediach społecznościowych! Ten wzorzec wskazuje na potencjał wysokiej widoczności i zaangażowania w ramach treści marketingu influencerskiego.

Jak zacząć? Znajdź odpowiedniego TikTok influencera

Zacznij poszukiwać na TikToku influencerów, których odbiorcy są podobni do Twojej grupy docelowej. Odnajdź ich za pomocą odpowiednich hashtagów, przeanalizuj popularne treści i przeglądaj trendy. Musisz wiedzieć, że istnieją specjalne platformy marketingowe dla influencerów social media, takie jak: BuzzGuru, WhitePress czy linkhouse.pl?, zaprojektowane w celu łączenia marek i twórców.

Gdy masz już krótką listę potencjalnych influencerów, czas ocenić, czy będą pasować do Twojej kampanii. Wymaga to spojrzenia poza liczbę obserwujących i współczynnik zaangażowania. Zastanów się nad ich stylem – czy jest spójny z tożsamością Twojego brandu? Czy ich wartości pokrywają się z wartościami Twojej marki?

Jak znaleźć odpowiedniego influencera na TikToku?

Po wybraniu odpowiednich twórców musisz się z nimi skontaktować. Kontakt można nawiązać za pośrednictwem bezpośrednich wiadomości wysyłanych przez TikTok, innych sieci społecznościowych albo za pomocą poczty elektronicznej. Jasno określ swoje cele i przedstaw, czego oczekujesz od współpracy. Doprecyzuj, co będzie po Twojej stronie, a co po stronie twórcy. Wybierz wspólnie angażujące narzędzia, rodzaj treści. Omów kluczowe parametry, takie jak oczekiwane polubienia, zasięgi, ramy czasowe i wynagrodzenie, aby zapewnić właściwe warunki współpracy. Jeżeli decydujesz się na zorganizowanie konkursu, przygotuj regulamin i politykę prywatności.

TikTok – angażujące trendy w mediach społecznościowych

Zarówno na TikToku, jak i innych platformach social media, bardzo ważne jest nadążanie za aktualnymi trendami. Ich wykorzystanie w strategii marketingowej może znacznie zwiększyć zasięg i wpływ kampanii na odbiorców. TikTok trendy często przybierają formę określonych hashtagów, układów tanecznych, memów i ścieżek dźwiękowych, w które angażują się użytkownicy na całej platformie. Integracja tych elementów w kampanii marketingu influencerskiego umożliwia dotarcie do większej liczby odbiorców, ponieważ możesz dopasować wideo do tego, co obecnie przyciąga uwagę społeczności.

Popularne kampanie na TikToku.

Śledzenie skuteczności kampanii

Gdy Twoja kampania marketingowa w aplikacji zostanie uruchomiona, należy pamiętać o tym, aby na bieżąco śledzić jej efekty. Służy do tego m.in. TikTok Analytics. Aby mieć dostęp do statystyk, należy przełączyć się na konto TikTok Pro. Śledzenie efektów kampanii ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia jej skuteczności i wprowadzania niezbędnych zmian w ramach optymalizacji. Regularne monitorowanie to świetny sposób, który pozwala zachować elastyczność i realizację celów marketingowych.

Statystyki na TikToku.

Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) do monitorowania na swoim koncie TikTok to m.in.:

  • Całkowity zasięg odbiorców – śledzenie tego wskaźnika na swoim profilu lub koncie influencera jest bezpośrednim odzwierciedleniem sukcesu, jakie odniosły filmy w ramach kampanii. Jest to jedna z cenniejszych wskazówek, która pokazuje, ile osób miało kontakt z treściami na Twoim profilu.
  • Liczba wyświetleń – zwiększanie wyświetleń ma wpływ na to, jak algorytm dystrybuuje nasze wideo.
  • Zaangażowanie – ten wskaźnik zapewnia wgląd w interakcje użytkowników z treścią kampanii. Wysokie zaangażowanie wskazuje, że treści rezonują z odbiorcami i że influencer skutecznie komunikuje przesłanie marki.
  • Wskaźnik wirusowości – pamiętaj, że kiedy umieszczasz film na TikToku i zostanie on wyświetlony około 300-500 przypadkowym odbiorcom, a około 70% tych użytkowników obejrzy wideo w całości, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że stanie się ono wiralowe.
  • Współczynnik konwersji – najważniejszy wskaźnik sukcesu sprzedaży, wskazuje, ile potencjalnych klientów pomógł pozyskać TikTok. Jest to bezpośrednia miara zwrotu z inwestycji.

TikTok Pixel – analizuj konwersje z kampanii

Kampania na TikToku ma na celu nie tylko to, aby marka mogła wypromować swój profil. Aplikacja powinna służyć nam także do generowania konwersji. Jeżeli chcesz sprawdzić, czy dane wideo jest skuteczne, możesz zrobić to, instalując TikTok Pixel. Ten fragment kodu pozwoli odpowiedzieć Ci na pytanie, jakie KPI udało się zrealizować. Za pomocą piksela sprawdzisz takie wskaźniki jak:

  • Dodawanie do koszyka
  • Kliknięcie przycisku
  • Dokonanie płatności
  • Rejestracja
  • Złożenie zamówienia
  • Pobranie aplikacji

TikTok daje możliwość tego, by odpowiedzieć na pytania o sprzedaż, którą generuje kampania z influencerem.

Kampania influencer marketingowa na TikToku – podsumowanie

Treści, które tworzysz z influencerem, zależą od wybranych celów kampanii i konkretnego twórcy. Najpopularniejsze wideo obejmują recenzje produktów, materiały z backstage’u, samouczki, prezentacje oraz oferty promocyjne. Niezbędne jest zachowanie autentyczności i znalezienie takiego TikTokera, który będzie wyróżniał się w swojej dziedzinie, a przy tym zachowa spójność z marką. Na TikToku chodzi przede wszystkim o to, by zaangażować odbiorców w lekki i interesujący sposób.

Magdalena Talanda

Magdalena Talanda

Marketing & PR Specialist

W Fabryce Marketingu zajmuje się budowaniem wizerunku marki poprzez tworzenie strategii marketingowych, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z mediami, komunikowanie się z partnerami biznesowymi, a także organizowanie eventów branżowych.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Trendy marketingowe w 2025 roku

    W marketingu jak w kalejdoskopie – zmiany pojawiają się praktycznie non stop. Aby wyprzedzić lub przynajmniej nadążyć za konkurencją,...

    Parametry UTM – co to jest i jak z nich poprawnie korzystać?

    Prowadzenie działań marketingowych online ma liczne zalety. Do najważniejszych z nich należy możliwość dokładnego zmierzenia, jaka...

    Kampania Google Ads czy Facebook Ads – którą wybrać?

    Google Ads i Facebook Ads (Meta Ads) to systemy reklamowe z pozoru wyglądające na bardzo podobne do siebie. Nasuwa się zatem pytanie: czy któryś...

    Remarketing Video – jak wykorzystać połączenie YouTube Ads i Google Ads?

    Czy osoba, która odwiedziła Twoją stronę internetową, ale nie dokonała za jej pomocą żadnego działania (np. zakupu...