Google wprowadziło aktualizacje i nowe narzędzia AI w kampaniach pMax. Na czym będą polegać zmiany i czy jest się czego obawiać? Przeczytaj nasz artykuł!
Google na czerwcowej konferencji w Dublinie zaprezentowało aktualizacje dotyczące kampanii Performance Max. W poniższym tekście prezentujemy opis każdej z ostatnich aktualizacji i to, jak wpłyną one na działanie Performance Max. Jak zwykle, Google stawia raczej na ewolucję, niż rewolucję – ale nawet małe zmiany mogą w dłuższej perspektywie okazać się znaczące.
Czego dotyczą aktualizacje?
Jedną z kluczowych możliwości, jakie oferują kampanie pMax, jest możliwość reklamowania się na wszystkich platformach Google jednocześnie – Google Search, Display, YouTube, Discover i Gmail. Pozwala to na zaangażowanie potencjalnych klientów w wielu miejscach i na różnych etapach ich podróży po internecie, znacząco zwiększając prawdopodobieństwo konwersji. Dzięki temu można też dostosować miejsce wyświetlania reklamy do różnych grup docelowych lub opracowywać strategie emisji różnych reklam tej samej marki lub produktu (lub po prostu różnych kreacji) w zależności od miejsca wyświetlania.
Natomiast drugą kluczową cechą reklam Performance Max jest fakt, że pracują one na podstawie sztucznej inteligencji. Kampanie wykorzystują AI zarówno do pomocy przy tworzeniu reklam, jak i do ich późniejszej optymalizacji na różnych platformach. Taka optymalizacja obejmuje m.in. automatyczne licytowanie, targetowanie, wybór umiejscowienia reklam, i nie tylko, a efektywność reklam po zoptymalizowaniu może być znacznie wyższa i prowadzić do o wiele większej liczby konwersji. Oczywiście sztuczna inteligencja była obecna w Google Ads w pewnym sensie od zawsze, ale wyglądała nieco inaczej – a po ostatnich aktualizacjach jej działanie i skuteczność w reklamach Google wkracza na zupełnie nowy, niespotykany dotąd poziom.
Nowe aktualizacje dotyczą w głównej mierze właśnie optymalizacji. Jak można się przekonać na poniższej liście, wiele zmian polega na dodaniu pojedynczych funkcji w już istniejących modułach – jednak w momencie gdy chodzi o optymalizowanie reklam w konkretnych kontekstach, np. ponownego angażowania odbiorców czy promocji sklepu stacjonarnego, to efektem aktualizacji jest to, że możemy z tych samych reklam „wycisnąć” jeszcze więcej. Innym przykładem jest dodanie funkcji przeprowadzania testów A/B w kampaniach pMax – z każdą taką funkcją czy usprawnieniem wzrasta liczba pojedynczych czynników, które możemy kontrolować i optymalizować, a które znacząco wpływają na wyniki.
Lista uaktualnień i zmian w kampaniach Performance Max
Gdyby chcieć streścić wszystkie aktualizacje w jednym zdaniu, to można by powiedzieć, że Google wprowadza sztuczną inteligencję na coraz szersze wody. Od teraz tworzenie i optymalizowanie kampanii będzie jeszcze łatwiejsze, a użytkownik będzie miał wpływ na więcej elementów podczas konfiguracji. Jakie dokładnie narzędzia i zmiany się pojawiły?
1. Page feeds
Ta aktualizacja znacznie poprawia kontrolę nad dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce (DSA, Dynamic Search Ads) w ramach Performance Max. Wcześniej targetowanie było szerokie, obejmujące wszystkie strony. Wprowadzenie Page Feeds pozwala określić, które strony docelowe mają być targetowane, co zwiększa trafność kampanii i potencjalnie może poprawić wskaźniki konwersji.
2. Re-engagement Goals
Za pomocą funkcji Re-engagement Goals algorytm optymalizuje reklamy pod kątem ponownego zaangażowania nieaktywnych odbiorców. Może to być szczególnie przydatne dla marek skupiających się na utrzymaniu już istniejących klientów. Algorytm wykorzystuje dane pierwszej strony (listy klientów) do targetowania reklam na tych użytkowników, którzy przestali już korzystać z usług, co czyni go potężnym narzędziem do ponownego zaangażowania starych klientów (nie należy tego jednak mylić z remarketingiem).
3. New Customer Lifecycle Goals
Ta funkcja pozwala na optymalizację Smart Bidding pod kątem docierania do już istniejących odbiorców o wysokiej wartości, zamiast do nowych. To dobre narzędzie dla firm, które chcą przyciągnąć klientów mogących przynieść ruch najwyższej jakości.
4. Account-level negatives
Aktualizacja Account-level negatives pozwala reklamodawcom na wykluczenie konkretnych fraz we wszystkich reklamach. Jest to cenne narzędzie pod kątem budowania wizerunku marki, bo zapobiega wyświetlaniu reklam w kontekstach, które są szkodliwe, dwuznaczne lub po prostu nieistotne dla wizerunku marki.
5. Campaign-level brand exclusions
Ta funkcja pozwala reklamodawcom na wykluczenie fraz związanych z marką z kampanii pMax, zapobiegając ich wyświetlaniu we wszystkich miejscach w wyszukiwarce.
6. Smart Bidding optimized for in-store sales
Smart Bidding pozwala na optymalizację pod kątem sprzedaży w realnym sklepie, co czyni go świetnym narzędziem dla firm ze sklepami stacjonarnymi, które chcą stymulować ruch klientów i sprzedaż w swoich lokalizacjach.
7. Create assets with Generative AI tools
Algorytm sztucznej inteligencji usprawnia inteligentny wybór, który będzie dzięki temu jeszcze lepiej dobierał komponenty reklam (assets – filmy, obrazy, tekst) bezpośrednio w Google Ads. Dzięki temu reklamy tworzone w ten sposób będą lepszej jakości, trafniejsze i skuteczniejsze dla danego użytkownika lub zapytania, a twórców przynajmniej częściowo wyręczy to w pracy i da dodatkowy czas na inne działania.
8. Integrated recommendations during campaign setup
Za pomocą tej funkcji Google ulepsza proces konfiguracji poprzez integrację AI i rekomendacji. Po wprowadzeniu adresu URL i podstawowych informacji o produkcie/marce, Google tworzy kompletny zarys kampanii.
9. Performance Max Experiments
Funkcja Eksperymentów pozwala reklamodawcom na przeprowadzanie testów A/B kampanii pMax. Jest to cenne narzędzie do optymalizacji, umożliwiające testowanie różnych strategii, pomysłów czy komunikatów.
10. Better search term insights
Ta aktualizacja umożliwia reklamodawcom eksportowanie fraz wpisywanych przez użytkowników w niestandardowych zakresach dat i dostęp do nich za pośrednictwem API.
11. Conversion lift studies
Badania nad Conversion Lift (można by to przetłumaczyć jako „dźwignię”, czyli stosunek efektów – konwersji – do poniesionych nakładów) pomagają reklamodawcom zrozumieć wpływ ich działań na konwersje. Jest to kluczowe narzędzie do oceny rzeczywistej wartości danej kampanii i dysponowania budżetem w zależności od wyników.
12. Improved Merchant Center integration inside of Google Ads
Ta konkretna aktualizacja polega na integracji Merchant Center z Google Ads, dzięki czemu reklamodawcy mogą teraz mieć wgląd w produkty i diagnostyki obok swoich danych. Ułatwia to optymalizację kanału i naprawę problemów z produktami wyświetlanymi w Google Ads.
Podsumowanie
Ostatnie aktualizacje dają użytkownikom jeszcze więcej kontroli nad reklamami i jeszcze lepszej, dokładniejszej optymalizacji oraz dostosowania swoich kampanii do konkretnych potrzeb oraz celów.
Warto wiedzieć, że skuteczność prowadzenia działań reklamowych w internecie – w tym także pMax – leży nie tylko w wymyślnej i trafnej kreacji czy komunikacie, ale także właśnie w ich optymalizacji. W momencie, gdy optymalizacja jest od teraz coraz łatwiejsza, a skonfigurowanie i uruchomienie kampanii prostsze, to możemy liczyć na to, że dobre wyniki również będzie łatwiej osiągnąć (choć oczywiście wszystko zależy od skonfigurowania kampanii, produktu, landing page’y i innych elementów). a ta będzie od teraz zasilana przez AI już na wszystkich platformach Google i będzie jeszcze bardziej upraszczać proces reklamowy oraz przy jednoczesnej coraz większej skuteczności reklam. Z kolei dzięki takim funkcjom, jak Eksperymenty Performance Max czy badania nad wzrostem konwersji, reklamodawca ma wgląd w naprawdę cenne informacje, które dadzą dokładniejszy obraz skuteczności działań, co pozwoli lepiej je dostosować do swoich celów, potrzeb i budżetu.
Dzięki tym aktualizacjom Google kontynuuje doskonalenie swoich narzędzi reklamowych, oferując coraz potężniejszy i efektywniejszy sposób na dotarcie i do potencjalnych odbiorców i ich skuteczne zaangażowanie, prowadzące do konwersji. Choć fakt faktem, ich opanowanie może zająć trochę czasu i wysiłku, dlatego warto rozważyć przekazanie tej pracy agencji, która zatrudnia specjalistów Google Ads, mogących osiągnąć lepszy efekt w znacznie krótszym czasie.
Jeśli więc chcesz zacząć prowadzić kampanie w Google Ads, w tym również pMax – i jesteś przekonany co do ich skuteczności, ale nie masz w tym doświadczenia i nie wiesz, jak się za to zabrać, skontaktuj się z nami. Mamy za sobą już niejedną kampanię i wiemy, jak prowadzić je naprawdę skutecznie.